Centuri rutiere în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:48:25 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 20 Guests are viewing this topic.

north

Autostrada de centura din Varsovia:



Of cat de departe suntem...
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

cricric

Si cat de aproape sunt oamenii aia cu casele langa ditamai soseaua  :lol:

Tavi


adiarc

Bucurestiul e la ani lumina fata de Varsovia
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

dr4qul4




2 poze cu coada de la intrarea pe CB dinspre Bucuresti. pozele sunt facute de pe pasajul peste centura, venind de la Otopeni.
Coada avea 700-800 m. va rog sa tineti cont ca aceasta intersectie se afla exact la mijlocul portiunii modernizate a CB.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

north

Quote from: adiarc on July 04, 2014, 02:00:21 PM
Bucurestiul e la ani lumina fata de Varsovia

In fata sau in spate? :troll:

Ia sa vedem... comparatii favorabile Bucurestiului:

1. La metrou suntem in fata clar.
2. Nu au troleibuze.
3. De la noi Wizzair zboara spre 37 de destinatii iar de la ei doar spre 21 (forget Ryanair :-[).
3. ??
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

adiarc

d.p.d.v al centurii ocolitoare ( a Varsoviei , ca a noastra nu merita den de centura )...... :lol:
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

frunzaverde

#1492
Quote from: CristiM on July 04, 2014, 03:08:03 PM
Nu e chiar asa!! Polonezii au primit de la UE fonduri pentru 5000km de autostrazi pentru Campionatul european de fotbal (Ucraina-Polonia)!?!?
Efectul? In aceasta primavara a fost dat afara omologul lor de la "CNADNR" , nu stiu cum se numeste la ei autoritatea care se ocupa de autostrazi, pentru ca in 5 ani a reusit sa construiasca doar 1500km!!!

Da si nu. Da, au avut fonduri de la UE pentru autostrazi intr-o valoare mult, mult mai mare ca cel disponibil pentru Romania. O comparatie intre ce s-a facut in PL si ce s-a facut in RO nu poate fi vreodata fair pentru ca Polonia a avut cu MULT mai multi bani pentru autostrazi (si pentru infrastructura in general) decat Romania. Uite aici un post in care discutam despre exact asta:

Quote from: frunzaverde on February 18, 2014, 08:14:04 PM
Quote from: igorashu on February 18, 2014, 01:04:54 PM
QuoteResponsabilitatea lui Witecki a fost de a folosi cât mai bine posibil sumele impresionante, de 37,56 miliarde euro, alocate de Uniunea Europeană pentru proiectele de dezvoltare a infrastructurii poloneze, scrie agenţia Thomson Reuters.
E corecta informatia asta? Daca da, pe ce perioada au fost alocate sumele astea?

Suma e aproximativ corecta, daca reprezinta tot bugetul companiei de drumuri pentru perioada 2007 - 2013, incluzand cofinantarile nationale SI banii veniti prin PPP-uri. O suma exacta a fondurilor UE e greu de calculat, pentru ca bani de autostrazi au venit atat din echivalentul lor al POS-T (Trans) + POS-Mediu (in PL ii spune Programul Operational Sectorial Infrastructura + Mediu, in valoare de aproape 28 mld. EUR si din Programele Operationale Sectoriale Regionale, care sunt 16 la numar si descentralizate, din care s-au construit multe S-uri, care mai au inca 16.6 mld. EUR). Romania nu poate accesa bani din POR pentru autostrazi si DE-uri, pentru ca este considerata mult mai importanta dezvoltarea infrastructurii de baza regionale (DJ-uri, DC-uri, asfaltari ulite, apa, canalizare).

Spre comparatie, TOATA alocarea Romaniei de la UE, din toate fondurile, a fost de 19.668 miliarde EUR (totalul pentru PL a fost de 67 mld. EUR, adica de vreo 3 ori mai mare).

