News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

kitsune

De curiozitate, există testare Drug & Alcohol în companii? Fie de stat sau private. Nu mă refer aici la Siguranța Circulației, ci la ce spunea TibiV mai sus.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

Ma indoiesc ca o banca are in dotare alcooltestere.
Omologate, cu certificat metrologic...

Basca, cate unul la fiecare agentie/sucursala...
E ca si cand te-ai astepta ca o companie IT sa aiba in dotare extractoare de rulmenti.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

kitsune

Nu vorbeam de testarea pe loc (cu toate că nu e nevoie de metrologie, faci testarea și dacă dă cu virgulă mergi la recoltare la laborator), ci de testarea lunară sau ad-hoc.
Ca să fac o paralelă, noi (și repet, "siguranța circulației") facem D&A odată cu vizita medicală de acasă (la 1, 2 ani maxim), testare lunară cu Alcohol tester (nu în aceeași zi a lunii), plus câte un "pissing contest" neanunțat pe voiaj, uneori două. Și, contractual, pozitiv la droguri înseamnă desfacerea contractului, alcool în timpul programului de lucru merge de la mustrare scrisă la desfacerea contractului de muncă.
Nu cred că e greu să aduci pe neașteptate un asistent să recolteze probe în nicio instituție.
Eu cel puțin aș testa înainte de cursă tot ce înseamnă transport de persoane, fie el șofer de microbuz școlar, taximetrist, șofer de autobuz, etc. Am impresia că mecanicii de locomotivă sunt testați, nu știu, trebuie să întreb "vrăbiuța" mea din domeniu
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

AlexxC

Sunt firme care presteaza acest tip de activitate, cu aparate omologate si tot ce mai trebuie ca rezultatul sa poata fi folosit, fara a fi contestat la sanctionarea angajatului.

vasile.silion

Dacă înțeleg bine, @vancouver face apel la moralitatea oamenilor. Ar fi bine dacă funcționarii, angajați la stat s-ar schimba ei înșiși, și-ar face treaba cu conștiinciozitate, cu seriozitate, etc.
E drum lung până acolo. Schimbarea interioară nu vine neapărat de la sine. Trebuie niște măsuri și niște șefi care să provoace și să miște lucrurile.
Rămâne întrebarea mea: angajatul particular lucrează mai eficient decât cel de la stat? Experiența a arătat-o că da.
Înțeleg reținerea de a da banii statului pe mâna particularilor. Dar nu-i dăm de tot. Va rămâne un organism de stat de control, poate chiar două, cum spunea parcă tot vancouver mai sus, Curtea de conturi (în cazul ăsta ar trebui să-și extindă competența și asupra cheltuirii de către particulari a fondurilor bugetare, dacă nu cumva are deja și această competență) și încă un organism specializat.
Cred în continuare că proiectele pot fi date particularilor, de la cap la coadă. Se pornește de la idee: avem nevoie de o autostradă nouă. De aici încolo, toată procedura e atribuită particularilor, prin licitații. Incompetența Cnair ne arată că de la idee până la semnarea contractului de execuție (care se semnează tot cu un particular, apropo), trec ani buni de proceduri prelungite, respinse, suspendate, uitate în sertar, etc. E doar un exemplu.
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

vancouver

#12155
^moralitatea oamenilor. Ce aberatie. Eu nu fac apel la asa ceva. Nu exista asa ceva. Daca ai fi citit cu atentie ce am scris, observai ca am spus ca FIECARE SE UITA DOAR LA INTERESUL LUI PROPRIU.

TREBUIE UN SISTEM. Oameni buni. SISTEM. Si datul afara in caz extrem face parte din sistem, dar nu este decat o particica. SISTEM. Intelegeti.

Nici o moralitate, fiecare e o fiara, asa e natura umana.
Nu accent pe pedepsire, creeaza doar reactii pentru evitarea pedepsirii, si nu creeaza performanta.
Nu privatizat ce nu este profitabil si necesita subventii. Duce la capusare, specializare pe subt banii statului si performante zero.
EVITAT CONTACT STAT-PRIVAT. Orice contact = coruptie.

