Centuri rutiere în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:48:25 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 28 Guests are viewing this topic.

alecu26

chiar a fost 2012? eu cred ca unele din primele termene a fost muuult, muuult mai demult.

Ok...o fi fost probleme si cu finantarile...dar...nici chiar asa. Au avut o oprtunitate cand a plecat Colas...dar nu stiu de ce nu au actionat atunci.
Drumurile noastre POATE;

adiarc

sa incepi un asemenea proiect in 2008 ...si sa nu fii in stare sa-l termini pana in 2014!!!!incredibil....poate o finalizeaza pana in 2018 la Marea Unire...sa fie zece ani ...suma rotunda
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

ovideatza

Da, s-au inecat ... La mal. Mai aveau putin pana sa rezolve un segment. La felul in care se misca procedurile de achizitie in Romania presupun ca sub 2 ani nu avem nici o sansa sa se dea drumul, mai degraba 1 an termen minim pt reluarea lucrarilor.

radutm

Quote Revoltator. Centura de la Domasnea e gata, dar trebuie sa taie cineva panglica

Vestea vine din partea reprezentantilor Primariei Domasnea, care sustin ca absolut toate lucrarile au fost finalizate, iar echipele de muncitori au fost retrase. In ciuda faptului ca pe acest drum se poate circula fara probleme, Directia Regionala de Drumuri si Poduri Timisoara, in administrarea careia se afla acest sector de sosea, refuza sa deschida traficul.
............
Sursa: http://resita.ro/index.php/actualitate/item/2242-revoltator-centura-de-la-domasnea-e-gata-dar-trebuie-sa-taie-cineva-panglica
cont inchis

MNU

Pot sa confirm partea in care se spune ca a fost finalizata refacerea dupa alunecare. Luni, toata centura era o parcare uriasa de camioane. Politia rutiera oprea toate camioanele acolo, pana la redeschiderea DN6, blocat intre Herculane si Dr.T.-Severi (drumul era blocat in doua zone).

In schimb, exista o noua alunecare la cca 100m de prima. Partea dreapta a sensului catre Orsova este surpata pe o distanta de aprox 10-15m (cca 2m lat).

NGC

#1700
A aparut azi anuntul de participare [154010] "PROIECTARE SI EXECUTIE VARIANTA DE OCOLIRE A MUNICIPIULUI SATU MARE".
Valoarea estimata fara TVA este intre 559,206,491 si 655,160,936.8 RON.
Durata contractului este de 47 luni incepand de la data ordinului de incepere a lucrarilor (5 luni perioada de proiectare, 18 luni perioada de constructie, 24 luni perioada de garantie).
Deschiderea ofertelor este in 11.11.2014.
Lungimea totala este de circa 19,5 Km, din care circa 5,5 Km cu 2 benzi, iar restul de circa 14 Km este cu 4 benzi.



Aici gasiti documentatia de atribuire a proiectului.

alecu26

Quote from: MNU on September 18, 2014, 10:14:27 PM
Pot sa confirm partea in care se spune ca a fost finalizata refacerea dupa alunecare. Luni, toata centura era o parcare uriasa de camioane. Politia rutiera oprea toate camioanele acolo, pana la redeschiderea DN6, blocat intre Herculane si Dr.T.-Severi (drumul era blocat in doua zone).

In schimb, exista o noua alunecare la cca 100m de prima. Partea dreapta a sensului catre Orsova este surpata pe o distanta de aprox 10-15m (cca 2m lat).

oare cand va renunta COMPLET CNADNR la proiectele pe FIDIC rosu??? Design&Build TOT. Momentan proiectantii in romania daca nu sta constructorul pe ei...isi bat joc de orice proiect si orice proiect se face din birou. Nu stiu cine o fi fost proiectant la aceasta centura, la fel si la cea a Clujului...dar trebuia demult sa fie in faliment dupa ce se executau cateva asigurari profesionale.

Urmeaza pe lista centura Targu Mures.
Drumurile noastre POATE;

north

Dacă studiem planşa de mai sus cu Centura Satu Mare: iată că se poate să avem noduri modeste, dar raţionale şi pe deplin funcţionale; priviţi la nodurile cu DN 19, DN 19A şi DN 194 ("ora 12, ora 2 şi ora 4 pe cadran" - pentru orientare) - aproape că nu se văd, ocupă puţin spaţiu, şi sunt efectiv sensuri giratorii sub pasajul pe drum expres, adică similar cu cele trei de pe DN 1 din Băneasa şi Otopeni.
(Nodul de la ora 10 pe cadran este mai complex, fiind şi cale ferată lângă DJ; de fapt acolo sunt două noduri efectiv de-o parte şi de alta a căii ferate)
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

alecu26

si la centura Brasov s-a reusit ceva asemenator.

