Centuri rutiere în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:48:25 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 10 Guests are viewing this topic.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)


marius_ar

Titlu e cam exagerat asa ca nu il pun...

QuoteARAD. Nimeni nu a mai auzit de aşa ceva, ar putea fi o premieră la nivel naţional şi... s-a întâmplat la noi în Arad, pe centură: dalele care formează trecerea la nivel cu calea ferată au cedat. S-au rupt, pur şi simplu. Şoferii care circulau pe centură în zona CET riscau să rămână, efectiv, suspendaţi între liniile de cale ferată. Pentru că dalele de plastic ce trebuiau să formeze pasajul cu pricina au cedat din cauza vechimii, a traficului intens, dar şi din cauza calităţii slabe.
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a anunţat sec faptul că ,,din cauza traficului rutier foarte mare pe DN 7 în zona trecerii la nivel cu calea ferată km 546+465 s-au produs denivelări şi ruperea a 6 bucăţi de dale elastice din pasaj. Având în vedere pericolul în siguranţa circulaţiei, atât feroviar, cât şi rutier, este necesară înlocuirea din pasaj a dalelor în regim de urgenţă, azi 28.01.2015".
...
Nici nu s-au sinchisit
Ţinând cont că informarea privind situaţia de pe centură a fost transmisă de către CNADNR, ne aşteptam să vedem la faţa locului echipe de drumari muncind din greu pentru a remedia situaţia. Dar, şocant, nici măcar un reprezentant al Secţiei Drumuri Naţionale Arad nu a fost acolo. Nici măcar unul. Singurii care au intervenit pentru a fluidiza traficul au fost cei de la CFR. Ne-am uitat şi după poliţişti care să dirijeze circulaţia. Nici aceştia nu au fost de găsit. Deşi, se pare, cei de la CFR au făcut solicitări pentru trimiterea unui echipaj de la Poliţia Rutieră. În zadar.
Doar provizoriu
Lucrarea făcută de către cei de la CFR este una provizorie. Aceştia au scos dalele de plastic rupte şi le-au înlocuit cu unele de beton. Însă, după cum au spus chiar ei, soluţia este una provizorie. Pentru că dalele nu au fost montate şi ancorate ca la carte, ci pe grabă, pentru a da drumul circulaţiei. De aici încolo este treaba celor de la CNADNR să rezolve problema. Curiozitatea noastră este cât de repede se vor mişca drumarii.
...
Articolul complet: http://www.aradon.ro/s-a-rupt-pasajul-de-pe-centura/1499184

NGC

#2118
^^^ Se pare ca nu e treaba CNADNR sa repare acolo, conform raspunsului lor din 21.08.2014.



NGC

#2119
Quote from: cutter on December 12, 2014, 03:14:01 PM
Pasajele de pe Centura Arad:
- cel peste CF Arad-București: constructorul SC CONFORT SA Timișoara a intrat în insolvență, iar CNADNR a demarat procedura de reziliere, urmînd să lanseze o nouă licitație pentru terminarea lucrărilor
- cel peste CF Brad-Curtici: stadiul de execuție este 70%, s-a lucrat lent datorită problemelor financiare și de reorganizare ale constructorului CCCF Drumuri și Poduri Timișoara - ultima turnare de beton pentru placa de suprabetonare se va face săptămîna viitoare, iar termenul de finalizare este estimat la mai 2015
Referitor la pasajul peste CF Brad - Curtici, CNADNR a semnat prin DRDP Timisoara in 27.11.2014 un contract cu firma TRANS AR TRUST INSTALATII din Arad pentru "Relocare si protectie conducta transport gaze naturale DN400 racord 3 CET lignit zona bretea acces CET Arad si depozit cenusa aferent obiectivului de investitii Pasaj Denivelat pe VO Arad peste liniile CF Brad-Curtici DJ 709B".
In contract este scris ca lucrarile trebuie efectuate in 15 zile de la ordinul de incepere a lucrarilor, dar nu se stie daca acesta a fost deja dat.
A observat cineva sa se lucreze la relocare? S-a finalizat deja?

nirolf

Centura Suceava, iluminată de chinezării

QuoteLucrări de mântuială privind exact capitolul cel mai important pentru siguranţa şoferilor pe centura Suceava, anume iluminatul pe timp de noapte. Compania de Drumuri este acuzată că a închis ochii la montarea unor stâlpi de iluminat subdimensionaţi, cu lămpi şi baterii defecte, permițând astfel unor firme controversate să facă profituri frumoase. Zona este cunoscută printre localnici drept ,,Zidul morţii".

