News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

gruiarew

Puteau face faza cu stickerele de poluare de ex. Așa-i cam aiurea și discriminatoriu să te iei doar de dieseluri. Plus, cum îl identifici? După sunet? Îl miroși la țeavă? Poate un benzinar mai vechi afumă mai rău ca un diesel mai nou. De ce să-l constrângi pe om? Lasă-l sa meargă cu ce vrea atâta timp cât e în grafic.

Oricum în plin centru n-ai cum sa ajungi motorizat. Și ăia ce stau mai la periferie, ălora e ok să le pută? Se pot face multe doar să vrei și să ai cu cine. Îs mulți care au nevoie de mașină să ajungă la mașină. Gândește-te cum ar fi să ai parcare în afara orașului și să-i pui pe omuleți în autobuz. Ai face instant revoluție.

S-au eliberat 2-3 străzi acum câteva luni parcă, s-a declarat ziua fără mașini, acum nu mai găsesc articolul de pe Turnul Sfatului dar erau comentarii la greu pro și contra, mai mult contra. Toată lumea urlă de lipsa parcărilor, unul n-ar lăsa cazanul acasă. Acum văd că pun mai peste tot parcare cu plată. Mai rup câțiva lei de la fraieri. Is foarte curios unde merg banii ăia. I-or băga în autobuze? Bine ar fi.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

dumbravaandrei

Intre timp, faceti o excursie pe A1 Sibiu-Deva si numarati DUBELE ce par a fi propulsate pe ciucalai (stiuleti). La ultimul drum am numarat vre-o 20 care nu se vedeau de fum. Ca altfel lejer sarim de 100. Culmea, cateva au trecut la Vestem pe langa touran-ul celor de la RAR. Aveti impresia ca i-a deranjat careva?
Daca nu verifica nimeni temeinic si legea nu e aplicata, putem pune orice combinatie posibila de taxe ca tot aia e...

Cristi N

Cea mai eficienta modalitate de eliminare a rablelor ar fi ca ITP-ul sa fie facut in mod corect. Partea proasta e ca asa ceva e foarte putin probabil sa se intample in viitorul apropiat.  :((

Dupa ce rezolvam treaba asta am putea trece si la un impozit/taxa anuala de poluare direct proportional cu capacitatea motorului si gradul de poluare. Cred ca o taxa care se plateste la cumparare/inmatriculare doar aduce mai multi sau mai putini bani la buget fara sa adreseze problema poluarii. Daca platesti an de an esti motivat sa iti schimbi mai repede masina cu una mai noua, mai putin poluanta la care pentru anul viitor vei plati mai putin.

Io

Quote from: cristi5 on April 10, 2018, 06:18:59 PM
Incurcate sunt caile termodinamicii, nu cunosteam preferinta Cibinului pt Rudolf Diesel. Ar fi legal sa interzica Diesel in centru orasele care vor, cum e trendul occidental?

Cristi, nu doar Cibinienii, toata Romania are preferinta asta, Diesel si daca se poate produs de VW. Eventual de Opel (chit ca motorul de 1.7 litri e al lui Isuzu).
Cred ca prin hotarire de CL pot fi adoptate interdictii de acces (sigur, mai putin riveranii si intre anumite ore cei care aprovizioneaza) insa nu asta e de fapt problema. Cazanele, afumatoarele si alte asemenea nu ar trebui sa treaca de RAR indiferent ce scrie pe botul masinii.

Cind mi-am adus ultima masina acasa (Honda, benzina, normal aspirat, multumesc) prima intrebare pe care mi-a pus-o un tip care are un magazin in fata parcarii asta a fost: e Diesel? Daca privirea mea ar putea rani tipul ar fi urlat de durere ...
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

voicul

^Stii ca poti ajunge chiar ciudat: ii pui GPL!
Daca mai e si automata deja e clar ca e masina prietenei/sotiei.