Doar pentru autostrazi finantate din echivalentul POS-T, au primit contributie europeana aproape 8 miliarde de EUR : http://www.pois.gov.pl/WstepDoFunduszyEuropejskich/Documents/LPI_POIS_VIII_10_eng.pdf, costul total al proiectelor fiind undeva la 14-15 miliarde de EUR. La asta se adauga ce s-a finantat prin POR (inca vreo 4 miliarde de EUR), si ce s-a finantat prin PPP-uri, fonduri locale si regionale, etc. etc. Plus banii pentru intretinere veniti de la buget, plus alte chestii similare, cam pe-acolo s-a invartit bugetul autostrazilor din Polonia in perioada 2007-13.

Mai face cineva comparatii cu Romania? Cat a fost bugetul CNADNR pe km de retea de drumuri? Dar bugetul pe km construit?

Problema este ca Romania, desi a avut bani putini pentru autostrazi, s-a cacait si chinuit si nu a reusit nici macar jumate din putinii bani sa-i absoarba. A durat doi ani ca mecanismul sa se puna in miscare, ani pierduti in totalitate (2007 si 2008), in care nici macar autoritatile de management nu fusesera acreditate si ghidurile nu fusesera publicate... A mai durat aproape doi ani pana cand mecanismul de licitare sa fie facut cat-de-cat functional...

Daca totul se misca macar rezonabil, pana acum aveam Sibiu - Nadlac complet, Sebes - Turda in lucru aproape de finalizare, poate ceva la sud de Lugoj, Centura Bucuresti in lucru, si licitatia gata pentru Sibiu - Pitesti. In schimb, am avut management extrem de prost la TOATE nivelurile.

Si acum facem aceiasi tampenie. MFEu abia acum trimite acordul de parteneriat, dupa ce la incercarile anterioare li s-a spus "ce dracu de porcarie e si asta" (au folosit un limbaj mai elevat). Polonia il are acceptat si semnat din 26 mai, de exemplu. Doar Ungaria si Bulgaria au probleme similare cu Romania...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

panzer

directorul lor a fost dat afara pt ca a reusit sa faca cateva firme occidentale de constructii sa piarda bani.

Nu va mai vaitati de DNCB va rog ca imi creste tensiunea. E una din cele mai mari batai de joc in trasnporturi din ultimele 2 decenii. Pana si Buzau are centura folosibila.

Eu in locul lui Oprescu blocam accesul in sediul CNADR. Sa se mute undeva in Transilvania ca vad ca de 2-3 ani nu mai exista nici un santier in lucru decat acolo. Iar noile licitatii tot acolo se fac. (no offence pentru Ardeleni)

cricric

Pe unde vrei sa iesi din Tara daca nu pe Sibiu-Nadlac sau Targu Mures-Bors?


north

#1496
Quote from: frunzaverde on July 04, 2014, 03:43:35 PM
Da, au avut fonduri de la UE pentru autostrazi intr-o valoare mult, mult mai mare ca cel disponibil pentru Romania. O comparatie intre ce s-a facut in PL si ce s-a facut in RO nu poate fi vreodata fair pentru ca Polonia a avut cu MULT mai multi bani pentru autostrazi (si pentru infrastructura in general) decat Romania.

Nu cred ca se cunoaste cat de mare este diferenta in realitate. Sa luam cifrele exacte:

Pentru 2007 - 2013.
a). Total bani europeni alocati (FC + FEDER + FSE), in milioane de euro (datele le vedeti aici, oficial):
PL - 67186
HU - 24921
RO - 19213

Daca raportam la populatie (in mii de locuitori, cele mai recente date, aproximativ: PL = 38496, HU = 9877, RO = 20122)

Atunci avem fonduri europene pe cap de locuitor alocate pe perioada 2007 - 2013:
PL: 1745 EUR/locuitor
HU: 2523 EUR/locuitor
RO: 955 EUR/locuitor

... adica HU a primit de 2,6 ori mai mult pe cap de locuitor decat Romania si PL de 1,8 ori mai mult, asta in conditiile in care PIB/capita in cele trei tari respective (2013, $, est.) este:
PL = 21214
HU = 20065
RO = 13396

Coeziune my ass...

