Centuri rutiere în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:48:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 24 Guests are viewing this topic.

ashbird

e buna si asa in lipsa de altceva. 80KM este relativ ok .. se poate circula pe anumite portiuni si cu 150 la ora(am vazut masini facand asta) in viitor aceste puncte se pot redesena .. Sa ne vedem cu centura gata si apoi mai discutam imbunatatiri.

Sensuri giratorii au fost facute in 2 situatii grele din punctul meu de vedere ( probleme cu exproprierile ) si in lipsa de spatiu au facut pe centura un sens giratoriu sub o supratraversare (str Lani) care se presupune a fi calea principala spre aeroport. si inca una la intersectia cu drumul spre Stupini (Plugarilor). .. nu e chiar asa de rau.  ambele se pot rezolva cu minim efort ..

in primul caz https://goo.gl/maps/cIeMn s-a facut Giratoriul pe centura pentru a permite intrarea/iesirea din ambele sensuri in orice directie.
Iar in al 2lea caz https://goo.gl/maps/BEJTN uitati-va cat de aproape sunt casele de drum. se presupunea demolare/expropriere suplimentara acolo. in orice alt caz.

Iar Giratoriile noi directia DN1-DN10/11 cred ca la fel se pot reface in un viitor apropiat daca traficul o cere.

Fie sa renasca numai cel ce har/Are de-a renaste, curatit prin jar,
Din cenusa-i proprie si din propriu-i scrum,/Astazi ca si maine, pururi sï acum!

adigsm

#1711
Quote from: alecu26 on September 19, 2014, 09:49:01 AM
Va fi DX aceasta centura?

Nu este pregatita sau nu se gandeste si ceva de perspectiva acolo pentru conectare la acel DX numit drumul nordului?

Chiar ma gandeam zilele astea, ca acolo ar fi un DX a la carte, fara perspectiva de upgradare...adica DX-ul care sa lege Baia Mare-Satu Mare-M3 unguresc. Ar fi perfect un asemenea drum si incadrat perfect chiar si in modul de dezvoltare a M3-ului unguresc care e ca un copac cu mici ramurele care se tot desprind si fac legatura la zonele aglomerate de langa.

O parte din centura ar fi componenta a unui viitor DX Petea-Satu Mare-Baia Mare. A se vedea: http://cnadnr.ro/proiect.php?id=67
Nu are legatura cu proiectul numit drumul nordului.
Si Da are legatura conform protocoalelor dintre RO si HU cu legarea acestui DX Nyíregyháza-Satu Mare-Baia Mare la M3ul unguresc. Am precizat ca vine de la Nyíregyháza pentru ca proiectul initial de DX de acolo pornea. Acum e suficinet sa porneasca de mai aproape. Oricum si la ei e impotmolit acest proiect din cauza unei zone Natura 2000 si a problemei referitoare la: pe care partea Somesului se face legatura cu RO (la nord sau la sud de Somes? proiectul e la nord, ungurii acum vor la sud).

north

Quote from: pasadia on September 19, 2014, 02:02:21 PM
Nu unul, ci doua.

:( Uitasem de cel care vine din Bartolomeu spre "aeroport". De ce, de ce, de ce, să pui giratoriul pe european şi să laşi liber judeţeanul (stânga), în loc să faci invers - vezi spre exemplu amenajarea de la drumul de Sighişoara (dreapta)?? Aici (la DJ 103C) chiar nu erau probleme cu spaţiul, şi chiar trebuie să fii măcinat de intenţii rele ca să faci aşa ceva!



Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

ashbird

probabil au considerat proiectantii ca pe viitor traficul mai mare o sa fie cel de pe DJ 103C ... Aeroport-Oras. dar asa cum am zis cu 2 sensuri giratorii pe DJ103C  de fiecare parte a podului si demolarea giratoriului existent, se poate rezolva problema foarte usor in viitor
Fie sa renasca numai cel ce har/Are de-a renaste, curatit prin jar,
Din cenusa-i proprie si din propriu-i scrum,/Astazi ca si maine, pururi sï acum!

dr4qul4

asa ceva trebuia facut de la bun inceput. cred ca 2 giratorii pe drumul secundar erau mai ieftine decat un giratoriu pe centura, sub pod.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

north

#1715
Nu că (neapărat) am ceva cu sensurile giratorii dar... cred că am luat-o pe arătură cu ele.  :lol:
De exemplu cele de la Sălişte şi Cunţa pe ieşirile A1 chiar sunt inutile şi erau suficiente intersecţii în cruce. Ce trafic va fi acolo după finalizarea T3?
I mean, for God's sake, avem un nod de acest fel (cu intersecţii în T) între A2 şi DNCB, care este cu siguranţă cel mai aglomerat nod autostradă - non-autostradă din ţărişoara noastră la ora actuală, şi nu am văzut să fie probleme acolo pe care prezenţa unor sensuri giratorii le-ar fi rezolvat sau atenuat.

Ca atare, un simplu nod rutier de tip romb mergea de minune la centura Braşov cu DJ 103G (sau, na, o semitreflă, că-i plină Germania de ele la drumuri cu trafic de zece ori mai mare decât o să aibă DJ 103G cât or mai exista autoturisme pe pământul ăsta).

Edit: Nu sunt împotriva sensurilor giratorii per se. Pot aduce mari beneficii atunci când sunt folosite unde trebuie, în mare parte din cazuri în mediul urban. Dar când conduc la o reducere inutilă a duratei de deplasare şi la un consum de carburant suplimentar pentru toţi utilizatorii doar pe ideea că s-ar evita o dată la nu ştiu câţi ani un accident... nu prea cred că este OK.
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

p.suta

http://www.zf.ro/zf-24/o-noua-sosea-scumpa-cnadnr-vrea-sa-construiasca-centura-satu-mare-cu-pana-la-11-mil-euro-pe-km-13304523

"Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a scos la licitaţie contractul de proiectare şi execuţie a variantei de ocolire a municipiului Satu Mare, valoarea contractului fiind estimată a se ridica la 559-655 de milioane de lei (127-148 de milioane de euro), potrivit informaţiilor din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice.

Centura ocolitoare a municipiului Satu Mare are o lungime totală de 13,5 km, 2 noduri rutiere şi 5 poduri şi pasaje, potrivit informaţiilor Mediafax. Cu alte cuvinte, un kilometru din centura Satu Mare poate ajunge să coste până la 11 milioane de euro, potrivit calculelor ZF. Preţul pe kilometru ar putea să scadă însă după organizarea licitaţiei, în contextul în care în general constructorii vin cu oferte de preţuri mai mici decât cele estimate de CNADNR, care sunt doar orientative.

Contractul de construcţie al centurii Satu Mare va fi finanţat prin Fondul European de Dezvoltare Regională şi va fi atribuit după criteriul celui mai scăzut preţ."

horatiu.cosma

11 milioane pe km? uau,ar trebui sa fie in regim de autostrada cu 4 benzi pe sens  :lol:,chiar daca scade de 3-4 ori pretul la licitatie,tot pare mult,adica zona e de deal destul de plat,aproape campie...

vchira

penibil este ca centura timisoarei nu are nici o prioritate dar in schimb se liciteaza centura satu mare...

NGC

#1719
Quote from: p.suta on September 19, 2014, 04:57:10 PM
http://www.zf.ro/zf-24/o-noua-sosea-scumpa-cnadnr-vrea-sa-construiasca-centura-satu-mare-cu-pana-la-11-mil-euro-pe-km-13304523

"Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a scos la licitaţie contractul de proiectare şi execuţie a variantei de ocolire a municipiului Satu Mare, valoarea contractului fiind estimată a se ridica la 559-655 de milioane de lei (127-148 de milioane de euro), potrivit informaţiilor din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice.

