News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

alecu26

Quote from: danutzu_1069 on December 02, 2018, 08:34:56 PM
, in Turcia tocmai s-a dat in circulatie un tronson de 45 km, intre Izmir si Manisa, 3 benzi pe sens.
De notat este faptul ca este construita in regim Build-Operate-Transfer. Operare pe o perioada de x ani dupa care devine a statului.
Astaldi?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

danutzu_1069

#11326
Nu numai Astaldi, consortiu format din 5 firme, 4 turcesti si Astaldi...
Nurol, Özaltın, Makyol, Göçay

Makyol are ceva tuneluri la activ.... din care unul de 17km

TibiV

Nu facem autostrazi pentru ca nu ne lasa strainii? Este punctul in care ajunge incapabilul la momentul de frustrare maxima - Interviu



Romania nu are autostrazi din cauza incompetentei celor numiti la conducerea Ministerului Transporturilor si in institutiile responsabile din domeniu, nu din cauza unor obscure interese straine, afirma deputatul USR Catalin Drula, contrazicandu-l astfel pe Darius Valcov.

Reactia vine dupa ce consilierul premierului Dancila a sustinut, duminica seara, ca Romania nu are autostrazi din cauza altor tari, direct interesate ca retelele de transport sa nu treaca si pe la noi.

Din contra, "o infrastructura mai buna pentru Romania e un castig si pentru Europa", il contrazice Catalin Drula, fondator al Asociatiei Pro Infrastructura, intr-un scurt interviu acordat Ziare.com, in care subliniaza ca in cazul autostrazilor "cauza majora este incompetenta".

Cum explicati dvs faptul ca nu avem autostrazi in Romania, asa cum ne-am dori cu totii, care sunt cauzele reale?

Foarte pe scurt: Din cauza clasei politice, din cauza conducerilor succesive ale Ministerului Transporturilor. Autostrazile nu se cumpara la magazin, de pe raft, si nici nu apar din senin, odata cu trecerea timpului, asa ca degeaba invocam inciudati ca au trecut 10-15 ani si tot n-au aparut autostrazi, pentru ca ele nu cresc din pamant.

Autostrazile se realizeaza cu echipe profesioniste, care se ocupa de planificarea acestor proiecte si implementarea lor de la A la Z. Or, in Ministerul Transporturilor, in afara de faptul ca schimbam in medie doi ministri pe an, in cadrul institutiilor responsabile, in speta CNAIR, criteriile de promovare si de selectie sunt cu totul altele decat profesionalismul si competenta.

Si, totusi, a existat o anumita alternanta la guvernare, au trecut pe la Palatul Victoria si partide de stanga, si partide de dreapta. De ce nu s-a schimbat mare lucru in aceasta privinta?

Proiectele de infrastructura si autostrazi au in ciclu mare de implementare, mai ales cele complexe, cum sunt, de exemplu, traversarile montane. Un asemenea proiect de la conceptie pana la finalizare, la "taierea panglicii" cum ne place sa spunem, poate dura 10-15 ani (o durata comparabila cu cele din tarile din vestul Europei, pentru marile treceri peste Alpi).

Poate sa fie cineva bine intentionat 6 luni, dar efectele se vor vedea pe termen limitat.

Ideea este ca ar trebui sa existe o echipa de profesionisti care sa se ocupe de proiect de la inceput pana la sfarsit. Or, la Ministerul Transporturilor niciodata nu a fost facuta o reforma, astfel incat sa fie adusi profesionisti care sa se ocupe de proiecte.

Singura incercare de acest fel a existat in 2016, cand s-a creat acea noua structura "Compania Nationala de Investitii Rutiere", cu asistenta de la Compania austriaca de Autostrazi, prin Banca Europeana de Investitii. Insa, in momentul schimbarii guvernarii, la inceputul anului 2017, acel proiect a fost abandonat. Desi strict legal exista inca, acea companie nu are niciun angajat.

Daca acolo ar fi angajati 30-40 de oameni buni sa se ocupe, de exemplu, de autostrada Sibiu-Pitesti, peste 6-10 ani am avea aceasta autostrada. Daca nu se intampla asta, peste 10 ani discutam din nou si spunem ca sunt nu 25 de ani, ca acum, ci 35 de ani de cand nu avem autostrazi.

E simplu: trebuie sa asezi lucrurile in ordine si sa faci astfel incat de aceste proiecte foarte complexe sa se ocupe oameni foarte buni.

Darius Valcov sustine ca ar exista un interes al tarilor straine ca Romania sa nu aiba o infrastructura bine dezvoltata. Ce parere aveti despre aceasta acuzatie? Daca, printr-un miracol, ne-am trezi peste noapte cu o retea excelenta de drumuri, ele nu le-ar folosi si acestor "tari straine"?

Din experienta mea directa este vorba despre foarte multa incompetenta si prostie, care, impreuna, duc la acest gen de declaratii, la explicatii conspirationiste. "Nu se vrea sa fim lasati sa...". Este exact punctul in care ajunge incapabilul la momentul de frustrare maxim. Am mai vazut explicatia asta si in cercuri mai mici, pe holuri.

Nu e asa. De fapt, nu se poate pentru ca nu exista management competent al acestor institutii publice, acesta este adevarul, de aici si lipsa de rezultate.

