News:

.

Main Menu

Electromobilitate

Started by Ionut, January 09, 2017, 07:51:12 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

voicul

Veşti bune pentru deţinătorii sau doritorii de maşini electrice: Guvernul a adoptat un memorandum pentru finanţarea reţelei de staţii de alimentare electrică

Guvernul a adoptat, miercuri, un memorandum care vizează finanţarea reţelei de staţii de alimentare pentru maşini electrice pe autostrăzi, drumuri naţionale şi europene, informează Ministerul Mediului. Bugetul aferent anului 2019 este 92 milioane de lei.

Guvernul a adoptat, miercuri, la propunerea Ministerului Mediului, Memorandumul necesar aprobării schemei de ajutor de stat pentru dezvoltărea infrastructurii de alimentare a maşinilor cu energie electrică pe autostrăzi, drumuri naţionale şi europene, pentru reducerea la minimum a dependenţei de combustibilii.

"Iată că România face încă un pas important către eco-mobilitate. Această schemă de ajutor de stat vine în completarea măsurilor pe care deja le-am luat în acest scop: cel mai consistent stimulent financiar din Europa pentru maşini electrice – 10.000 euro şi programul de finanţare pentru staţii de încărcare în reşedinţele de judeţ. Prin această nouă linie de finanţare, transportul electric pe distanţe lungi va deveni o realitate şi în România. După aprobarea acestui memorandum, estimăm că în toamnă vom lansa sesiunea de finanţare pentru acest nou program", a declarat Graţiela Gavrilescu, viceprim-ministru şi ministrul Mediului.

Potrivit sursei citate, bugetul alocat schemei de ajutor de stat, pe parcursul celor 6 ani de valabilitate, este de 250 milioane lei, iar bugetul aferent anului 2019 este de 92 milioane lei. Schema se adresează unui număr de 600 potenţiali beneficiari, cu un număr mediu anual de 86 de beneficiari. Beneficiarii măsurii de finanţare sunt operatorii economici, ce activează în toate sectoarele/domeniile de activitate.

,,În ceea ce priveşte durata schemei de ajutor de stat, aceasta va fi aplicată până la 31 decembrie 2025, perioadă în care pot fi selectaţi beneficiarii şi în care se pot semna contractele de finanţare nerambursabilă, plăţile în cadrul contractelor semnate urmând a se efectua până la 31 decembrie 2027. Fiecare instalaţie va avea 2 puncte de încărcare, cu o putere de peste 50 kw/punct. Infrastructura de alimentare a autovehiculelor cu energie electrică se va amplasa pe autostrăzi, drumuri naţionale şi europene, la o distanţă de cca. 100 km una de cealaltă", se mai arată comunicatul Ministerului Mediului.

Schema de ajutor de stat va fi administrată de Administraţia Fondului pentru Mediu, iar aprobarea Ghidului de finanţare a programului se face prin Ordin al conducătorului autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului.


https://www.gandul.info/financiar/vesti-bune-pentru-detinatorii-sau-doritorii-de-masini-electrice-guvernul-a-adoptat-un-memorandum-pentru-finantarea-retelei-de-statii-de-alimentare-electrica-18167210

Dominik

CNAIR anunță persoanele interesate că, până în 16 februarie 2020, se desfășoară procesul de consultare de piață privind Caietul de Sarcini pentru realizarea proiectului "Instalarea stațiilor de reîncarcare pentru vehicule electrice în anumite Spații pentru Servicii situate pe Autostrada #A1, tronsoanele Nădlac - Timișoara – Sibiu și Pitești - București și pe Autostrada A2, București – Constanța".
Documentele și informațiile referitoare la desfășurarea procesului de consultare a pieței se regăsesc pe pagina web a companiei (www.cnadnr.ro) la secțiunea "Transparență"/"Achiziții Publice"/"Centralizatorul achizițiilor publice" (ID 1310).