Centura ocolitoare a municipiului Satu Mare are o lungime totală de 13,5 km, 2 noduri rutiere şi 5 poduri şi pasaje, potrivit informaţiilor Mediafax. Cu alte cuvinte, un kilometru din centura Satu Mare poate ajunge să coste până la 11 milioane de euro, potrivit calculelor ZF. Preţul pe kilometru ar putea să scadă însă după organizarea licitaţiei, în contextul în care în general constructorii vin cu oferte de preţuri mai mici decât cele estimate de CNADNR, care sunt doar orientative.

Contractul de construcţie al centurii Satu Mare va fi finanţat prin Fondul European de Dezvoltare Regională şi va fi atribuit după criteriul celui mai scăzut preţ."

Quote from: horatiu.cosma on September 19, 2014, 05:14:39 PM
11 milioane pe km? uau,ar trebui sa fie in regim de autostrada cu 4 benzi pe sens  :lol:,chiar daca scade de 3-4 ori pretul la licitatie,tot pare mult,adica zona e de deal destul de plat,aproape campie...

Lungimea totala este de circa 19,5 Km, din care circa 5,5 Km cu 2 benzi, iar restul de circa 14 Km este cu 4 benzi, dupa cum am scris si mai devreme, deci un pret mai mic decit cel calculat de jurnalisti.

Aici gasiti documentatia de atribuire a proiectului.

pasadia

Quote from: north on September 19, 2014, 03:09:36 PM

:( Uitasem de cel care vine din Bartolomeu spre "aeroport". De ce, de ce, de ce, să pui giratoriul pe european şi să laşi liber judeţeanul (stânga), în loc să faci invers - vezi spre exemplu amenajarea de la drumul de Sighişoara (dreapta)?? Aici (la DJ 103C) chiar nu erau probleme cu spaţiul, şi chiar trebuie să fii măcinat de intenţii rele ca să faci aşa ceva!



Uite un om care gandeste ca mine. Iti dau dreptate intru-totul. Cu ashbird am mai avut discutii pe tema asta, iar acest argument, cum ca DJ103C va prelua traficul aeroport-oras mi se pare extrem de gresit. Spun asta pentru ca:
- DJ103C prezinta putin mai la sud un pod foarte vechi cu o singura banda (in total, nu pe sens!) - da, stiu, sunt bani pentru largirea lui, trebuia facuta de anul asta insa s-au impiedicat in avize de la Mediu.
- in continuare DJ-ul se transforma intr-o straduta de cartier cu o banda pe sens ce beneficiaza la prima intersectie mai importanta de semnul de STOP - da, stiu, priritatile de circulatie se pot schimba si dintr-o straduta lipsita de importanta vom face ditamai bulevard-ul...
- iar legatura spre oras se face prin nemaipomenita intersectie de la capatul strazii Lunga, cea in care trecerea peste CF M200 e urmata de un giratoriu

Nu, DJ103C nu va reprezenta niciodata legatura dintre oras si aeroport. Fie pentru ca nu se va face aeroportul, fie pentru ca acesta se va face dar va fi legat prin DN1, autostrada A3 sau de un nou drum construit in continuare centurii, din zona Institului Cartofului spre Parcul Industrial Brasov (fabrica Continental) si mai departe spre aeroport si Codlea (aceasta ultima solutie cred ca e cea mai indicata tocmai pentru a elibera si Ghimbav-ul si Codlea de traficul de tranzit de pe DN1; eventual acest drum se continua doar pana in A3 daca aceasta va fi construita in urmatorul deceniu).

north

Quote from: vchira on September 19, 2014, 05:54:06 PM
penibil este ca centura timisoarei nu are nici o prioritate dar in schimb se liciteaza centura satu mare...

