Centuri rutiere în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:48:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.


TibiV

@mirceaeliade,
ar fi fost greu sa faci asa?....

Quote
Elaborare Studiu de Prefezabilitate si Studiu de Fezabilitate pentru Varianta de Ocolire Pitesti Vest
18 Mar 2021


București, 17.03.2021

,,Elaborare Studiu de Prefezabilitate si Studiu de Fezabilitate pentru Varianta de Ocolire Pitesti Vest"

COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Beneficiar al finanțării și MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCURII, în calitate de ORGANISM INTERMEDIAR pentru TRANSPORT, au convenit în data de 16.03.2021, încheierea Contractului de Finanțare nr.93 pentru proiectul ,,Elaborare Studiu de Prefezabilitate si Studiu de Fezabilitate pentru Varianta de Ocolire Pitesti Vest" în vederea acordării finanțarii nerambursabile alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 2- Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil si eficient, OS 2.2 Apel de proiecte pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere - proiecte noi de investitii, Operațiunea- Creșterea accesibilitatii zonelor cu o conectivitate redusa la infrastructura rutiera a TEN-T.

Obiectivul general ale proiectului este: de a imbunatati competitivitatea tehnico-economica a Romaniei prin dezvoltarea infrastructurii de transport de interes national, in afara retelei TEN-T, astfel incat sa se asigure cresterea gradului de siguranta, a vitezei de deplasare si imbunatatirea conditiilor de transport, contribuind astfel la dezvoltarea pietei interne cu scopul de a crea conditiile pentru cresterea volumului investitiilor, promovarea transportului durabil si a coeziunii in reteaua de drumuri europene.

Rezultatele așteptate ale proiectului sunt :

1. Realizarea Studiului de Prefezabilitate (Faza I), tinand cont de aplicabilitatea in totalitate a legislatiei in vigoare (prevederile Hotararii Guvernului nr. 907/2016, norme, normative, standarde, legi etc.);

2. Realizarea Studiului de Fezabilitate (Faza a II-a), tinand cont de aplicabilitatea in totalitate legislatiei in vigoare (prevederile Hotararii Guvernului nr. 907/2016, norme, normative, standarde, legi etc.);

3. Intocmirea documentatiei suport si asistenta tehnica acordata Beneficiarului pentru depunerea si aprobarea aplicatiei de finantare;

4. Asigurarea asistentei tehnice necesara Beneficiarului in perioada intocmirii documentatiei.

Valoarea totală a  proiectului este de 3.408.262,39 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regionala- 2.449.202,05 lei, 15% contribuția proprie - 432.212,13 lei.

Durata proiectului: Perioada de implementare a proiectului este de 19 luni, respectiv între data de 01.01.2021 și 31.07.2022 la care se adaugă, dacă este cazul, și perioada de desfășurare a activităților proiectului înainte de semnarea Contractului de Finanțare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor.

Cod proiect 131158.

Proiect cofinanţat de Uniunea Europeană din Fondul European de Dezvoltare Regionala prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)


pentium10

la TgMures a fost contestatie admisa, se va emite un nou raport
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

Feri

Proiectul ,,Drum de legătură pentru creșterea accesibilității în zona urbană a orașului Găești", ce face parte din contractul ,,Drumuri de legătură ale DN 71 și DN 7 la Drumul Expres Valahia, Autostrada A1 - Ploiești, pentru creșterea accesibilității în zonele urbane ale municipiului Târgoviște și orașului Găești", a primit avizul pentru studiul de prefezabilitate aferent, aceasta fiind o etapă specifică investițiilor de mare anvergură, premergătoare realizării studiului de fezabilitate.

Emiterea avizului favorabil pentru studiul de prefezabilitate a făcut obiectul întâlnirii de astăzi, 10 august 2021, a reprezentanților Comisiei Tehnice din cadrul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) cu reprezentanții Consiliului Județean Dâmbovița.

Prezentul studiu de prefezabilitate face analiza a trei trasee pentru varianta ocolitoare a orașului Găești, realizabilă în cadrul unui proiect cu o valoare totală de 89.917.037,74 lei (inclusiv TVA) și cu durata estimată de implementare de 36 luni.

Varianta recomandată este traseul care face legătura între DN 7 și DN 61 și se încadrează în clasa tehnică III a drumurilor publice ,,Drumuri naţionale europene, drumuri naţionale principale, drumuri naţionale secundare, drumuri judeţene cu două benzi de circulaţie", clasă caracterizată printr-o circulaţie preponderentă de vehicule grele (peste 20% din trafic).

