News:

.

Main Menu

Petrol si gaze naturale

Started by stangabriel, January 14, 2015, 02:17:12 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

A demarat faza a doua a proiectului de interconectare energetică Iaşi-Ungheni-Chişinău

În Republica Moldova, la Chişinău, a avut loc astăzi inaugurarea oficială a începerii lucrărilor la proiectul de interconectare Iaşi-Ungheni-Chişinău Faza a II-a. Aceste obiectiv este de interes naţional atât pentru Republica Moldova, cât şi pentru România.Directorul general al SNTGN Transgaz SA, Ion Sterian, a subliniat faptul că: ,,Transgaz îşi ia foarte în serios rolul şi angajamentele pe care le are în calitate de jucător regional în sectorul energetic. Avem responsabilitatea angajamentelor pe care România şi compania noastră, şi le-au asumat. Realizarea acestui gazoduct contribuie la modernizarea şi dezvoltarea infrastructurii energetice existente, sporind eficienţa sectorului energetic al Republicii Moldova şi asigurând un mecanism de dezvoltare durabilă a economiei naţionale şi conectarea cu piaţa energetică europeană. Proiectul reprezintă un câştig în plan geopolitic, urmărind diminuarea dependenţei energetice a Republicii Moldova, prin ruta alternativă pe care o propune, precum şi o contribuţie la consolidarea în general a parcursului pro-european al ţării. Pentru securizarea finanţării proiectului, am semnat în luna ianuarie, la Luxemburg, cu Banca Europeană de Investiţii, contractul de finanţare în valoare de 38 milioane de euro pentru interconectarea Ungheni – Chişinău".

Realizarea proiectului Ungheni – Chişinău presupune construirea unei conducte de transport gaze naturale cu o lungime de 120 km, trei staţii de predare a gazelor naturale (două în Chişinău şi una în Ungheni, localitatea Semeni) şi dotarea centrului de dispecerizare şi dirijare de la Ghidighici. Reţeaua de transport gaze naturale pe ruta Ungheni – Chişinău reprezintă cea de-a doua etapă a proiectului de interconectare Iaşi – Ungheni – Chişinău. Prima parte a conductei, corespunzând interconectorului Iaşi-Ungheni, a fost pusă în funcţiune în anul 2014 şi prin ea pot fi transportate anual circa 1,5 miliarde metri cubi de gaze naturale. Extinderea interconectorului de la Ungheni la Chişinău este un obiectiv major pentru sectorul energetic moldovenesc, întrucât conectarea acestuia cu piaţa gazieră din România şi cu cea europeană reprezintă primul pas în vederea reducerii dependentei energetice, prin intermediul diversificării surselor şi a rutelor de aprovizionare cu energie şi, implicit, a consolidării securităţii energetice a ţării.

Adevarul

nicolaem

#226
@perfidus

Merci. Nu eram neaparat curios de spectaculozitate cat de perspectivele de finalizare a proiectului, si de portiunile pe care se lucreaza/exista conctract de executie semnat.

perfidus

Cu placere. Va fi interesant cand vor ajunge cu lucrarile in zona Pasului Vulcan, unde trebuie sa urce conductele si utilajele pe trailere la 1600m pe un drum foarte sinuos si cu pante de 15-20% (sunt ceva planuri de asfaltare pe DJ664, vom vedea dacă ajung cu asfaltul pana sus in pas).
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

Ionut

Romgaz ar putea folosi Coridorul Sudic pentru a diversifica alimentarea cu gaze a României

Prezenţi miercuri în Azerbaidjan, reprezentanţii Romgaz au semnat un document prin care susţin dezvoltarea proiectului Coridorului Sudic, pe care l-ar putea folosi pentru asigurarea siguranţei în alimentarea cu gaze naturale şi diversificarea surselor atât pentru ţara noastră cât şi pentru ţările riverane României. ,,Prin semnarea acestui document, Romgaz şi implicit România intenţionează să devină un actor important, cu rol strategic în regiune şi un partener de încredere pentru ţările implicate în realizarea acestor proiecte de anvergură. România este deja implicată în dezvoltarea Coridorului Vertical şi este interesată de preluarea unor volume importante de gaz din Coridorul Sudic.

