Centuri rutiere în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:48:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 21 Guests are viewing this topic.

vladb

Noul SF pentru ocolitoarea Florestiului şi Clujului pe partea sudica este in lucru. Cel putin primarul din Floresti promite ca anul asta se porneste procedura de achizitie publica. Acuma el poate sa promita orice ca nu el coordoneaza treaba asta, dar stiu ca vrea sa contracteze )in cel mai rau caz) un credit bancar pentru bucata aflata pe teritoriulm administrativ la comunei Floresti. Pentru restul, am inteles ca si Boc este destul de hotarat sa faca restul bucatii (nu e mult - app. 2 km). Traseul propus este din cate stiu eu urmatorul: Str. Cetatii - Strada Tautiului - continua prin spatele unitatii militare (viitorul loc al Spitalului Regional de Urgenta - prin spate pe la Polus şi Metro - urca dealul spre Str. Sf. Ion (aici intra pe teritoriul CLujului) - Str. Bucium.

Din start, aceasta pseudo centura va fi construita (in proportie de 90%) pentru fluidizarea traficului pe DN1 in perioadele in care merg/vin florestenii la servici in Cluj. Se stie faptul ca populatia Florestiului a explodat si este undeva la 30.000 de locuitori, ceea ce face ca DN1 sa nu mai faca fata traficului (chit ca pe bucata Floresti - Cluj este 2+2). Este extrem de necesara, deoarece, de exemplu azi am pornit din Floresti la 7.15 şi am ajuns în Cartierul Zorilor (total 12 km) in 1h 15min. DN1 este un ambutaieaj continuu deoarece atrage tot traficul din zona de vest a Clujului (fiind singura cale de acces în Cluj din Aceasta parte !!!!!)

Pe de alta parte, primaria Floresti a construit o "pseuso-ocolitoare" în partea de nord, care din pacate nu rezolva deloc problemele de trafic, deoarece:

- deserveşte în mod normal doar 10% din populatia Florestiului - pe partea de nord trece Somesul si singura trecere peste Somes este coronamentul barajului din Floresti care se afla la iesirea din Floresti spre Gilau, deci ar fi peste mana sa te intorci spre Oradea cativa km, sa treci Somesul si apoi sa te intorci spre Cluj. Intr-adevar, in caz de accidente este ideala chiar daca ocolesti.
- este construita la nivel de drum agricol(!!!!!) deoarece Florestiul a accesat ceva fonduri cu caracter rural, CARE INTERZIC ASFALTAREA, asa ca s-a facut un compromis si in loc de asfalt s-a asternut o rasina bituminoasa ale carei calitati (in timp) sunt cel putin indoielnice.
- 1latforma este 1+1 dar latimea unei benzi (dupa parerea mea) este sub 2.5 m ceea ce face ca daca se intalnesc doua autoutilitare (nu vb de autoturisme cu gabarit mai mare) trebuie sa fi foarte atente la trecerea uneia pe langa cealalta. În plus, legatura cu Clujul se face în dreptul cartierului rezidential "American Village" pe nistre strazi (cei drept asfaltate) cel putin la fel de stramte ca si centura.


In concluzie, soseaua care va ocoli Florestiul si CLujul prin partea de sud, este mai mult decat NECESARA, doar ca soseaue despre care vb eu NU VA FI CENTURA pentru trafic greu ci doar va degreva DN1 d de traficul de "naveta" pe relatia Floresti/Gilau - Cluj si invers.


alecu26

#1157
sa nu uitam ca sunt alegeri anul asta.

Cat despre un drum express prin oras....Clujul are cel putin pe portiuni asa ceva....dar ca intradevar...cu o semaforizare mai performanta....poate inca una-doua intersectii denivelate ar face minuni.

Pe de alta parte...acolo un fel de metrou usor/tramvai greu....cu vreo 3-4 statii subterane in zona superaglomerata ar face iar minuni.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

vladb

^^^^^^

Din acest motiv sunt convins ca se va incepe ceva anul acesta, deoarece 30.000 de oameni reprezinta un "potential" imens din perspectiva votului. Sunt iarasi convins ca fiecare candidat va avea cap de lista realizarea unei centuri

ciprebbe

vladb aia nu e centura, e o alternativa la DN-ul de azi care in cativa ani va fi o simpla strada din Cluj, cartier Floresti si foarte necesara de cativa ani. Problema e ca se afla doar la nivel de vorbe.
Sistematizarea in Floresti e varza si nu a fost facuta cu cap. Chiar daca au modernizat strazile acestea sunt inguste, trotuarele foarte inguste, ai parcat acolo ai incurcat toata circulatia.
Totul se va da peste cap daca mai apare si Spitalul regional acolo in zona si atunci ai blocat tot. Inclusiv varianta asta alternativa nu va mai fi suficienta daca se va face spitalul....repet daca ....
Sunt curios sa vad SF ul "centurii" Floresti. De 1 an am auzit de el ca e gata da nu l-am vazut nicaieri.