Ruta avută în vedere ocolește orașul Găești pe la sud-est, prin culoarul dintre Găești și Merii. Punctul de pornire al rutei propuse, și anume km 0+000, este intersecția cu DN 7, la km 70+050, pe partea stângă a acestuia. Aici este prevăzut un sens giratoriu care asigură legătura cu DN 7. De la sensul giratoriu, traseul se orientează către sud-vest, traversând simultan calea ferată cu două fire București - Pitești - Craiova și DJ 401A, prin intermediul unui pasaj rutier suprateran, la km 1+000. Traseul continuă către vest, traversează o zonă de terenuri agricole și se termină la sud de orașul Găești, în zona DN 61 (km 4+500). La sfârșitul traseului, drumul propus intersectează DN 61, la km 75+900, pe partea stângă a acestuia, intersecție în care va fi amenajat un sens giratoriu.

Drumul este relativ rectiliniu, el fiind format dintr-o succesiune de aliniamente și curbe cu raze mari. Lungimea totală a acestei variante este de aproximativ 4,5 km. Datele tehnice ale acestei variante de drum prevăd realizarea unei benzi pe sens, cu lățimea de 3,50 m, amenajarea a 3 intersecții cu sensuri giratorii sau noduri rutiere - o intersecție amenajată cu sens giratoriu în punctul de încrucișare cu DN 7, o intersecție amenajată cu pasaj suprateran peste DJ 401A și calea ferată București - Pitești - Craiova, o intersecție amenajată cu sens giratoriu în punctul de încrucișare cu DN 61.



https://www.cjd.ro/comunicate-de-presa/drumul-de-legatura-pentru-cresterea-accesibilitatii-in-zona-urbana-a-orasului-gaesti-a-primit-aviz-favorabil-din-partea-cnair

tom_sawyer

#5495
Faptul că DX BR-GL și Centura mare Galați nu se conexează poate fi o oportunitate. Până la urmă tot răul spre bine.

Dacă se face drumul de legătură (în prelungirea DX-ului) pe lângă combinatul siderurgic, acesta va servi ca o centură (împreună cu 10 km din VO Galați) pentru 3 localități traversate de DN25 Tecuci-Galați: Traian, Șendreni și Movileni.

Localitățile astea 3 vor primi și mai mult trafic odată cu deschiderea DX-ului și a podului peste Dunăre. Practic tot traficul din Moldova spre pod va trece prin ele.

De aceea trebuie construit cât mai repede acest drum de legătură între DX și VO Galați. Aprox. 7 km, la 2 benzi/sens (cu nod denivelat cel puțin la capătul sudic). Printre Combinat și Halda de zgură, zonă neconstruită. Sper ca UMB-ul să prevadă un nod în zona de NE a Bălții Mălina, Smârdan. Sau poate modificată intersecția cu DJ251, dacă nu e OK să fie două noduri atât de apropiate.

Va funcționa (și) ca centură pentru localitățile menționate mai sus și sufocate de traficul greu.

Deci trebuie SF-ul (eventual SF+PT) cât mai repede scos la licitație de CNAIR.





Powered by API/PUM imgur uploader

b1

Același lucru l-am propus și eu acum aproape 2 luni (dar si alții au făcut-o):
Quote from: b1 on October 11, 2021, 05:15:41 PM
Eu mi-aș fi dorit ca DX să fi continuat până la centura Galați (harta include și propunerea mea de traseu pentru autostrada A4, puteți selecta să nu o vedeți)
Nu cred că vom vedea prea curând un astfel de drum.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

razvan96

CJ Prahova are un proiect pentru o varianta de ocolire Busteni-Azuga. Memoriul tehnic al proiectului poate fi citit aici: http://apmph-old.anpm.ro/upload/222493_Consiliul%20Judetean%20Prahova%20Memoriu%20Varianta%20ocolitoare%20Azuga.pdf

nirolf

#5498
Centura Câmpulungului, de 7,8 km, cu un cost estimat la 18,8 milioane euro, propusă la finanţare cu fonduri europene


Quote
Aleşilor municipali li se cere un aviz de principiu pentru includerea ,,Variantei de ocolire a Câmpulungului – lungime estimată 7,8 km, cost estimat 18,8 milioane euro" în cadrul Master Planului General de Transport al României, respectiv în cadrul Planului Investiţional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2020-2030.