SISTEM.
SISTEMUL TREBUIE SA MEARGA INDIFERENT CINE E MINISTRU. 30 de ani ati avut diversi ministri, acum plangeti ca nu au fost competenti. OK vine unul competent. DE UNDE PUII MEI STII CA SI URMATORUL VA FI COMPETENT? Uita ca tari civilizate aleg politicieni varza, gen Trump sau Boris Johnson. Aloooo... Nu o sa avem niciodata ministri buni la infinit. Dar putem face un sistem, in care ministrul are exact rolul asta: sa vada ce se mai poate imbunatati la sistem si sa aibe initiative de viitor. Dar un proiect inceput, o autostrada in lucru, NU POATE SA DEPINDA DE MINISTRU. Aia se face si gata, banii se platesc la timp, nu functie de semnatura ministrului.

CAUTATI SA CREATI REGULI PENTRU FIECARE SITUATIE SI AVETI UN SISTEM. INCETATI SA VA UITATI LA OAMENI, LA NUMELE DIRECTORULUI SAU AL MINISTRULUI.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

ovicor

Ieri, cred ca pe Digi24, intr-un interviu / interventie, Dan Barna il recomanda pe Catalin pentru functia de comisar european pe transporturi!

ddfab

^ s-a mai vehiculat ideea... dar sincer, eu as prefera o asa persoana pe "intern". cred ca ar fi mult mai folositor aici, pe un post cheie... ;)

dragos76

Cu tot respectul, e o pălărie prea mare. Nu din cauza lipsei de cunoștințe si competențe în domeniu, ci din lipsă de experiență în instituții guvernamentale sau de stat. Să nu îmi veniți cu contraargumentul pregătirii celorlați propuși, că nu se pun. Alea erau sfidări la adresa bunului simț  :)

dr4qul4

Mie mi se pare incredibil ca tocmai noi trebuie sa dam comisarul european pentru transporturi.
Noi nu suntem in stare sa punem un ministru care sa aiba habar de ceva si canta dupa cum i se sufla, dar gasim ministru UE al transporturilor.
Sau UE vrea sa faca niste economii, ca tot urmeaza brexitul, si s-au gandit ca daca pun un roman vor ramane mai multi bani necheltuiti?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

adiarc

si eu sunt din randul celor care cred ca buba mare e aici la noi....avem nevoie sa pregatim bine proiectele si sa le trimitem la timp...in rest UE a fost f.flexibila si practic ne-a rugat sa luam bani....restul sunt bullshit-uri de la comunisti
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

ovideatza

#12161
Acum dupa miliardele impartite electoral in ultimele zile de Guvern cum vi se par 40 mil euro (200 mil lei sa zicem) pt schimbarea radicala a sectorului Iasi-Tg Frumos? Tot multe?

Intre timp cred ca a mai fost un accident serios.

Si luati in calcul ultimele posturi de pe topicul A7 in care realist/ optimist  se estimeaza constructor in 2023 la lucru. Ori A7 cati ani are de cand e in chinurile facerii si comparati cu A8 la care nici pe departe documentatia nu e in acelasi stadiu.

pasadia

Înțelege că problema nu e de bani, ci de proiectare. Dacă lăsăm TOATE atribuțiile la centru, ăștia nu au timp sau capacitatea de a gândi / pregati mai multe proiecte concomitent.

Eu am tot zis că trebuie să lăsăm responsabilități în jos, spre DRDP-uri. Dar în afara de frunza verde care ține să mă contrazică, nimic...

Așa că așteaptă să facă aia din Dinicu Golescu ceva...

vancouver

Nu putem noi sa stabilim pe forum daca pentru un proiect sunt bani sau nu. Orice proiect este aprobat la min. finantelor numai daca are finantarea asigurata. Pentru a obtine finantare se face o analiza COST-BENEFICIU. Apoi se pun toate proiectele intr-un tabel si se vede unde raportul cost-beneficiu este mai bun, si acelea au intaietate la finantare (asta s-a facut la master-plan). Pe plan politic se pot schimba unele prioritati, daca exista alte beneficii decat cele care se pot masura in bani (electorale, unificare tarii - de mentionat ca dupa unificarea Germaniei de Est cu cea de Vest in 1991, Germania a primit finantare 75% bani de la UE pentru toate proiectele de unificare, inclusiv HSR 300 km/h pe zona fostei granite - in aceeasi idee si Moldova + Transilvania + Muntenia sunt despartite de foste granite, si pentru unificare e ok sa cerem finantare speciala si sunt convins ca vom primi, deci inclusiv pentru A8 de exemplu - dar gata cu off-topic).