Adevarul

nicolaem

#229
^^
intradevar. nu stiam ca o urca atat de sus. ma asteptam sa treaca prin defileu, dar probabil e prea stramt pe acolo.
sunt chiar curios cum e proiectul. harta detaliata nu gasesc, poate si din motive de securitate.
\Poate la coborare spre Vulcan mai fac si o partie de schi :lol:

perfidus

Din acordul de mediu se pot obtine destule informatii. Nu e cine stie ce secret. Defileul este Parc Natural, si traseul ales ocoleste razant limita de parc pe la vest.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

Ionut

Preţul benzinei şi motorinei a depăşit media UE în România şi este peste nivelul din alte 15 ţări europene

Preţurile benzinei şi motorinei, fără taxele incluse, au ajuns în România în prezent peste media Uniunii Europene şi mai mari decât în 15 state ale uniunii, printre care Austria, Finlanda, Germania, Marea Britanie, Bulgaria sau Ungaria, arată datele Comisiei Europene. Preţul a 1.000 de litri de benzină este în România, fără taxe, 501,88 euro, în timp ce în Slovenia este 444,71 euro, în Marea Britanie 470,86 euro, în Bulgaria 472,36 euro, în Ungaria 481,33 euro, în Austria 488,31 euro şi în Finlanda 490,26 euro. Media UE este 497,05 euro. Preţuri mai mari la benzină (tot pentru 1.000 de litri) sunt în Grecia – 503,92 euro, Polonia – 503,94 euro, Franţa – 509,77 euro sau Spania – 549,03 euro. Cel mai mare preţ fără taxe este în Danemarca, de 609,89 euro.

În privinţa preţului cu taxele incluse, România ocupă o poziţie mai favorabilă, având al cincilea cel mai redus preţ din UE, de 1.108,99 euro/1.000 litri la benzină şi al şaselea cel mai redus preţ la motorină, cu 1.192,33 euro/1.000 de litri. Media UE la benzină este 1.350 euro şi 1.324 euro la 1.000 de litri. Cea mai scumpă benzină este în Olanda, 1.589 euro, iar cea mai scumpă motorină este în Suedia, cu 1.518,94 euro la 1.000 de litri.

ZF

Ionut

Transgaz va cheltui 2 miliarde de euro până în 2027, din care jumătate pentru gazoductul BRUA

Transgaz şi-a planificat investiţii totale de 1,9 miliarde de euro pentru extinderea sistemului de transport al gazelor, potrivit Planului de Dezvoltare pentru perioada 2018-2027, care va fi supus spre aprobare acţionarilor în şedinţa din 11 martie. Cel mai important proiect este gazoductul BRUA (interconectorul Bulgaria - România - Ungaria - Austria), pentru care s-au alocat următoarele investiţii: faza 1 - în valoare de 478,6 milioane de euro, faza 2 - care va necesita 68,8 de milioane de euro, urmată de faza 3 - în valoare de 530 de milioane de euro. Potrivit convocatorului AGA, alte proiecte majore vizează dezvoltarea pe teritoriul României a coridorului sudic de transport, pentru preluarea gazelor de la ţărmul Mării Negre, unde vor merge 360 de milioane de euro.

Pentru dezvoltarea sistemului de transport al gazelor din partea de est al României vor fi alocate investiţii de 174 milioane de euro, iar pentru interconectarea SNT cu conducta de tranzit T1 şi reverse flow la Isaccea vor fi cheltuite 101 milioane de euro. Totodată, interconectarea cu Ucraina va costa 125 de milioane de euro, iar cea cu Serbia - 42 de milioane de euro.

Adevarul

Ionut

Rompetrol Rafinare a înregistrat anul trecut o pierdere de peste 23 milioane dolari, după un profit de 20,7 milioane dolari în anul anterior

Rompetrol Rafinare, parte a Grupului KMG International, a anunţat că a înregistrat anul trecut o pierdere de 23,07 milioane dolari, după un profit de 20,7 milioane dolari în 2017, pe fondul creşterii volatilităţii pieţei. Totodată, afacerile au crescut cu 27%, la 5,26 miliarde dolari. "Independent de activităţile de producţie ale companiei, rezultatele financiare consolidate înregistrate în 2018 au fost influenţate în principal de volatilitatea ridicată a mediului de piaţă al petrolului şi gazelor naturale, scăderea majoră a marjei brute de rafinare în ultimul trimestru al anului – de la 55,2 dolari/tonă în T4 2017 la 40,7 în T4 2018, dar şi de contextul economic general din România şi regiune (curs valutar, regim fiscal, etc)", se arată în comunicat.

