Centuri rutiere în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:48:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.


alecu26

s-ar putea totusi sa fie raspunsul la intrebarea noastra...care va fi urmatoarea licitatie.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

delacroix

Quote from: alecu26 on October 24, 2014, 08:39:15 AM
...

Si doar de dragul calculului am estimat undeva la vreo 400.000 Euro economia doar de combustibil in 15 ani. Daca mai pui si uzura masinilor, undeva la veo 100.000 Euro....plus costurile efective de constructie...(1 km in plus de drum plus viaduct...nu cred ca era chiar asa rau).
....
Calculul e complet gresit. Un cut&cover, 100 feet, te duce lejer la 5-6 mil euro, minimum. Ceva mai mult ca viaductul.Ipotezele sunt gresite. De unde stii ca tunelul ar fi eliminat viaductul, cel proiectat sau altul?  Ai vazut studiul geo? Cunosti zona? Ai studiat macar proiectul? Nu cred. Dar asa e mai usor: Tunel!

alecu26

Asa e mai usor....adica pod. DPDV al proiectantului. Clar ca e mai scump tunelul.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Danny550394

Multam NGC20.

Cea mai mare inclinare 5,7%.
Cea mai mare inaltime a viaductului 30m.
Cel mai adanc debleu 22m.
Cel mai inalt rambleu 12m.

3 benzi de la km 3+250 4+030 si 5+300 6+000 Pe sensul DN13-DN15 este banda de urcare.


dr4qul4

Un drum se face pentru 100 de ani.
Cand o sa vad ca se fac si la noi tunele, atunci o sa ii dau dreptate proiectantului cand nu a pus unul undeva. Pana atunci mi se pare doar ca se feresc de ele tot timpul.
Iar cand va incepe si acolo dealul sa fuga o sa ne vaitam din nou cat de prosti suntem ca nu am facut un tunel.
Tocmai ce avem experientele cu Aciliu si centura Clujului si noi tot insistam, probabil suntem masochisti.
Iar acel DJ cu care se intersecteaza nu duce "decat" la Miercurea Nirajului.

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

delacroix

#1866
^
Exemplul cu Aciliu e total nepotrivit. Centura Clujului a avut parte de un SF SF(scuzati repetitia)
In privinta "orasului" Miercurea Nirajului cu ce ajuta un Nod la intrarea in Livezeni? Pe relatia Reghin au scurtatura pe la Peris, pe relatia Acatari au drum drept pe valea Nirajului. Mai raman doua argumente: Sa bagam bani in lucruri inutile si  sa ajunga nirajtenii mai repede la Selgros.

alecu26

asa poti spune despre orice...

Cum naiba Italienii, mai ales in ultimii 5-10 ani fac tunel pe sub orice bot de deal???? Cum depaseste debleul 7-8 metri hopa...tunel.

Sunt cateva exemple foarte foarte bune in aceasta privinta. De acord ca abordarea inginereasca e sa fie aleasa cea mai buna solutie dpdv al raportului cost/beneficiu...dar se pare ca in ultima vreme nu e suficienta.

Si as vrea sa vad si eu un proiectatn roman care face o analiza pe ciclu de viata a unui proiect...pe cateva zeci de ani bune. Oare cum de le-a dat lui Vinci de 2-3 ori acelasi rezultat pe Comarnic-Bv??? Daca ei fac si intretinerea...e mai ieftin pe 30 de ani sa ai 10 km de tunele.

I-au convins si pe cei de la Strabag de asta...care au avut mult mai putine tuneluri...iar de proiectul initial Search din 98 nici nu mai vorbesc.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

nenea_hartia


dr4qul4

Mai exista si alte localitati pe acel DJ , dar chiar si asa, centrele comerciale atrag traficul. Deci, da trebuie sa facem si pentru Selgros. Nu e vorba de un drum, ci de un amarat de nod. 2 bretele, care oricum se vor amenaja de catre localnici.
in aceeasi nota:
De ce avem nevoie de nod/noduri pe A3, Bucuresti-Ploiesti. Localnicii au drum drept pe DN1.
Sau de ce avem nevoie de centura la TgM? oricum se face autostrada.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

delacroix

#1870
Quote from: dr4qul4 on October 24, 2014, 01:02:38 PM
Sau de ce avem nevoie de centura la TgM? oricum se face autostrada.
Nu mai insista. "Argumentele" tale devin din ce in ce mai slabe cu exceptia ultimului paragraf care e tare de tot.

dr4qul4

Eu zic sa-i lasam pe cei din zona sa-si spuna parerea.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

delacroix

Quote from: dr4qul4 on October 24, 2014, 01:24:05 PM
Eu zic sa-i lasam pe cei din zona sa-si spuna parerea.
Exact! Si atunci de ce ma contrazici?

ticker

Primul post pe forum :D

Daca tot mi-s muresean (ex-pat in Bucuresti) si eu ma asteptam la un nod cu DJ-ul.
Dar gandindu-ma mai bine aseara, cine vrea poate oricum sa ocoleasca cativa km ca sa intre pe centura. Pana la urma nu e foarte mult de mers pana la giratoriul de intrare pe centura si evita traficul din oras. Pana la urma asta-i scopul, nu?

Deci ma deranjeaza un pic, dar nu prea. Macar sa o vad si pe asta gata si sa vedem apoi ce se poate face pt centura de vest, ca aici e buba, si sa avem un semi-inel de centura complet.

In schimb va fi naspa ca va reveni traficul greu de camioane pe dealul de la Acatari... :(

ashbird

delacroix poate faci daca ai timp o randare cu Centura TG-Mures.
Fie sa renasca numai cel ce har/Are de-a renaste, curatit prin jar,
Din cenusa-i proprie si din propriu-i scrum,/Astazi ca si maine, pururi sï acum!