Centuri rutiere în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:48:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 23 Guests are viewing this topic.

iuli

Quote from: MNU on November 13, 2015, 09:22:03 PM
Acum am observat ca Centura Timisoara-Sud apare ca 2x2. Din cate stiam, proiectul era 1+1. Se impune reproiectarea sau ma insel si era 2x2 de la inceput.

Sau se repeta istoria de pe Centura de NE unde proiectul initial 1+1, a fost blocat 2 ani ca sa fie reproiectat la 2x2 pentru ca in final implementarea sa fie 1+1... pe deasupra si fara intersectie denivelata la capatul dinspre DN69. :bash: :bash:

Din cate stiu acel nod cu DN69 face parte din celalalt nod si de aceea s-a ales varianta cu sens giratoriu care pana la urma e de fapt provizioriu pana cand se va incepe lotul pe NV. Iar legat de faptul ca s-a ales 1+1 in loc de 2+2 a fost o decizie oarecum inteleapta pentru ca de fapt dubleaza autostrada iar traficul nu necesita 2+2. Ce ma deranjeaza insa pe actuala centura e ca la intersectia cu DJ691 nu s-a ales intersectie denivelata. Acum e prea tarziu, au rasarit benzinariile ca ciupercile dupa ploaie si nu mai ai loc sa strecori acolo ceva.

Pe partea de sud si sud-est clar trebuie 2+2 pentru ca va fi foarte mult trafic greu care va ingreuna circulatia enorm daca nu se alege aceasta varianta. Pana sa se faca autostrada spre Belgrad care sa o dubleze o sa am nepoti.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

MNU

Acel nod a facut la inceput parte din sectorul actual. Daca iti amintesti, decopertarea bretelelor a inceput pentru varianta cu pasaj, dar dupa "reproiectarea lui Orban"la 2+2 si dupa revenirea la varianta cu 1+1, au refacut lucrarea construind sensul giratoriu. Exista si o declaratie a lui Malita (care spune ca a iesit mai ieftin dar ca e cel mai mare sens giratoriu) sau poti verifica in imaginile mai vechi de pe Google Earth unde se vede decopertarea initiala.

Nici pe mine nu ma deranjeaza ca e 1+1 centura. M-a deranjat teribil blocarea lucrarilor si intarzierea provocata de acea "reproiectare".

Pe partea de sud, are logica si 2+2 si o eventuala alegere a variantei care ar porni din sensul de la Izvin. Dar ce ma deranjeaza este intarzierea provocata de aceste posibile modificari. Avand in vedere istoricul, si la modul cum se "mobilizeaza" CNADNR in privinta ACESTUI obiectiv, ma tem ca ne apuca exercitiul financiar 2020-202X si tot nu avem lucrari incepute.

NGC


marinul

In sfarsit s-a dat in folosinta si celalalt pod peste Crisul Repede. Acum Centura Oradea e cap coada la  2 benzi pe sens dupa aproximativ 7 ani de la inceperea lucrarilor de largire














ps: pozele sunt de duminica 15.11. imi cer scuze pentru calitatea lor



laszlo.robert

#3109
Cool !.Urmeaza Brasovul.Doua orase ce vor dispune de "centuri normale",mai putin sensurile rotatorii.Lipseste   viitoarea legatura cu A 3.O sa avem un oras de granita desavirsita de o infrastructura optima .Mai ales dupa conectarea A3 cu M4 si cu A 10.Nu aceasi lucru se poate spune despre Arad :centura de acolo jale si amar.

stangabriel

#3110
http://www.capital.ro/cat-costa-si-cand-se-termina-lucrarile-de-constructie-a-centurilor-comarnic-si-busteni.html

O picatura de speranta.

http://www.gazetadambovitei.ro/administratie/e-oficial-primaria-targoviste-reziliaza-contractul-de-lucrari-la-centura-ocolitoare-a-municipiului/

Câştigătorul licitaţiei a fost declarată Asocierea: S.C. CAST S.R.L. – lider asociere, împuternicit, S.C. TRANS BITUM S.R.L., CARENA SpA IMPRESA DI COSTRUZIONI. Acest contract  a fost reziliat tot în 2012. Licitația  fost reluată în 2013, restul de lucrări de executat fiind câștigat de Tehnologica Radion. Doar că firma a intrat în insolvență, iar în acest condiții, Tehnologica Radion nu a susținut garanția de participare, iar oferta lor, deși câștigătoare, nu mai e valabilă. Stadiul de realizare al proiectului era la acel moment de 27%. În iunie 2015, lucrarea a fost atribuită Asocierii SC Good Prod SRL și SK-13 Patstroy JSC. Având în vedere evoluţia proiectului este greu de crezut că se va relua licitaţia şi stabili un nou câştigător până la finele anului. Dacă acest lucru nu se va întâmpla, Târgoviştea riscă o corecţie financiară de 100% pe acest proiect.