News.ro

CataOT

CIS GAZ construiește două conducte de gaze naturale 

CIS GAZ, specializată în construcții de conducte și furnizare de servicii pentru industria de petrol și gaze, a semnat două contracte de investiții cu SNTGN Transgaz. Primul contract, în valoare de 33,5 milioane lei, este de refacere a traseului conductei de transport gaze naturale pe ruta Craiova – Segarcea – Băilești – Calafat. CIS GAZ va construi o conductă cu un diametru de 500 mm, termenul de finalizare stabilit fiind ianuarie 2020.

Al doilea contract de investiție semnat de CIS GAZ cu Transgaz, în valoare de 22,5 milioane lei, prevede construcția unei conducte de transport gaze naturale pe tronsonul Mintia – Brad – Ștei.

http://www.energynomics.ro/ro/cis-gaz-construieste-doua-conducte-de-gaze-naturale/

perfidus

^^ "Refacere a traseului"?
Eu nu știu sa fi fost pana acum vreo conducta pe ruta Segarcea - Băilești - Calafat.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

CataOT

Nu sunt nici eu specialist in domeniu, dar dupa cateva ''sapaturi'' vad ca ar fii vorba despre o reconfigurare a traseului conductei pe primul tronson, mai exact: "Enititatea contractanta achizitioneaza lucrari de executie Conducta de transport gaze naturale Dn500 Craiova-Segarcea-Bailesti-Calafat, reconsiderare traseu conducta, tronson Craiova-Segarcea, in lungime de 39.292km "

perfidus

Da am gasit in SEAP (site vechi) anuntul de participare (sectorial):

Autoritate contractanta: Societatea Nationala de Transport Gaze Naturale TRANSGAZ SA Medias
Numar anunt: 184300 / 06.04.2018
Denumire contract: Conducta de transport gaze naturale Dn500 Craiova-Segarcea-Bailesti-Calafat, reconsiderare traseu conducta, tronson Craiova-Segarcea
Stare procedura: Atribuita (in 07.11.2018 01:30)

Enititatea contractanta achizitioneaza lucrari de executie Conducta de transport gaze naturale Dn500 Craiova-Segarcea-Bailesti-Calafat, reconsiderare traseu conducta, tronson Craiova-Segarcea, in lungime de 39.292km
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

Ionut

Verchere, OMV Petrom: Încă nu sunt îndeplinite cerinţele esenţiale pentru investiţia la Marea Neagră

Christina Verchere, CEO al grupului petrolier OMV Petrom, al cărui acţionar majoritar este grupul austriac OMV, a declarat vineri că cerinţele esenţiale pentru a investi în producţia offshore de gaze naturale la Marea Neagră nu sunt încă îndeplinite, scrie Reuters. ,,Noi credem că dialogul ne poate apropia mai mult de o soluţie şi că acest dialog trebuie să continue", a spus Verchere într-un e-mail, pentru Reuters. CEO-ul OMV Petrom a făcut referire la modificările în bine aduse de Guvern la Ordonanţa 114, care afecta companiile din energie, despre care spune că ,,răspund unor preocupări exprimate de industria petrolului şi gazului şi reprezintă un pas pentru revenirea pe piaţa liberalizată a gazelor naturale". Acest proces ar trebui să continue, a precizat Verchere.

Adevarul

Ionut

Reuters: Proiectele de gaze de la Marea Neagră atârnă de un fir de păr. Noile reguli din România ajută Gazprom

Noile reglementări adoptate de autorităţile române în domeniul energiei riscă să submineze planurile companiilor de a dezvolta proiecte mari de gaze offshore în Marea Neagră, punând în pericol venituri de miliarde de dolari şi anulând şansele de a concura cu gazul rusesc adus de Gazprom, scrie Reuters. Oficialii industriei petroliere au avertizat că modificările, care includ o plafonare a preţurilor la gazele naturale pentru producătorii autohtoni până în 2022 şi o taxă pe cifra de afaceri de 2% pentru toate firmele energetice, în afară de centralele electrice de stat pe bază de cărbune, ar putea reduce planurile de investiţii.

OMV Petrom, care exploatează un zăcământ de gaze naturale din România cu ExxonMobil, a transmis că condiţiile cheie pentru proiect nu sunt încă îndeplinite, în timp ce Black Sea Oil & Gas, controlată de Grupul Carlyle, a avertizat că s-ar putea retrage din alt proiect, dacă regulile rămân.

Multe detalii in Adevarul