News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

[B] Pasajele Petricani-Doamna Ghica-Chisinau

Started by Ionut, April 05, 2012, 04:32:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Si eu as fi preferat pasaj cu tramvai.
Oare se poate monta sina dupa aceea, si sa fie banda comuna tramvai/auto? Statia ar trebui sa fie ceva mai departe de intersectie, unde tramvaiul poate intra pe banda separata, astfel incat banda comuna sa nu se blocheze.
Pe de alta parte, tramvai pe pasaj metalic intre blocuri inalte?  :-[
Eu mai vad si o alta problema cu acest pasaj... pentru pietoni chiar nu facem nimic? Nu meritau si ei sa poata traversa in liniste Soseaua Colentina?

@CristiN, nu cred ca e fezabil ca un tramvai sa urce din Barbu Vacarescu in D Pompei. E o diferenta d enivel destul de mare si inca o intersectie acolo ar bloca de tot Barbu Vacarescu. Dar chiar si asa, un traseul Pipera-Colentina-Pantelimon-Salajan-Berceni nu are cum sa duca lipsa de calatori.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Telvanni

Atat timp cat prioritizam transportul auto individual nu afacem altceva decat sa aglomeram si mai mult orasul. Clar sustin o linie de tramvai pe acest traseu.

Cristi N

#92
^^ Cred ca principala problema ar fi unghiul rampelor, presupun ca ei merg pe un unghi de 6%, nu stiu daca un tramvai poate urca asa ceva. Din punct de vedere al greutatii un tramvai cred ca e echivalent cu un autocamion ~40 de tone.

Pentru trecerea din D. Pompeiu in B Vacarescu cred ca linia ar putea merge pe lateralul str. Gara Herastrau pe partea opusa cladirilor de birouri si sa avem jonctiunea in zona de sub pasaj. Capetele str. Gara Herastrau sunt la acelasi nivel cu B. Vacarescu, doar la mijloc e diferenta de nivel si pentru latirea strazii astfel incat sa incapa tramvaiul s-ar putea construi un zid de sprijin.

Intre timp Duamna a reactionat pe pagina de FB a primariei Mun. Bucuresti: link recomand sa aruncati o privire si la comentarii, cetatenii i-au cam umplut frigiderul.

Quote#investițiiPMB #PasajDoamnaGhica
🔺 Pasajul Doamna Ghica, blocat în Consiliul General
🔺 Consilierii USR și PNL s-au opus ca Primăria Capitalei să preia de la Sectorul 2 terenul necesar pentru realizarea proiectului

Primarul General, Gabriela Firea, a inclus pe ordinea de zi a ședinței CGMB de astăzi preluarea de către Primaria Capitalei a terenului administrat de Primăria Sectorului 2, aflat pe amplasamentul viitorului Pasaj Doamna Ghica-Colentina. Proiectul a fost respins ca urmare a celor 14 abțineri (USR și PNL) și 6 voturi "împotrivă" (USR și PNL). Au fost exprimate 28 de voturi "pentru"(PSD-ALDE și PMP).

Este vorba despre un teren cu o lungime de 1000 m identificat, conform planurilor cadastrale, ca secțiune din artera de circulație Doamna Ghica, între Bd. Lacul Tei și la 100 m Est dup Strada Constanța.

Primarul General, Gabriela Firea: ,,Consilierii PNL si USR blochează un proiect esențial pentru fluidizarea traficului din Capitală, ignorând beneficiile pe care o astfel de investiție le are pentru una din zonele cele mai aglomerate din București. Era necesar să preluăm acest teren pentru execuția pasajului Doamna Ghica-Colentina și vă reamintesc că am atribuit proiectarea și execuția încă din luna mai. Pasajul este prevăzut cu 4 benzi de circulatie, iar avantajele realizării sale sunt incontestabile: se vor elimina blocajele de trafic din zonă, va crește viteza de circulație și accesibilitatea zonei, se va reduce rata accidentelor prin adoptarea unor măsuri de siguranță. Realizarea pasajul are impact și asupra mediului prin reducerea prafului, zgomotului, noxelor, preluarea şi descărcarea apelor pluviale".

