Centuri rutiere în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:48:25 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 32 Guests are viewing this topic.

myid

Concluzie , dupa vizualizarea planurilor ( multumim NG20 )

Comarnic :
directia S-N : centura incepe cu o intersectie in T ( probabil semaforizata ) . Cei care vin dinspre Bucuresti, trebuie sa taie intersectia ca sa ajunga pe centura . Sa vezi blocaje aici !
centura se termina fara acces pe DN1 . Supratraversarea caii ferate nu este prinsa in acest lot

Busteni :
directia S-N : centura incepe si ea cu o intersectie in T, avantajul aici ar fi ca accesul este oarecum pe directia de mers ( S --> N )
bucata de centura licitata se termina la Castelul Cantacuzino  :(

Sa ne asteptam in urmatoarea perioada si la licitatii pentru celelalte loturi ?

:(

asztalos

#3166
Parerea mea de targumuresean in privinta centurii ocolitoare care nu se va mai construi (zic eu NICIODATA) : orasul nostru are un trafic imens. Platim cele mai mari impozite pe cladiri din țară  (se poate verifica acest aspect), banii publici se cheltuiesc pe lucruri mai putin importante (mai nou radare fixe cele mai performante, pistoale laser), avand unic scop sa scoata si mai mulți bani dim buzunarele noastre.
Centuri : va garantez  (daca o sa mai traim), peste 20-30 de ani tot despre un lucru inexistent vom vorbi.
Autostrada : nu s-au apucat, se pierde finanțarea, NIMENI nu este răspunzător si s-a rezolvat problema. Tot asa : eu zic ca NICIODATA nu se va construi (cel puțin cât o sa traim noi).
Off : chiar nimeni nu observa cum se "rezolva" totul in țara asta? Si ce e mai rău : nu putem face nimic. Respect foarte mult eforturile depuse de aceasta comunitate.

pasadia

Quote from: myid on November 27, 2015, 09:28:17 AM
avantajul aici ar fi ca accesul este oarecum pe directia de mers ( S --> N )

Dispare avantajul duminica. ;)

E clar ca loturile acestea sunt complet inutile fara celelalte capete, si intr-un caz si in celalalt. Si chiar daca vor fi mai lipsite de trafic pietonal si de intersectii, viteza de deplasare nu cred ca va fi similara cu cea de pe un tronson extra-urban. Insa cel putin momentele de blocaj total ar trebui sa dispara.

TibiV

Quote from: myid on November 27, 2015, 09:28:17 AM
centura se termina fara acces pe DN1 . Supratraversarea caii ferate nu este prinsa in acest lot

Va fi subtraversare a caii ferate si a DN1.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

Harta este din seria globala de harti topo ale armatei sovietice. Rezolutie 1:25000 si 1:50000. Limba folosita nu e bulgara, ci o combinatie de rusa si romana cu grafie chirilica moderna (moldoveneasca). De exemplu, folosesc Кымпина pentru Campina, nu Къмпина, cum ar fi in bulgara.

Hartile sunt facute cu data informatiilor 1972-1976 si publicate cel mai tarziu in 1991. Harta noastra este plansa l35-100-1 cu data informatiilor 1975  (o puteti lua de-aici completa la 1:50k : http://loadmap.net/en/m10468). Deci ei folosesc o harta din 1975 pentru a face un studiu de traseu care cica expira in 2 ani... Cand noi avem ortofoto si cadastru cu vechimea 2 ani facute de autoritatile statului.

Si e si plina de greseli (cum e si normal pentru un efort de colectie de date global). Harta contine un drum 2+2 (notat cu 7x2, adica 2 cai ori 7 metri) pana la intersectia cu 101R. Care nu exista nici azi - DN1 a fost construit ca 2+2 pana la mai sud decat punctul ala - pe harta originala pana la un punct un pic mai la sud decat marcajul de altitudine 498.4.

Si nimeni nu se prinde... Wow... Este criminal sa folosesti planuri topografice atat de vechi in conditiile in care s-a construit imens acolo. Nu pentru ca harta e in rusa trebuie tras CNADNR la raspundere (puteau fi si in klingona), ci pentru ca harta are 40 de ani si motivul pentru care folosesti o harta atat de detaliata e tocmai pentru a descoperi zonele de acoperit si obstacolele... E ca si cum as desena drumuri noi pe ridicarea iosefina, tot dracul ala e pana la urma ca-s 40 sau 240 de ani...

Link direct spre harta: http://fs1.loadmap.net/download/7201511273/663828096/050k--l35-100-1.gif
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cezar.ionescu

Concluzie , dupa vizualizarea planurilor ( multumim NG20 )

Mie mi se pare absolut enervant ca in anul de gratie 2015 se proiecteaza intrarile pe centuri de ocolire in T.
Adica, daca tot se face centura la Comarnic, de ce nu se poate proiecta centura ca o continuare a DN1 si intrarea in Comarnic ca o bretea separata (via nod dnivelat sau in fine o bretea la nivel cu giratoriu).