Realitatea e ca nu prea suntem buni la matematica si nu degeaba "oaea" poate fi brand national;

Golf 7
Motor 1.4 TSI – 150 CP - Echipare Highline - 23.175 € - consum - 5l/100km

Volkswagen Golf 7 facelift - 2.0 Diesel Turbo (TDI) 150CP Aut7 Highline 24.383 € - 4.4l/100km

Acum in cat timp recuperizi 1208 eur dintr-o diferenta de 0.6l la 100km?
Aproape 250.000km (FARA revizii mai scumpe la diesel, impozti si RCA mai mare la diesel).

Apropo TSI-ul va face TDI-ul la stop!  8)

dr4qul4

 Cand testam pe bune, nu in conditii de laborator cu vant din spate  :)  matematica ta nu e buna.  pt ca shitIN-shitOut

1.6 diesel (focus 2012) 115 cp consuma cu 3-4 L mai putin pe autostrada (139 km/h) decat un Astra J (2010), motor 1.4, 100CP (6 si un pic vs aproape 10) La 120 diferenta era doar de 2l/100 (5,5 vs 7,5). Dupa 120 insa Astra incepea sa pape. Pe DN, mers cu 70-100, diferenta era cam de 1l.
In Bucuresti consumul era de 7 la 11. Mers la fel, clima pornita mereu.

Un drum pana la mare si inapoi insemna o diferenta de 100 lei.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

kitsune

Voicul, aici te contrazic. Am 2 masini cu 1.4 TSI, coduri motor diferite, din care una cu DSG 7 si o singură dată am văzut consum sub 5%, cand am mers cu 60 la ora pe drum liber. Cu cea manuala am scos 5.6 in acelasi conditii. Dar in oras sau pe autostrada nu scazi sub 8-9%. Pe DN-uri, te duci la 6,5-7%
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

voicul

Nu te contrazic cu consumul de laborator si cel real. L-am luat pe cel oficial ca sa avem aceleasi conditii in care s-a obtinut.
De asemenea am ales 2 masini cu aceeasi numar de cai ca sa fie cat mai la fel.

De curiozitate am am calculat si diferenta de impozit 2.0 vs 1.4 - 112 ron cam 25 eur pe an. In 10 ani mai ai 250 eur de amortizat.
Nu stiu la RCA cum sta problema, dar cred ca e o diferenta si acolo.
Nu am mentionat ca daca montezi GPL, nu o sa recuperezi niciodata diferenta diesel - benzina.

M-am mai uitat putin
http://www.automarket.ro/masini-noi/volkswagen/golf-7-facelift-4275/
1.4 Benzina Turbo (TSI) 150CP Man6 Highline - 20.839 €
1.5 Benzina Turbo (TSI) 150CP Man6 Highline - 21.284 €
2.0 Diesel Turbo (TDI) 150CP Man6 Highline - 22.492 €

Aici ai 5 cp in plus da TDI, dar si 2659e in plus
1.0 Benzina Turbo (TSI) 110CP Man6 Comfortline - 17.259 €
1.6 Diesel Turbo (TDI) 115CP Man5 Comfortline  - 19.915 €

Ideea este alta: trebuie sa faci un calcul inainte sa cumperi sa vezi daca chiar e mai rentabil (si daca faci km atatia incat sa devina rentabil) diesel-ul fata de benzina.
Pentru motoarele mai noi (cam dupa 2015/dupa Dieselgate), nu prea mai este (si asta fara GPL).

AdrianB1

Quote from: Cristi N on April 10, 2018, 10:28:45 PM
Dupa ce rezolvam treaba asta am putea trece si la un impozit/taxa anuala de poluare direct proportional cu capacitatea motorului si gradul de poluare.
Pai capacitatea ciclindrica polueaza? Daca ai taxa proportionala cu gradul de poluare la ce iti mai trebuie si capacitatea?