Revenind, numai analiza cost-beneficiu poate stabili daca proiectul se va finanta sau nu. Mi se pare pueril si inutil sa ne dam noi cu parerea din avion, daca aceasta analiza va iesi buna sau nu. Si apoi mai departe, daca vor exista finantari pe acest tip de proiecte (gen reabilitari de DN cu largire profil si mutare amplasament in afara unor localitati - personal cred ca trebuie sa existe fonduri LA UN MOMENT DAT, nu stiu exact cand, pentru asa ceva. In Germania, desi avem 13.000 km autostrada, sunt multe astfel de proiecte in derulare - intr-un caz la nici 500m de o autostrada s-a facut o deviere de DN paralel cu autostrada cu TUNEL de 800m lungime, deci costuri pe masura - pentru ca autostrada deserveste tranzitul, dar la nivel local tot aveau loc ambuteiaje in acel orasel, si asa ca s-a facut tunelul - ca si comparatie sa zicem ca vom avea A3 gata in Valea Prahovei, dar tot va trebui poate un tunel pe DN1 pe sub centrul Busteniului).

Eu cred ca rolul nostru, utilitatea acestui subiect de pe forum, este sa stabilim PROPUNERI DE PROIECTE si sa stabilim BENEFICIILE, eventual si neajunsurile (dar daca sunt multe neajunsuri, e absurd sa se faca, i.m.o.).

Hai sa incetam discutia ca "nu se poate face" pentru ca:
- nu o sa fie bani
- nimeni nu o sa se ocupe
- nimeni nu e capabil

Da, daca nimeni nu propune nimic, atunci sigur nu o sa se faca. Hai sa incercam sa propunem ceva coerent, fiecare sa spuna ce crede el ca trebuie facut, cu argumente, si astfel se contureaza o idee, care poate fi preluata sau nu de CNAIR, MT, politicieni, organizatii de promovare.

Si daca chiar nu o sa fie bani, clar, nu o sa se faca acum, poate mai tarziu. Si daca nu o sa se ocupe nimeni, da, nu o sa se faca. Dar daca nu discutam si conturam un proiect, o idee, nici macar nu o sa aflam daca se va ocupa sau nu cineva, daca e sa nu cineva capabil, etc...
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

nenea_hartia

Și eu sunt de acord cu @pasadia, cred că la DRDP-uri trebuie înființate unități de implementare a proiectelor finanțate din fonduri structurale. Știu că există ideea că, fărâmițând astfel decizia, ne vom trezi că DRDP-urile vor construi pe unde le taie capul, dar acest lucru n-are cum să se întâmple dacă se ține cont de masterplan. În plus, coborând decizia la nivel regional, probabil că la faza de proiectare s-ar evita aberații prin care un drum expres trece printr-o fabrică nou-construită (vezi DX12), printr-un câmp de sonde, mlaștini sau dealuri care trebuie apoi complet rase ca să asigure cât de cât stabilitatea corpului drumului. Sunt convins că la nivel regional se știe mai bine pe unde se poate construi și ce anume trebuie evitat. Mă gândesc că poate s-ar crea și o mică ,,întrecere socialistă" :lol:, ,,bă, ăia de la Regionala X deja ridică structurile, iar noi, regionala vecină, n-am terminat nici proiectarea, haideți, dați-i bice, că ne facem de râs și am primit deja zeci de telefoane de la cetățeni". Cred că presiunea la nivel regional pe DRDP-uri ar fi mult mai mare din partea publicului și a politicienilor locali decât se poate exercita azi asupra fortăreței din Dinicu Golescu.
Mă gândesc că astfel s-ar putea crea și o mică diversificare în piață, poate nu printre constructori, dar măcar printre firmele de proiectare, dacă investițiile ar fi gestionate la nivel regional.