Centuri rutiere în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:48:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 27 Guests are viewing this topic.

TibiV

@radutm , stai liniştit, se văd 4 din 4...
Atât, că se supără Ionuț...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

La Brasov Viarom executa dublarea de la 1+1 la 2*2 pentru bucata de centura aflata intre DN13 (intrarea dinspre Tg. Mures)  si DN11 (intrarea dinspre Sfantu Gheorghe).  Acesta lucrare este denumita popular "dublarea tronsonului II". Tronsonul a fost construit de Primaria Brasov, in 2008-2010, din fonduri REGIO si apoi preluat de CNADNR, licitat in toamna 2013, oferte deschisa in martie 2014, atribuit in iulie 2014 si cu primele aparitii in santier in noiembrie 2014. Ar trebui finalizat intr-un an de zile, insa inca nu mi se pare ca lucreaza la maxim (bine, acum 2 saptamani mai ningea pe aici)

In paralel se mai executa si ceea ce este numit "tronsonul I" sau "tronsonul Alpine". Acesta leaga tronsonul II, mai sus mentionat, de ceea ce a fost prima bucata din Centura Brasov, adica legatura dintre DN1/DN1A si DJ103. Alpine a parasit santierul in iulie 2012, re-licitat in toamna lui 2013, oferte deschise tot in martie 2014 si atribuire in iulie 2014 catre Andreea Chirulli. Eu inca nu i-am vazut in santier, desi se spune ca ar fi aparut in ultimele 2-3 saptamani. O sa-i mai caut...

TibiV

Info perfect... :)
Probabil că nici în 10 articole de presă nu găseam o sinteză atât de clară ...
Sper(ăm) să-i găseşti la treabă...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

horatiu.cosma

Pe tronsonul 2 din centura Brasov e din ce tin minte o intersectie cu ceva drum la nivel, semaforizata. Exista in proiectul de dublare al centurii vreo modificare a acestei intersectii, sau va ramane in continuare in aceeasi configuratie?

bgd77


Dan74

Nicolaem: la centura Oradea se lucreaza la pasajele de la intersectia centurii cu DN76 (de aici sunt pozele), respectiv DN79, lucrari finantate de Primaria Oradea. La portiunea de la Metro nu se lucreaza, constructorul, ARL Cluj, lucreaza ca subcontractor la pasajul de la intersectia cu DN76, ceea ce ma face sa cred ca deocamdata nu exista finantare pentru finalizarea acelui sector.

MRS

Centura lu'Boc "la nivel de autostrada"  :lol: azi, cateva imagini:

DNCB/DN1A - Mogosoaia, coada aprox 5-700m sensul spre DN7, A1


Viteza reglementata pe aceasta sosea, pe mai multe portiuni:


A doua cea mai prost-gandita intersectie de pe tronsonul reabilitat: DN1/DNCB - Otopeni:



Maretul pod peste CF la Otopeni...



Mai departe nu am mai avut nervi sa fotografiez, intersectia criminala de la Tunari/Pipera, pustiul santier A3/DNCB etc

Enjoy!


A, AL, B, BG, BiH, CA, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EG, EIR, EST, F, FIN, GB, GR, H, HR, KOR, I, ID, JP, LT, LV, MC, MD, MDV, MK,  MNE, MT, NL, PL, PT, QA, RKS, RO, SIN, SK, SLO, SRB, SYR, TH, TR, TZ, UA, UAE, US, V

IATA: AAL, ADB, AMS, ATH, AYT, BBU, BCN, BEG, BGY, BHX, BKK, BLQ, BRI, BRU, BUD, BVA, CDG, CGN, CIA, CRL, DCA, DLM, DOH, DPS, DTM, DUB, DUS, DWC, DXB, EMA, FCO, FLR, FMM, FRA, HAM, HEL, HND, HRG, IAS, ICN, IST, JFK, JMK, JTR, KBV, KGS, KIV, LCA, LGA, LHR, LIS, LTN, LWO, MAD, MLA, MLE, MUC, MXP, NRT, ODS, OPO, ORD, OTP, PFO, PRG, PRN, PSA, PUJ, RIX, SAW, SBZ, SDQ, SIN, SJJ, SKG, SKP, SOF, SPU, STN, STR,  SXB, TGD, TIA, TLL, TRN, TSF, TSR, TXL, VAR, VIE, VLC, VNO, WAW, WRO, YUL, YYZ, ZAG, ZNZ, ZRH, ZTH...

afreddyapp

Quote from: Dan74 on April 02, 2015, 11:56:54 AM
Nicolaem: la centura Oradea se lucreaza la pasajele de la intersectia centurii cu DN76 (de aici sunt pozele), respectiv DN79, lucrari finantate de Primaria Oradea. La portiunea de la Metro nu se lucreaza, constructorul, ARL Cluj, lucreaza ca subcontractor la pasajul de la intersectia cu DN76, ceea ce ma face sa cred ca deocamdata nu exista finantare pentru finalizarea acelui sector.

Gresesti putin,la pasajul din zona Metro(intersectie cu DN1) se lucreaza,dar nu in ritmul normal.
Chiar zilele trecute se faceau lucrari de suprabetonare.

pasadia

Quote from: TibiV on April 01, 2015, 11:05:56 PM
Sper(ăm) să-i găseşti la treabă...