🔺 Detalii proiect
Proiectul începe din zona intersecției străzii Doamna Ghica cu Bulevardul Lacul Tei și prevede realizarea partii carosabile cu cele 4 benzi, cu trotuare si partea de iluminat public, dar are si o componenta de deviere si relocare, acolo unde e cazul, a retelelor de utilitati existente.
Costul estimat al lucrărilor, aprobat prin HCGMB nr. 4/2019, se ridică la aproximativ 28 de milioane de euro. Indicatorii tehnico-economici, aprobați în luna ianuarie, în acest an, prevăd construcția unui pasaj de circa 200 de metri lungime și 16,5 metri latime, aferent celor 4 benzi, dar lucrarile se fac pe un traseu total de 1 km.
De asemenea, in conformitate cu discuțiile avute cu membrii Comisiei Tehnice de Circulație, s-au păstrat numărul și poziția celor trei stații de autobuz. Trotuarele se vor proiecta pe ambele parti ale arterei și vor avea o lățime de minimum 1.5 metri. Astfel se va ține cont de caracteristicile funcționale și de intensitatea circulatiei pietonilor.

cezar-mario2012

#93
  Cam aste sunt marcajele de pe carosabil:



Unde mai băgați și un tramvai?

... și pomii sunt aceștia:


Cristi N

In cazul introducerii tramvaiului pomii de pe mijloc vor disparea, nu vad ce solutie s-ar putea adopta astfel incat sa fie pastrati. Chiar si fara tramvai tot se vor taia o parte din ei.

ghrt

De ce să îi taie? Nu îi pot scoate? Oricum se va săpa pentru fundaţie.

E loc pentru tramvai, pe Dna Ghica se circulă pe o singură bandă, cealaltă fiind parcare. "Parcarea" se poate reloca. Zona poate rămâne verde (gazon pt liniile de tramvai), evident fără copaci.
Cont (aproape) inactiv.

Hef

La acest pasaj este suficienta, la acesta data, o banda pe sens pentru auto. Grosul masinilor merga ori dreapta catre obor ori stanga spre colentina.
waze te duce in vitan, de exemplu, prin mihai bravu.
daca il fac fara trotuare si fara pista de biciclete ca pe cel de la pipera mai bine lipsa.
sa mai faca o banda pentru dreapta si sa goneasca taximetristii care parcheaza fix in intresectie blocand o banda jumate.

voicul

Un pod din București, inaugurat cu fast acum 6 ani, s-a înclinat periculos - VIDEO

După șase ani și ceva de la inaugurare, pasajul Doamna Ghica dă semne de slăbiciune. Sunt restricţii de cirulaţie, după ce o parte a structurii s-a înclinat. Teoretic, reparaţiile au început acum o jumătate de an, dar sunt deja luni de zile de când în zonă nu e niciun muncitor. Specialiștii în infrastructură spun că fiecare zi în care podul este lăsat în paragină duce la măcinarea lui lentă. Oficialii Primăriei Capitalei vorbesc despre necesitatea unei expertize care să permită o intervenţie cât mai rapidă.

https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/un-pod-din-bucuresti-inaugurat-cu-fast-acum-6-ani-s-a-inclinat-periculos-lucrari-abandonate-desi-necesita-interventie-de-urge-1157975

laurentiud

Sorry de offtopic, nu stiu daca se leaga neaparat de pasaj, dar poate cineva sa imi explice utililitatea bordurilor noi de pe Doamnna Ghica? Nu am reusit sa le gasesc o explicatie plauzibila.

voicul

Principiul: cine imparte , parte-si face merge adaptat si la logica. Deci logica nu trebuie sa fie neaparat pentru cel care plateste taxele.