JohannDB

Quote from: marinul on November 18, 2015, 06:51:39 AM
In sfarsit s-a dat in folosinta si celalalt pod peste Crisul Repede. Acum Centura Oradea e cap coada la  2 benzi pe sens dupa aproximativ 7 ani de la inceperea lucrarilor de largire



     Bună veste ai dat"marinul"; devenise "prea deajuns" gâtuirea de la podul peste Criș, de la OMV. Cât doream să trec acest/aceste pod/poduri fără a mai bloca pentru lățimi mai mari. În sfârșit, un vis împlinit pentru cei ce tranzitează locul.
     O întrebare: ce știi sau ce "zvonuri" sunt legate de noua bretea și podul de peste calea ferată, de la ieșirea dinspre Cluj (de la Metro) a Oradei (Oradea Est), respectiv podul din poza de jos ?



Dan74

Am scris eu la "poduri, pasaje si viaducte" acum o saptamana:

Nimic de 2 luni, cica ar fi o conducta de apa ce trece pe sub pasaj, pe langa calea ferata care trebuie inlocuita si daca s-ar da drumul la circulatie pe pasaj muncitorii nu ar fi in siguranta  O:-) .
Asa o fi, dar unde sunt muncitorii?  :o

yetiman

Cred ca raspunsul vine de la panglica...  :lol:
Sau nu au gasit panglica (deh, trebuie facuta licitatie...  :lies:) sau nu s-a gasit cine sa o taie.

Cu conducta nu poate fi real. Se luau masurile de siguranta necesare, sau, in cel mai rau caz, se inchidea provizoriu podul in perioada (sau orele) in care erau muncitori acolo...
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu



Horațiu 87

NGC20 ++++++1 sper sa se si tina de cuvant, nu doar hartoage

laszlo.robert pana se conecteaza A3 cu M4 o sa imbatranim  :lol: :lol:

adiarc

Pasadia , ce se mai aude de centura Brașov ?

Imi lipsește perioada , cand pozele din zona erau " prea multe "  :)

mersi
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

marinul

Quote from: JohannDB on November 18, 2015, 12:47:59 PM
Quote from: marinul on November 18, 2015, 06:51:39 AM
In sfarsit s-a dat in folosinta si celalalt pod peste Crisul Repede. Acum Centura Oradea e cap coada la  2 benzi pe sens dupa aproximativ 7 ani de la inceperea lucrarilor de largire





     Bună veste ai dat"marinul"; devenise "prea deajuns" gâtuirea de la podul peste Criș, de la OMV. Cât doream să trec acest/aceste pod/poduri fără a mai bloca pentru lățimi mai mari. În sfârșit, un vis împlinit pentru cei ce tranzitează locul.
     O întrebare: ce știi sau ce "zvonuri" sunt legate de noua bretea și podul de peste calea ferată, de la ieșirea dinspre Cluj (de la Metro) a Oradei (Oradea Est), respectiv podul din poza de jos ?




cum zicea si Dan 74, trebuie relocata o conducta de apa

http://www.bihorel.ro/podu-pe-spate-pasajul-suprateran-din-zona-metro-nu-poate-fi-folosit-pentru-ca-a-fost-ridicat-peste-o-conducta-de-apa/

NGC

^^^ Confirm ca este vorba despre lucrari de "deviere conducta magistrala de apa pentru executie culee pasaj".

Articolul de mai sus sustine ca ARL CLUJ "a construit unul dintre stâlpii podului taman peste o conductă a Companiei de Apă Oradea, fără să fi strămutat reţeaua, aşa cum impunea proiectul. După certuri cu beneficiarul, constructorul a acceptat să secţioneze conducta de sub pod la ambele capete şi s-o burduşească cu pământ sau beton, pentru a evita surparea construcţiei în cazul în care vibraţiile provocate de traficul greu ar face conducta subterană să cedeze. Ar fi chiar culmea să asistăm la prăbuşirea unui pod nou-nouţ...".

Dar daca ar fi asa, de ce ar fi semnat CNADNR saptamana trecuta (11.11.2015) cu ARL CLUJ o anexa pentru lucrari suplimentare pentru "deviere conducta magistrala de apa pentru executie culee pasaj" in valoare de 2.476.994,53 RON fara TVA?
Daca ar fi fost greseala constructorului, reparatia ar fi trebuit sa fie facuta pe banii lui, nu prin lucrari suplimentare platite de CNADNR, nu?