nea alecu  nu ai mai fost demult prin Cluj? O sa iti pregatesc o inregistrare cu traversare de la Est la Vest a orasului sa vezi in cate minute se poate traversa orasul. Te las pe tine sa comentezi semaforizarea :P.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

vladb

@ciprebbe: Ai dreptate, tocmai de aia i-am zis pseudo-centura.

Inelul de centura va fi complet si totodata eficient doar atunci cand vor fi gata:
1. Varianta de ocolire pe parte de Nord - care va scoate traficul de tranzit din directiile Moldova - Satu Mare (Dej - Zalau) de pe Blvd. Muncii, Strada Oasului, Strada Maramuresului, Calea Baciului, etc. - fara termen estimativ din pacate.
2. "Ciotul" (si aici ma refer doar din perspectiva lungimii) de autostrada Gilau - Nadasel care va scoate traficul de tranzit din directiille Satu - Mare - Bucuresti (Zalau - Turda) de pe sinuoasa si stramta varianta existenta acum (Nadasel - Vistea - Aghires Fabrici - Gilau) - daca lucrurile merg bine in 2017 ar trebui sa fie gata.

Intr-adevar doar atunci singura problema de trafic importanta va ramane gestionarea "navetei" din si dinspre "cartierele dormitor" ale Clujului - Floresti sau Baciu.

pasadia

Moment in care probabil Floresti-ul va fi exemplu standard despre cum NU ar trebui sa se dezvolte un oras precum Cluj-ul. Nu de alta, dar nu inteleg de ce autoritatile au permis toate acele proiecte rezidentiale in vest, cand estul era mult mai larg si mai aproape de locurile de munca.

ciprebbe

Daca aveti timp, nervi si rabdare aveti aici PUG ul Clujului in care e prinsa si centura.
Plansele sunt la sfarsit, extensie  .jpg , legenda e aici
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

alecu26

oricum....cu un Gilau-Nadasel si acea legatura A3-Centura Cluj....aceaz zona ar fi cam printre cele mai dezvoltate din tara din acest punct de vedere.

Apropo....de pus asta pe lista intrebarilor.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

florin74

S-a prelungit termenul a doua oara la centura Caracal , sper sa fie si ultimul - 19.02.2014
La fel si la segmentul din DN6  fara constructor : 25.02.2014

stangabriel

Se mai lucreaza pe centura Bucuresti Nord,cele doua loturi?

florin74

#1166
Avem constructor la Centura Tg Mures  : Copisa
http://portal.just.ro/2/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=200000000311026&id_inst=2


Oare va putea duce  in acelasi timp COPISA doua lucrari (Stei si Tg Mures) foarte complicate? Ma indoiesc.

rocklee

daca a fost desemnat constructor pe centura targu mures e bine ...sa se apuce de lucru si so faca bine ... :)

vancouver

Quote from: florin74 on February 16, 2014, 08:54:32 PM
Oare va putea duce  in acelasi timp COPISA doua lucrari (Stei si Tg Mures) foarte complicate? Ma indoiesc.

Firmele de constructii sunt foarte elastice. Tot ce inseamna material se cumpara, tot ce inseamna utilaje se inchiriaza, tot ce inseamna manopera se da in subantrepriza. Personalul propriu se cauta in cele 6 luni destinate proiectarii, cu exceptia unui staff de baza (inginerii sefi de proiect, care au fost trecuti in oferta). Pe masura ce lucrarile tind sa fie gata, se reziliaza contractele de munca ale personalului in exces. Altfel nici o firma nu ar supravietui - cu sute de angajati care nu au ce face. Nu de alta, dar chiar muncitorii pleaca imediat la alte firme.

Indiferent cine castiga un contract, 80% dintre MUNCITORI vor fi aceeasi. Poate doar firme ca UMB, care au mult personal propriu si vin cu oameni proprii, nu se muleaza pe acest tipar.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

florin74

Nu m-am referit la asta.

Dupa experienta centura Caransebes, sunt extrem de reticient privind capacitatea acestei firme de a executa lucrari de calitate in timpul asumat.