Centuri rutiere în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:48:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 15 Guests are viewing this topic.

Ionut

@radu24: multumesc pentru info, foarte utile linkurile tale! :cheers:
@valexandru: Nu e profil de autostrada... te-ai molipsit de la Boc. :) E un fel de drum expres. Mai ales ca multe intersectii nu sunt denivelate. :(

ciprebbe

Pare a se incepe si amenajarea unu drum de legatura nou intre Cluj si Floresti
Zona este tot mai aglomerata (Floresti-ul e mai nou cea mai mare comuna a tarii), se va incepe si construstia spitalului regional in zona bazei militare .......cu alte cuvinte daca nu se apuca repede de facut inca un drum de legatura aici se va crea un frumos  DOP pe E60


http://www.time4news.ro/cluj/administrativ/pista-de-biciclete-si-sosea-de-ocolire-intre-floresti-si-manastur.html
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

vchira

#167
Quote from: Ionut on March 29, 2012, 01:32:51 PM
@valexandru: Nu e profil de autostrada... te-ai molipsit de la Boc. :) E un fel de drum expres. Mai ales ca multe intersectii nu sunt denivelate. :(

esti sigur? eu stiam ca se construieste autostrada acolo. din documentele postate mai sus asa si reiese...pasaje par a fi peste tot unde se intersecteaza cu calea ferata si alte drumuri.hmm...

__EDIT:__ da! ai dreptate .... am cautat un pic pe net care sunt masurile unei autostrazi si intradevar va fi drum expres cu 2 benzi. dar ce inseamna in regim de autostrada? se poate circula cu 120Km/ora? sau de ce? trebuie sa existe un motiv ma gandesc.

valexandru

La fel am vazut si eu ca @vchira ca acolo scrie "profil de autostrada" si asa am preluat ca sa nu reinventez eu roata.
"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"

Ionut

Pai.... din documentul asta scrie, printre altele:

LOT I : Tronson 1, DN 1-DN 11
- lăţime parte carosabilă: 2 X 7 = 14 m
- lăţimea platformei drumului: 18,5 m
- intersecţie de tip giraţie la km 1+605

LOT 2: Tronson III, DN 13-DN 1
- lăţime parte carosabilă : 2 X 7,00 = 14 m
- lăţimea platformei drumului: 18,50 m
- intersecţie de tip giraţie la km 1+795

O autostrada are partea carosabila 2 x 3,75+3,75+2,5 (sau 2,75 banda de urgenta). Deci in niciun caz 2 x 7 = 14 m, ci vreo 2 x 10 = 20 de metri. Apoi sunt intersectiile tip giratie... care n-ai ce sa caute la autostrada, chiar daca noi mai obisnuim sa facem autostrazi cu sensuri giratorii in capat (a se vedea Sibiu bypass).

Este drept ca sunt prevazute pasaje si noduri, insa e un fel de drum expres, nu este autostrada dupa standardele 3,75 m o banda de circulatie si nu are banda de urgenta. Specialistii de pe-aici, gresesc? :dunno:

valexandru

#170
@Ionut: Intr-adevar asa scrie (Nu sunt specialist. Poate nenea_hartia stie.).Dar mai scrie si sub fiecare tronson 2 benzi de circulatie pe sens, profil de autostrada cu zona mediana. Ce nu am inteles e ce vrea sa zica prin "profil de autostrada cu zona mediana".
"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"

bogdymol

Nu pod deschide documentul ala (probleme cu netul meu), dar daca acolo scrie 2x7  = 14m si "zona mediana" inseamna ca vor fi 2 benzi de circulatie de 3,50 m fiecare separate pe mijloc de o zona mediana (ma indoiesc ca va fi zona verde larga ca in alte tari, ci cred ca vor fi doar parapete* de siguranta), fara banda de stationare accidentala (banda de urgenta). Eu zic ca va fi cam ca si aici:



Din pacate se alege tot varianta cu sensuri giratorii, pe care eu o consider proasta pe drumurile intens circulate (cum va fi acesta). Trebuie facute pasaje denivelate acum, pentru ca daca nu vor trebui facute peste cativa ani cand se va lucra si sub trafic...
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

Ionut

#172
Exact asa scrie bogdymol, am dat copy-paste mai sus din document. Multumesc ca ai pus poza facuta de mine, cum de nu m-am gandit sa o pun eu! :lol: Este exemplul perfect de ce se va face la Brasov ca profil. Poza este un segment din DN7 Deva-Sibiu, foarte aproape de Sacel (la cativa km de Sibiu). Poza este facuta pentru a vedea tunelul A1 (autostrada intra in acel deal). Dar e perfecta pentru discutia noastra pentru a vedea cum va arata centura Brasov. N-am nimic de adaugat la ce-a zis bogdymol.

valexandru

   Adica va fi exact ca si Centura Bucuresti intre DN7 si DN2, cand e o intersectie se intrerupe zona mediana si cel care vrea sa faca stanga asteapta o ora (daca are noroc), dar sa speram ca nu o sa fie asa de aglomerat...
"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"

vchira

Quote from: bogdymol on March 29, 2012, 03:30:27 PM
Din pacate se alege tot varianta cu sensuri giratorii, pe care eu o consider proasta pe drumurile intens circulate (cum va fi acesta). Trebuie facute pasaje denivelate acum, pentru ca daca nu vor trebui facute peste cativa ani cand se va lucra si sub trafic...

dupa cate am vazut pe plan sunt multe poduri si doar 1 singur giratoriu am vazut.

Ionut

Am vazut si eu ca nu sunt atat de multe giratorii... totusi daca este un pod peste centura nu inseamna ca acel nod este denivelat. Da da, zic corect, din pacate. Vreti exemplul perfect? E cam ce spune Alex un pic mai sus si este cazul pe CB la Stefanesti.

Pe centura capitalei la Stefanesti este un pasaj denivelat (DJ peste centura). Toate bune si frumoase, doar ca daca vii pe centura din directia Otopeni si vrei sa faci stanga sa intri pe pod si sa mergi spre Bucuresti, trebuie sa intersectezi sensul opus de pe centura si sa dai cedeaza. Asta n-ar fi o problema, este acolo banda de stanga... hai ca n-ai sta foarte mult la coada.

Doar ca e teribil de periculos mai ales noaptea pentru ca virajul la stanga se face foarte aproape de parapetul central si ai vizibilitate scazuta! Este extrem de periculos. Nu stiu daca s-a mai schimbat ceva in zona, insa nu cred...

Concluzia: la Brasov unde sunt prevazute noduri sper sa fie toate denivelate... sau macar partial denivelate cum este la Stefanesti. Deci nu te baza pe cate poduri sunt... intersectiile pot fi doar partial denivelate.

Ionut


udar

Centura Brasov  :o

a pus budrom pe A1 urmatorul link http://www.digi24.ro/stire/15-mai-termen-limita-pentru-Autostrada-Bucure-ti-Ploie-ti~2356
unde se spune ca tronsonul de centura de 7,2 km costa 53 mil euro, pentru o centura nu este cam mult pe km rezulra 7,36 mil euro /km  :dunno:
facand o comparatie cu lotul 1 Timisoara-Lugoj care este autostrada si are aproape 10km si costa aproape 50mil euro :bash:

:cheers:

budrom

-pretul include si valoarea terenului (exproprierile). In Bucuresti sunt terenurile "ceva" mai...scumpe!
Decat arabilul din exemplul tau.

:D

radu24

Din ce calcule am facut eu se aduna vreo 51 mil Euro fara TVA pentru ambele tronsoane(vreo 15 km). Adica in jur de 4 mil Euro pe km. Gresesc? Eu de aici am luat costurile: https://extranet.brasovcity.ro/Lists/Anunturi/Attachments/79/inceperea%20lucrarilor%20ocolitoare%2028_03_2012.pdf