Centuri rutiere în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:48:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 17 Guests are viewing this topic.


iuli

Quote from: alecu26 on November 07, 2014, 08:59:09 AM
subscriu si eu.

Nu se poate sa dai prioritate altor directii....si miile de masini, de mare tonaj in general sa incetineasca in continuu acolo.

Sa speram ca exista o strategie...a pasjilor mici. Adica se vor continua investiile, atat cat permite bugetul, si in fiecare an se va mai face un pasaj, elimina un giratoriu...etc.

Scuze ca doar am lansat discutia si nu am putut sa o continui dar am fost intr-o zona fara internet.

Exact despre acele giratorii vorbeam. Nu se poate sa faci o centura in profil de drum expres si sa trantesti un giratoriu fix in mijloc. Sa dai prioritate drumurilor judetene si comunale care intra in oras. Am ramas mut...

Sper sa fie cum zici tu si sa repare dar pana atunci cu siguranta vor exista ceva accidente si va fi prea tarziu pentru unii, din pacate.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

dan_c

Comunicat :

http://www.cnadnr.ro/docs/comunicate/com%20presa%20semnare%20contract%20supervizare%20vo%20brasov%20tronson%20II.pdf

Supervizarea constructiei variantei de ocolire Brasov, Tronson II, DN11 – DN13"a fost atribuit prin aplicarea procedurii de Licitatie deschisa firmei EGIS ROMANIA S.A.
Durata de implementare a contractului este de 41 luni.


emanuelpop

Azi a fost data anuntata pentru licitatia centurii Satu Mare.

Are cineva detalii, daca s-a tinut, etc...?

NGC

A fost amanata in 25.11.2014. Vezi in thread-ul de sinteza licitatii.  ;)

ghrt

Din experienţa personală de pe centura nord a Bucureştiului, doar construirea unor giratorii suficient de mari îi obligă pe toţi şoferii să încetinească la o viteză la care pot să evite cu adevărat pe un alt şofer neatent sau imprudent.
La nici una din intersecţiile modernizate (Ştefăneşti şi Pipera) în configuraţia fără giraţie nu se încetinea. Majoritatea mergeau chiar cu aceeaşi viteză de ~100km/h, uneori mai mult. Pe limită de 50km/h. În aceste condiţii un giratoriu solid construit va obliga la respectarea regulilor minime de prudenţă atât de necesare în lipsa unei intersecţii denivelate. Mai ales că pe DNCB Nord nu există speranţa denivelării intersecţiilor în viitorul previzibil.
Cont (aproape) inactiv.

dr4qul4

Giratorii? Acolo avem deja pasaje. Chiar nu se poate amenaja o trecere la nivel\sau pe sub calea ferata cu bretele pe care sa se poată staționa in caz de bariera pusa?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

medicul de garda

Chiar nu se poate. In primul rand, nu mai exista fizic spatiu intre sosea si calea ferata ca sa mai strecori o bretea. In al doilea rand, la modul cum se pune barierele cu mult inainte sa treaca trenul, ar fi foarte mare riscul ca acea bretea sa se umple cu masini pana sa treaca trenul, iar masinile care nu mai au loc sa se incadreze ar bloca banda I, cu risc enorm de accidente. Mai ales ca, dupa cum a punctat foarte bine userul ghrt, nu incetinea nici naiba la intersectiile alea.

Giratoriile sunt cea mai buna solutie dat fiind modul in care s-au construit pasajele si s-a largit drumul. Consider ca singura solutie acum ar mai fi cate un pasaj subteran pentru sensul exterior al centurii, ca sa poate fi separate complet fluxurile si eliminate restrictiile de viteza.
Trust me, I'm an east-european doctor!

iuli_reiner

Solutia ca vrei nu vrei o sa se ia in considerare in 2-3-5-10 ani  un inel in regim de autostrada A 0,indiferent pe unde o sa coboare acea austostrada de la Sibiu.

