News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

SB76UFO

Vă doresc tuturor un Crăciun fericit! Un gând bun pentru toti cei raspânditi prin lume,care încotro! Sărbători fericite!🎄
"Prostia este eternă și invincibilă"

user201

Un Crăciun liniștit tuturor!

luc

#12362
A venit Moșul cu... Jocul Autostrazilor :)
După prima partidă pot să vă spun că merită jucat.
De apreciat imaginația autorilor. De exemplu: <<Promisiunile electorale>> valorează 0,1 pct. din maxim 10 posibile



Powered by API/PUM imgur uploader

drrond7

Crăciun fericit și din partea mea vouă și familiilor voastre, dragi prieteni împătimiți până în măduva oaselor de infrastructură!! 🎄🎁
Carpe Diem!

cristi5

#12364
Am vizionat documentarul Recorder "30 de ani de democratie" (3 ore). Intr-adevar, Romania a evoluat enorm in acesti 30 de ani: economia e cu totul alta, Justitia e separata de politic, intrarea in EU si NATO, etc.

Dar un lucru care  eu nu vad sa se fi schimbat (uitandu-ma de la orice ghiseu sau din API/PUM) este birocratia de stat, e cam aceeasi ca in comunism. Sigur ca s-au modernizat la suprafata: achizitii publice uneori fair-play dar de cele mai multe ori aranjate (ceea ce in comunism nu indrazneau si nici nu era cazul), salarii mai mari, masini de serviciu bengoase, poate ceva digitalizare dar mai mult pentru scanarea hartiilor si incarcat in SICAP (guvernul si ministerele inca lucreaza pe hartie, cu portarei care umbla cu genta cu documente prin capitala), dar spiritul a ramas acelasi, "noi ne facem ca lucram", miserupismul fata de nevoile cetateanului este maxim, secretomania e maxima in ciuda legii 544/2001, lipsa asumarii pentru orice problema sau greseala e maxima. A trebuit sa le dam mura-n gura la Holdea si apoi s-au plans ca le-am facut probleme, ca le-am dat de lucru, si pe chestia asta au blocat santierul doi ani pana au gasit o solutie sa plateasca nodul. Servim seful politic, daca ala ne conduce bine, daca nu, facem de capul nostru.

Dar nici seful politic nu stiu ce putere mai are (si un ministru minoritar si moale ca Bode, slabe sanse). Faptul ca nu poate fi dat afara un angajat CNAIR care injura directorul in conferinta de presa, faptul ca abuzul in serviciu a fost lasat la "cu incalcarea legii", duce la acte arbitrare si nesabuite ale functionarilor, cum a fost rezilierea LD3. Sigur, poate ministrul se putea opune, dar o combinatie de ministru nesabuit cu sef CNAIR nesabuit este exploziva. Si apoi ministrul zice "CNAIR e suveran", cum a zis cucu.

Nu stiu ca misiunile  (aims) institutiilor sa fie definite undeva. De exemplu la CNAIR as pune clar misiunea "siguranta rutiera pentru cetatean". Pentru ca orice groapa in drum e nesigura, deci siguranta inseamna si calitatea drumului. Dar inseamna si ca faci tot ce poti sa deschizi un drum nou sigur (si fiind sigur va fi si rapid, deci viteza este o consecinta a sigurantei). Faci tot ce poti sa colaborezi cu politia si sa imbunatatesti siguranta in puncte negre, etc etc. Faci tot ce poti sa elimini obstacolele de pe DNuri care sunt si nesigure si strica fluxul: treceri de pietoni, treceri la nivel CF, curbe la stanga, serpentine. In general, faci tot ce poti ca sa ridici Romania din coada clasamentului EU victime/milion.

Iar siguranta rutiera din localitati, responsabila pentru jumatate din victime, nu are nici macar o institutie care s-o pastoreasca. Este imprastiata la primarii si la respectivele unitati de politie rutiera, care probabil ridica din umeri ca n-au bani de investitii, si nici nu stiu ce se poate face, ca ei fiind soferi si avand dragoste erotica pentru masina lor, se gandesc din punctul de vedere al soferilor, nu al pietonilor sau ciclistilor, adica al victimelor care au nevoie de protectie.

