Centuri rutiere în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:48:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 30 Guests are viewing this topic.

MHN


iuli

Adica ne-a spus o realitate... Astia vorbesc doar ca sa apara in ziare si lumea sa ii stie cand le vad numele pe buletinele de vot!  >:(
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

bogdymol

#137
Filmare noua de pe Centura Cluj :bash::bash::bash:

http://www.youtube.com/v/1PLQKVDqvlY

clip gasit pe trafictube.ro
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

Ionut

Vaaaai... :ohno:
Arata aproape la fel de rau ca acel cod pe care trebuie sa-l pui ca sa apara clipul embedded in forum. :D

Acum serios, chiar e grav ca fuge pamantul asa tare. Frate... da' de ce nu taie dealurile si fac viaduct si gata. Ca dupa cat s-au tot chinuit deja cred ca e mai scumpa decat o autostrada.

bogdymol

Quote from: Ionut on March 19, 2012, 04:45:39 PM
Arata aproape la fel de rau ca acel cod pe care trebuie sa-l pui ca sa apara clipul embedded in forum. :D

Deci recunosti ca acel cod e nasol tare de tot  :owned:

Quote from: Ionut on March 19, 2012, 04:45:39 PM
Acum serios, chiar e grav ca fuge pamantul asa tare. Frate... da' de ce nu taie dealurile si fac viaduct si gata. Ca dupa cat s-au tot chinuit deja cred ca e mai scumpa decat o autostrada.

Portiunea care e filmata aici e un fel de "centura la centura". Au facut drumul asa pentru a se putea circula, dar vezi si in filmare ca atunci cand va fi gata va fi viaduct acolo. Oricum, la cat s-au lungit cu centura si la cati bani s-a investit in ea puteau sa faca un lucru mult mai de calitate.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

Ionut

:lol: da, codul ala e :o rau de tot. Nu am gasit o alta solutie decat cu un addon care cam crapa si facea probleme, deci am lasat asa aiurea. Nu e chiar greu de tinut minte o data ce-l intelegi, mai ales ca ai buton de flash langa butonul pentru imagine.  :p

Legat de centura: e bine ca intr-un final fac viaduct... deja era penibil. Ce nu inteleg este cum naiba consultantii si/sau proiectantii au dat rau cu [...]-n fasole pentru ca mi-e rusine mie de rusinea lor. Or fi dealurile alea naravase, da' ar fi trebuit sa-si dea seama si sa proiecteze o solutie OK. Asta e exemplul perfect de lenesul mai mult alearga. Sau poate in cazul asta calicul mai mult plateste. Sau suntem prea saraci sa ne permitem produse ieftine. Se pare ca e valabil si pentru sosele.

adsailton92

Mai jos cateva poze cu viaductul si cate ceva de prin zona, poze "executate" in 31.01.2011
Cam as arata tot viaductul.


Pe viaduct se poate executa probe de atletism pentru ca la altceva nu foloseste momentan:

Sfarsitul viaductului

Acum, concret,panta actuala rezultata in urma improvizatiei trebuia atenuata prin acest viaduct. Totul ar fi fost frumos...
Lucrul acesta nu se va intampla prea curand sau s-ar putea niciodata, daca cineva din minister va avea "cohones".
De ce? Insuficienta cu care s-a facut studiul geologic si atentie...geomorfologic a dus la aceste aspecte.
Dealul Feleac are o structura geologica complexa, care dau fenomene geomorfologice complexe. Viaductul se poate construi peste toata alunecare, daca ai un orizont de roca tare, stabil in care "sa bagi" acele "bonturi" in care sapa foreza. Daca nu, se va forfeca viaductul.
Fara un studiu corect geologic, ai toate sansele sa dai de asa ceva:
Trovantii de Feleac; pe asta l-am gasit, imediat in urma rupturilor pe care le-a facut aceasta alunecare

Un pilon pe bila asta si.....
Valea de la min 1:11 trebuie drenata, pentru ca ea este energia acestei alunecari(alunecare stabilizata inca din cuaternar de padure, de vegetatie in general)
Ca si concluzie, trebuie neaparat urcat pe deal prin lucrari de captare, pe versant. Ceva de genul, fotografiat tot in zona, dar in partea de catre viaduct, catre Cluj:

Concluzie: studii geo si geomorfologice slabe;
-specialisti care, probabil au avertizat, de fapt, stiu sigur, ca au emis semnale dar au fost ignorati.
-probabil sunt si oameni din cadrul firmelor, care au spus niste lucruri dar au fost ignorati. Oare cum se simt ei????
Bani aruncati pe o lucrare care probabil va inghiti bani(in cel mai fericit caz) sau se vor abandona lucrarile.
M-as bucura enorm pentru aceasta zona geografica, ca tot ce am indrugat eu aici sa fie fals, la un moment dat.
Drumuri bune!

nenea_hartia

@adsailton92: mulţumesc pentru poze şi explicaţii! Foarte interesante, ca de obicei.

nenea_hartia


Ionut

Noutati si de la Tg Mures!