Practic cine a decis sa se faca intersectie in T: proiectantul sau beneficiarul?
Nu se poate face nimic pentru a schimba proiectul? Daca tot se face centura respectiva macar sa se faca bine, ca suntem prea saraci sa ne permitem lucruri ieftine (si proaste pe termen lung). Mi se pare ingrozitor sa proiectezi o intersectie despre care stii ca va genera in blocaj, in contextul in care centura ar trebui sa fluidizeeze traficul.
Despre pret nu mai vorbesc, totusi de banii astia nu se pot face 2 benzi pe sens? Daca am un accident sau avarie pe centura...blocaj. Asa doar sa cheltuim banii pe lucruri prost facute, putem...de fapt se pare ca nici asta nu putem.

Exista cumva un STAS legat de proiectarea centurilor rutiere? Probabil ca da...si probabil ca ori e vag ori are specificatii foarte slabe.

Eu cred ca ar trebui sa facem o petitie sa schimbe proiectul intrucat este absolut de aiurea sa fie intersectie in T pe centura Comarnic. Aruncam banii efectiv.


frunzaverde

#3171
Quote from: myid on November 27, 2015, 07:42:16 PMde unde obtii astfel de informatii ?

Lucrez cu informatii geografice si zone de conflict la nivel global. Hartile topo militare sovietice si americane sunt incredibil de utile pentru munca mea (pentru multe zone de pe pamant sunt cea mai buna cartografie disponibila chiar si azi), asa ca le folosesc destul de des. Sunt standardizate la nivel global (cautati orasul favorit, URSS a facut intreaga lume la 1:50000, SUA la 1:100000; e suprarealist sa vezi un plan ultra-detaliat al New Yorkului sau San Franciscoului in rusa) - cand am vazut harta pe thread si la ce e folosita am inceput sa rad. Cautatul foii a luat 5 minute.

Quote from: MNU on November 27, 2015, 09:25:00 PM
Si Armata Romana, tot hartile astea le foloseste. /OT

De ce? Sau mai degraba la ce?

Armata are un compartiment profesionist de cartografie-topografie, Directia Topografica Militara (DTM) (http://geomil.ro). Hartile lor 1:25000 editia 1972-1976 sunt disponibile online (sunt destul de transparenti) gratuit: https://portal.geomil.ro/ (impreuna cu multe alte chestii; sunt varianta sanitizata si desecretizata a hartilor, cu paranoia comunista cu tot. A se observa ca aeroportul Otopeni si Baneasa e inlocuit cu un camp de panselute). Se pot si cumpara, ori in format tiparit, ori in format digitalizat (rastere curatate si reproiectate pentru uz in programe GIS) pentru sume absolut modice (e 12 lei plansa tiparita si 30 de lei plansa in geotiff curatat si reproiectat). La ce ar folosi hartile sovietice in conditiile in care au harti din perioada, mai detaliate, care astazi sunt disponibile public prin ceva gen Google Earth?

Exista si harti mai recente, stiu ca exista un set in format compatibil NATO din 1996, care  si cu siguranta exista lucruri mai recente inclusiv pe hartie. Digital exista sigur - public, prin Agentia de Cadastru exista un plan al parcelarilor si imobilelor intabulate la nivel national, inclusiv codurile de identificare: http://geoportal.ancpi.ro/geoportal/imobile/Harta.html, un plan complet al infrastructurii, imagini ortofoto (fotografie aeriana de inalta rezolutie) pentru TOATA tara (cu portiuni mari refacute anual) si muuulte altele. Altitudinea si curbele de nivel exista pentru toata tara in format digital de inalta rezolutie de la armata (altitudine la rezolutia de 25x25m se poate procura de la DTM pentru modica suma de 696100 lei si 90 de bani; se vinde si la kilometrul patrat pentru aplicatii locale).

Practic toate chestiile astea se pot combina on-the-fly si obtine rapid si profesionist o super-harta pentru orice aplicatie militara, aproape la zi. Usor de integrat cu sisteme GPS, usor de integrat cu orice. Mai mult, Romania isi foloseste propriul sistem de coordonate si proiectie geografica (STEREO 70), asa ca toate hartile romanesti se pot folosi impreuna prin simpla suprapunere. Hartile sovietice nu se pot combina usor cu cele romanesti, avand alta proiectie, alta altimetrie, nefiind posibila folosirea impreuna cu resurse romanesti fara sa ai un geodez sau un cartograf langa tine care stie ceva GIS.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

myid

^^
Bun, si care este motivul pentru cei de la EGIS si CNADNR folosesc aceste harti ?
Adica nu au acces la harti mai noi, actualizate cu situatia din teren ? Sau pentru ca asa este cel mai ieftin ?