TibiV

#10254
Quote from: AdrianB1 on April 11, 2018, 11:02:52 PM
Pai capacitatea ciclindrica polueaza?
Da.
Un E6 de 3000 cmc polueaza mult mai mult decat un E6 de 1000 cmc...
(Este adevarat, "ala mare" iti da "senzatii soferesti" mult mai intense decat "ala mic".
Dar "senzatiile excesive" trebuie taxate.)

LE
Dar de cateva postari suntem total off-topic...
De ce discutam aici cand avem topic "Auto moto velo" ?!?!?

Las' ca ne muta Ionut maine dimineata de ne merg fulgii...  :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

subway

Nu va mai faceti griji cu harburile, imediat taxa de poluare si scapam rapid de ele, le cumpara Africa si India pe toate...

voicul

Are putere de calcul, nu oboseste, nu ii e foame ... de asta i-a iesit business-ul :)





Powered by API/PUM imgur uploader

rizzuh

Am facut cu ocazia Pastelui o excursie in Bucovina si Maramures, am pastrat o evidenta cat-de-cat detaliata a drumurilor:

Quote from: rizzuh on April 07, 2018, 09:02:46 PM
^ click aici sus pentru a vizualiza, postarea este prea lunga ca sa o citez

Traseul a fost Bucuresti - Gura Humorului (pe faimosul DN2 + DN2E) - Sighetu Marmatiei (pe DN17 + DN17C + DN18) - Cluj Napoca (pe DN18 + DN1C) - Pitesti (pe A3 + A10 DN1 + DN7) - inapoi in Bucuresti, plus ceva invartit spre diverse obiective turistice pe drumurile indicate de Waze. Am totusi cateva comentarii in plus fata de executive summary din acel topic:

Quote from: rizzuh on April 07, 2018, 09:02:46 PM

  • A10 Turda - Aiud = violet, planeitatea si rugozitatea nu se ridica la standardele DN1 paralel, am alunecat ca pe gresia din baie si m-am intors pe DN1 sa-mi petrec timpul in spatele unui VW Transporter care parfuma mediul inconjurator

  • DN1 Turda - Aiud = verde, cam valurit drumul, marcajele sterse pe ici-colo, ceva gropi
  • DN1 Aiud - Sebes = galben, sunt multe gropi, multe petece in bataie de joc, marcajele sunt cam sterse, un astfel de DN principal nu merita verde

Este absolut criminal DN1 in zona ST3/4. Cine a trasat drumul a tinut mortis sa urmeze conturul fiecarui deal, parca a fost platit invers proportional cu unghiul curbelor desenate. Marcajele si indicatoarele sunt cireasa de pe tort (sau musca de pe kkt), unde ai viziblitate este interzisa depasirea, unde nu ai vizibilitate este permisa depasirea (la fel este si pe Valea Oltului, pentru ca pitong).

Il invit pe distinul intelept Alin Serbanescu sa facem o plimbare pe A10 si dupa pe DN1, ca sa facem o comparatie la planeitate si rugozitate. A mai si afirmat in emisiunea de la Digi ca (parafrazez) "da dice sa facem artificii pe un drum nou, sa deschidem doar un sens sau o banda, nu este mai sigura autostrada decat DN1 paralel".

Quote from: rizzuh on April 07, 2018, 09:02:46 PM

  • A3 Gilau - Turda = albastru++, este parfum, am numarat fix 3 gropi (petecite) si 3 rosturi de dilatie care s-au simtit putin, in rest parca mergeam pe un nor; o fi facut Bechtel smecherii ca sa-si umfle buzunarele, dar a si facut treaba de calitate

Unde a gasit Bechtel acele rosturi de la poduri? Se mai fabrica? Cat costa? Sa puna in p**** masii CNAIR pe toate podurile de pe DN-uri si A-uri acelasi rosturi, pentru ca nu sunt in stare sa le intretina deloc, iar astea au rezistat onorabil 10 ani (ce-i drept, fara prea mult trafic). Imi vine gandul imediat la podul peste Arges de pe A1, unde risti sa decolezi daca vii prea tare.