Si bineinteles ca o infrastructura mai buna pentru Romania e un castig si pentru Europa, va dati seama. E o aberatie sa spui ca cineva vrea sa ne tina in subdezvoltare. O infrastructura mai buna inseamna business mai bun pentru companii din Vest, comert mai ridicat cu Romania si cu alte tari ale caror fluxuri de trafic trec prin Romania, o legatura mai rapida si cu tarile din vecinatate.

O infrastructura mai buna stimuleaza afacerile si cresterea economica nu numai in tara respectiva, ci si in regiune.

Iar pentru Romania ar insemna si un nivel al investitiilor mai ridicat, nu-i asa?

Asta se vede deja la noi, pentru ca nivelul investitiilor se concentreaza deja in zonele pana unde merge reteaua, adica in principal in Transilvania de sud si in Banat.

S-a scris mult despre faptul ca nu avem autostrazi pentru ca asemenea proiecte reprezinta "o vaca buna de muls", atat pentru constructori, cat si pentru cei numiti in functii prin minister. Din cate stiti, se fura mult in zona asta?

Mi-e greu sa spun, organele statului ar trebui sa spuna unde si daca exista coruptie in domeniu. Dar ce pot sa va spun este ca, daca ar fi asa, atunci cei care se presupune ca le-ar "mulge" sunt foarte incompetenti, pentru ca noi am lasat miliarde de euro de la Uniunea Europeana necheltuiti. Aceia erau bani care, in ipoteza dvs, ar fi putut intra in aceasta schema.

Putem da vina si pe legislatie pentru lipsa de autostrazi?

Legislatia nu e perfecta, ici si colo se pot eficientiza anumite circuite birocratice. Si s-au mai facut eforturi in sensul acesta, a existat o ordonanta in 2016 pentru accelerarea marilor proiecte de infrastructura, de exemplu, prin scoaterea terenurilor pe care se face autostrada din circuitul agricol, erau tot felul de anacronisme acolo.

Legislatia e o cauza, asa cum poate fi si coruptia, dar cauza majora este incompetenta. Stiu ca e o explicatie mai putin atragatoare, dar asta e: trebuie oameni care sa inteleaga ce inseamna sa gestionezi mari proiecte. Insa, daca va aduceti aminte, am si avut un Minister al Marilor Proiecte (condus de Dan Sova, in prezent condamnat - n.red.), dar de trista amintire, pentru ca de el s-au ocupat tot oameni care nu inteleg de ce anume e nevoie.

Daca e limpede ca e nevoie de profesionisti si de stabilitate, de ce nu tin cont de asta politicienii si nu iau masurile necesare?

Experienta mea din contactul direct (si in Comisia de Transporturi, dar nu numai) este ca ei nu inteleg domeniul. Ei vad doar pe termen foarte scurt, au o capacitate foarte mica de a intelege cauzele unei situatii de fapt, iar de multe ori sunt dusi de nas si invartiti de oamenii stabili din sistem de la nivelele inferioare, care le spun la ureche ca de vina ar fi firmele cele rele, contestatiile etc.

Si, la 10 ministri ai Transporturilor in 5 ani, vedem cum fiecare se concentreaza pe ceva imediat: se mai duce ministrul pe un santier, mai rezolva un surub etc.

Unul dintre cei 4 ministri ai Transporturilor pusi pana acum de actuala guvernare PSD mi-a si spus direct: "Nu e timp, dle Drula, pentru reset-ul pe care il doriti dvs". Dar daca nu asezi lucrurile pe o baza solida, peste cativa ani nu obtii rezultatele pe care le doresti.

Cine e Catalin Drula
Ales deputat de Timis din partea Uniunii Salvati Romania, Catalin Drula este IT-ist, fost olimpic la informatica. A studiat in Canada, la University of Toronto, si are o diploma de master in Computer Science. A revenit in tara in 2005 si s-a implicat in diverse proiecte antreprenoriale in IT, printre care un sistem de livrare de produse medicale (sange, plasma, coagulanti) cu avioane fara pilot, automatizate, operational in Rwanda. S-a implicat si in actiuni civice, fondand Asociatia Pro Infrastructura, cel mai activ ONG din domeniu. A fost consilierul premierului Ciolos pe probleme de infrastructura.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Harry

Dupa cutremurul de langa Anchorage:


stangabriel

^^^

Iar toată reparația a durat mai puțin de patru zile, în condițiile în care departamentul transporturi s-a plâns că nu este ușor de lucrat repede când temperaturile sunt atât de scăzute. "Asfaltarea pe timp de iarnă nu este ușoară, dar nici nu este imposibilă", au spus drumarii.

Intr-un univers Paralel cu Cnair.

pasadia

In emisfera sudica e vara. ;)

dumbravaandrei

o fi faina de grau in prima poza, nu zapada...

stangabriel


dan_c


Astazi intre 19.00 -21.00 Lucian Sova este invitat la Antena 3 sa discute despre o ,, Confruntare dura despre situatia autostrazilor ''

Sa vedem ce mai are de zis, poate ceva despre problemele din interiorul CNAIR ... 8)

pasadia

Da, la Noua Zeelanda imi era gandul. Scuze...

alecu26

Fara Ionut in platou ce poate fi asa dur? Pussies!!!
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

elphax

A zis ceva de luat masuri dacă nu se deschid anul asta 60km

GDPR


alecu26

Quote from: elphax on December 06, 2018, 08:16:41 PM
A zis ceva de luat masuri dacă nu se deschid anul asta 60km
Va fi schimbat ministrul transporturilor.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).