Sigur, ideal ar fi ca institutiile ca CNAIR sa fie independente de politic. Dar asta ar insemna sa-si cunoasca perfect misiunea, si sa fie credinciosi misiunii indiferent de presiunea politica. Cam ca justitia. Or pentru asta e nevoie de stimulente si de sisteme clare de masurat peformanta. Cred ca suntem departe de acest stadiu. CNAIR e aproape total scapata de sub control politic, si vedem rezultatele execrabile.

Si tot in film se arata ca oamenii care pleaca din tara zic ca "i-a tradat statul".  E clar ca odata ce-ai vazut alta birocratie care chiar te respecta (sau semi-respecta, ca in Austria) ai termen de comparatie si te gandesti cu groaza ce e acasa...

adrian sibiu

@cristi5 foarte bun articolul dar eu l as fi facut mai acid sa iasa in evidenta incompetenta si sictirul celor de la antiinfrastructura cărora le a trebuit 4 ani sa edifice un nod propus de niste cetățeni simpli pe un forum de infrastructură. Se vede cata putere a căpătat acest forum incat autoritățile statului încep să țină seama de propunerile venite dinspre forum .Ma bucur nespus si as dori sa aplificam acțiunile noastre incat autoritățile sa tina cont cat mai repede de ideile venite din partea forumului.



dragos76

@ghrt: nu, nu e deloc ok logica asta, că dacă incompetenții de la cnair (și alții care mai sunt prin umbră) nu au chef să meargă pe soluția tunele, să mergem pe ce "s-ar putea". E absurd ca să mai ne mulțumim cu astfel de jumătăți de măsură, și chiar și numai să ne punem problema să cedăm la astfel de șantaje indirecte. Singura soluție e să se pună presiune în continuare ca cei în cauză să își facă treaba. Da, e al nabii de greu și de frustrant când ai pârghii puține, când ei au așa spate, dar nu se poate altfel.

horatiu.cosma

^
Exact. Tot timpul e mai simplu sa cedezi in fata imposturii, incompetentei, slabei pregatiri profesionale si sa zici "asta este, o fi proasta solutia, dar macar se face ceva, merge si asa". Nu asta e solutia. Pare ca pe termen scurt produce ceva rezultate mai rapide decat reformarea sistemului, dar de 30 de ani tot pe varianta scurta s-a mers si vedem foarte bine unde ne-a dus. Incompetentii au devenit si mai incompetenti, solutiile aparent mai rapide (scurtatura) au ajuns de multe ori in fundatura si pana la urma, dupa ani si ani de blocaje a trebuit implementata solutia corecta evitata in prima faza. Mersul normal si profesionist al lucrurilor nu poate fi pacalit si pana la urma te prinde din urma. Reforma CNAIR aia cu urlete si durere si nervi si lacrimi trebuie facuta, altfel ne pacalim inca 150 de ani si tot aici vom fi.

cristi5

#12368
Quote from: adrian sibiu on December 27, 2019, 09:41:37 AMse vede cata putere a căpătat acest forum incat autoritățile statului încep să țină seama de propunerile venite dinspre forum

Eu zic sa-ti potolesti entuziasmul, actualul CNAIR nu asculta de API/PUM nici cat negru sub unghie, ii doare in dos de cetatenii pe care noi incercam sa-i reprezentam, si actualul MT politic (ministru moale si guvern minoritar) e complet impotent in fata lucratorilor permanenti si inamovibili din MT si CNAIR. Si situatia va mai dura probabil un an, pana la noile alegeri. Unde daca cumva se respecta tiparul din 2016, poate fi dezastru.

Cele mai mari reusite ale API/PUM de care stiu eu (nodul Holdea si 2+1 Sinesti-Movilita) se datoreaza direct sau indirect prezentei lui @cutter si @horatiu.cosma in MT si CNAIR, guvernul tehnocrat 2016. Pana nu vom avea macar consilieri acolo, acesti criminali vor continua cu miserupismul si nationalismul, si vom avea in continuare 5 morti pe zi in trafic in zilele lucratoare si 10 in cele de sarbatoare.

adrian sibiu

#12369
@cristi5 nu sunt de acord cu ideea ta .Eu zic ca daca nu vom încerca să fim entuziaști si mai ales uniți atunci nu mai este nimic de facut,părerea mea este ca daca acest forum va creste numarul de membri la nivelul +10000 atunci va deveni si mai puternic.



cristi5

#12370
Eu ma bucur ca tu esti entuziast, si eu am fost candva si multi membri mai vechi ca mine au fost. Dar crede-ma ca situatia de acum e tragica. Poate era asa si inainte dar nu pricepusem eu.

