News:

.

Main Menu

Petrol si gaze naturale

Started by stangabriel, January 14, 2015, 02:17:12 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

Transgaz va investi 360 de milioane de euro pentru realizarea conductei ce va prelua gazele din Marea Neagră

"Obiectivul major al acestei investiţii constă în construirea unei conducte telescopice de transport gaze naturale Tuzla-Podişor, în lungime de 308,3 km şi Dn 1200 respectiv Dn 1000, care să facă legătura între resursele de gaze naturale disponibile la ţărmul Mării Negre şi coridorul Bulgaria-România-Ungaria-Austria, astfel asigurându-se posibilitatea transportului gazelor naturale spre Bulgaria şi Ungaria prin interconectările existente Giurgiu-Ruse (cu Bulgaria) şi Nadlac-Szeged (cu Ungaria)"

economica.net

tom_sawyer

Transgaz a început montarea primelor conducte din proiectul BRUA

Transgaz a început lucrările de montaj la primele conducte propriu-zise din proiectul BRUA, pe şantierul din zona Recaş, judeţul Timiş, a declarat, miercuri, pentru AGERPRES, directorul general al companiei, Ion Sterian.



Materialul tubular şi curbele, respectiv conductele propriu-zise, sunt furnizate de compania turcă Toscelik Spiral Boru Uretin Samayi, în baza unui contract în valoare de 126,9 milioane de euro. Contractul a fost semnat pe 23 aprilie 2018, iar ordinul de începere a lucrărilor a fost dat pe 12 mai 2018.

economica.net

Harry

LUKOIL isi propune sa execute forajul de explorare al sondei Trinity - 1X, amplasata in perimetrul EX-30 Trident, situat pe Platforma continentala romaneasca a Marii Negre, in zona economica exclusiva a Romaniei.



Sonda Trinity - 1X este proiectata a fi forata vertical in scopul explorarii unor posibile acumulari de

gaze naturale in Perimetrul EX-30 Trident, utilizand o unitate de foraj capabila sa foreze la mari

adancimi. Adancimea de forare proiectata este de 3250 m.



Realizarea sondei de explorare Trinity– 1X face parte din Programul de lucrari obligatoriu aprobat

de catre ANRM conform avizului nr. 4955/26.04.2018, faza 1 din a doua parte a perioadei aditionale

de explorare.



Principalele faze de realizare ale proiectului sunt:

o mobilizarea unitatii de foraj;

o executia forajului propriu-zis;

o efectuarea investigatiilor geofizice de sonda (in cazul in care este necesar);

o efectuarea lucrarilor de abandonare/conservare sonda;

o demobilizare unitatii de foraj.



LUKOIL isi propune sa execute forajul de exploarare al sondei A2, amplasata in perimetrul Trident
EX-30, situat pe Platforma continentala romaneasca a Marii Negre, in zona economica exclusiva a
Romaniei.

Sonda A2 este proiectata a fi forata vertical in scopul scopul explorarii unor posibile acumulari de
gaze naturale in Perimetrul EX-30 Trident, utlizand o unitate de foraj capabila sa foreze la mari
adancimi. Adancimea de forare proiectata atinge – 3 000 m.

Realizarea sondei de explorare A2 fac parte din Programul de lucrari obligatoriu, aprobat de catre
ANRM conform avizului nr. 4955/26.04.2018, faza 1 din a doua parte a perioadei aditionale de
explorare.
Principalele faze de realizare ale proiectului sunt:
 mobilizarea unitatii de foraj;
 executia forajului propriu-zis;
 efectuarea investigatiilor geofizice de sonda (in cazul in care este necesar);
 efectuarea lucrarilor de abandon/conservare sonda;
 demobilizare unitatii de foraj;



LUKOIL isi propune sa execute forajul sondei A1, amplasata in perimetrul Trident EX-30, situat pe
Platforma continentala romaneasca a Marii Negre, in zona economica exclusiva a Romaniei.

Sonda A1 este proiectata a fi forata vertical in scopul explorarii unor posibile acumulari de gaze
naturale in Perimetrul EX-30 Trident, utlizand o unitate de foraj capabila sa foreze la mari adancimi.
Adancimea de forare proiectata atinge – 3140 m. Lucrarile prevazute pentru forarea Sondei A1 fac
parte din Programul de lucrari obligatoriu, aprobat de catre ANRM conform avizului
nr. 4955/26.04.2018, pentru perioada 2018-2021, fiind incluse in faza II, din a doua parte a
perioadei aditionale de explorare.

