Centuri rutiere în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:48:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 21 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

Sunt foarte curios sa vad niste poze pentru intersectiile pe 3 nivele. Acolo avem lipita de centura si calea ferata, nu va fi usor.

TibiV

Probabil de aia se si fac pe 3 nivele, din cauza CF....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cutter

#2702
La Măgurele pasaj inferior al centurii 2x2, rămîne la nivelul 0 intrarea și ieșirea din centură, iar la nivelul +1 pasajul actual de pe drumul București-Măgurele.

La DN5/București-Giurgiu, pasaj superior al centurii la nivelul +1, rămîne la nivelul 0 intrarea și ieșirea, iar la nivelul -1 ca în prezent DN5.

Și mai e una, dar nu-mi aduc aminte acum.

UPDATE: ah, da, la DN6 cred că se face tot ca la Măgurele pasaj subteran al centurii.

horatiu.cosma

Mersi mult @cutter, sper sa se proiecteze si execute in acest fel, altfel nu o sa se castige prea mult.

TibiV

Sunt curios ce solutii vor adopta la intersectia cu DN4 si, mai ales, la cea cu DJ401 (soseaua Berceni, iesirea spre comuna Berceni).
Nu sunt sigur, dar parca accidentul ala urat de pe DNCB care a fost atat de comentat pe forum s-a intamplat intre cele doua intersectii.

Comuna Berceni in ultimii 10 ani a devenit un mega-cartier al Bucurestilor, si are un trafic urias, iar intersectia actuala este este un cosmar (am facut odata 20 de minute pe ultimii 500 de metri pana la intersectie, ca sa pot intra de pe DNCB pe Soseaua Berceni).
Plus ca la intersectia DNCB - DJ401 ar trebui sa se tina seama de faptul ca la doar 1 km distanta este capatul liniei de metrou, si poate candva va fi prelungita linia chiar spre comuna Berceni.

Apropos... Stie cineva daca nu ar fi mai economic sa "ingropi" actuala linie CF de centura cate 1-1,5 km inainte si dupa intersectiile mari cu DN-urile? Pentru ca  atunci te descurci si cu pasaje pe 2 nivele... Sau este prea complicat dpdv al circulatiei feroviare ?
Tehnic se poate realiza destul de simplu, zic eu, mai ales ca in prezent bucati bune din CF de centura nu sunt in exploatare...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

nirolf

S-a discutat pe SSC la un moment dat si concluzia era ca e mult mai scump sa ingropi CF, pt ca acolo panta trebuie sa fie mult mai mica decat la auto, adica rampe foarte lungi.

TibiV

Da, daca vorbim de o CF la 140-160 km/h....
Pe CF de centura a Bucurestiului nu se va merge niciodata nici cu 100 km/h...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cutter

Quote from: TibiV on August 11, 2015, 10:05:36 PM
Sunt curios ce solutii vor adopta la intersectia cu DN4 si, mai ales, la cea cu DJ401 (soseaua Berceni, iesirea spre comuna Berceni).

Giratorii alungite suspendate la ambele.

frunzaverde

Quote from: TibiV on August 11, 2015, 10:25:03 PM
Da, daca vorbim de o CF la 140-160 km/h....
Pe CF de centura a Bucurestiului nu se va merge niciodata nici cu 100 km/h...

Si daca vorbim de o CF la 50 km/h e aceiasi branza. O declivitate de 2% la CF este considerata mare (la 1.5% deja se folosesc reglementari speciale in instructie), una peste 3% extrema. La Balota avem 2.7%, si se opreste in varf de panta, se face proba de frane, se circula cu 50 km/h si restrictie de tonaj etc. etc..

Si problema nu e viteza maxima, ci greutatea trenului; marfa grea se descurca mult mai greu pe rampe decat HSR-ul relativ usor. TGV-ul poate urca sau cobori 3.5% la 160-200+ km/h (declivitatea maxima pe liniile LGV), o naveta cu carbuni pe aceiasi linie cu 30 km/h ar fi un dezastru...

Maximul in Europa pentru o linie de CF normala e 5.56% pe Flåmsbana. M-am dat cu trenul pe-acolo, cand vezi cum se chinuie ditai monstrul de locomotiva electrica sa traga 7 vagoane prapadite de calatori cu 20 la ora, cu scantei si opinteli...

In schimb, la rutier, poti avea pante de 7% fara ca macar sa fie nevoie de semnalizare de panta. Si poti lejer trece de 10% pe segmente scurte gen rampe sau poduri.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Ionut

@Catalin - crezi ca este posibil, in acest moment, sa vedem si niste planse/planuri de situatie/schite cu intersectiile DNCB-Sud? Sau abia dupa ce e gata noul SF?

NGC

#2710
^^^ Detalii despre completarile la SF gasesti aici, iar link catre planurile care nu includ completarile gasesti aici.


JohannDB

#2712
VO 1K Brasov Nodul DN11/M400:
    Aici lucrurile se mișcădestul de încet, probabil "piedica" fiind relocarea celor doi stâlpi de înaltă tensiune, aflați peste M400 pe partea spre podul "Triaj". Ca ilustrare, o poză (mai jos) de acum aproape patru săptămâni:



   Și o altă poză (mai jos) de ieri, unde apare noul stâlp ce trebuie ridicat pe noul amplasament (unul din cei doi) retras mai spre oraș, cu vreo 15 m:



   Terasamentul de acces la capătul dinspre DN 13 se apropia, ieri, de cota finală. În schimb, cum vedeți și-n poza de sus, pe partea spre triaj, terasamentul este încă în fază incipientă, probabil până se termină relocarea stâlpilor.
   În schimb, la podul de peste liniile cocoașei din Triaj, se lucrează destul de bine.

alecu26

Viarom, pe lotul lor se misca foarte bine.

In cateva saptamani vom vedea asfalt la greu, pe multi kilometri. Si podurile mai mari (vreo 2 cred) sunt practic finalizate la tot ce inseamna structura de beton. Unul avea deja chiar si hidroizolatia.

Revin asupra predictiei de acu cateva saptamani si as spune ca Viarom are 80-90% sanse sa deschida lotul anul acesta, in termenii contractuali.

PS: sunt curios daca vor licita la lotul din apropiere a lui Comarnic-Brasov. Probabil ca da...altfel nu avea logica sa liciteze acest tronson mic de centura.
Drumurile noastre POATE;

alecu26

De centura Satu Mare se mai stie ceva? Oare chiar se asteapta reevaluarea? nu a mers nimeni la CAB? (deja au trectu 10 zile de la decizia CNSC).
Drumurile noastre POATE;