Aşa este, ar trebui făcut şi (dacă tot putem visa) inel complet la Timişoara în regim de autostradă (chiar ar fi util şi chiar n-ar fi greu de făcut, după cum am arătat într-un post în acest material).
Dar totuşi, dacă privim la harta cu recensământul din 2010 (aici)
... vedem că pe DN 19A de la PTF Petea apar a fi 7848 veh./zi, adică cumva mai multe decât pe DN 7 de la PTF Nădlac:



În fine, o să mi se răspundă că depinde de poziţionarea contorilor de trafic, şi de mai ştiu eu ce... Fapt este că din 2010 s-au terminat reabilitările pe DN 19 / 1C Satu Mare - Baia Mare - Dej şi a crescut semnificativ traficul internaţional pe zonă... spre BT, SV, BN (şi nu doar) se vine acum în ţară pe la Petea / E58, ceea ce nu se întâmpla în 2010. Deci... poate totuşi trebe şi la Satu Mare centură.
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

delacroix

7800 sunt doar la iesire din Satu-Mare. Peste granita trceau exact 2264. La Nadlac 6878.

north

Quote from: adigsm on September 19, 2014, 03:09:12 PM

O parte din centura ar fi componenta a unui viitor DX Petea-Satu Mare-Baia Mare. A se vedea: http://cnadnr.ro/proiect.php?id=67
Nu are legatura cu proiectul numit drumul nordului.
Si Da are legatura conform protocoalelor dintre RO si HU cu legarea acestui DX Nyíregyháza-Satu Mare-Baia Mare la M3ul unguresc. Am precizat ca vine de la Nyíregyháza pentru ca proiectul initial de DX de acolo pornea. Acum e suficinet sa porneasca de mai aproape. Oricum si la ei e impotmolit acest proiect din cauza unei zone Natura 2000 si a problemei referitoare la: pe care partea Somesului se face legatura cu RO (la nord sau la sud de Somes? proiectul e la nord, ungurii acum vor la sud).

Ca un istoric:
- ante-2006 se realizează SF pentru Drumul expres Nyiregyhaza - Baia Mare, partea RO, pentru beneficiari CJSM şi CJMM;
- în 2006 se realizează SF pentru centura Satu Mare independent, la profil 2x1;
- în 2007 - 2008 se reface şi extinde SF pentru drum expres Petea - Baia Mare la nivel CNADNR care include integral centura Satu Mare însă la profil 2x2/2x1; modificări: (1) se includ drumuri de legătură la reţeaua rutieră naţională (dar şi la DJ spre Zalău) şi se extinde DX ca centură Baia Mare până la DN 18; guvernul aprobă HG pentru ITE pentru întreaga investiţie (HG 237/2008);
- în 09/2012 se rediscută centura Satu Mare, însă se selectează doar tronsonul DN 19A - DN 19A (adică de la Zalău spre Petea) şi doar ca 2x1 (absurd, pentru că nu realiza legătura înspre DN 1C / DN 19 spre Halmeu / Baia Mare);
- în 2013 se reinclude tronsonul DN 19A vest (Petea) - DN 19 est (Halmeu / Baia Mare), în esenţă conform prevederilor din SF DX 2007 - 2008 (se analizează de formă şi o alternativă prin estul oraşului - între DN 19A sudest şi DN 19 nordvest - dar, duh!, varianta prin vest apare mai atractivă);
- în 09/2014 se licitează această ultimă variantă, în documentaţie nefăcându-se vreo referinţă spre DX înspre Ungaria.

Meanwhile in Ungaria:
- în 2002 se deschide în Ungaria autostrada M3 până la Polgar, autostrada ajungând la 145 km de frontiera HU/RO la Petea;
- în 2007 este funcţională autostrada până la est de Nyiregyhaza, autostrada ajungând la 89 km de frontiera HU/RO la Petea;
- în 2012, autostrada M3 este deschisă până la Or, autostrada ajungând la 49 km de frontiera HU/RO la Petea;
- pentru perioada 2014 - 2020 este previzionată construcţia DX M49 pe la sud de Mateszalka, reducând distanţa non-autostradă la frontierea HU/RO la cca. 25 - 30 km.
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

alecu26

pretul mare al centurii este dat si de podul peste Somes. Acel pod nu prea poate fi scurtat...cum se practic de obicei pe design&build...deoarece este obligatori podul sa inceapa si sa se termine in afara digurilor de protectie.

Si oricum acele diguri cred ca au cota superioara proiectata la asigurarea 1% sau 2%....
Drumurile noastre POATE;