Poti sa intrebi la fel de bine: de ce spatiul verde din intersectia de la doamna Ghica a fost terminat fix cu vreo 2 saptamani inainte sa fie distrus?

cezar-mario2012







Poze de ieri cu decopertare în zona piciorului doi.

cezar-mario2012

Cam pe aici va veni limita dintre drum și trotuar:




Pe aici va veni breteaua dinspre str. Ion Berindei:












Decopertare în zona piciorului 1


Pe partea cu parcul și biserica se va lua cam 0,5-1 m din trotuar:






... și aici este zona cea mai dificilă, în subteran este un nod major de conducte RADET:



Barzote

Mai aveam o speranta in ideea ca nu vor fi taiati copacii de pe Doamna Ghica si nici nu vor disparea locurile de parcare stradale .
Acum este clar .

Oare pe sub pasaj cate benzi vor ramane la finalizarea lucrarii ?
Aceste benzi vor deservi masinile care vin pe Doamna Ghica si fac stanga pe Sos. Colentina precum si pe cele care vor face dreapta catre Obor .
Ma gandesc ca 4 benzi ( 2 pe fiecare sens ) ar fi ideal sa preia tot fluxul de masini .

EugenRo

Probabil e tardiv. Si chiar daca solutia mea ar fi fost una mai scumpa, subiectiv fiind consider ca rezolva toate problemele:
-pasaj subteran 4 benzi, nu foarte adanc, ca sa nu ingropam de tot M7. Dinspre dna ghica intrau 2 || 2 (adica cu tramvaiul pe mijloc) si ieseau 4 lipite. FARA tramvai.
-tramvaiul venind dinspre dna ghica-chisinau ramane afara si intersecteaza T21, apoi usor atipic prin intersectie, ajungea in spatele blocurilor urmand a fi integrat in peisajul de parc. Un mic dezavantaj era ca se pierde putin parc, dar scopul era de buna credinta. Fireste, e nevoie si lucrari de consolitare a traseului pentru ca parcul plumbuita e destul de abrupt acolo (pereti mulati)
-pe dna ghica pana in petricani nu se modifica nimic, soseaua cu 4 benzi ramanand sus la suprafata. cel mult se mai puteau gandi niste parcari pe desubt, dar nu obligatoriu imediat.
-in intersectia semaforizata de la lukoil, din fata palatului ghica, tramvaiul trece la nivel cu soseaua intersectandu-se cu T16/ T36.
-la suprafata, in mare, nu se schimba nimic
-in subteran, un nou pasaj cu 4 benzi lipite.
-la iesire spre petricani trebuie sa existe 6 benzi:1 banda intra in intersectie, 2 spre dna ghica, 2 ies spre A3, 1 banda vine din intersectie (fie se mai expropriaza, fie se mai modifica traseul T16/ T36, nu usor, dar nici foarte greu si nu pe o distanta mare)
-o banda de intoarcere ar fi recomandata paralel cu linia de tramvai din spatele blocurilor tocmai pentru cei ce locuiesc in ele (parcare etc).
-sens unic obligatoriu pe bd. lacul tei, de la intersectia teiul doamnei catre b. vacarescu (cum de altfel e prevazut).
-pasajele subterane nu trebuie sa fie de mare adancime. (gen baneasa, cut & cover)
-optand pentru subteran nu producem niciun deranj estetic nici la ghica, nici la petricani
-pe bd.lacul tei cu sens unic, putem trage tramvaiul pe o parte si soseaua pe alta.

Frustrant e ca nu se construieste cu gandul la viitor..


rota

Pasajul Doamna Ghica din București ar putea avea linie de tramvai iar studiul de fezabilitate va fi refăcut

Conform informațiilor mobilitate.eu din cadrul ședinței CGMB aflată în desfășurare la Primăria Capitalei, reprezentanții PMB au declarat că Pasajul Doamna Ghica urmează să aibă și linie de tramvai, cum este prevăzut în PMUD București – Ilfov, iar studiul de fezabilitate al întregului proiect va fi refăcut. Vom reveni cu amănunte.

Sursa
Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!