QuoteContract de Servicii ,,Revizuirea/actualizarea Studiului de Fezabilitate, A Proiectului Tehnic si a Detaliilor de Executie si Documentatia de Atribuire pentru Varianta de Ocolire Târgu Mures"

Compania Natională de Autostrăzi si Drumuri Nationale din Romania S.A. a semnat vineri, 9 martie 2012, contractul de servicii ,,Revizuirea/actualizarea Studiului de Fezabilitate,  A Proiectului Tehnic si a Detaliilor de Executie si Documentatia de Atribuire pentru Varianta de Ocolire Târgu Mures". 

Obiectivul contractului este de a revizui/actualiza studiul de fezabilitate, proiectul tehnic detaliile de executie si documentatia de atribuire pentru varianta de ocolire Târgu Mures.

Valoarea totală a acestui contract este de  287.000,00 lei (făra TVA), din care  69,25% reprezintă finantare nerambursabilă ce va fi acordată de Comisia Europeană prin  Fondul European de Dezvoltare Regională, restul sumei fiind asigurată de la Bugetul de Stat.  Prin implementarea proiectului se urmăreste îmbunătătirea calitătii vietii locuitorilor orasului Târgu Mures si a conditiilor de mediu prin transferarea traficului national si international în afara centrului urban. De asemenea, realizarea variantei de ocolire Târgu Mures va contribui la dezvoltarea economică a zonei, fluidizarea traficului, precum si la îmbunătătirea gradului de sigurantă a circulatiei.

Contractul de servicii ,,Revizuirea/actualizarea Studiului de Fezabilitate, A Proiectului Tehnic si a Detaliilor de Executie si Documentatia de Atribuire pentru Varianta de Ocolire Târgu Mures" a fost atribuit prin cerere de ofertă (OUG34/2006) firmei SC ARCADIS EUROMETUDES SA. Pentru realizarea obiectivului prestatorul are la dispozitie conform contractului 45 de zile.

sursa: CNADNR

Nu inteleg totusi cum vine varianta asta.... Tg Mures are centura de autostrada pe sud prin Autostrada Transilvania si Tg Mures-Iasi. "Are" in sensul ca va fi intr-un viitor anume. :) Aceasta centura e pe nord?

hentz

#145
Am ajuns ieri pe centura Alexandria,din pacate nu am avut si camera foto asa ca ne multumim si cu telefonul


Uploaded with ImageShack.us

Celebrele panouri


Vedre din punctul A catre B


Din punctul B catre C


Shapiro lucreaza si la reabilitare  DN6 intre Alexandria si Mihaiesti


In puctul D nelipsitele gropi arheologice,vorba lu'nea Gica cu care am stat de vorba "au venit cu maturicile au stat o saptamana, ne-au tinut din treaba ,au bagat la sac si au plecat,si cica se intorc saptamana viitoare"



Vedrere catre punctul E


Sa nu uit punctul critic podul peste Vedea ,punctul C pe harta.Turnarea pilonilor ,doi turnati ,unul cofrat ,unul armat.


Punctul E in DN6 dincolo de Buzescu,incheiasera munca


Diverse lucrari la podete si terasament





Zapada topita si-a facut de cap




Din dealul de departare au luat pamantul(rosu) pentru umplutur






Intrebare pentru @nenea ,@alecu sau cine se mai pricepe:Se decapeaza fix cat este trama sau mai mult ?.Mi se pare loc suficient de 2+2 si din ce imi amintesc nu era prevazut.

BTW ,Ionut nu trantesti si o cafenea la drum ,pai nenea unde ne mai povesteste ,si acusa vine 1  si este meciul cu Gyor! O:-)

iuli

-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Ionut

@hentz: Multu' mult pentru pozele de la Alexandria! Chiar ma intrebam daca se munceste! Spune-mi ceva te rog: se lucreaza la reabilitarea DN6 Alexandria-Mihailesti?! Nici nu stiam ca este dat pentru a fi reabilitat!

@iuli: Multumesc pentru filmari! :)

hentz

Quote from: Ionut on March 25, 2012, 08:12:48 PM
Spune-mi ceva te rog: se lucreaza la reabilitarea DN6 Alexandria-Mihailesti?! Nici nu stiam ca este dat pentru a fi reabilitat!

Sper sa nu bat campii dar imi amintesc ca este dat in reabilitare tot intre Alexandria si Craiova .Shapiro are tronsonul pana la Mihaiesti (Olt),mai departe paraca era Delta.
Revin cand aflu exact ,inclusiv centura Caracal,la care sper sa  ajung saptamana viitoare

Uite inca o poza cu zona largita ,nu este la uzura


bogdymol

QuoteIntrebare pentru @nenea ,@alecu sau cine se mai pricepe:Se decapeaza fix cat este trama sau mai mult ?.Mi se pare loc suficient de 2+2 si din ce imi amintesc nu era prevazut.

Din cate stiu eu se decapeaza pe toata latimea viitorului drum + latimea ocupata de taluzuri. Daca rambleul care se construieste este mare poate parea zona decapata excesiv de lata.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele