Centuri rutiere în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:48:25 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 28 Guests are viewing this topic.

frunzaverde

Quote from: NGC20 on August 10, 2014, 12:03:49 PM
Apropo de acest comunicat, am gasit aici

Nu ai gasit bine. Textul subliniat cu rosu (interpelarea) are legatura cu situatia de fapt candva in 2013. E referentiata legea bugetului pe 2013, de exemplu. Cum interpelarea a fost facuta acum mai bine de un an, nu are cum sa aiba legatura cu situatia curenta - spunea doar ca in 2013 nu sunt bani pentru Centura Arad, lucru perfect adevarat.

Acum, eu sunt curios care e situatia curenta... Din intelegerea mea: initial, in bugetul pe 2014, nu existau bani. Dar, dupa taierea unor proiecte gen centura Sud Bucuresti (si alte asemenea), CNADNR a realocat niste bani de la aceste obiective la pasajele din Arad. Chestia asta a fost facuta (poate) inclusiv la presiunea afiselor puse de Falca si compania. Companiile care lucrau la centura au primit ordin de repornire pentru respectivele lucrari, dar au evitat sa faca mare lucru nedorind sa lucreze pe banii lor (dupa teapa din 2012), bani pe care sa-i vada la Sf. Asteapta. Pana la urma, exista ceva miscare in santiere, dar nu prea multa. Facturi n-au ce sa fie platite pentru lucrarea asta - chiar daca ar exista bani si bunavointa legata de lucrarile astea (exista?) nu pot fi platite facturi pana nu se fac lucrari si se emite o factura de catre antreprenor. Nu cred ca s-a lucrat suficient incat sa se emita o factura dupa "reinceperea" lucrarilor.

Intelegerea mea e corecta? Poate cineva mai aproape de subiect stie mai bine si clarifica situatia! Sunt foarte curios care e naibii adevarul. Poate @cutter, care pare ca are ceva informatii din CNADNR? Poate altcineva? Lipsa de transparenta a CNADNR este infernala (si, la ce raspunsuri trimit colegilor de pe forum, probabil si ilegala).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

NGC

#1621
Quote from: frunzaverde on August 10, 2014, 08:10:10 PM
Quote from: NGC20 on August 10, 2014, 12:03:49 PM
Apropo de acest comunicat, am gasit aici
Nu ai gasit bine. Textul subliniat cu rosu (interpelarea) are legatura cu situatia de fapt candva in 2013. E referentiata legea bugetului pe 2013, de exemplu. Cum interpelarea a fost facuta acum mai bine de un an, nu are cum sa aiba legatura cu situatia curenta - spunea doar ca in 2013 nu sunt bani pentru Centura Arad, lucru perfect adevarat.
Captura este luata din acel document (interpelare) care este datat 25 Septembrie 2013, si pina la actiunile din Aprilie 2014 ale CNADNR, nu a survenit nici o schimbare de situatie, deci cred ca era perfect valabil ce scrie in el la acea data (Aprilie 2014) la care face referire CNADNR in comunicatul din Mai 2014.  ;)

MNU

Falca a scris in afise ca finantarea a fost taiata. Lucru dovedit inclusiv de comunicatele proprii CNADNR. Ca ulterior au mutat fonduri DE LA ALTE LUCRARI SUSPENDATE e una.

Dar sa strigi ca din gura de sarpe ca "primaria Arad minte" arata cat de penibili si marsavi sunt cei din compania de drumuri.

frunzaverde

#1623
Quote from: NGC20 on August 10, 2014, 08:17:06 PM
[Captura este luata din acel document (interpelare) care este datat 25 Septembrie 2013, si pina la actiunile din Aprilie 2014 ale CNADNR, nu a survenit nici o schimbare de situatie, deci cred ca era perfect valabil ce scrie in el la acea data (Aprilie 2014) la care face referire CNADNR in comunicatul din Mai 2014.  ;)

Ok. Am crezut ca era folosita ca referinta la situatia curenta. Altfel, reaua vointa a CNADNR-ului timp de mai bine de 2 ani in legatura cu pasajele astea e binecunoscuta, si credeam ca nu mai trebuie demonstrata undeva (cel putin nu pe forum - legat de asta suntem cu totii siguri). La fel, reaua vointa si folosirea CNADNR ca unealta de propaganda politica de mana a 15-a de cuplul Neaga - Sova nu cred ca mai trebuie demonstrate - e plin de topicuri pe forum.

Intrebarea pe care mi-o pun e legata de situatia actuala. Exista bani sau nu? Chestia cu mutarea de sume a fost facuta sau a fost inca o dovada de propaganda ieftina?
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

florin74

#1624
Bugetul aprobat de parlamentul Romaniei pentru anul 2014 prevede la rubrica Pasaje Centura Arad 0 lei. Ulterior (luna mai sau iunie), CNADNR a realocat in cadrul bugetului propriu niste sume pentru aceasta lucrare. Dar tot asa de bine pot sa si ii retraga spre sfarsitul anului cu scuza "constructorul nu s-a mobilizat suficient, ca noi am vrut etc" Stati sa vedeti rectificarea bugetara din toamna, si sau urmatoarele realocari din cadrul CNADNR. Au fost alocate in buget sume fanteziste pentru proiecte pentru care nici nu exista SF-uri, ca sa nu mai vorbim de constructor desemnat,  iar pentru contractele cu constructor desemnati 0 lei sau aproape 0 (DN 18 e cel mai cunoscut). De ce? Pai ca sa aiba de unde sa taie la sfarsitul anului, si sa dea la primarii si consilii judetene, ca vine campania si constructorii primariilor sunt mai harnici decat cei ai CNADNR la capitolul donatii pentru campanie si spagi pentru partid.  Cam asta e mecanismul rectificarilor in Romania.
Ar fi interesant de facut o statistica pe bugetul CNADNR in ultimii ani intre buget alocat la inceput de an (pentru lucrari) si sume efectiv platite pentru lucrari. Poate o sa solicitam la CNADNR in urmatoarea scrisoare catre ei.


