[B] Pasajele Petricani-Doamna Ghica-Chisinau

Started by Ionut, April 05, 2012, 04:32:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

cezar-mario2012


Pasaj Doamna Ghica - evoluție lucrări 2 -20 august 2021

Este o evoluție, dar nu spectaculoasă, au reușit să termine
trotuarul din dreptul parcului și scuarul din dreptul stației de
tramvai, dar nu și scuarul mare din dreptul pilonului 1.
Lucrările s-au mutat pe partea dinspre Pantelimon unde au
reușit să termine un cămin de apă și s-au apucat de făcut
trotuarul din dreptul blocului cu Raiffeisen. Din păcate Triada
a cam dispărut din peisaj săptămâna trecută, după ce au
reușit să facă străpungerea canalizări pe sub liniile de
tramvai. Oricum ei se mișcă cel mai încet.

paulmare

https://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-25007719-primarul-nicusor-dan-prezinta-bilantul-10-luni-mandat-cea-mai-mare-parte-din-timp-fost-alocata-stabilizarii-orasului.htm

Circulaţia în jurul podului de la Doamna Ghica, două benzi pe sens, va fi finalizată în cursul lunii septembrie. Pentru podul întreg, tablierul este în curs de achiziţie şi va începe montarea lui în primăvara anului viitor.

Lyvyoo

Minim 30 septembrie pentru circulatia pe langa pod :)
E foarte mult de lucru si nu au pe teren la fel de multi oameni ca anul trecut, desi azi la ora 22 inca lucrau unii de la Triada in apropiere de Gherase (se opreste apa rece in toata zona). 
Au excavat la greu in fata Reiffesein, au ingropat aproape toate tevile mari albastre aduse,  au inceput sa puna zidul de sprijin si bordurile pe portiunea Reiffeisein - Gherase dar in acelasi timp au spart iar pe o banda de circulatie langa piciorul podului dinspre Tei iar greutatea utilajelor a surpat masiv trotuarul proaspat turnat langa breteaua Colentina - Tei. Mare minune sa termine la inceput de octombrie.

Achizitia tablierului este acum transparenta? Anul trecut ne-a pacalit vulpea ca e totul in ordine dar licitatia era blocata. De data aceasta exista detalii publice despre "tablierul in curs de achizitie" ?


bogdan4ice


paulmare

Valoarea totală a investiției este de 144 milioane lei, circa 80% din sumă urmând să fie asigurată din bugetul Capitalei, iar restul de 20% din bugetul Sectorului 2, a anunțat în iunie primarul Capitalei Nicușor Dan.

ce mare diferenta - deja se dublase o data pe vremea duamnei, deja e platit mult peste suma initiala din studiul de fezabilitate

vancouver

Asa este cand lucrezi in regie proprie si nu faci licitatie. Daca apare o cheltuiala in plus ea apare si gata. N-ai ce-i face, ca doar nu poti opri lucrarea. Sta nea Gheorghe la fumat 3 ore pe zi si lucreaza 50% capacitate, asta e, angajezi 2 de nea Gheorghe, ca nu ai de ales, etc. . Nu exista un patron sau actionari carora trebuie sa le dai socoteala si care stau permanent sa vada ce se poate eficientiza si rasplatesc pe cei care eficientizeaza.

La stat leafa merge indiferent de rezultat, consumurile de materiale sunt cat sunt, numarul de oameni este dupa rude si cunostinte, etc.

Este explicatia de ce comunismul nu o sa functioneze niciodata si capitalismul, desi oarecum incorect pentru ca trebuie sa muncesti din greu daca vrei sa castigi bani, ramane singurul capabil sa produca valoare adaugata. Daca vrem sa facem la infinit experimente sa vedem daca totusi merge si "la stat", atunci rezultatul va fi mereu acelasi. Nu conteaza ca activitatea de la stat o faci cu asa-zise "firme" ale primariei, tot aia e, pentru ca tot niste functionari si nu niste patroni coordoneaza activitatea.

Tot ce inseamna activitate economica aducatoare de profit si care are loc intr-un mediu concurential trebuie facut de firme private. Constructia de poduri, drumuri etc intra aici. Doar ceea ce nu aduce profit sau unde nu exista o concurenta reala (sau concurenta dauneaza activitatii) trebuie sa ramana la stat (invatamant, politie, etc).
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

cezar-mario2012



În ultima perioadă s-a avansat destul de bine, în actualele condiții. Pe
partea cu Raiffeisen au reușit să refacă trotuarul și mare parte din calea
de rulare către Pantelimon, iar acum calea de rulare are borduri și
stabilizat. A mai rămas de refăcut strada în dreptul intersecției cu
Colentina și zona cu Gherase unde s-a reușit în sfârșit să se finalizeze
cuplarea tuturor conductelor de apă, de alfel s-a început să se facă
căminul de apă pe partea cu Sinaia. Triada a reușit într-un final să
astupe una dintre gropile de lângă stația de tramvai, mai au de
subtraversat canalizarea pe parte cu BCR și de finalizat canalizarea pe
Colentina. Posibil ca într-o săptămână sau două să se dea drumul la
calea de rulare către Pantelimon și să se revină la starea inițială.

voicul

^Si in general, fara nici o surprindere, apar cheltuileli. Chiar mai multe, chiar una dupa alta.