DRDP Timişoara
You're in Steelers Country

ghrt

În sfârşit o veste bună. Câteva prize în fiecare parcare şi un sistem de informare şi rezervare online ar oferi multă siguranţă.
Cont (aproape) inactiv.

horyatm

https://www.romania-insider.com/Watto-e-vehicle-stations-potential-funding0sept-2020?fbclid=IwAR0w2QwPj77RrWjf_ZXMSd_yRoXOqOyydDCP2UHyU1dGRrgNfCc6GTL_c5A

Romanian start-up Watto, which is building a regional network of ultra-fast charging stations for electric vehicles, has started talks with investors for the second round of financing, worth EUR 5 million.

The company will use the money to start building the network's first two locations, which could be ready in the first half of 2022, explained Daniel Pintilie, CEO of Watto.

kitsune

#64
Nici nu știu unde să pun asta. Inițial am zis că pe aria de Constanța, dar apoi am înțeles că e ceva national sau chiar european. Așa că, fiind vorba de electrice, pun aici:



(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

Nu am făcut legătura între săpătura in asfalt cu ditamai copex-ul și "scrumiera" asta. Abia după ce am văzut scrisul, EnelX și am căutat pe net am aflat că de fapt e statie de încărcare. Mai multe detalii pe site-ul EnelX, sincer, nu am citit tot ce scrie acolo și nici nu vreau să le fac reclamă (eu am plecat de la ei la alt furnizor, nu de prea mult bine).
Oricum, chestia asta e un Juice Pole, de 22 kW, capabil să încarce 2 mașini simultan.



Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

De când am postat mai sus (anul trecut), stația EnelX de lângă mine a devenit funcțională. Dar nu cred că a încărcat vreodată cineva acolo pentru că parcarea e mereu ocupată cu mașini cu ICE. Nici nu e vreun semn că ar exista stația asta, nici nu e vreun semn de rezervat pentru cei ce încarcă. Mă întreb, care a fost ideea celor de la Enel dacă stația nu poate fi folosită. Doar așa, să fie la număr?
De curiozitate, chiar am descărcat aplicația lor să văd dacă apare pe hartă. E acolo. Dar nicio informație despre tipul de conector, putere, etc. Am vrut să mă loghez chiar, dar în momentul în care mi-a cerut CNP-ul am renunțat și am intrat doar ca "guest". Pentru ce are nevoie o aplicație de încărcare de CNP-ul meu?

(GPS)




Imagine publicată sub licența Creative Commons Atribuire-Distribuire în Condiții identice 4.0


Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Cristi N

Probabil actele sunt uitate pe undeva prin vreun sertar. Enelul se misca greu by default dar cred ca de data asta ii concureaza si primaria la capitolul lentoare. ;)

kitsune

Cred că ai dreptate. Din păcate stația de lângă mine nu e singurul loc unde sunt probleme. Am căutat un pic pe plugshare și am dat de review-uri pentru stația de la Spital, tot Enel. Unul din ele e delicios: stația e pusă în dreptul parcării pentru handicap, omul a vrut să încarce și au venit gardienii publici să îl amendeze :bash:





Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

dumbravaandrei

In general in Constanta este o vraiste... si in portul turistic stau ICE-urile la greu la statia de 50kw. acum 2 saptmani m-am enervat si am sunat la politie.
Iar la Constanta politia isi merita din plin titulatura de "cap de creta".

kitsune

He, he, s-a auzit mai sus și s-au apucat de ele. Sunt curios dacă și la spital fac asta:

(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

#70
Am impresia ca sunt mult mai multi (si mai "smecheri") cei care citesc forumul decat ne imaginam noi...  ;)

PS
Sunt convins ca in legislatia rutiera NU exista nici o reglementare "este interzisa parcarea masinilor cu MT/ICE pe locurile destinate realimentarii automobilelor electrice".
Avem interdictii de parcare in intersectie, pe pod, sub pod, pe locurile pentru handicapati, in statiile de transport in comun, pe calea ferata, pe trotuar, pe Luna si pe Marte...
Dar interdictie pentru parcare pe locurile pentru alimentarea electricelor sigur nu avem...

