Centuri rutiere în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:48:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 22 Guests are viewing this topic.

cutter

Centura București, proiectul de lărgire între A1-DN7, sectorul Chitila-Dragomirești:













alecu26

E chiar exemplara mobilizarea acolo. Pentru cele 1-2 saptamani de când s-a inceput chiar s-a executat ceva. (proportional cu marimea lucrarii...ca nu poti pune 100 muncitori pe acea suprafata mica.
Drumurile noastre POATE;

cutter

alecu26 ca să fie clar pentru toată lumea te referi la rampa Chitila (antreprenor Aktor), nu la contractul de lărgire a centurii de unde am pus eu pozele (antreprenor Delta ACM).

La rampa Chitila din informațiile mele se intenționează finalizarea anul acesta.

pasadia

Daca altii nu va pun poze in seara asta, atunci o sa va inund eu. Nu de alta dar ieri dupa-masa, alaturi de colegul smark_BV am fost intr-o "vizita de lucru" ce a durat peste 2 ore si jumatate, prilej cu care am putut vedea mai multe detalii decat atunci cand vizitam in graba din masina. Motiv pentru care am mai multe poze decat de obicei si mai ales din alte locuri decat de obicei.

Si pentru a respecta dorinta lui TibiV, vom incepe tot din capatul sudic, dinspre Darste, chiar daca noi am terminat acolo (de asta primele poze sunt mai intunecate, fiind facute dupa ora 19, in vreme ce ultimele poze sunt facute in jur de 16:30). Ca atare incepem cu lotul Chirruli, capatul sudic, intersectia cu vechea centura dintre Darste si DJ103A (str. Zizinului). Este singurul loc in care am vazut ca au trecut la montarea parapetilor, mai exact pe directia dinspre sud, dinspre DN1:



Privind spre oras, cu cele 2 sensuri ce se despart venind pe lotul nou.



Directia spre dreapta este complet inutila, acesta fiind un alt exemplu de intersectie proiectata gresit, fara sa aiba in veder o dezvoltare ulterioara. Planul ei: , sursa fiind SSC, skySK.

Mai la nord, la intersectia cu DJ103A, am avut prilejul sa vedem aceasta masinarie la munca:





Impresia e ca face treaba destul de buna, avand in vedere rezultatele. Dar mai si are de lucru:







Pe partea nordica a sensului erau la munca (la ora 18:30, vineri seara) multi muncitori de la DistrictGaz ce realizau conexiunile pentru conducta de gaz ce le-a fost mutata de constructor:



Sensul giratoriu inca nu e complet finalizat, dar se circula prin el:



Urmatorul obiectiv l-a reprezentat podul peste Durbav:







Aceasta solutie, cu pavate folosite la imbracarea sfertului de con, mi se pare oarecum ciudata dar e folosita pe tot acest lot. In unele locuri dupa montarea pavatelor trec la realizarea scarilor de acces (urcatul si coboratul pe langa el a fost o distractie).













Dupa cum se vede, asfaltul era prezent in diverse stadii (fie 2 straturi, fie 1) pe intreaga lungime pana spre viaductul peste CF-urile din Triaj. In plus, peste tot erau aduse si panourile New Jersey.









Aceste ultimele poze sunt facute imediat la sud de viaductul mentionat mai sus. Continuam cu pozele in urmatorul mesaj.


TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

Cateva poze tot din acelasi loc:







Stalpi de iluminat nu au aparut inca pe nici unul dintre cele 2 loturi. Si ajungem la lungul viaduct peste liniile din Triajul Brasov, zona unde, spre diferenta de precedenta mea vizita, toate grinzile erau pe pozitie. Incepem cu capatul sudic, cel care era lipsit de grinzi in urma cu 2 saptamani:







Acea conducta duce agent termic dinspre CET Brasov spre Harman (sau Prejmer). Ma indoiesc insa ca mai e folosita. Am remarcat faptul ca aprovizionarea cu parapeti era facuta (nu i-am pozat pe toti):



















In aceasta zona era cea mai mare agitatie, mai multe echipe care montau acele predale (numai pe ultimele 2 deschideri dinspre sud nu se lucra cu ele inca). La urmatorul mesaj ajunem in zona pasajului peste DN11 si CF400.

pasadia

Asadar viaductul peste DN11 a fost intarziat datorita necesitatii de a monta 2 noi stalpi pe LEA ce traverseaza zona. Abia dupa montarea acestora si ridicarea liniei de tensiune au trecut la realizarea culeei estice:





