Centuri rutiere în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:48:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

etalgor

Un articol ceva mai vechi despre centura Tg Mures:

La intrarea în comuna Livezeni, peste drum de şantierul centurii de ocolire a municipiului Tîrgu Mureş pe care anul trecut l-a inaugurat chiar premierul Victor Ponta, un grup de oameni se opune intrării utilajelor antreprenorului general, firma spaniolă Copisa Constructora Pirenaica. La faţa locului au ajuns comisarul Alin Nicuşan şi un grup de poliţişti de la Secţia nr. 5 şi primarul localităţii, Vasile Tătar. Oamenii reclamă că nu au fost despăgubiţi încă, în timp ce reprezentanţii companiei constructoare susţin că au primit ordinal de începere a lucrărilor şi că pot să lucreze chiar dacă locuitorii nu au fost încă despăgubiţi.
http://www.zi-de-zi.ro/la-livezeni-spiritele-se-incing-proiectul-centurii-scoate-oamenii-pe-camp/

Si ultimele noutati:

Procesul intentat de către 72 de locuitori din cartierul Orizont şi nu numai din comuna Livezeni pentru anularea unor articole din Hotărârea de Guvern Nr. 378 din 2013 prin care era aprobată investiţia privind construcţia celor aproape 12 km ai variantei ocolitoare a oraşului Tîrgu Mureş pe DN 13 şi DN 15 a fost amânat și la al doilea termen.
De această dată, reprezentanții Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale au solicitat, la termenul din 19 noiembrie, amânarea procesului pentru că apărătorul nu s-a putut prezenta deoarece avea un proces la o altă instanță – la Alba Iulia.

http://www.zi-de-zi.ro/amanare-in-procesul-centurii-tirgu-muresului/

NGC


etalgor

Quote from: etalgor on June 19, 2015, 12:52:36 PM
Cateva poze de ieri, 18.06.2015 de pe centura Targu Mures, cam in zona km6, de pe drumul comunal care vine din satul Poienita si merge inspre Sangeorgiu de Mures.

Nimic foarte spectaculos deocamdata, doar ceva decoperari.
S-a lucrat foarte putin pana la oprirea lucrarilor. Din pacate, alti bani europeni pierduti si timp trecut degeaba.  :(

disney


alecu26

aici nu ar trebui totul cuprins intr-o chestie mai majora? Un fel de master plan local? Poate si un stadion comun Braila/Galati, un aeroport, o centura/drum expres care sa le ajute pe amandoua.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).


rocklee

ce sanse sunt sa se faca varianta de ocolire GALATI..

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

Eu as fi curios sa inteleg care e parerea targ-muresenilor legat de aceasta situatie. Nu de alta dar eu sunt unul dintre cei care tranziteaza destul de des orasul lor pe ruta Sighisoara - Reghin, dar asta si pentru ca popasul la Csarda lui Laci e aproape obligatoriu. Dar pe de alta parte nici eu nu am inteles proiectul asta. Mai degraba as prefera A3/A8-ul intre Acatari si Ungheni si apoi o centura pentru DN15, la nord de Mures, care sa ma scoata dinspre Ungheni spre Ernei.

In alta ordine de idei, prin Brasov stratul de zapada creste considerabil, dar las aceste 3 poze facute luni. Potretizeaza practic ceea ce ramane singurul obstacol serios de pe centura, pasajul peste DN11/CF400:






ticker

@pasadia: Muresan incognito here. Din punctul meu de vedere e mai mare flucul de trafic pe sud pentru ca preia trafiul si dinspre Brasov. Nu vad o centura pe Nord.

Realist vorbina A3/A8 nu rezolva problema de trafic pe ruta Brasov - Reghin.

In puls o centura (ipotetica) de Nord conectata cu A3/A8 prin drumul de legatura care se face va fi mai dificila pentru ca zona (drumul) nu permite un trafic mai mare de 1+1 si va fi nevoie de un pasaj peste DN13 (Str Gheorghe Doja care e 2+2)

Pentru Tg Mures din punctul meu de vedere o centura Est-Vest prin Sud e cea mai buna solutie. Era o randare facuta (de Delacroix cred) cu ar trebui sa arate centura si mie mi se parea foarte OK.

