News:

.

Main Menu

Petrol si gaze naturale

Started by stangabriel, January 14, 2015, 02:17:12 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

paulmare

centrala noua in locul vechii CET Midia care dadea abur tehnologic Petromidiei
https://www.bursa.ro/fondul-de-investitii-in-energie-kazah-roman-turcii-de-la-calik-enerji-vor-construi-noua-centrala-in-cogenerare-de-la-petromidia-85483044

Inca un Tikaret venit sa construiasca
Nu chiar modelul Petrobrazi, la Midia capacitatea e aproape cat consumul rafinariei, 80MW fata de 60-70 consumul lor tehnologic

Harry

               Agentia pentru Protectia Mediului  Constanta, anunţă publicul interesat asupra depunerii solicitării de emitere a acordului de mediu pentru proiectul: ACHIZITIE  SI MONTAJ ARZATOARE CU NOx REDUS PENTRU CAZAN DE ABUR C3 x 105 t/h(IMA2), propus a fi amplasat in oras  Navodari,  b-dul Navodari,  nr. 9A, judetul Constanta, titular: UZINA  TERMOELECTRICA  MIDIA  S.A..

rota

Două companii se pregătesc de scoaterea unor cantități de gaze din Marea Neagră

Americanii de la Black Sea Oil & Gas și compania românească Grup Servicii Petroliere (GSP) au lansat, joi, cu mare fast, începerea lucrărilor de instalare a conductei de peste 120 de km, care va aduce gazele din perimetrul Midia la țărm. Evenimentul este important, dar și campania electorală este în toi, așa că s-au strâns pentru a vorbi despre importanța exploatării gazelor din Marea Neagră numeroase persoane importante: premierul Ludovic Orban, miniștri, ambasadorul SUA, Adrian Zuckerman. Deocamdată, marile exploatări încă rămân în așteptare, în condițiile în care legislația nu a fost modificată pentru a deveni mai prietenoasă cu investitorii.
Sursa


stangabriel

https://www.g4media.ro/combustibilul-de-avion-a-devenit-atat-de-ieftin-incat-este-utilizat-si-de-nave-maritime.html

"Kerosenul utilizat de avioanele de pasageri este, în nod normal, unul dintre cele mai scumpe produse petroliere, însă din cauza coronavirusului a devenit un component care este adăugat în combustibilul mai ieftin utilizat de navele maritime, transmite Bloomberg, citat de Agerpres.

Această modificare care în urmă cu un an era de neconceput reflectă dispariţia cererii de combustibil din partea industriei aeronautice, ca urmare a pandemiei de Covid-19. Şi având în vedere estimările Asociaţiei Internaţionale de Transport Aerian (IATA), conform cărora călătoriile cu avionul nu vor reveni la nivelul de dinaintea crizei până în 2024, ar putea deveni o caracteristică normală a pieţei de combustibili pentru ceva vreme."

Chiar citisem ca o sa fie problematica trecerea la combustibili cu continut scazut de sulf a transportului maritim.

https://www.bursa.ro/omv-petrom-a-dezvoltat-un-nou-combustibil-maritim-in-reducerea-emisiilor-de-sulf-27599831 

Procesul de obţinere a noului tip de combustibil a fost posibil cu ajutorul unei investiţii de 3 milioane euro în instalaţii logistice pentru producţie din cadrul rafinăriei Petrobrazi. Implementarea proiectului a durat aproape doi ani. Până la finalul anului trecut, transportatorii maritimi consumau păcură cu un conţinut de sulf de 3,5%. Noul combustibil maritim obţinut la rafinăria Petrobrazi are un conţinut de maximum 0.5% sulf, în conformitate cu standardul IMO pentru limita globală privind conţinutul de sulf aplicabilă industriei de transport maritim începând cu acest an, mai informează sursa.

Harry

    Autoritatea competentă pentru protecţia mediului CONSTANTA. anunţă publicul interesat asupra luării deciziei etapei de încadrare NU ESTE NECESARA EFECTUAREA EVALUARII IMPACTULUI ASUPRA MEDIULUI în cadrul procedurii de evaluare a impactului asupra mediului, pentru proiectul:
,,REABILITAREA INSTALATIILOR VRU DIN IPPA SI RAMPA CF (RAMPA CF) ,, propus a fi amplasat in orasul Navodari, B-dul Navodari nr. 215, lot 430/14, județul Constanța, titular ROMPETROL RAFINARE SA, cu sediul in Navodari, B-dul Navodari nr. 215, judetul Constanta


Autoritatea competentă pentru protecţia mediului CONSTANTA. anunţă publicul interesat asupra luării deciziei etapei de încadrare NU ESTE NECESARA EFECTUAREA EVALUARII IMPACTULUI ASUPRA MEDIULUI în cadrul procedurii de evaluare a impactului asupra mediului, pentru proiectul:
,,REABILITAREA INSTALATIILOR VRU DIN IPPA SI RAMPA CF (IPPA) ,, propus a fi amplasat in orasul Navodari, B-dul Navodari nr. 215, lot 430/11, județul Constanța, titular ROMPETROL RAFINARE SA, cu sediul in Navodari, B-dul Navodari nr. 215, judetul Constanta


