News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

doryan93


davyl

Quote from: doryan93 on November 13, 2013, 03:52:57 PM
Accizele la benzina se vor majora cu 19,6%, iar cele pentru motorina vor fi mai mari cu 20,9% de la 1 ianuarie 2014, potrivit Raportului privind situatia macroeconomica pe anul 2014 si perspectiva acesteia pe anii 2015 - 2017, citat de Agerpres si publicat, miercuri, pe site-ul Ministerului Finantelor Publice. In acest moment, acciza reprezinta 30% din pretul final la benzina si 26% la motorina. Astfel, acciza pentru benzina va creste de la 467 euro/tona la 557,91 euro/tona, respectiv de la 359,59 euro/1.000 de litri la 429,59 euro/1.000 de litri, iar statul va incasa 810 milioane de lei din aceasta majorare.
http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-16018376-accizele-pentru-carburanti-vor-creste-20-1-ianuarie-2014.htm
Deja daca intereseaza pe cineva, preturile in Romania la motorina sunt lejer mai mari decat cele din Belgia. De Luxembourg, nici atat nu vorbim, ca acolo preturile la carburanti sunt cele mai mici din Europa (exceptand Andorra unde sunt si mai mici). >:(
Se va ajunge sa coste carburantii in Romania mai mult decat in Europa Occidentala. Iar de salarii nu vorbim ca e inutila comparatia!!! :((

bogdymol

Noduri de autostrada :lol:

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

Ionut

LOL. Din pacate acel supercollider seamana cu multe intersectii de DN de la noi. :)

ovicor

Va supun atentiei urmatorul fapt: in majoritatea localitatilor, limita de viteza este diferentiata pe categorii de autovehicule. Se stie ca posibilitatea de  franare e diferita, asta fiind logica diferentierii. Impresia mea e ca riscul de accidente ar scadea simtitor, daca s-ar permite si camioanelor aceeasi limita de viteza, depasirea prin intrarea pe contrasens fiind principalul factor de risc. Personal, prefer sa merg fluent, in coloana, cu 70km/h in localitate, dacat sa depasesc, riscant, un camion caruia i se impune sa mearga cu 50km/h.

bogdymol

O filmare cu un Sandero ce incearca sa parcheze si nu prea-i iese. Nimic ciudat... pana vezi cine coboara de pe scaunul soferului:

http://www.youtube.com/v/t6_MtLleEY4

Prima femeie din Romania ce a obtinut permisul de conducere. Are 91 ani.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

Ionut

Nu cred asa ceva. Bai frate... wtf?! De ce nu vrea ea sa stea linistita intr-un taxi? E masochista cred. Deci este ilegal sa vorbesti la telefon cand esti la volan, dar este OK sa conduci cand tremuri de batranete cu reflexe care tind spre zero. Ma rog, poate nu inteleg eu.

sebba

Quote from: bogdymol on November 15, 2013, 10:31:03 AM
Prima femeie din Romania ce a obtinut permisul de conducere. Are 91 ani.

cred ca vroiai sa formulezi putin mai altfel   :)
Sailing away! S/Y Haimana

davyl

Quote from: bogdymol on November 15, 2013, 10:31:03 AM
O filmare cu un Sandero ce incearca sa parcheze si nu prea-i iese.
Asta imi aduce aminte de o intamplare recenta, in Bruxelles.
Stationam, intr-un loc unde parcarea era permisa (sotia coborase sa cumpere ceva) si am fost efectiv aproape sters (2-3 cm) de o masina care s-a parcat apoi in fata mea (parcare laterala cu mult chin).

Cand a reusit in sfarsit sa parcheze masina, de langa sofer a coborat o doamna in varsta care s-a dus usor-usor la portbagaj, a scos un cadru de ghidaj si a deschis apoi usa soferului. Nu exagerez cand spun ca i-au trebuit mai bine de 5 minute sa se extraga din locul soferului si ajutat de cadrul acela special sa mearga unde aveau treaba.