Proiectul de hotărâre inclus pe ordinea de zi a dezbaterii ordinare de marţi, 28 decembrie, a Consiliului Local, are la bază o adresă din 9 decembrie 2021, transmisă de către Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, prin care municipalităţii i s-a adus la cunoştinţă propunerea de includere la finanţare a variantei ocolitoare a Câmpulungului.

Autorităţile locale au fost solicitate să-şi dea acordul pentru introducerea ,,centurii" viitoare într-un proiect propus a fi finanţat prin Programul Operaţional Transport POT 2021-2027, pe lângă proiectele majore de infrastructură, în Axa 2 – ,,Îmbunătăţirea conectivităţii prin dezvoltarea infrastructurii rutiere pentru accesibilitate teritorială".


pasadia

Linkul corect este acesta - am cautat articolul pentru a afla ce solutie tehnica propun. Costul mi se pare mic pentru o constructie noua, banuiesc ca este vorba despre drumuri deja existente care ar urma sa fie reparate / asfaltate.

tom_sawyer

CNAIR a semnat, astăzi, cu reprezentanții autorităților locale din Călărași și Slobozia mai multe protocoale de colaborare.

În baza acestor documente vor fi elaborate și obținute:

- Studiul de Fezabilitate, documentația tehnică pentru Autorizația de Construire și Autorizația de Construire pentru Varianta de ocolire Călărași.

- Studiul de Fezabilitate, documentația tehnică pentru Autorizația de Construire și Proiectul Tehnic de Execuție pentru Varianta de ocolire Slobozia.

facebook Grindeanu

mirceaeliade

Un sumar al proiectelor VO la 6 Iunie 2022:



razvan96

Cateva licitatii pentru SF-urile unor variante ocolitoare:

1. Lansata de Primaria Bocsa: Elaborare Studiu de Fezabilitate, realizare doc. tehnică pentru Autorizația de Construire (P.A.C), obținere Autorizația de Construire (A.C.) și elaborare Proiect Tehnic pentru ob. de inv. Varianta de ocolire Bocșa", și asistență tehnică din partea proiectantului (pe perioada de exec. a lucr.) pentru obiectivul de investiții: Varianta de ocolire Bocșa

2. Relansata de Primaria Flamanzi, dupa o prima incercare anulata: Servicii de ELABORARE STUDIU DE FEZABILITATE, REALIZARE PROIECT PENTRU AUTORIZAREA EXECUTĂRII LUCRĂRILOR DE CONSTRUIRE (P.A.C.), PROIECT DE ORGANIZARE A EXECUȚIEI LUCRĂRILOR (P.O.E.) ȘI ELABORARE PROIECT TEHNIC PENTRU OBIECTIVUL DE INVESTIȚIE ,,VARIANTA DE OCOLIRE FLĂMÂNZI"

3. Lansata de Primaria Corabia: Elaborare Studiu de Fezabilitate, PUZ, realizare documentație tehnică pentru Autorizația de Construire (P.A.C), obținere Autorizația de Construire (A.C.) și elaborare Proiect Tehnic pentru obiectivul de investiții Varianta de ocolire Corabia

In plus, Primaria Blaj vrea si ea sa faca o VO, traseul conform SF aici: http://www.anpm.ro/documents/12671/77144508/Memoriu+prezentare+conform+Anexa+5E_VO_BLAJ.pdf/ae3dcf67-b47d-4289-a60c-1bfb81e673e7

mirceaeliade

pe harta CESTRIN au fost marcate vreo 30 noi proiecte "in pateneriat cu autoritatile locale" in majoritate variante ocolitoare.  sunt multe printre cele ~30 care par a fi deja in derulare

NGC

Ofertantii pentru "Servicii de ELABORARE STUDIU DE FEZABILITATE, REALIZARE PROIECT PENTRU AUTORIZAREA EXECUTĂRII LUCRĂRILOR DE CONSTRUIRE (P.A.C.), PROIECT DE ORGANIZARE A EXECUȚIEI LUCRĂRILOR (P.O.E.) ȘI ELABORARE PROIECT TEHNIC PENTRU OBIECTIVUL DE INVESTIȚIE ,,VARIANTA DE OCOLIRE FLĂMÂNZI"":

1. CONSITRANS
2. Asocierea SIMPA CONSULT + ROUTTE-CONSTRUCT