Harry

    Autoritatea competentă pentru protecţia mediului CONSTANTA. anunţă publicul interesat asupra luării deciziei etapei de încadrare NU ESTE NECESARA EFECTUAREA EVALUARII IMPACTULUI ASUPRA MEDIULUI în cadrul procedurii de evaluare a impactului asupra mediului, pentru proiectul : ,,DEMOLARE FABRICI VECHI DE HIDROGEN", amplasat in orasul Navodari, B-dul Navodari nr. 215 lot 49/15, numar cadastral/CF 101517, Cad: 430, județul Constanța, titular ROMPETROL RAFINARE SA, cu sediul in orasul Navodari, B-dul Navodari nr. 215 .

stangabriel

https://economie.hotnews.ro/stiri-energie-24398942-lucarile-gazoductul-brua-faza-fost-finalizate.htm

Cele trei stații de comprimare gaze naturale din cadrul proiectului BRUA, faza I, au fost finalizate și recepționate, iar lucrările la gazoductul propriu-zis, cu o lungime de 497 km, s-au încheiat cu câteva zile în urmă, a anunțat joi Lucian Rusu, Secretar de Stat la Secretariatul General al Guvernului, în cadrul unei conferințe organizate de Financial Intelligence. În această fază, rămâne de văzut cum va fi folosit acest gazoduct.

nicolaem

din pacate in spatiu public nu apar prea multe informatii despre acest proiect f important.
Sa inteleg ca avem 500km conducta noua si functionala 100%?
dar ca deocamdata nu foloseste la nimic?
va fi totusi folosita peste iarna macar la transport gaza intre regiuni?

stangabriel

Avand in vedere lungimea si volumul conductei, e pentru trafic intre tari, nu intre regiuni.

E o perioada grea pentru petrol si gaze.

perfidus

Fiind vorba de instalatii complexe urmeaza o perioada de dare in exploatare si probe. Pana la faza de operare cred ca mai dureaza cateva luni.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

Cristi N

Lukoil vrea să iasă din Marea Neagră, unde operează o concesiune împreună cu Romgaz

Lukoil a trimis o scrisoare semnată de Andrey Kupriyanov, manager al activelor geologice, și informează că intenționeze să își vândă cota de 87,8% din concesiunea zăcământului Trident. Romgaz deține o cotă de 12,2% din concesiune.

Decizia Lukoil a venit pe fondul eșecului din primăvară legat de confirmarea rezervelor de gaze naturale din zăcământul Trident. O sondă forată de compania italiană Saipem nu a confirmat prognozele optimiste privind rezervele de hidrocarburi.

În plus, și Lukoil a întârziat o decizie finală de investiție la Trident din cauza legii offshore. Adoptată în 2019 în forma impusă de Liviu Dragnea, legea a fost respinsă de industria de petrol și gaze din cauza restricțiilor impuse și a cadrului financiar considerat neatractiv. Legea este în vigoare și acum, în ciuda promisiunii PNL de a o amenda după venirea la guvernare. Premierul și ministrul Economiei au declarat în repetate rânduri că vor modifica legea doar când vor avea majoritate în Parlament.


Balto

OMV Petrom: investiții de 21 mil. euro la Petrobrazi pentru creșterea capacității de amestec de biocombustibili

OMV Petrom, cea mai mare companie de energie din Europa de Sud-Est, a investit aproximativ 21 de milioane de euro la rafinăria Petrobrazi pentru a crește capacitatea de amestec și pentru a îmbunătăți infrastructura pentru transportul, descărcarea și depozitarea bio-componenților în rafinărie. OMV Petrom furnizează carburanți cu un conținut bio volumetric de 6,5% în motorină și 8% în benzină. În urma investițiilor de aproximativ 21 de milioane EUR alocate începând cu 2018, Petrobrazi a mărit capacitatea de amestecare a bio-componenților în carburanți de la 200 kilotone la aproximativ 350 kilotone de biocombustibili pe an.

energynomics.ro
Suceava racord SEN 400/220/110 kV / Productie: Eolian (0,6MW), Biomasa (30,1MW), Fotovoltaic (0,64MW), Hidro (4,6MW), biogaz (2,9MW)

stangabriel

https://www.transportenvironment.org/news/biofuels-policies-massively-increase-deforestation-2030-study

Nu mai gasesc exact declaratia din cadru UE si studiul facut, dar se pare ca nu o sa mai creasca continutul de biocombustibili mai mult de 12 % din volumul total. Tocmai pentru ca lumea s-ar indreapta doar catre culturi care produc biocombustibili. Aceasta idee de agricultura care sa sustina cresterea consumului era in perioada cand bateriile auto cu litiu pentru autovehicole hibride si electrice inca nu erau promovate.

La bunica langa Slobozia, se cultiva limitat rapita, cu programare pe 3 ani, asa toata lumea ar pune rapita si nu se mai poate realiza rotatia culturii agricole.

Ca si amuzament, tot acolo am asistat la alimentarea unui tractor tip vechi cu ulei de floarea soarelui de la Kaulfland, la juma de pret fata de motorina. Facea servici, dar esapamentul mirosea a peste prajit  :lol:

nicolaem

Azi a fost inaugurare la Jupa cu oficialitati (KJ) - BRUA.

Zona de traversare Mtii Valcan vizibila din satelit:

https://www.google.com/maps/@45.2985824,23.2973595,2038m/data=!3m1!1e3

Nu ma asteptam sa finalizam anul asta acest proiect. Pacat ca vecinii il ignora.