Legile au fost scrise de aia care se bucurau ca au Moskwitch / Moskwich negru...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

kitsune

#71
De acord cu tine, nu există interdicția in lege. Dar există posibilitatea ca locul/locurile respective să fie închiriate de către firma care are încărcătorul și atunci ei pot restricționa accesul. Cel puțin la noi în oraș sunt foarte multe parcări închiriate de saloane de coafură, notariate, boutique, cabinete medicale, etc. (adică cei care au sediul în apartamente la parter sau spații comerciale de bloc).
De asemenea, poate fi făcută o HCL pentru asta (interdicția, sau mai bine zis accesul doar autovehiculelor care încarcă, pentru că și eu am hibrid, dar nu se încarcă, scot un cablu din portbagaj și îl agăț de încărcător, mulți văd, puțini cunosc  ;)), așa cum la noi EV și hibridele parcau gratuit (nu știu dacă mai există asta, regulamentul parcărilor e in aer, cred că pentru a doua oară) tot prin HCL.

Cred că era vorba de Volga. Moskvich-ul era mai banal. Cel puțin 406 sau 408 (nu mai țin minte). LE: 407
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

#72
Și se pare că și la spitalul județean se vor apuca de vopsit (știți unde, acolo unde trebuie să ai handicap ca să poți încărca, altfel iei amendă). Dacă mai fac din astea, gardienii publici vor merita trofeul Kitsune.

(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

#73
După săptămâni întregi de nefolosire, azi stația era plină. Cred că s-au vorbit

(GPS)


Și între timp a apărut și o Dacie, cu încărcare wireless. Se vede clar că încarcă, are avariile aprinse  :lol:

(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

tom_sawyer

328 de puncte de încărcare electrică noi în România finanțate prin CEF – Transport 2022

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii informează că, în luna martie 2023, Comisia Europeană, prin Agenția Executivă Europeană pentru Climă, Infrastructură și Mediu (CINEA), a anunțat rezultatul selecției de proiecte depuse în cadrul apelului  de proiecte  - Alternative Fuel Infrastructure Facility - Unit Contributions, cut-off 3, lansat în septembrie 2022 în cadrul instrumentului de finanțare ,,Mecanismul pentru Interconectarea Europei" (CEF - Trasnport) 2021-2027.

Toate cele 3 aplicații de finanțare depuse în cadrul acestui apel au fost aprobate de către Comisia Europeană, România beneficiind de o finanțare în valoare totală de 13,74 mil. euro prin CEF- Transport 2022 pentru dezvoltarea rețelei națională de alimentare cu carburanți alternativi.

Prin aceste investiții situate de-a lungul rețelei TEN-T centrale și globale, 328 de puncte de încărcare cu capacitate de peste 150 kW vor fi montate în 99 de locații de pe teritoriul României. Dintre acestea, 12 benzinării situate de-a lungul autostrăzii A1 România - frontiera cu Ungaria vor avea 24 de stații de încărcare rapidă cu o putere de 300kW și posibilitatea încărcării simultane în curent continuu de 150kW (pentru vehicule electrice ușoare - LDV).

Proiectele acceptate la finanțare din partea României sunt:

    ,,Next Wav-E: Develop an EU-wide network of electric vehicles' high-power charging infrastructure for the electrification of mobility and decarbonisation of the road transport sector";
    ,,Development of Rompetrol's alternative fuel infrastructure on A1 highway at the RO - HU border";
    ,,Accelerate the Central and East European Ultra-Fast Charging".

Acordurile de finanțare cu INEA vor fi semnate în primul semestru al anului 2023, informații suplimentare cu privire la proiectele acceptate la finanțare fiind accesibile ulterior pe site-ul Comisiei Europene - https://ec.europa.eu/transport/

MT