Principalele faze de realizare ale proiectului sunt:
 Mobilizarea unitatii de foraj;
 Executia forajului propriu-zis;
 Efectuarea investigatiilor geofizice de sonda (in cazul in care este necesar);
 Efectuarea lucrarilor de abandonare/conservare sonda;
 Demobilizarea unitatii de foraj;

Harry

#168
"Scotocind" dupa "vechituri" am gasit niste chestii interesante despre industria petrolului din Constanta.

Societatea Concordia era unul din greii industriei petroliere din Romania interbelica, detinand rafinaria Vega si avand uzine, depozite si cladiri de birouri in cele mai importante orase ale tarii (Bucuresti, Sinaia, Braila etc) Insa activitatea consortiului era variata, nu se rezuma doar la petrol. Compania producand de la ambalaje la utilaje feroviare si detinea inclusiv mine de aur si carbune si extinzandu-si activitatea catre sectorul bancar prin societatea de asigurari.

In Constanta, compania detine o fabrica de mari dimensiuni destinata productiei de ambalaje si butoaie, avand si depozite unde erau stocate produsele destinate exportului. De altfel la Constanta in 1908 inaugureaza 4 rezervoare de petrol de 700 m3 si alte 25 cu capacitatea de 5.000 m3.

Tot la Constanta, compania detinea si o flota de tancuri petroliere folosite la exportul titeiului.

In anii '20 compania investeste in construirea de vile de vacanta in Carmen Sylva, Constanta, dar si in statiunile montane precum Sinaia.

In 1938, la Constanta, Societatea Concordia infiinteaza Oficiul Industriei de Petrol, avand ca membrii ,,Astra Romana", ,,Steaua Romana", ,,Creditul Minier", ,,Unirea", ,, Societatea Romano-Americana" ,,Distributia", ,,Prahova" si ,,Petrolul Romanesc".

Ultima investitie in orasul de la malul marii are loc in anul 1944 cand este ridicat teatrul "Munca si Lumina" avand o capacitate de 500 de locuri.

Statia de export din Constanta a fost inaugurata in 1922 pe actualul bulevard Bratianu si cuprindea cladiri industriale intinse pe 4.500 mp si spatii de birouri si locuinte ce ocupau o suprafata de 1.000 mp.

Un an mai tarziu, in 1923 incep lucrarile la Fabrica de Amabalaje si Bidoane care va fi inaugurata un an mai tarziu. Complexul industrial alcatuit din 4 corpuri de cladire se intindea pe o suprafata de nu mai putin de 18.179 mp, producand zilnic 2.500 de butoaie de 18 litri.

Un lucru interesant este ca in patrimoniul de la Constanta, compania detinea autobuze Chevrolet si autoturisme Plymouth.



Azi arata cam asa:













Din teatru nu a mai ramas nimic. Locuintele mai exista si astazi, sunt un fel de locuinte sociale locuite de indieni.

Ce am mai gasit azi este existenta a doua rafinarii: Aquilla in Constanta si Hagianoff Cumpana. Localizarea lor pare imposibila acum. Am sa incerc sa vad ce gasesc prin Cumpana.


Balto

Compania britanică Prospex și Raffles Energy au început producția de gaze în Suceava. Primele cantități - deja vândute pe piața românească

Compania britanică Prospex Oil and Gas și partenerii de la Raffles Energy, care dețin împreună concesiunea de hidrocarburi EIV-1 Suceava, din nord-estul României, au început producția de gaze naturale la sonda Baineț, forată toamna trecută. Primele cantități de gaze au fost vândute deja pe piața locală. Sonda Baineț are un debit inițial de circa 20.000 de metri cubi standard pe zi, care poate fi ajustat în funcție de performanță și de cererea din piață. Gazele extrase sunt vândute în sistemul național operat de Transgaz la un preț de piață de circa 6 euro/mcf (1.000 picioare cub, sau aproximativ 28,317 metri cubi).