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) este acuzată că a favorizat la licitaţia derulată pentru terminarea lucrărilor pe cinci kilometri din centura Suceava două firme controversate. Contractul, cifrat la 1,2 milioane euro a fost acordat asocierii Teo Trans Consulting - Straco, ambele deţinute de acţionari aflaţi în cercetarea DNA.

[...]

FRS

Pai cum sa fie iluminata centura, daca ea nu e in exploatare inca?

StefanD

În perioada sărbătorilor am trecut de mai multe ori pe la nodul de pe DN2 și era iluminat chiar foarte bine. Probabil că bateriile sunt subdimensionate, oricum în mod normal și iluminatul cu sursă de energie fotovoltaică ar trebui legat la rețea pt a preveni astfel de probleme.

alecu26

as zice ca e articol rautacios...evident scris de o firma care nu ca ar fi pierdut licitatia...dar nici nu a participat.

Plus ca nu garanteaza nimeni ca daca castiga firma de pe locul taspe...nu ar fi facut aceleasi ""optimizari"" de care ii acuza pe Straco. De aia in romania legea spune ca se da oferta la cel mai bine clasat economic, care are restul documenteleor de precalificare in regula. Intradevar, nu e o lege perfecta...care impinge preturile si implicit calitatea intr-o spirala in jos foarte periculoasa.

Dar din pacate, intr-o tara ca Romania, pentru  a evita abuzurile...e singura lege care poate functiona.

La cum vaneaza acum DNA-ul pe toti, nu cred ca se risca nimeni din CNADNR/DRDP sau cine a supervizat lucrarea sa accepte produse subconforme.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

disney

Conform raspunsului CNADNR de ieri, rampa bretelei 4 de la pasajul Chitila se va executa in 3 luni, incepand cu trimestrul I 2015.
Sensul giratoriu de sub pasajul Chitila va fi executat in 1 luna, incepand tot candva in trimestrul I 2015.

disney

Conform raspunsului CNADNR de ieri, alocarea bugetara pe 2015 nu permite constructia pasajului denivelat pe DNCB peste DN1A la Mogosoaia.

NGC

#2126
Ofertele pentru "Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru "Varianta de Ocolire a orasului Dorohoi"":

   926.828,08 RON fara TVA    Valoare estimata
1. 360.690,00 RON fara TVA    SC NV CONSTRUCT SRL
2. 444.266,55 RON fara TVA    SC LUCA WAY SRL
3. 454.088,44 RON fara TVA    Asocierea SC CONSITRANS SRL - SEARCH CORPORATION SRL
4. 480.366,13 RON fara TVA    Asocierea SC Tehno Consulting Solution SRL - AIN ACTIVE SLU
5. 563.328,08 RON fara TVA    SC EXPERT PROIECT SRL

dr4qul4

Poate calitatea lucrarilor la noi nu este cea mai buna, dar macar avem standarde ridicate si se mai compenseaza.
Pana la urma trebuie sa intelegem si constructorii: ca sa poata castiga o licitatie trebuie sa ofere spre 50% din estimare.
Ceea ce e foarte putin asa ca reduc si ei costurile la maxim.
Chiar si cu suplimentari de 10-20%, tot nu depasesc 60-70% din valoarea estimata.

Ce imi da sperante este ca, in ultimii ani, au disparut licitatiile castigate la valori peste cele estimate, care mai erau si suplimentate. Iar calitatea tot proasta era.
Urmatorul pas ar fi ca CNADNR-ul sa ijnceapa sa se miste mai cu talent. Un prim pas pare a fi cele 50 de zile din comunicate.
Pare mult, dar macar ajuta la planificare. Speram sa le vedem si respectate.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

horatiu.cosma

Daca in urma unei lucrari prost facute, CNADNR ar pistona constructorul in perioada de garantie sa rezolve problemele aparute pana la cele mai mici detalii, o sa stabileasca un precedent si atunci nimeni nu o sa isi mai permite sa faca lucrari de mantuiala, fiindca vor avea cheltuieli mari in perioada de garantie.

stangabriel

Apropo de lucrari prost realizate, giratoriu de pe Centura Bucuresti de la Stefanesti este plin de gropi imense la doar cateva luni de la finalizare. Sunt gropi din fundatie,cu suprafata mare, pe exteriorul sensului,unde se lasa greutatea de la tiruri.. Aceste gropi doar vor fi refacute la nivel de asfalt, apoi imediat se va tasa din nou. Executia e execrabila.