Uite ca i-am gasit la treaba:

Capatul sudic:







Intersectia cu DJ103A, spre sud:



Spre nord:



Sunt la lucru, par sa lucreze pe intregul tronson (chit ca zilele trecute nu vazusem nici o miscare la intersectia cu DN11).

pasadia

#2274
Si iata si o filmare cu centura Brasov:

http://www.youtube.com/v/NlY1yDBDWpo

Filmarea incepe dinainte de Codlea. Avem asa:

Codlea: 2:31 - 8:44
Ghimbav: 10:20 - 11:55
Tronsonul III centura (cel executat de Vactra si inaugurat in decembrie 2013): 13:09 - 18:10. De remarcat cele 2 tampenii de sensuri giratorii de la 15:40 si 16:50.
Tronsonul II centura, cel pentru dublarea caruia se lucreaza: 18:10 - 23:25 . Intersectia semaforizata mentionata mai sus este la 20:25.
Tronsonul I, neexecutat, nu apare in filmare. Intre 23:25 - 24:05 se vede viitorul pasaj peste DN11 al acestui tronson (inceput de Alpine).

Mai departe filmarea prezinta:
Harman, 25:43 - 26:07
intersectia DN10-DN11: 26:40 - 27:15
Lunca Calnicului; 31:30 - 33:20

Filmarea e cam tremurata, dar utila pentru ca prezinta si traficul din Ghimbav (statut de oras) si Codlea (statut de municipiu). Sper sa se trezeasca Municipalitatile Brasov, Ghimbav si Codlea sau CNADNR si sa reuseasca prin REGIO SAU FEDR sa finante o centura care sa vina in continuarea centurii Brasov pe un traseu similar cu cel desenat cu galben in aceasta poza (in care, cu verde, ar fi trasate presupusele autostrazi Bucuresti - Brasov, Brasov - Sibiu si Brasov - Bacau):


pasadia

#2275
Si inca cateva poze de pe tronsonul II (lotul VIAROM) de vinerea trecuta (am uitat de ele):

Capatul dinspre DN13, terasamentul dinaintea podului peste CF300 Brasov - Sighisoara:







Aici se vad si pilonii pasajului peste CF:





Mai la est, inaintea podului peste Timis, privind inapoi pe partea sudica, acolo unde vor fi noile benzi de circulatie:



Privind spre est:



Pe partea nordica niste tarusi al caror rol nu l-am inteles (din cate stiu n-au nici o operatiune de facut pe acolo):



Podul peste Timis:


Dan74

Quote from: afreddyapp on April 02, 2015, 04:39:59 PM

Gresesti putin,la pasajul din zona Metro(intersectie cu DN1) se lucreaza,dar nu in ritmul normal.
Chiar zilele trecute se faceau lucrari de suprabetonare.

Eu nu-mi explic de ce nu se face macar decopertare pe portiunea dintre DN1 si supratraversare CF, in ritmul de acum putem spera sa se finalizeze lucrarile anul viitor. Legat de ARL, am vazut  cum s-au miscat la pasajul de la intersectia centura-DN76, daca ar lucra asa si la acea portiune anul acesta s-ar finaliza.

vancouver

#2277
Quote from: Mrs on April 02, 2015, 02:38:24 PM
Centura lu'Boc "la nivel de autostrada"  :lol: azi, cateva imagini:

DNCB/DN1A - Mogosoaia, coada aprox 5-700m sensul spre DN7, A1



Ambele intersectii sunt SENSURI GIRATORII. Am explicat deja de mai multe ori si aici, si pe SSC, ca sensurile giratorii CU MAI MULT DE O BANDA sunt o ABERATIE. Capacitatea este aproape identica cu a unui sens giratoriu cu o singura banda. Asta trecand peste imbecílitatea in sine a existentei unei a doua benzi intr-un sens asa de mic, in conditiile in care trecerea de pe o banda de circulatie pe alta necesita asigurare pe 20-30m, presemnalizare cu 50 m inainte, apoi inca cel putin 20m pentru manevra. Ori tot sensul giratoriu nu are 20m lungime de parcurs - practic nimeni nu poate parasi normal si legal banda a doua, ci doar printr-o taiere a primei benzi, ceea ce inseamna risc / nervi.

In fine, ori de cate ori am explicat aceste lucruri mi-au sarit 1000 in cap, ca nu mai pricep, etc... BRAVO. Tarii cat mai multe sensuri guratorii la intersectii de drumuri cu 2 benzi pe sens - si veti avea tot mai multe astfel de ambuteiaje. Mentionez ca primul ambuteiaj, de 500-700m este la unele ore de 2-3 km (dupa amiaza, cand multa lume iese pe DN1a din Bucuresti, iar toti de pe centura care vin din nord trebuie sa cedeze. Teoretic daca masinile ar veni pe DN1a CONTINUU, atunci NIMENI nu ar mai trece pe DNCB spre A1.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

TibiV

Quote from: vancouver on April 04, 2015, 11:03:51 PM
Teoretic daca masinile ar veni pe DN1a CONTINUU, atunci NIMENI nu ar mai trece pe DNCB spre A1.

Good point, vancouver ....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

RaduC

Asa e, marele dezavantaj la sensuri e ca dacă exista 2 intrari dominante și acestea sunt una lângă alta,  practic eficienta sensului tinde spre 0 pentru direcția care cedează, cu condiția ca sensul sa nu fie suficient de mare dimensionat pentru a permite intercalarea vehiculelor de pe ambele direcții. Acolo ar fi necesar, ochiometric, un diametru de 150m al liniei centrale a sensului....