Centuri rutiere în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:48:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 21 Guests are viewing this topic.

TibiV

Cică ar fi gata şi soluţia pentru  Bușteni, dar aici nu bag mâna în foc şi nici nu ştiu detalii... :(
Mai săpăm...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

#2821
Şi ca să avem sub ochi subiectul discuției...
Quote from: NGC20 on September 05, 2015, 09:03:50 AM
Noua VO Comarnic se prezinta astfel in acea zona.


Mama proștilor este mereu gravidă... :)

stangabriel

#2822
Daca la sud, centura are prioritate, de ce la nord, dupa ce ca abia iesi din subteran, franezi sa dai prioritate la ce vine din oras, sau macar sa te asiguri.

Nu era mai usor daca iesea din mijloc, cu prioritate pe centura? Asa avem 4 pereti mulati in loc de 2 si centura nu are prioritate. Nu cred ca deranja o deviere de trafic, ca pentru subtraversarea Dn tot va fi deranj.

TibiV

În plus, îţi dai seama ce rază de curbură va fi jos, în pasaj, pe sensul spre Ploiești ? Cel de lângă calea ferată?
Curba din pasajul Piaţa Presei este o glumă pe lângă asta. Cel puţin aşa văd eu în desen...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)


cutter


TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

horatiu.cosma

Tot mai des apar ca si scuza pentru intarzieri exproprierile. Eu stiu ca daca avem de facut o autostrada, apai terenul se ia, indiferent de problemele intre CNADNR si proprietar. Aceste probleme se pot rezolva ulterior in justitie, in timp ce acolo se lucreaza. Sper sa nu aflam in decembrie ca badea Ion si ale lui 3 hectare de pamant or fi cauza principala pentru absorbtia dezastruoasa. Ne poate spune un specialist daca aceste intarzieri ar putea fi veridice?

danutzu_1069

Nu astfel de expropieri sunt problema.
Sunt probleme cu exproprierile pentru relocarea utilitatilor.
De ex un stalp de LEA, trebuie relocat din calea autostrazii. ei bine, Transelectrica (sau altii) face proiectul pentru relocare, abia dupa ce se apuca constructorul sa faca autostrada, sau chiar cand este intr-o faza avansata. In urma proiectului, constructorul este informat ca trebuie expropiata zona X undeva in afara traseului autostrazii si care nu a fost prevazuta expropierea...
Si uite asa, se intarzie cu finalizarile...
si te doare capul cate utilitati pot fi in calea unei autostrazi:
- aeriene: LEA, eventual Telekom
- subterane: LES, Telekom, SRI (da, reteaua de FO a STS-ului), Gaze, Petrom, reteaua FO a RDS

cutter

#2829
N-are nicio legătură cu niciun badea Ion.

Dificultățile sunt pe traseul: elaborare HG de expropiere (CNADNR) ---> obținere avize pe circuitul de aprobare pentru HG (MT - Direcția Investiții) ---> promovare HG în ședință de Guvern

Responsabili pentru întîrzieri:
- CNADNR
- MT/Direcția Investiții
- Ministerul Finanțelor

În total anul trecut CNADNR a emis (după adoptarea HG-urilor în Guvern) vreo 30 de Decizii de Expropiere. Anul acesta doar 5.

Ceva s-a fracturat; s-au trezit niște deștepți în Ministerul Finanțelor că CNADNR nu are abilitare prin legea de înființare să facă expropieri _suplimentare_ (cele necesare ca urmare a design&build + relocări utilități cum spunea și colegul mai sus). S-a încercat promovarea unei Ordonanță de Urgență pentru a da CNADNR această abilitare prin iunie, a fost retrasă și după 2 luni emisă din nou, încă n-a fost adoptată. Dacă întrebați despre această OUG pe cei din CNADNR, pe diverși domni din ministerul Transporturilor, nu prea știe nimeni ce-i cu ea. În general nu știe stînga, ce face dreapta. Toți dau vina pe sistem, își iau salariile grase (unii) sau de nimic (alții) și noi ne plîngem pe forum aici că nu se mișcă șantierele.

API a emis o solicitare săptămîna trecută în legătură cu toate cele de mai sus pe care o găsiți atașată aici.

Dacă vreți și un nume pentru întrebările legate de expropierile și autorizațiile de construire blocate în tot acest 2015 de ministerul Transporturilor: Mariana Ioniță, director Direcția Investiții. Aviz colegilor din presă...

cutter

#2830
Proiectul de HG a fost respins de Ministerul Justiției pentru că prevedea atît noi terenuri pentru expropiat, dar și returnarea unor terenuri de care nu a mai fost nevoie în proiect (dar expropiate inițial) proprietarilor și asta se pare că nu se poate din punct de vedere legal.

Acum este pe circuitul intern CNADNR un nou proiect de HG care prevede doar ce trebuie expropiat în plus. Urmează a fi transmis din nou la MT, după care intră pe circuitul de avizare din Guvern (Ministerul Justiției, cel al Finanțelor, etc), apoi ajunge în ședință de guvern, este adoptat și abia după vreo lună se emite decizia de expropiere. Deci undeva în iarnă.

dr4qul4

cred ca e timpul sa revenim la acel coridor maxim de expropriere de 70 m.

Trebuie doar ca proiectele sa includa si suprafete impadurite, sau de ce nu, drumuri agricole paralele, astfel incat curtea de conturi sa nu mai spuna ca sunt expropriate degeaba.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

nenea_hartia

Quote from: danutzu_1069 on September 08, 2015, 12:01:55 AM
Nu astfel de expropieri sunt problema.
Sunt probleme cu exproprierile pentru relocarea utilitatilor.
De ex un stalp de LEA, trebuie relocat din calea autostrazii. ei bine, Transelectrica (sau altii) face proiectul pentru relocare, abia dupa ce se apuca constructorul sa faca autostrada, sau chiar cand este intr-o faza avansata. In urma proiectului, constructorul este informat ca trebuie expropiata zona X undeva in afara traseului autostrazii si care nu a fost prevazuta expropierea...
Si uite asa, se intarzie cu finalizarile...
si te doare capul cate utilitati pot fi in calea unei autostrazi:
- aeriene: LEA, eventual Telekom
- subterane: LES, Telekom, SRI (da, reteaua de FO a STS-ului), Gaze, Petrom, reteaua FO a RDS
Pe Fidic Galben nu Transelectrica face proiectul, ci chiar constructorul autostrăzii, printr-un subcontractant de specialitate. Transelectrica (și alți deținători de rețele) doar avizează proiectul. Constructorul nu este informat că trebuie expropriată zona X, ci chiar el (prin subcontractorul de specialitate) solicită exproprierea zonei X. Întârzierea intervine aici, la aprobarea prin HG a coridorului suplimentar de expropriere.


ion59

Nu cred nimic! De prin 2007 făceau centura asta!