[B] Pasajele Petricani-Doamna Ghica-Chisinau

Started by Ionut, April 05, 2012, 04:32:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ghrt

Şi eu sunt pro-tramvai, unul mai de capacitate cum ar trebui şi pe 41, dar eu nu stau în blocurile alea. Cred că ar trebui băgaţi nişte bani şi realizată o cale de rulare cu vibraţii minime.
Este şi una din promisiunile noului primar de la 2, aşa că sunt şanse să se facă măcar segmentul până la Diham.
Traficul ăsta de călători ar degreva metroul de călătorii din Pallady şi Pantelimon care merg spre Pipera.
Cont (aproape) inactiv.

roata

Problema cu linia de tramvai pe pasaj este ca, deocamdata cel putin, nu prea ar duce nicaieri.
Dinspre Doamna Ghica, cea mai apropiata linie de tramvai este tocmai la Deflinului, iar in capatul opus este dupa benzinaria Lukoil.

Pe Doamna Ghica, la cum arata acum si daca s-ar pastra cele 2 benzi pe sens, ar incape 2 linii de tramvai paralele, dar cam la limita.
De asemenea ramane problema racordului cu Delfinului, unde este nevoie de reconfigurarea totala a intersectiei si a pietei (direct, pasaj sau teleportare - oricum e haos acolo acum).

Dupa Lukoil, treaba este cam gri, iar asta deoarece legarea posibilei linii de pe pasaj cu cea existenta ar traversa actuala intersectie, care este destul de aglomerata.
Iar aici depinde foarte mult de modul cum vor gestiona intersectia, dupa ce e gata pasajul - mi-e greu sa cred ca o vor lasa asa cum este acum.
Insa nu cred ca deocamdata exista planuri facute de cineva pentru ce este acolo, iar un racord care ar fi distrus in viitor de modernizarea intersectiei nu cred ca este rentabil pentru nimeni.

De asemenea au existat/exista critici ca pasjul trece prea aproape de blocuri, deci daca l-ar fi largit pentru linia de tramvai, cred ca impactul vizual ar fi fost si mai puternic.
Practic, o linie de tramvai pe pasaj ar ramane fara cel putin un cap, pentru o perioada de cel putin 5-7 ani, cat le va lua sa rezolve cu haosul de la Delfinului, apoi sa construiasca linia pana in Soseaua Colentina si sa mai si faca ceva cu intersectia de la Lukoil.

Sustin ideea ca ar fi extrem de utila o linie de tramvai care sa lege cele doua puncte (la fel ca si altele pe inelele Bucurestiului), dar sunt curios daca ar fi mai rentabil ca aceasta linie sa fie plasata ori pe bretelele pasajului (deci sa treaca prin intersectie la sol) sau pe prima/a doua banda a pasajului (sa fie comuna atat pentru masini, dar si pentru tramvai).
Ambele variante consider ca pot fi facute si dupa ce e gata pasajul, in momentul in care legatura punctelor va fi chiar o realitate, fara a fi nevoie de oprirea si regandirea intregului proiect azi, cand ar ramane un spatiu nefolosit pentru multi, multi ani.

cezar-mario2012

Cea mai bună soluție este metrou, nu tramvai, capacitate mare și deranj vizual la suprafață minimal. Titan-Pipera

ghrt

Să nu alergăm după himere. Dacă se poate face într-un orizont de timp rezon tramvai de capacitate, să îl facă. Metroul durează generaţii.
Cont (aproape) inactiv.

Lyvyoo

#454
Stiti cumva ce reprezinta aceasta teava cu diametru mare si taiata? Acolo par intepenite lucrarile de ceva timp si banuiesc ca vor sa o duca inspre Gherase, acolo unde au inceput deja sa sape, parand ca vor sapa pe actualul carosabil caci alta solutie nu cred ca ar fi, cu devierea traficului dar nu stiu pe unde. Daca rezolva partea de sol si umplutura / asfaltarea rampei, pot sa blocheze proiectul la iarna pt doua luni, caci ar avea tot timpul sa obtina hartiile necesare cat nu e sezon de constructii.




Powered by API/PUM imgur uploader

office.laurentiu

Pana sa blocheze Nicusor proiectul, este FOARTE IMPORTANT sa se rezolve rampa de coborare dinspre DELFINULUI, si ulterior il poate bloca. Locuiesc pe PANCOTA iar iesirea si intrarea in zona respectiva din cartier este foarte greoaie !! Dureaza 20 de minute sa intri si 20 minute sa iesi din zona respectiva !

AndreiB

@ghrt

Diferenta de cost este enorma, iar reteaua de metrou are lipsuri majore radiale: M5, M7, M4 sud. Tramvaiul e solutia perfecta acolo, mai ales ca are deja traseu separat de trafic aproape peste tot.

tonică

Nu cred sa fie vorba despre blocare aici ci despre verificare și pansare a bubelor lăsate de predecesori. Era clar chiar și aici pe forum ca ar fi trebuit un proiect care sa includă și tramvaiul, făcut deștept și cu fonduri europene, căci se putea. Oare cum s-ar putea repara situația tramvaiului în cazul de fata? Folosit pe una dintre benzi, pe un pasaj suprasuspendat ori cum vedeți?

cezar-mario2012

Am impresia că cei care comentați despre tramvai nu stați prin zonă. Vă recomand o vizită pe șantier să vă faceți o idee pe unde băgați tramvaiul și unde faceți stații.

dr4qul4

Pe pasaj cu siguranta nu. Asadar statia ar trebui sa fie mai spre Petricani. Nu e conexiune tocmai fericita, dar ar fi o varianta.
Pe de alta parte, tramvai pe pasaj inseamna un zgomot infernal pt cei care stau acolo.
Nu-mi dau seama daca ar avea loc tramvai la sol. Cred insa ca nu e loc pe partea spre Baicului.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

AndreiB

Un tramvai modern, cu cale de rulare decenta nu cauzeaza probleme de vibratii sau zgomote excesive. Nu vorbim despre V3A. Ramane problema corespondentei - o statie pe pod ar fi cauzat un pasaj mult prea lat.

TibiV

Quote from: TibiV on September 26, 2019, 03:21:13 PM
Proiectul asta este o mare MIZERIE !!!!
Daca banda 2 va fi SI pentru tramvai, nu vei putea realiza statie peste Colentina, ca sa ai legatura cu tramvaiul 21 / viitorul M7...

Ionut, evident ca solutia cea mai corecta ar fi similara celei de la podul/pasajul Mihai Bravu (nu mai pun link, am pus sute de poze de acolo, sunt la topicul stiut....): pasajul la etaj, tramvaiul la parter, iar pasajul se inchide/deschide ca un "fermoar" peste linia de tramvai....

Doar ca blonda a semnat pentru altceva!
(...)

Adica asa: https://goo.gl/maps/aTTVnpoj7yr3Umrw7
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cris_ct

#462
Poate vor fi linii/trasee cu autobuze electrice, dintre cele ce vor fi cumparate in viitor.

zuma80

#463
Am trecut astazi la pasaj si am avut o tresarire cand am vazut imaginea atasata

Pentru A6!

zuma80

Pentru A6!