Dupa cum se vede principala veste e ca au aparut la fata locului si grinzile. Ceea ce ne-a fost noua neclar e latimea imensa a terasamentului ce se realizeaza la est, mult mai lat decat dimensiunea podului. Si desi am banuit de atunci, abia acum remarca faptul ca a fost prevazuta si o iesire / intrare inainte de pod, asa cum e si in acest plan reprezentat (dar nu remarcasem pana acum acest detaliu):



Alte poze din zona:

















Ultimele poze sunt realizate privind dinspre vest, venind pe actualul tronson de centura dintre DN11 si DN13, tronson ce e dublat de VIAROM. Dar de acolo pozele vin in urmatorul mesaj. :D

pasadia

M-am intrerupt putin pentru ca am cautat ceva planuri pentru dublarea tronsonului DN13-DN11, Viarom. Din pacate nu le gasesc, dar din cate imi amintesc, era prevazuta si realizarea unei parcari de lunga durata pentru tiruri intre DJ103 si DN11. In prima poza apare ceea ce cred ca va fi accesul spre acea parcare:



Se circula in continuare pe cele 2 benzi noi, vechile benzi sunt decopertate dar nu s-a trecut la asfaltare (din cate am vazut au ceva reparatii de facut la podul peste Durbav, cel vechi)



Iar restul de poze sunt toate din aceeasi zona, cea mai fierbinte de pe acest lot: pasajul DJ103 peste VO. Incepem cu terasamentul cel nou dintre DJ103 si zona str. Narciselor (zona viitorului acces dinspre Brasov spre DN11):











Din pacate la bretele de acces nu au lucrat deloc (doar o subtraversare a unei conducte de gaz pare a fi proaspat facuta):







Ultimele doua poza ar arata spatiul prin care ar trebui realizata breteua de acces dinspre Brasov spre DN11 conform acestui plan:



Cateva poze si din organizarea de santier:







Si poze de la niste mici lucrari ce se regasesc la nord de actuala centura, lucrari ce ne incurca in raport cu planul prezentat mai sus (spre ca nu au modificat solutia privind breteaua de acces si nu au mutat-o chiar langa pasaj, obligand traficul sa faca viraje la 180 grade in acel sens giratoriu:





Au aparut tot mai multe predale in preajma organizarii de santier (iar, nu sunt toate pozate):







Si cu acest cadru general al viitorului pasaj se incheie reportajul. Inca odata, multumirile mele lui mark pentru insotire si motorizare.

TibiV

Grozav reportaj baieti, va multumim !...

Se misca bine, dar mi-e teama ca nu vor termina anul asta...
Ce a ramas nu este complicat, dar pare a fi un volum prea mare de munca pentru lunile de toamna... :(

P.S.
Ma amuza ca exact unde este"spatiul prin care ar trebui realizata breteua de acces dinspre Brasov spre DN11" in GM este o schimbare importanta de rezolutie... La sud se locul respectiv este o rezolutie foarte buna, la nord mult mai slabuta...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

Asa fac cei de la Google, rezolutie mai buna pe zone urbane si mai slaba pe campurile care nu intereseaza atat de mult. E si firesc asa.

StefanD

http://suceavanews.ro/183280/administratie/lucrarile-la-centura-municipiului-radauti-ar-urma-sa-inceapa-anul-viitor/

Eu oricum nu cred nimic până nu văd ordinul de începere a lucrărilor dar ar fi o veste extraordinară dacă ar fi adevărat.

rocklee

multumim pasadia ..  :gj:.este de nota zece foto reportajul tau ..multumim si colegului tau ... :) ..abia astept sa  :vroomvroom: :D

__dir

@StefanD, totul incepe in 2016, cu finalizare ... dupa 2020 :)

Dori14

#2983
Quote from: pasadia on October 10, 2015, 10:24:35 PM
M-am intrerupt putin pentru ca am cautat ceva planuri pentru dublarea tronsonului DN13-DN11, Viarom. Din pacate nu le gasesc, dar din cate imi amintesc, era prevazuta si realizarea unei parcari de lunga durata pentru tiruri intre DJ103 si DN11. In prima poza apare ceea ce cred ca va fi accesul spre acea parcare:


Cred ca la asta te refereai, Pasadia :) , desi acolo e prevazuta "de scurta durata"


smark_BV

Salutari colegi, vin si eu in completare a pozelor ale lui pasadia de pe Centura Brasov

Incep din giratoriul cu strada Zizinului DJ103A unde se conecta conducta de gaz




Mastodontul de turnat beton pentru rigole