Nu am zis ca nu exista speranta. Am spus ca in urmatorul an (aprox) poti sa ai entuziasmul lui peste ca mare lucru nu cred ca vom putea influenta. Riscul ca filozofia Ionita-Scarlat sa ramana la butoane e maret.

Si numarul de cazuri in care comunitatea sigur a avut o influenta concreta in teren se numara pe degete. Niste parapeti aici, un indicator corectat colea. Exista multe cazuri cand ni se pare ca am avut influenta dar nu avem nicio dovada clara. Unul din cazuri e chiar 2+1 Sinesti-Movilita.

In rest cu noi, fara noi, tot acolo e. Tot 5 morti pe zi in trafic, de cativa ani incoace. Tot 30-40 km de autostrada de campie si podis pe an. De munte ce sa povestim. Tot intarzieri de 3-4 ani la loturile de autostrada si 6-7 ani la cele de CF. Tot licitatii cu contestatii de 2 ani la autostrada si 3 ani la CF. Si tot asa. Facem poze, spargem seminte si tinem scorul.

adrian sibiu

Părerea mea este ca ar trebui inițiate mai multe acțiuni prin care sa solicite desființarea companiei antiinfrastructura care cred ca este principala vinovată pentru dezastrul din infrastructură.

cristi5

#12372
Cine crezi tu ca va desfiinta CNAIR in an electoral? Actualul guvern are ca obiectiv numai supravietuirea politica si economica. Va fi mare minune daca vor putea fi puse urmatoarele alegeri locale si parlamentare pe baze mai democratice. Cam asta se poate face.

Si ce pui in loc? Si unde vor lucra oamenii de acolo ca trebuie si ei sa puna o paine pe masa? Ideea asta se vehiculeaza pe forum de ani si ani de zile dar n-am vazut niciun plan viabil.

Si cum treci de la stadiul de influenta al API/PUM "schimbat un indicator", "schimbat un marcaj", "trecut un proiect pe POIM" (care nu costa pe nimeni nimic) chiar si "adaugat un nod" la stadiul de influenta "desfiintati compania X"? Da, sa traiti, o sa zica. Va rugam sa ne comunicati noua organigrama.

Se vede ca esti nou pe forum. Iti recomand fara ironie sa citesti din urma.

JohannDB

Ce să zic la asta ??....."""Toti mortii in accidente pe DNurile tarii sunt pe constiinta tuturor celor ce au condus tara in ultimii 30 de ani. Fara exceptie!"""....... SERIOS ?? Că suntem pe "A"-uri sau "DN"-uri, VINA / RESPONSABILITATEA / INTENȚIA / GROBIANISMUL / PROSTIA-neamprostia / INDOLENȚA / JEGUL CARACTERIAL / durerea-n cxr, aparține  strict, personal și inseparabil de piesa aia dintre volan și scaun, ce nu mai are în ultimii 30 de ani "renumiții" 7 ani d-acasă și nici 0.001% din acel uitat simț al autoconservării.....
     De aici și până la a arunca vina pe unii sau alții, care NU SUNT LA VOLAN atunci când te dai în stambă, sau la a da totul pe seama "infrastructurii", mi se pare total......neproductiv !! Cine-ți conduce mașina ?? Politicul ultimilor 30 de ani ?? Sau "infrastructura" este la volan ??
  Mașinile nu sunt autonome, dar obiectul "om" da !! Are discernământ, are analiză, are comparație, are..., are...., ar trebui să aibă "autoconservarea" ca simț suprem....
     Aș avea mai multe de spus din peste 1,5 milioane de kilometrii parcurși...Un fleac... Dar ar fi prea Of Top.....
     LEGEA...bună-rea, SEMNALIZAREA bună-rea-incompletă, ar trebui luate în seamă, nu la/cu "bunul plac".........

adrian sibiu

Cristi5 urmăresc acest forum din 2011 asa ca stiu foarte bine ce sa discutat de a lungul timpului pe forum asa ca soluții de înlocuire a antiinfrastructurii sunt numai sa se vrea,se pot imputernicii DRDP urile cu sarcini din zona de competență teritoriala, se poate crea o agenție care sa se ocupe de proiectele pe fonduri si care sa faca proiectare, implementare ,licitatii urmărirea implementării licitațiilor si a contestațiilor cu impunere unor targeturi.