Concluzia e ca ce putea sa para foarte ieftin si rapid, a devenit foarte scump si foarte incet.

CSF, NCSF.

office.laurentiu

Slabe sanse cu termenul de 13 septembrie....ma realistic 1 octombrie.

voicul

Nici un pas inainte, 3 inapoi!

Asfaltul de la Pasajul Doamna Ghica va fi spart, deși abia a fost turnat

Asfaltul de la Pasajul Doamna Ghica va fi spart, deși abia a fost turnat. Compania Termoenergetica vrea să modernizeze o conductă, asta după ce a dat aviz că nu mai are lucrări acolo.

Lucrarea care va începe pe 20 septembrie se va desfășura pe porțiunea dintre Șoseaua Petricani și Doamna Ghica și va dura două luni.

Primarul Sectorului 2, Radu Mihaiu, spune că avea de ales între a sparge asfaltul sau bucureștenii care locuiesc în zonă să stea în frig la iarnă.

Directorul Termoenergetica susține că nu știe ce s-a întâmplat înainte de a prelua conducerea companiei, însă lucrarea este una importantă și mai bine sparg acum asfaltul, decât după finalizarea întregului pasaj.


https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/asfaltul-de-la-pasajul-doamna-ghica-va-fi-spart-desi-abia-a-fost-turnat-1664163

AndreiB

@Vancouver

Nu sunt de acord. Network Rail (echivalentul CFR Infrasfructura) are mentenanta 100% in house si nu exista probleme cu nea Vasile, rude, cunostinte sau alte probleme similare. Diferenta o face management-ul profesionist si target-uri clare.

hefaistos

La britanici nu?
Pai aia e problema, ca n-au nici un nea Vasile. Eu au doar nea John sau nea William. Si sa vezi ce bine e la aia cu nea Hans, nea Fritz.
Cultura tarii conteaza mult si se schimba in generatii.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

AndreiB

Si firmele private nu tot cu nea Vasile lucreaza? Problema e de management, nu de staff.

vancouver

@AndreiB: sunt 2 lucruri diferite. Diferite din mai multe puncte de vedere:

1. Cale ferata versus rutier. La CF domeniul este mult mai limitat, cine este specializat in constructii civile nu poate sa faca si cai ferate, dar sa faca un pod poate fara probleme. In general tot ce se face la CF nu este concurential real - si in mesajul meu am insistat: "care are loc intr-un mediu concurential". Ori la calea ferata concurenta este extrem de limitata, cele 2-3 firme specializate au un fel de monopol inclusiv in Romania. Si atunci e ok sa faci in-house anumite operatii, ca nu e mare diferenta.
2. Constructie noua versus mentenanta. Aici la pasajul doamna Ghica nu discutam de mentenanta, ci de ceva complet nou. Nu cred ca o cale ferata noua in GB se face "in house", decat poate prin vreun depou.

Deci sa nu comparam mere cu borcane!

Referitor la mentenanta (inclusiv la drumuri, adica la CNAIR) si eu sustin ideea de a se face in house, inclusiv deszapezirea (cu aceleasi utilaje vara cureti rigole, cari pamant si asfalte, etc, si iarna le pui un plug in fata si dai zapada).

Iar legat de rude si cunostinte, pai sunteti creduli daca va imaginati ca in Germania sau GB la stat nu exista asa ceva. A, nu se face chiar asa pe fata ca la noi si mai e o problema in tarile civilizate: nu poti sa dai spaga si sa fabrici o diploma pur si simplu. Adica degeaba vrei sa-ti bagi copilul in institutie, ca tot trebuie sa termine pe bune o scoala pentru postul dorit. Si atunci nu mai conteaza ca e ruda, ca va fi cat de cat "meserias" pe ce face.

Deci asta e cea mai mare problema la noi: coruptia care este posibila in invatamant. Aici trebuie sa fim pur si simplu de o duritate maxima: camere la orice examen si la scoli si la facultati (incepand cu clasa a 8-a), controale continui, DNA cu ochii pe orice examen fraudat etc. Si atunci poti sa aduci cate rude vrei, dar daca sunt calificate pe bune. Si putini reusesc asta, asa ca automat sistemul va fi limitat.

Dar in final repet. "Management profesionist" si "stat" sunt doi termeni care se exclud si e valabil si in Germania sau GB. Functionarul de stat e tot functionar de stat si birocratia tot birocratie.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.