[B] Pasajele Petricani-Doamna Ghica-Chisinau

Started by Ionut, April 05, 2012, 04:32:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hefaistos

Povestea cu suspendarea liniei 21 de la 1 septembrie nu are legatura cu realitatea din teren. Vorbind de deschiderea centrala, pila dinspre Petricani este doar pe jumătate turnata, se chinuiau ieri la cofrare. Cealaltă este ca în filmele de groaza cu schelete ambulante. Ce-i drept spre Petricani at terminat (sau aproape) umplerea cu balast a rampei.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

MRS



A, AL, B, BG, BiH, CA, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EG, EIR, EST, F, FIN, GB, GR, H, HR, KOR, I, ID, JP, LT, LV, MC, MD, MDV, MK,  MNE, MT, NL, PL, PT, QA, RKS, RO, SIN, SK, SLO, SRB, SYR, TH, TR, TZ, UA, UAE, US, V

IATA: AAL, ADB, AMS, ATH, AYT, BBU, BCN, BEG, BGY, BHX, BKK, BLQ, BRI, BRU, BUD, BVA, CDG, CGN, CIA, CRL, DCA, DLM, DOH, DPS, DTM, DUB, DUS, DWC, DXB, EMA, FCO, FLR, FMM, FRA, HAM, HEL, HND, HRG, IAS, ICN, IST, JFK, JMK, JTR, KBV, KGS, KIV, LCA, LGA, LHR, LIS, LTN, LWO, MAD, MLA, MLE, MUC, MXP, NAP, NRT, ODS, OPO, ORD, OTP, PFO, PRG, PRN, PSA, PUJ, RIX, SAW, SBZ, SDQ, SIN, SJJ, SKG, SKP, SOF, SPU, STN, STR,  SXB, TGD, TIA, TLL, TRN, TSF, TSR, TXL, VAR, VIE, VLC, VNO, WAW, WRO, YUL, YYZ, ZAG, ZNZ, ZRH, ZTH...

voicul

"Gabriela Firea susține că PMB face tot posibilul ca pasajul Doamna Ghica să fie gata la toamnă deși ISC Bucureşti şi prefectul Capitalei vor să blocheze şantierul de la pasajul din zona Doamna Ghica."
Publicat: 05.09.2020, 15:32

Deci la toamana este de fapt in 2021, pentru ca acum este deja toamna ;)

In rest politik la greu, dar daca interesaza pe cineva:
https://www.money.ro/liberalii-o-sapa-pe-gabriela-firea-am-depus-plangere-vor-sa-blocheze-santierul/


tonică

Doar oamenii rai ar putea spune ca nu se va termina lucrarea în toamna asta! 🤣

om_bun


cezar-mario2012

^Acest santier a avansat foarte mult intr-un an, carcoteala este cam de prost gust, numai cate urtilitati au fost mutate si mai sunt de mutat.

hefaistos

Carcoteala e foarte potrivita și nu se refera la oamenii care au muncit foarte bine ci la un primar care vorbește prostii. Dacă are mesaje doar pentru inculți care cred orice atunci sa suporte și zeflemeaua celor care mai știu câte ceva și nu înghit pe nemestecate.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

voicul

Am vrut sa scriu si eu asta, dar o fac acum:
Da santierul asta se misca bine (in comparatie cu altele). Utilitatile mutate nu prea se vad ca progres pentru majoritatea (ca nu vezi ca e mutata conducata RADET, ca doar e in pamant), dar rar se intampla asa repede pe santeire la noi.

Stau sa ma intreb oare cat o sa coste la final, ca nu pare ca fac economii.

dr4qul4

Nu vom stii niciodata cat a costat exact pasajul. Dar cu siguranta va costa mai mult decat in cazul unei licitatii. Plus ca va atrage fix 0 fonduri europene.
Singurul avantaj este timpul de executie. Daca ar fi facut licitatie, s-ar fi blocat la fel ca celelalte.
In loc sa inceapa lucrul la pasaj, as fi pus Trustul de Clădiri Metropolitane sa faca SF-ul in regie proprie, eventual si PT. Si mai apoi sa scoata executia la licitatie pe fonduri europene.

Nu stiu cat de legal ar fi, dar o alta idee ar fi ca in cazul unui blocaj (de ex o teava neidentificata, o LES care trece prin alta parte) tot TCM sa fie cel care intervine.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist


Duta C

acum o chestiune: v-ati pus intrebarea de ce acest proiect merge f bine fata de altele?....nu oare duamna trece zilnic pe acolo ;)?......

cezar-mario2012



Aici este zona cea mai dificila a proiectului, multe conducte și cabluri ce trebuiesc mutate, schimbate sau protejate:
(GPS)


Culea și parte finală a rampei aproape finalizată:
(GPS)


Parcare de rezidență:
(GPS)


Pila unu este armată și betonata:
(GPS)


Se face o nouă canalizare  pe Colentina către râu:
(GPS)


Pila doi este armată și betonată pe partea inferioară:
(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader


dr4qul4

merge bine pentru ca este in regie proprie. Adica nu sta nimeni dupa calimuri in justitie pentru neprevazute. Dezavantajul este ca ajunge sa coste dublu (cu tot cu cat ar fi fost claimurile). Si nu se poate face pe fonduri europene.
Pe forum cerem de ani buni ca CNAIR sa-si faca o divizie (la nivel central sa in cadrul DRDP-urilor) care sa execute lucrari mici in regie proprie.
dar  doar pentru lucrai mici: Un nod rutier (chiar si provizoriu), un pod care sta sa cada, un studiu de fezabilitate (dar facut pe bune in teren). Poate chiar si finalziarea unui lot reziliat la peste 85%. Sau chiar sa intervina cand constructorul gaseste o problema care nu intra in atributiile sale (si pt care acum ar face o alta licitatie)

Una este sa te coste dublu o lucrare mica (de 1-2 Mil E), si alta e sa te coste  dublu un proiect de 10-20 mil E.

Imagineaza-ti ca, in loc sa faca acest pasaj, acea companie se apuca sa faca SF-uri sau chiar PT-uri pt 5 pasaje. Daca ar fi fost facute si bine, atunci si licitatiile si constructia lor ar fi mers fara probleme.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alex8

Cat crezi ca este marja de profit la o companie privata, la care poți sa mai adaugi optimizări ca sa scadă costurile!
Când se va schimba primarul, poate o sa aflam costurile reale.