N-am nimic cu soferii ajunsi la o anumita varsta, insa parerea mea sincera este ca trebuie sa existe o limita fizica a varstei la care se mai poate conduce si asta data printr-o lege... Sau o evaluare de catre doctor a starii fizice, ceva...

Nu de putine ori mi-a fost dat sa vad cazuri de conducere periculoasa, iar la volan erau persoane destul de in varsta...

My 2 cents!

ciprebbe

#1089
Gata i-am batut si pe austrieci si pe nemti.
Suntem inaintea lor



din pacate la pretul combustibilului.
Vai de salariile lor saracii.

Poza e din Austria, aproate de granita cu Germania, facuta vineri cand de obicei pretul este mai mare.
In Germania motorina era 1.331 euro benzina 1.399.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

sebba

pai de ce crezi ca s-a bagat OMV-ul p-aici? ni-l extrage eftin si ni-l vinde scump, ca doar nu suntem nemti prapaditi sa n-avem bani sa ni-l platim la suprapret, sa se mai dezlipeasca si ei putin... :D
Sailing away! S/Y Haimana

Sargon1806

Pentru cei care au 8 minute, iata aici un filmulet despre doamna care la 91 de ani conduce masina. Are o poveste foarte interesanta. Din pacate legatura dintre prezentatorul emisiunii si reporter nu a functionat. Acesta i-a spus sa abordeze tema condusului, dar ea nu a auzit. Nu stiu daca pe post s-au sesizat aceste probleme. Eu lucrez acolo si de aceea stiu. Oricum, dupa acest reportaj, parca nici nu mai conteaza ca manevreaza volanul la 91 de ani. Daca o vad prin trafic, o sa fiu onorat sa-i las toata partea mea de strada.

http://www.protv.ro/stiri/soferita-care-a-innebunit-internetul-merge-in-baston-nu-poarta-ochelari-dar-are-curaj-sa-urce-la-volan.html

doryan93


doryan93

De ce deszăpezirea unui kilometru de drum costă în România DE CINCI ORI MAI MULT DECÂT ÎN FINLANDA? Şeful CNADNR: ,,În ţările nordice zăpada şi gheaţa nu sunt îndepărtate integral".
Costul mediu cu deszăpezirea unui kilometru de autostradă sau drum naţional a crescut în ultimii patru ani de peste patru ori, de la un preţ de 1.180 euro per kilometru în 2009, la 5.370 euro în 2013, reiese din calcule gândul pe baza datelor din sistemul de licitaţii publice. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a estimat că o poate cheltui pentru deszăpezire în iarna din acest an şi iarna viitoare în jur de 172 de milioane de euro.
http://www.gandul.info/financiar/de-ce-deszapezirea-unui-kilometru-de-drum-costa-in-romania-de-cinci-ori-mai-mult-decat-in-finlanda-seful-cnadnr-in-tarile-nordice-zapada-si-gheata-nu-sunt-indepartate-integral-11486826?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+GandulFinanciar+%28Gandul_Financiar%29

frunzaverde

#1094
Quote from: doryan93 on November 18, 2013, 09:32:44 PM
De ce deszăpezirea unui kilometru de drum costă în România DE CINCI ORI MAI MULT DECÂT ÎN FINLANDA? Şeful CNADNR: ,,În ţările nordice zăpada şi gheaţa nu sunt îndepărtate integral".
Costul mediu cu deszăpezirea unui kilometru de autostradă sau drum naţional a crescut în ultimii patru ani de peste patru ori, de la un preţ de 1.180 euro per kilometru în 2009, la 5.370 euro în 2013, reiese din calcule gândul pe baza datelor din sistemul de licitaţii publice. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a estimat că o poate cheltui pentru deszăpezire în iarna din acest an şi iarna viitoare în jur de 172 de milioane de euro.
http://www.gandul.info/financiar/de-ce-deszapezirea-unui-kilometru-de-drum-costa-in-romania-de-cinci-ori-mai-mult-decat-in-finlanda-seful-cnadnr-in-tarile-nordice-zapada-si-gheata-nu-sunt-indepartate-integral-11486826?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+GandulFinanciar+%28Gandul_Financiar%29