Mersi pentru raspuns . E extraordinar sa gasesti profesionisti pe un anumit domeniu si sa gasesti deasemenea si punctele de legatura cu domeniul tau . :)

nenea_hartia

^ Acela e un simplu plan de încadrare în zonă, nu un plan de detaliu. Sigur, e ridicol că e scris cu caractere chirilice, dar nu e tragic că e o planșă veche, pentru că doar sugerează pe unde va trece centura.  Egis l-au găsit gratis și l-au folosit. Căutați toate proiectele de drum din urmă: peste tot se folosesc planșe vechi drept plan de încadrare în zonă. Nu s-a supărat nimeni, pentru că sunt scrise cu caractere latine. :)
Planurile de detaliu e important să fie actualizate.


TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Quest

Quote from: nenea_hartia on November 28, 2015, 11:51:56 AM
^ Acela e un simplu plan de încadrare în zonă, nu un plan de detaliu. Sigur, e ridicol că e scris cu caractere chirilice, dar nu e tragic că e o planșă veche, pentru că doar sugerează pe unde va trece centura.  Egis l-au găsit gratis și l-au folosit. Căutați toate proiectele de drum din urmă: peste tot se folosesc planșe vechi drept plan de încadrare în zonă. Nu s-a supărat nimeni, pentru că sunt scrise cu caractere latine. :)
Planurile de detaliu e important să fie actualizate.

Nenea_hartia tu faci parte dintre greii acestui forum, prin calitatea informatiei de care dispui si-o impartasesti publicului. Dar chiar si asa, de data asta nu-ti dau dreptate. Materialul facut de EGIS era clar ca va fi facut public mai devreme sau mai tirziu, tocmai ptr ca lucrurile merg prost in materie de infrastructura, asa incit API dar si alte entitati se implica ptr a corija derapajele care se tot ivesc.

De asta cei care lucreaza in infrastructura trebuie sa se astepte ca orice deviere de la ceva normal va fi taxata, iar utilizarea in 2015 a unei harti militare rusesti din 1975, chiar si doar ptr un plan de incadrare in zona, nu este ceva normal. Ptr ca publicul larg nu e de specialitate incit sa inteleaga faptul ca un asemenea plan de incadrare nu bate in cuie lucrurile, asa cum le bate un plan in detaliu, adica nu intelege "jargonul" folosit de specialisti, ci merge pe constatari de bun simt elementar. De care trebuie tinut cont...
Common sense will get you far !

cristi5

Eu cred ca nu e mai mult decat un amanunt picant, ca dovada ca a fost preluat de presa. Nu e prima si probabil nici ultima lucrare a carui plan de incadrare in zona foloseste harti vechi (vezi planurile cf Arad-Simeria, tot harti din anii 70, e drept ca romanesti). Din partea mea sa faca pe harti chinezesti din anii 50 dar sa contracteze si sa execute lucrarile la timp...

vancouver

Parerea mea despre harta veche: este pur si simplu inadmisibil sa se foloseasca asa ceva. Daca imi dati mie sa va fac un traseu pentru o varianta de ocolire il fac de o mie de ori mai bine in ca. 5-6 ore de munca si studiere a imaginilor din satelit de pe google.

Pur si simplu este o bataie de joc ceea ce au facut.

Un studiu serios nu era muuult mai complex. Trebuiau facute imagini aeriene cu rezolutie slaba dintr-un elicopter sau drona si apoi pusa imaginea rezultata pe calculator. Cu realitatea in fata se putea face un studiu la zi.

Altfel intr-adevar este ABERANT ca studiile de fezabilitate sa expire la 2 ani.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

TibiV

#3179
Licitația pentru supervizare centura Satu Mare a fost publicată în SEAP:
http://www.agerpres.ro/economie/2015/11/29/cnadnr-aloca-pana-la-5-milioane-de-lei-fara-tva-pentru-servicii-de-supraveghere-a-lucrarilor-variantei-de-ocolire-satu-mare-13-52-59

"...contractul va fi încheiat pentru o perioadă de 51 de luni de la data atribuirii. Termenul limită de depunere a ofertelor este 14 ianuarie 2016, ora 9,50. Finanțarea se face de la bugetul de stat.

Compania care va câștiga licitația trebuie să supervizeze construcția variantei de ocolire a Municipiului Satu Mare.

'Valoarea estimată a contractului este de 4,36 milioane lei, fără TVA și include suma de 394.120 lei, fără TVA, reprezentând cheltuieli diverse și neprevăzute în valoare de 10%. Valoarea estimată totală include și achiziționarea ulterioară de noi servicii similare, aceasta fiind de 5,15 milioane lei, fără TVA', potrivit anunțului.

Ofertantul trebuie să demonstreze că a înregistrat o cifră de afaceri medie globală pe ultimii trei ani egală sau mai mare de 3,9 milioane lei."
Mama proștilor este mereu gravidă... :)