Profit.ro
Suceava racord SEN 400/220/110 kV / Productie: Eolian (0,6MW), Biomasa (30,1MW), Fotovoltaic (0,64MW), Hidro (4,6MW), biogaz (2,9MW)

Balto

În lipsa zăcămintelor din Marea Neagră, România va epuiza gazele, peste 14 ani

Rezervele de gaze ale României se vor epuiza în următorii 14 ani, iar exploatarea zăcămintelor din Marea Neagră este o condiţie sine-qua-non pentru a miza în continuare pe această resursă în mixul energetic al ţării, se arată în proiectul Strategiei Energetice a României 2018 – 2030, cu perspectiva anului 2050, publicat joi pe site-ul Ministerului Energiei.
Pentru a evita creşterea semnificativă a dependenţei de importuri, chiar dacă acestea vor fi disponibile din surse şi prin rute alternative, este necesară dezvoltarea zăcămintelor offshore descoperite în ultimii ani în Marea Neagră. Aceasta este o condiţie sine-qua-non pentru a putea miza pe gazul natural în mixul energiei electrice", potrivit strategiei citate de Agerpres.

energynomics.ro
Suceava racord SEN 400/220/110 kV / Productie: Eolian (0,6MW), Biomasa (30,1MW), Fotovoltaic (0,64MW), Hidro (4,6MW), biogaz (2,9MW)

Harry

Cred ca e mai OK sa continuam aici discutia despre vechile benzinarii. Dupa discutia de aseara am "scotocit" putin prin net si prin arhive si m gasit mai multe detalii despre benzinariile Cremin din perioada interbelica.

In 1919 se infiinteaza ceea ce avea sa devina una dintre cele mai mari corporatii industriale din Romania interbelica. Denumita Creditul Minier si avand ca investitor principal Banca Romaneasca, compania Creditul Minier - Cremin devine in anii '30 unul dintre principalii jucatori pe zona de petrol , gaz si mine (in special aur).



In perioada 1927-1928 compania romaneasca isi deschide reprezentante la Paris, Viena si Munchen, devenind o corporatie internationala.




reclama cremin de pe exteriorul reprezentantei de la Viena

In 1937, la 3 ani dupa ce a construit rafinaria Brazi, pe bulevardul Bratianu din capitala, dupa planurile arhitectului State Balosin, Cremin isi ridica un impunator sediu in stil art deco cu parter inalt si 8 etaje. Parterul gazduia show-room-ul Mercedes-Benz din Bucuresti.







Pe langa mine, rafinarie, depozite si alte facilitati industriale, Creminul dispunea si de propria retea de benzinarii. Cu o arhitectura mult mai simpla decat cea a benzinariilor Unirea sau OSIN, practic discutam de o ghereta si 2 maxim 3 pompe, benzinariile Cremin se gaseau cu precadere in capitala si in cateva din marile orase.


In imaginea de mai sus avem o benzinarie Cremin in fata cladirii Bazaltin, o bijuterie art deco semnata Marcel Iancu. Desi presa actuala din Romania descrie imobilul ca fiind sediu de firma cu locuinte, in descrierea imaginii, fotograful Margaret Bourke-White | Life Magazine spune: Modern hospital in downtown area of the city.





In imaginile de mai sus benzinaria Cremin de pe bulevardul Bratianu din capitala. Imagini realizate de Hugo Jaeger, acum in arhiva Life Magazine.

Harry

Teaser - platforma industriala petroliera OSIN


Harry

^^In iunie 1908 intra in vigoare legea prin care este infiintata Societatea Anonima pentru Distribuirea Produselor Petroleului Bucuresti - Societatea Distributia, pe scurt.

In 1937, pe malul lacului Baneasa, la mica distanta de sediul societatii se ridica o platforma industriala de mari dimensiuni destinata depozitarii si distribuirii de carburant. Platforma industriala dispunea de triaj de cale ferata, 71 de rezervoare, 61 de garaje, ateliere, cantina, terenuri de sport si cladiri de birouri (cu doua etaje).

Iata cateva imagini surprinse in anul inaugurarii de fotograful oficial al societatii, nimeni altul decat Willy Prager :















































Strategia de marketing prevedea si anumite actiuni inedite cum ar fi scurte piese de teatru puse in scena in teatrele din capitala. Fotografii realizate de acelasi Willy Prager :













Ionut

Carburanţii auto vor avea un nou sistem de etichetare din 12 octombrie

Sistemul de etichetare a carburanţilor auto va fi modificat din 12 octombrie, benzina urmând să primească simbolul E urmat de un număr, într-un cerc, motorina simbolul B urmat de un număr într-un pătrat, iar pentru carburanţii alternativi, codul fiecăruia într-un romb. Măsura va fi aplicată în cele 28 de state ale Uniunii Europene, în Islanda, Norvegia şi Liechtenstein, dar şi în Macedonia, Serbia, Elveţia şi Turcia. Etichetele vor fi plasate pe vehiculele nou-produse, în imediata apropiere a gurii de alimentare, în manualul vehicolului, în benzinării şi la toate magazinele de vânzare a automobilelor. Noul sistem va ajuta consumatorii, spun oficialii UE, să aleagă tipul corespunzător de carburant pentru automobilul propriu.