disney

Voi adresa eu intrebarea zilele viitoare.  ;)
Cit de departe sa mearga statistica? E de ajuns din 2012 incoace? Doar pentru DN-uri, centuri si autostrazi? Eventual mai dezvoltati voi putin ideea si scrieti in thread-ul dedicat comunicarii cu ei.  :p

radudanutz

Centura Targoviste 10.08.2014: praf si pulbere, la un moment dat asa de adanci erau gropile in astfalt de au pus cauciucuri in ele, acum numai unul din ala sa nu iei pe noapte,  am vazut ca au disparut si au ramas gropile.......























florin74

Quote from: tigrel58 on August 10, 2014, 01:43:25 AM
Subiect: centura Brasov lot 1 - ex Alpine, atribuit acum o luna (07.07.2014).
Am trecut astazi prin zona, doar-doar se misca ceva, nu am observat NIMIC.
Aici nu e vorba de proiectare / descarcari /exproprieri etc., ci de "intrat in paine", lotul e lasat la 56 %, conform informatiilor oficiale.
Cand se apuca de treaba, de Craciun ?

Ar fi bine de Craciun. :bash:
Parca suntem ca in filmele cu prosti. Astia de la CNADNR au contract semnat pe lot 1 de mai bine de o luna,  dar nu au expertiza tehnic pe ce s-a facut pana acum, si s-au trezit acum sa o faca.
http://www.cnadnr.ro/docs/proceduri_derulare/17_Invitatie%20de%20participare.pdf





Tavi

^
Chibiteaza si dau si ei in bobi. Dupa cum fac graficele in ziar .... se pricep tare de tot! Sa-i vedem ce pot. Termenele oricum sunt praf. Daca va fi gata arcul de nord pana in mai 2016 mare lucru.

rocklee

mam intors ieri de la mare ....centura bucuresti nord ...mia mincat zilele ....bara la bara pe portiunea dintre dn2  si A2.... >:(.....nu stiu cum pot rezista bucuresteni si soferi care folosesc aceasta centura ...trebuie sa ai nervi de otel.... >:( >:(....lipsa de respect pentru cei ce platesc rovineta ...dar totul sa uitat cind am ajuns la ...MARE SOARE SI..CELELANTE LUCRURI PE CARE LE STITI SI VOII... :D :D...cateva imagini de la intoarcerea spre casa....














dr4qul4

 :lol: Eu v-am tot sfatuit sa o luati prin oras vara.  Nu de alta dar de cate ori am luat-o pe centura de atatea ori am citit toate ziarele online doar sa nu ma ia somnul.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

panzer

Cum sa reziste Bucurestenii! Cu stoicism? Oricate termene ar da pt DNCB nu pot trece peste faptul ca de fapt nu se lucreaza!

rocklee

Quote from: dr4qul4 on August 14, 2014, 09:45:09 AM
:lol: Eu v-am tot sfatuit sa o luati prin oras vara.  Nu de alta dar de cate ori am luat-o pe centura de atatea ori am citit toate ziarele online doar sa nu ma ia somnul.

ai dreptate ...dar nu am mai fost prin bucuresti de vrio 30 ani si atunci ..perpedes sau cu metroul... :D....daca intram cu masina prin bucuresti pe pe la ora 14 ...cred ca ieseam a doua zi ....glumesc ...dar imi era greu.... :)

doryan93

Păşcănenii expropriaţi pentru construirea şoselei ocolitoare a municipiului îşi vor primi despăgubirile la 8 ani de la preluarea terenurilor de către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR). Guvernul a aprobat alocarea sumelor necesare despăgubirii cetăţenilor. ,,Şoseaua este gata de vreo şase ani, cred. Încă nu eram director pe atunci. Abia acum însă se primesc banii pentru despăgubiri", a precizat şeful Direcţiei Regionale Drumuri şi Poduri, Ovidiu Laicu.

Prin HG 910/2006 fusese aprobată despăgubirea a 108 persoane din Paşcani şi Blăgeşti, pentru o suprafaţă totală de 7,32 ha. Suma alocată prin hotărârea de Guvern, de 298.400 lei, ar fi urmat să fie virată către CNADNR în decurs de 15 zile. Prin noua hotărâre, emisă luni, a fost modificată atât lista persoanelor despăgubite, cât şi valoarea totală a sumelor ce vor fi primite. Astfel, un număr de 99 de locuitori din Paşcani şi Hărmăneşti vor primi despăgubiri în valoare de 67.952 lei, pentru o suprafaţă totală de 5,21 ha. De la o valoare medie a despăgubirilor de 4,07 lei/mp, acestea s-au redus acum la 1,3 lei/mp. ,,Nu ne-am ocupat noi direct de exproprieri. S-au făcut evaluări la momentul respectiv, dar prin Companie", a spus Laicu. Banii urmează să fie viraţi persoanelor expropriate în termen de 30 de zile.
Sursa