[B] Pasajele Petricani-Doamna Ghica-Chisinau

Started by Ionut, April 05, 2012, 04:32:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lyvyoo

#690
Din conferinta lui nea Nicu de azi aflam ca pasajului i se taie finantarea de la PMB, dar datoriile la zi vor fi platite. Din conferinta primarului de la S2 de zilele trecute, in care a dezvaluit deja intentia lui Nicusor, aflam ca exista bunavointa pentru preluare, nu si bani, iar procesul de preluare ar trebui inceput cu expertizarea lucrarilor de pana acum, licitarea pe fonduri europene si executia cu antreprenor privat, finalizarea fiind preconizata de catre primarul S2 "pana la finalul mandatului", dupa cum a declarat la Digi24 in weekend.

Cred ca aici Nicusor a gresit, alocand bani pentru Prelungirea Ghencea spre exemplu dar neprecizand nimic despre refacerea zonelor critice de la sol ale pasajului Dna Ghica, macar benzile de pe str. Dna Ghica (de-a dreapta si stanga Colentinei) plus zona Sinaia si Cremenita. Cred ca asta trebuia sa fie parte din negocierea PMB - PS2, ca moneda de preluare  a lucrarilor la pasaj. 

Oricum, calitatea proiectarii a avansat fata de Fabrica de Glucoza, acum cutiile pentru semaforizare (probabil) nu vor mai ocupa tot trotuarul ci doar jumatate








Powered by API/PUM imgur uploader

office.laurentiu

Ma apuc sa il caut pe Nicusor....aveam sperante 1% in el. 4 ani izolat pe strada Sinaia, o sa inebunesc !

dr4qul4

Sperante pentru pasaje rutiere?  :lol:
Pe ce lume traiti? Asta este primul primar care se tine de cuvant. A promis ca va bloca tot si exact asta face.
Ma rog aproape, pentru ca a promis metrou de suprafata pe infrastructura CFR. Adica va avea motiv sa dea vina pe "altii" cand nu se va misca nimic.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

rota

dom' primar de la sectorul 2:

"Bugetul propus pentru 2021 e despre dezvoltare. Peste o treime din fonduri se duc în investiții:
• 30 milioane pentru Pasajul Doamna Ghica  " <a href="https://www.facebook.com/RaduMihaiuUSR/">sursa<a/>

hefaistos

Este mai mult decat ma asteptam.

Daca PMB isi plateste datoriile.
Daca PS2 investeste 30 mil lei anul asta.

Se vede lumina. (nu stiu daca ajung banii pentru tot proiectul dar e ceva semnificativ)
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

Valentin

Speram ca se termina lucrarile la nivelul solului si regandesc proiectul cf. PMUD si cf. logicii umane, adica sa includa din prima tramvaiul pe pasaj!

Cristi N

Problema e deblocarea proiectului, linia de tramvai e inclusa fara discutie.

cezar-mario2012

Ma-ți înnebunit cu linia asta de tramvai, eu vă spun că nu are loc și tot mergeți cu ea înainte. Veniți în intersecție și apreciați voi pe unde ar avea loc, dar stații unde puneți ? În ipoteza unei lini de tramvai Pantelimon - Tei nu vei avea stație în Doamna Ghica. Voi chiar credeți că o să fie puzderie de călători pe acest traseu ?

Valentin

draga colegule, linia asta exista in PMUD, plan gandit (mai mult sau mai putin), dar in cazul de fata are dreptate si ar trebui sa fie LITERA DE LEGE in implementarea unor proiecte NOI, pentru asta s-au cheltuit niste bani sa se realizeze acest studiu.

Poftim aici contextul:
Plan pus de colegii nostrii, prezinta vederea de ansamblu

Extras din PMUD


+- harta proiectului preluata tot de aici



Avand in vedere cele de mai sus, ti se pare o gluma de linie de tramvai? daca ar fi facut calumea ar fi a 2-a sau poate chiar ar intrece 41 din mai multe puncte de vedere, ai acolo un numar de pasageri estimat, ti se pare o gluma? raportandu-ne la cate masini cu 1 PERSOANA SINGURA ar trece acest pasaj?