Well, situatia e fix asa:

Cifrele Gandul nu stiu de unde sunt scoase. Nu exista nici un fel de provincie 'Norr' in Suedia, Norr inseamna pur si simplu 'nord'. Costurile difera in functie de regiune si in functie de cat de inzapezita e iarna. De exemplu, anul trecut am avut zapada din 15 octombrie pana in 5-10 aprilie, anul asta nu a nins nici macar odata.

Pentru o regiune sudica si cu un climat semi-oceanic (Västra Götaland), costurile cu deszapezirea sunt de 240 mkr/an (http://www.trafikverket.se/Privat/I-ditt-lan/Vastra-gotaland/Sa-skoter-vi-vintervagarna/). In total se deszapezesc cu sare 6200 km si cu nisip 6700 km de drum. Deci total 12.900 km, sau 2075 EUR/km intr-o iarna normala.

Dar comparam mere cu pere. Trafikverket deszapezeste TOT, inclusiv echivalentele locale ale DJ-urilor, DC-urilor etc. Adica tot ce-i desenat aici: http://www.trafikverket.se/PageFiles/19895/plogbilskarta_vastra_gotaland_2013.pdf . Deci inclusiv drumuri cu platforma de 3 m jumatate. Si vorbim de Suedia, nu e ca si cum ar exista prea multa autostrada - in harta de mai sus autostrazi sunt doar in jurul Göteborg.

Pe urma, exista 5 clase de deszapezire (exemple de standard DUPA ce deszapezirea s-a incheiat complet - adica nu se face niciodata mai mult de-atat), aici: http://www.trafikverket.se/Privat/Vagar-och-jarnvagar/Sa-skoter-vi-vagar1/Vintervaghallning/Standardklass-vinter/. In Romania, toate drumurile nationale sunt aduse la "gri", adica clasa I (eventual clasa II).

Treaba asta se practica pe fix 8.3% din reteaua nationala de drumuri in Suedia. Ceea ce, bineinteles, duce costurile mult in jos. Pe clasele IV si V (~70% din reteaua de drumuri) nu se da aproape niciodata cu sare. Doar cu nisip si pietris, mult mai ieftin (si colectat spre refolosire la sfarsitul iernii).

La fel, nu stiu ca in Romania sa se treaca cu lama o singura data, sa se dea apoi cu nisip, si gata (asta inseamna clasele 4 si 5). La fel, nu stiu ca in Romania sa existe drum pe care sa nu se intervina decat DUPA ce a incetat ninsoarea (clasele 3, 4 si 5).

La fel, daca temperatura e sub -6 C (ceea ce e cazul cam jumatate de iarna), orice drum ar fi (inclusiv autostrada clasa 1), se trece exclusiv cu plugul. Nu se da cu sare, nu se da cu decontaminant, nu se da cu nimic.

A, si nu se foloseste cine-stie-ce scumpeala, ci sare ordinara.

P.S. Un km de drum incadrat clasa a II-a costa aproape 65000 kr/km/iarna, deci aproape 7000 EUR/km/iarna.

P.P.S. Trotuarele nu sunt niciodata deszapezite (la gri), gheata nu e absolut niciodata sparta, zapada este indepartata pe trotuare doar pana la ultimul strat de deasupra ghetii. Dupa care se da cu pietris (recolectat in aprilie, ce frumos e mirosul de praf cand stii ca vine primavara), si apoi gata. Daca s-ar face asta in Romania ar urla ziarele ca primarul e incompetent si ca nimeni nu curata, si ca "in alte tari"....
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!