Dar orcium treaba sta asa:
- centura licitata acum se va rezilia f probabil pentru ca sunt niste interese. (oricum mi se parea ca e la plezneala licitata)
- reabilitarea si prelungirea "centurii interurbane" existente e un vis
- A3 se va termina in Tg Mures (prin drum legatura) de abia in 2020
- A8 (de la A3 pana la Acatari) va fi gata in cel mai bun caz in 2025-2030.

Revenind la tronsonul licitat (Corunca-Ernei) presupun ca exista un PU si ca localnicii care au construit acolo stiau de el. Acum se dau loviti ca trece centura pa langa casa.
Din punctul meu de vedere nu le trebuia acordata autorizatia de constructie stiind ca exista un proiect de interes local care se va face candva pe acolo.



adiarc

#3145
Merg si eu des prin zona.....susțin varianta prezentată acum ceva timp de Alecu , adica A3 spre Sighișoara ( e vis îndepărtat in actualele condiții ,in mod normal nu ),cu drum de legătura Acatari-Ungheni ( o banda pe sens dar fara localități si in mare parte in linie dreapta , ar fii mana cereasca ; daca ar face din start si exproprieri care sa permită extindere ulterioară la 4 benzi , ar fii parfum....)
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

pasadia

Stai caci nu ai inteles exact ce spun - CNADNR ar trebui sa faca: A8/A3 intre Acatari (DN13) si Ungheni (DN15) si apoi o centura pe la nord de combinat si de oras pana in zona Ernei (2*2 probabil, sau 1+2 alternativ).
In schimb acel drum de legatura intre oras si nodul Ungheni al A3, precum si propunerile de centuri urbane pe la sud de oras ar trebui sa ramana in sarcina administratiei locale.

Eu asta consider a fi solutia cea mai corecta si cea mai logica. Nu vad de ce as urca traficul de tranzit prin dealurile Coruncai.

stangabriel

#3147
http://www.cnadnr.ro/docs/comunicate/Comunicat%20de%20presa%2026%2011%202015%20VO%20comarnic%20si%20VO%20brasov.pdf


Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale S.A., în calitate de Autoritate
contractanta, anunţă iniţierea procedurilor de licitaţie deschisă aferentă atribuirii contractelor
care au ca obiect:
"Proiectare şi execuţie Varianta de Ocolire Buşteni: Obiectiv 1 Buşteni Sud, km 0+000-km
1+020";
"Proiectare şi execuţie Varianta de Ocolire Comarnic: Obiectiv 1: km 0+000-km 2+850" .

Durata contractelor va fi următoarea:
"Proiectare şi execuţie Varianta de Ocolire Buşteni : Obiectiv 1: km 0+000-km 1+020" - 33
luni, din care perioada de proiectare - 3 luni, perioada de execuţie - 6 luni, iar perioada de
garanţie - 24 luni.
"Proiectare şi execuţie Varianta de Ocolire Comarnic: Obiectiv 1: km 0+000-km 2+850"- 31
luni, din care perioada de proiectare - 3 luni, perioada de execuţie - 4 luni, iar perioada de
garanţie - 24 luni.
Termenul limită de depunere a ofertelor pentru "Proiectare şi executie Varianta de Ocolire
Buşteni: Obiectiv 1 Busteni Sud: km 0+000-km 1+020" este data de 22.12.2015, iar pentru
"Proiectare şi execuţie Varianta de Ocolire Comarnic: Obiectiv 1: km 0+000-km 2+850" este
data de 21.12.2015.
Precizăm că Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice a
emis acceptul de publicare al Anunţurilor de participare, acestea fiind publicate în Sistemul
Electronic de Achiziţii Publice (SEAP), în data de 26.11.2015.

horatiu.cosma

1 kilometru la Busteni????? Sunt foarte curios sa vad harta.

stangabriel

Stati ca acum am vazut.

E pe loturi. Deci oamenii se  grabesc.

Lot 1 Comarnic 2.850 e pana la dupa parau, cred ca liciteaza separat subtraversarea DN1.

La fel si la Busteni, e impartit.