Ce este acum  denumirea de centura un pic extrem,mda Bucuresti este capitala Romaniei;ma mir ca la MT nu au o viziune strategica.
Cand se pune problema de giratorii este o viziune  pe termen foare scurt.

dr4qul4

@medicul de garda, nu pot muta drumul 3m banda spre stefanesti? Sau trebuie neapărat sa păstreze axul exact unde e?
Trecerea poate fi făcută înainte de pasaj.
Soluții se pot găsi, este nevoie doar de putina viziune.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

marisRO

De ce a intarziat Ponta inceperea lucrarilor la centura Tg. Mures?

http://imgur.com/xHizORh

avea nevoie poze pentru afise in campanie.

Poate ca e offtopic ... dar nu e normal !


dr4qul4

Hai sa nu incepem cu politica. Nici mie nu mi se par normale afisele electorale ale celor de la ACL (rasarite peste noapte in toate intersectiile din Bucuresti si care mi-au umplut cutia de scrisori), dar nu le postez aici.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

iuli_reiner

Quote from: dr4qul4 on November 12, 2014, 12:16:37 AM
Soluții se pot găsi, este nevoie doar de putina viziune.

+1

Acolo unde vedeti un giratoriu sa stiti ca a fost aleasa solutia cea mai ieftina,cu mesaj pentru participantii in tratic "fiecare sa se descurce cum poate".

cutter

@dr4qul4

+1 și de la mine.

E de-a dreptul ridicol că în sec. 21 nu putem face niște soluții mai acătării. La Boston au îngropat total, sub trafic, o autostradă cu 6 benzi care traversa orașul. Ok, a costat 10 miliarde sau așa ceva.

Noi n-avem nevoie de niște soluții chiar așa complicate pentru CB, dar preferăm să o expediem rapid din vorbe: "trebuie să se facă A0, CB-ul ăsta n-are niciun viitor", boala românului care știe retoric să pună cruce oricărei probleme reale uitînd de sutele de mii de oameni chinuiți, stresați și puși în pericol zilnic pe actualul drum. Uităm de sugrumarea economiei Capitalei care se întîmplă din acest motiv. Uităm de umilirea de a conduce ca în lumea a treia pe lîngă o capitală din UE.

Soluții tehnice există, să fie clar. Doar lipsa de viziune și mentalitatea de meșter care drege cu puțin Poxipol orice problemă ne-a adus aici. Un giratoriu aici, o lățire colo, un hobanat aiurea, două pasaje cu pila oblică în mijlocul drumului, niște limite de 30km/h, o rampă neterminată de 4 ani - e rușinos, dar îi reprezintă perfect pe oamenii din CNADNR care sper că citesc: strîmbi, incompetenți, mici la suflet, meschini, dependenți politic, lași, fără coloană vertebrală, corupți.

dr4qul4

ms cutter.
Eu folosesc extrem de des giratoriul DNCB X DN1A, si de cateva ori pe an intru in Bucuresti de pe DNCB pe la Stefanesti.
Daca la primul nu au mai facut pasajul (in timpul saptamanii la orele de varf acolo se fac cozi si 1 km in toate cele 4 directii, norocul meu ca trec mai mult in weekend), asa ca inteleg sa avem giratoriu, la al doilea avem deja pasaj, si mi se pare incredibil, ca pentru a schimba directia de mers la dreapta trebuie sa o iau la stanga si apoi dreapta la 180 de grade ca sa urc pe pasaj. Aceeasi poveste se intampla si la DN2 si la DN3 (unde inainte se putea facea pe Cernica, dar s-au gandit sa o blocheze de tot) si la A2, dar aici macar au scuza ca nu e  centura "modernizata" .

Aplicam solutii extrem de complicate (podul hobanat si intersectia cu DN1), dar nu suntem in stare sa aplicam solutiile simple si ieftine.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024