Legat de loc, exista daca vrei sa faci, daca te complaci cu ce exista acum normal ca nu se gasesc solutii, priveste harta proiectului, acum te intreb, ce OPRESTE regandirea proiectului de asa natura, astfel incat, in mijlocul intersectiei sa se LARGEASCA tablierul? De asa natura incat sa incapa peron+tramvai? DA, pe rampe nu ai ce sa faci, cele 2 benzi raman asa, n-ar fi o tragedie ca banda 2 sa fie la comun cu sina de tramvai, dar in MIJLOCUL INTERSECTIEI ESTE SPATIU DISPONIBIL, se pot reduce si niste benzi la sol pe directia podului (care pierd din utilitate), se poate face statie pe POD, principiul ar fi asemanator cu Basarab (din care scazi latimea enorma, etc.), statia liniei 21 se poate MUTA sub POD in pastila creata de rond UNDE NU exista niciun impediment, asta inseamna DEZVOLTARE DURABILA, axata pe PMUD si transport, nu pentru masini.
Acum vezi ca exista loc? tot ce e nevoie e de o recalculare a eforturilor, niste pile/picioare pe marginile pastilei centrale care sa fie mai late decat ce e acum, si restul proiectarii.

paulmare

Pile noi ? dupa ce au scurmat deja sa mute utilitatile ?

cezar-mario2012

#700
^Se vede că trăiți în altă lume, ce a fantasmelor, dați-vă jos de pe scaun și mergeți în teren. Axa actuală este pentru ieșirea pe A3, dacă tu o gâtui cu linie de tramvai, ce ai rezolvat cu pasajul... nimic. Nu are treabă 41 cu ce va fi aici. Linia 41 este aglomerat între Ghencea și Metrou Crângași, mai departe este lejereanu. Fluxul de mașini este mare pentru că se stă mult în intersecție, nu toate mașinile au ca loc de plecare axa viitorului tramvai, dacă stau mai departe cu cel puțin o stație de mers în lateral, nu vor folosi niciodată tramvaiul.

...și apropo de bani, acum nu au bani să termine lucrarea actuală și vorbești de învestiți de 290 mil Euro estimate în 2016, care acum ar fi cam 400-500 mil euro. Cu chiu cu vai PS2 alocă pentru pasaj 6 mil. euro, adică mai nimic, poate o să rezolve situația la sol și cam atât, PMB s-a șters pe mâini și a terminat treaba..au alte lucrări importante...

  Mai întâi să reabiliteze liniile actuale de tramvai că s-ar putea ca în 2 ani să nu mai poată merge nici tramvaiele actuale, linia lui 16 și 36 sunt un bun exemplu de așa nu, crezi că tramvaiul își ia zborul de pe linie, nu alta.

Valentin

Eu ma dau jos, si merg pe jos (chiar des si mult), cu transportul public, si mereu ma ciocnesc de indivizi care nu inteleg cum functioneaza un oras, concepte precum mobilitate, ce e ala PMUD, de ce trebuie facute investitiile cu cap nu cu picioarele (care de altfel se vor aseza pe pedala de acceleratie, nu se vor relaxa pe podeaua unui mijoc de transport nepoluant), dar na. Masina sa traiasca, ca altfel, nu s-ar aduce bani la buget din taxe si impozite, si ar scadea poluarea si congestia din traficul bucurestean, bune argumente.  :)

cezar-mario2012

În perioada de dinainte pandemiei linia 21 era super aglomerată în orele de vârf, traficul occidental este rezolvat de metrou nu de tramvai, mai ales prin zonele cu densitate mare cum este Colentina, Pantelimon...

cezar-mario2012

Ia vino tu în Doamna Ghica și mergi pe jos de marginea pasajului de dinspre Pantelimon până la Lacul Tei și vezi pe unde bagi tu tramvaiul. Eu stau aici și folosesc mult transportul în comun, dar să mersul pe jos, ocazional merg cu mașina. când chiar am nevoie.

vancouver

Pentru o linie de tren, da, nu e loc. O linie de tramvai poate fi montata pur si simplu in carosabil pe oricare banda de autoturism. Nu trebuie sa fie SEPARATA de traficul rutier. Acest lucru il vedem cu totii pe Calea Mosilor intre Piata Latina si Piata Sf. Gheorghe, pe Armeneasca, la Piata Galati (Gemeni), pe Viitorului si in multe alte locuri.

Cum intre Pantelimon si Lacul Tei sunt peste tot 4 benzi de circulatie rutiera, incl. pe viitorul pasaj doamna Ghica, poti sa bagi si 4 linii de tramvai paralele, cate 2 pentru fiecare sens. Ca sa faca tramvaiele intrecere intre ele ... Sigur, nu e necesar asa ceva si nu o sa se faca. Dar o linie normala dubla, aia chiar o sa se faca, e utila si necesara.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.