Etichetele pentru benzină vor fi E5 (cu cifră octanică 95 sau 98 şi cel mult 5% etanol), E10 (cu cifră octanică 95 sau 98 şi 10% etanol) şi E85 (cu 85% etanol, pentru vehicule compatibile cu acest tip de carburant), într-un cerc. Etichetele pentru motorină vor fi B7 (cu 7% biodiesel), B10 (cu 10% biodiesel, sortiment ce urmează a fi introdus la vânzare) şi XTL (o motorină sintetică, care urmează a apărea), într-un romb.

Carburanţii alternativi vor fi etichetaţi cu H2 (hidrogen), CNG (gaze naturale compresate), LPG (gaz petrolifer lichefiat) şi LNG (gaz natural lichefiat), într-un romb.

ZF

kitsune

#175
Referitor la știrea de mai sus, iată lista mașinilor/motorizărilor compatibile cu benzina E10:

https://www.acea.be/uploads/publications/130329_%28revised%29_ALL_ACEA_SAAB_JAMA_E10_COMPATIBILITY.pdf

Și lista mașinilor/motorizărilor compatibile cu B10:

https://www.acea.be/uploads/publications/ACEA_B10_compatibility.pdf

Pentru E5 și B7 nu sunt probleme de compatibilitate.

Nota: E10 este benzina cu un conținut de 10% etanol, B7 este motorina cu un conținut de 7% biodiesel, B10 cu 10% biodiesel)
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

perfidus

Multumesc yk17fox, foarte importante informatiile. Stie cineva, la noi se gaseste E10 sau B10?
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

Harry

București, 19 octombrie - Ministrul Economiei, Dănuț Andrușcă, însoțit de Directorul General al Transgaz, Ion Sterian, a efectuat la finalul acestei săptămâni o vizită de lucru pe șantierul din zona Nodului Tehnologic Podișor, județul Giurgiu.  În cadrul acestei vizite, ministrul Andrușcă s-a întâlnit cu echipa care coordonează lucrările de la punctul de lucru Podișor și a verificat stadiul lucrărilor la stația de comprimare de Podișor și la gazoductul BRUA. La punctul de lucru de la Podișor, Transgaz are contractate lucrări pe trei șantiere: stația de comprimare Podișor, șantierul pentru gazoduct și cel pentru nodul Podișor.


















Ionut

Ministrul Economiei, pe şantierul BRUA de la Podişor: Lucrările sunt în grafic pentru acest proiect de importanţă strategică

La punctul de lucru de la Podişor, Transgaz are contractate lucrări pe trei şantiere: staţia de comprimare Podişor, şantierul pentru gazoduct şi cel pentru nodul Podişor. În prezent, pentru proiectul BRUA, se lucrează pe 17 şantiere, fiind implicaţi un număr total de aproximativ 500 de muncitori în această fază a construcţiei, lucrările fiind în grafic, potrivit instituţiei. Lungimea aproximativă a gazoductului este de 500 de kilometri, iar proiectul este împărţit în 100 de tronsoane a câte 5 kilometri de fir linear (conductă de gaze) pe fiecare tronson.

"Mă bucur să constat că lucrările sunt în grafic şi doresc să-l felicit pe domnul Director General Sterian şi echipa sa pentru modul în care gestionează BRUA. Cifrele proiectului sunt cu adevărat impresionante: 3 staţii de comprimare la Podişor, Bibeşti şi Jupa, aproximativ 500 de kilometri de conductă, peste 500 de oameni care lucrează în toate punctele de lucru în prezent, număr care este aşteptat să crească în viitor, zeci de mii de metri cubi de pământ şi sute de tone de materiale de construcţii", a declarat ministrul Economiei.

News.ro

istvan78

BRUA se vede de pe A1 in zona Recas. N-am apucat sa fac vreo poza ca am realizat tarziu ce vad din mers, dar se lucra si conducta in bucati e intinsa de-a lungul santului.