Daca va uitati la link-ul de mai sus, aceasta minunata si echitabila tendinta continua si in 2014 - 2020:
PL = 77570 milioane de euro alocari totale pe politica de coeziune
HU = 21910 milioane de euro alocari totale pe politica de coeziune
RO = 22990 milioane de euro alocari totale pe politica de coeziune.

Asta ca sa fie foarte clar!!

Si ca sa inchei discutia: principalii cinci net contributori la bugetul UE (bazat pe date din 2009, bazat pe o cercetare facuta de Deutsche Bank):

DE: -8797 milioane de euro (adica DE contribuie pe an cu 8,797 miliarde de euro mai mult decat primeste inapoi)
FR: -6461 milioane de euro
IT: -6046 milioane de euro
UK: -3865 milioane de euro
NL: -1488 milioane de euro

si principalii cinci net beneficiari din bugetul UE:

PL: 6119 milioane de euro
GR: 3009 milioane de euro
HU: 2660 milioane de euro
PT: 2087 milioane de euro
RO: 1609 milioane de euro

In fine... asta este... o fi mergand mult mai rau treaba in Portugalia, ca au aia nevoie mai mare de bani de coeziune decat Romania.
Asta ca sa fie foarte, foarte clar.
Iar daca ne apucam sa calculam date per capita... ne apuca nervii dar no nu-i bine ca e weekend asa ca mai bine nu...

LE: hai o spunem totusi si pe cap de locuitor: daca o luam asa, absolut toate celelalte state din fostul bloc estic - exceptand, desigur, defunctul RDG - precum si Grecia, Portugalia si Belgia*) primesc pe cap de locuitor mai multi bani prin politica de coeziune decat Romania!!

*) Daca scadem cheltuielile administrative (de ex. sediul CE in BRU) Belgia si Lituania sunt excluse.

Bravo, Europa!
Si, mai ales, bravo celor care au stat la masa negocierilor in numele Romaniei!
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

florin74

^
Sa facem o analiza de ansamblu a alocarilor fondurilor UE
Fonduri UE : Fonduri PAC (Politica Agricola Comuna)+Fonduri de Coeziune

Nu e vina CE ca am intrat cu un sistem agricol care avea nevoie de investitii masive (oare in ce tara din UE ponderea populatiei din agricultara e asa mare, iar ponderea agriculturii ca sector economic in PIB foarte mica? -  asta ne spune mult despre gradul de competitivitate al agriculturii), cat si de subventii pt a face fata concurentei. Daca luam in calcul si fondurile PAC, diferenta nu mai este asa mare fata de vecini.

In 2004-2005 cand s-a negociat bugetul, hai sa fim seriosi, ce putere de negociere avea Romania, care nu era stat membru?
Iar in negocierea de acum, (din 2013) pe langa scandalul care a fost privind reducerea bugetului CE, a fost si alegerea statului roman ca in continuare o parte importanta sa fie alocata PAC. (in special pe partea de subventii directe)
Polonezii, Ungurii si ceilalti au considerat ca mai mult din felia lor sa fie alocata politicii de coeziune, avand rezolvate problemele de competitivitate din agricultura

Hai sa privim situatia fondurilor UE in ansamblu lor. Si pana sa ne plangem ca ne-au fost alocati prea putini, mai intii sa-i cheltuim corect si integral pe cei deja alocati. Si sa stabilim niste prioritati clare. Nu sa modernizam garile si sa lasam infrastructura feroviara degradata. Sau sa facem centuri la localitati mici si sa ignoram orasele mari.

Scuze off-topic.

Ionut


rocklee

daca atrecut cineva pe CB...MAI era cosmelia aceasta in drum sau au daramato  :o