Quote from: rizzuh on April 07, 2018, 09:02:46 PM

  • DN18 Pasul Gutai - Baia Sprie = inca se lucreaza, galben/albastru

Un traseu mai oribil nici ca sa putea alege. Parca drumul ar fi construit in anii '80, cu ieconomie maxima la orice lucrare de arta (inclusiv un rahat de pod cu grinzi de beton), ca sa se faca Casa Poporului. Jumatate din curbe se puteau elimina daca mai taiau 5 metri din deal; am numarat fix 3 portiuni cu zid de sprijin, in total nu depasesc 50 de metri, plus 4 poduri (si alea cat se puteau de scurte, preferabil deloc). Ce dracu, parca nici pe Transfagarasan nu este asa de virajat drumul. Mai are rost sa zic ceva de vreun tunel pe acolo? >:(

AdrianB1

Quote from: TibiV on April 11, 2018, 11:23:23 PM
Quote from: AdrianB1 on April 11, 2018, 11:02:52 PM
Pai capacitatea ciclindrica polueaza?
Da.
Un E6 de 3000 cmc polueaza mult mai mult decat un E6 de 1000 cmc...

Reciteste discutia, se taxeaza poluarea si se taxeaza capacitatea cilindrica. Diferenta de poluare intre E6 - 3000 cmc si E6 - 1000 cmc e deja inclusa in taxa de poluare. Sau gradul de poluare e altceva, e grad din ala ca la armata, "soldat-poluator" pana la "general-poluator"?

Taxa pe capacitatea cilindrica e cel putin hilara cand un Mitsubishi Evo de 2 litri polueaza de 3 ori mai mult decat un Mitsubishi Lancer de 2 litri, pentru ca 130 de cai versus 400 de cai, fiecare din ei obtinuti prin arderea aproape proportionala de cantitati de benzina cu rezultate aproape proportionale de noxe si CO2.

Si ca sa fim si mai corecti, aceeasi masina la 130 km/h consuma si polueaza fix la fel cu motoare de capacitati cilindrice diferite ce folosesc aceleasi tehnologii, pentru ca fortele necesare sunt egale, iar la acelasi randament ai acelasi consum. Si motorul de 3 litri aspirat, si ala de 2 litri turbo si ala de 1.5 litri bi-turbo supercharged tot 50CP o sa dezvolte pentru acel regim de mers. Aerodinamica are o mare durere in basca fata de cilindreea motorului, e complet neimpresionata. In schimb, ca sa dezvolti aceeasi putere dintr-un motor de capacitate la jumatate iti trebuie turatie dubla, ajungi ca la motociclete la linie rosie la 12-15.000 rpm si o uzura excesiva a motoarelor, doar pentru ca impozitezi capacitatea si stimulezi motoarele mici la turatii mari.

Io

+1 AdrianB1, spot on!
Impozitarea cilindreei e o prostie. Sigur e foarte comoda birocratic si usor vandabila politic. La stinga daca se poate. La noi impozitarea cilindreei se "rupe" pe la 2000 cmc, ai trecut de aia ai pus-o, la 2 litri plateam 180 de lei. Colegii care au pe acelasi sasiu fenomenalul motor Honda 2.4 litri normal aspirat platesc 800 de lei.

Inca: acel motor de 2.4 este si Euro 4 dar si Euro 5 (nu doar in Romania, in toata Europa) in functie strict de anul inmatricularii. Ati citit bine, nu de anul productiei motorului ci de anul inmatricularii, asa incit exista masini inmatriculate in 2008 si 2009 Euro 4 si Euro 5. Repet, e exact acelasi motor si polueaza exact la fel (cu benzina "normala"), emisiile lui sint de 214 mg. Exact ca la motoarele de 2.4 litri din 2006 for that matter ...

Baietii cu electricele subventionate, acum e momentul dislike-urilor. Mai ales ca am cutie manuala  :D
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.