Va fi DX aceasta centura?

Nu este pregatita sau nu se gandeste si ceva de perspectiva acolo pentru conectare la acel DX numit drumul nordului?

Chiar ma gandeam zilele astea, ca acolo ar fi un DX a la carte, fara perspectiva de upgradare...adica DX-ul care sa lege Baia Mare-Satu Mare-M3 unguresc. Ar fi perfect un asemenea drum si incadrat perfect chiar si in modul de dezvoltare a M3-ului unguresc care e ca un copac cu mici ramurele care se tot desprind si fac legatura la zonele aglomerate de langa.

De la Baia Mare in ROmania nu prea mai are sesn sa fie continuat DX-ul ca intra in munti, si urmatoarele orase mari sunt relativ departe (ma gandesc la Dej-Bistrita-Gherla) si oricum excelent deservite de reteau existenta deja rebilitata sau in curs de reabilitare. Pacat ca centura Baia Mare nu prea se misca.
Drumurile noastre POATE;

nicolaem

Quote from: NGC20 on September 19, 2014, 08:30:17 AM
A aparut azi anuntul de participare [154010] "PROIECTARE SI EXECUTIE VARIANTA DE OCOLIRE A MUNICIPIULUI SATU MARE".
Valoarea estimata fara TVA este intre 559,206,491 si 655,160,936.8 RON.
Durata contractului este de 47 luni incepand de la data ordinului de incepere a lucrarilor (5 luni perioada de proiectare, 18 luni perioada de constructie, 24 luni perioada de garantie).
Deschiderea ofertelor este in 11.11.2014.
Lungimea totala este de 19 Km, din care 5 Km cu 2 benzi, iar 14 Km cu 4 benzi.



Finantarea e de la buget sau pe fonduri UE? nu de alta dar sa stim daca putem spera ca se va si face.


cricric

Cu fonduri 2014-2020?
Arata bine. Sper sa se faca.
Pacat ca si-au batut joc la Brasov si nu au facut noduri peste tot.

alecu26

se preta chiar la centura aproape circulara....eventual cat sa lipseasca cel de al doile pod peste Somes.
Drumurile noastre POATE;

north

#1708
Quote from: alecu26 on September 19, 2014, 09:49:01 AM
si la centura Brasov s-a reusit ceva asemenator.
În fine... pe tronsonul nou (DN 1 vest - DN 13) au pus giratoriu PE CENTURĂ  >:( la o intersecţie denivelată. Sigur, erau ceva constrângeri de spaţiu, dar cu bunăvoinţă se putea un SG suspendat.

Quote from: alecu26 on September 19, 2014, 09:49:01 AMVa fi DX aceasta centura?

Da, dar după normativul 2007.



Edit: pentru o "vizualizare mentală" - similar cu Centura Ploieşti Vest, numai fără intersecţii la nivel / sensuri giratorii şi cu elemente geometrice de autostradă (curbe cu raze generoase etc.)
...Se discuta pe forum cu 1-2 zile în urmă că la valori de trafic mari nu se va putea merge pe DX cu mai mult de 80 la oră în medie. CPV are cf. recensământ 2010 un MZA > 26.000, ceea ce centura Satu Mare (sau alte DX proiectate) nu vor avea în viitorul apropiat sau chiar pe termen mediu. Cu toate acestea, S.W.I.M. merge de multe ori pe CPV cu 150 km/h  ;)
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

pasadia

Quote from: north on September 19, 2014, 01:22:08 PM
Quote from: alecu26 on September 19, 2014, 09:49:01 AM
si la centura Brasov s-a reusit ceva asemenator.
În fine... pe tronsonul nou (DN 1 vest - DN 13) au pus giratoriu PE CENTURĂ  >:( la o intersecţie denivelată. Sigur, erau ceva constrângeri de spaţiu, dar cu bunăvoinţă se putea un SG suspendat.

Nu unul, ci doua. Si se mai pregatesc doua si pe tronsonul luat de italienii aia no-name, plus cel din capat.... Alecu e plimba spre Bucuresti doar pe VO, altfel n-ar avea de ce sa laude Centura Brasov.