Centuri rutiere în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:48:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

alecu26

#5025
Presa din zona de ce nu face nimic? De ce nu se duce peste ei?

PS: in sfarsit se intampla ceva pe centura Stei. Veste proasta e ca tot Copisa e acolo constructor. Lucrari abandonate si la centura TGM, si la Mihailesti, lucreaza de vreo 5 ani pe drumul ala pe Valea Jiului. :(
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

NGC

Quote from: NGC on October 05, 2017, 08:42:46 PM
Quote from: adrian rosca on September 22, 2017, 10:41:22 PM
Licitatia pentru Consolidarea terenului de fundare aferent sectorului Estic al Variantei de Ocolire Tg. Jiu e suspendata din 19 septembrie.

Vrabiutele zic ca se va desuspenda curand si ca CNAIR trebuie sa adopte masuri de remediere.

Ramane cum am stabilit. :lol:

S-au adoptat masuri de remediere si noul termen pentru deschiderea ofertelor este 30.10.2017.

adigsm

Centura Satu Mare - informatii de la pasarele
A fost inceputa diagnosticarea arheologica pe o distanta de aproximativ 3 km. La sfarsitul lunii mai incep pe vreo 5 km. Pe restul nu este facuta deminarea. :)
La documentatiile anterioare au fost identificate nu mai putin de 12 situri pe traseu.
Descarcarea de sarcina arheologica este etapa urmatoare, si este in sarcina executantului de a contracta o firma de specialitate.
Se pare ca nu va fi usor nici cu centura SM in ceea ce priveste arheologia.

alecu26

Pe surse referitor la centura TGM:

- stabilizarea zonelor de debleu si rambleu (unde Copisa pretinde si se pare ca a si dovedit prin ceva expertiza ca lucrarile prevazute in proiect nu sunt sificiente), costa suplimentar aproximativ peste 50% din bugetul lucrarii. Mult peste limita prevazuta in lege.

- momentan se incearca o reziliere amiabila (La Copisa sigur i-ar conveni o reziliere in forta, ca sa scoata bani ulterior in instanta, dar nici CNAIR nu pare venit cu pluta).

Una din solutiile avute in vedere este un fel de reziliere partial, asemanator cu sectiune E din lotul 2 din Lugoj-Deva.

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

NGC

Pana nu uit iar, sa va mai zic ceva. :D

Vrabiutele zic ca urmeaza o surpriza pentru VO Iasi. ;)

rekul

#5030
^^

Contractul celor de la Copisa este de tip Fidic Rosu. In cazul in care problemele din exeprtiza realizata de cei de la Copisa se confirma , CNAIR ar trebui sa ii dea in judecata pe cei care au facut SF+Studii de teren+Proeictare, in baza caruia s-a licitat si sa le ceara daune mari. Pe de alta parte Beneficiarul poate realiza o contra-expertiza pentru a vedea daca se adeveresc cele expuse de Antreprenor in expertiza proprie. Interesul Antreprenorului e sa gaseasca cat mai multe probleme in legatura cu documentatia tehnica si ceea ce gaseste in teren. Fiind atatea probleme pe acest proiect s-ar putea sa ca si CNAIR sa vrea rezilierea si o noua expertiza/reproiectare prin includerea lipsurilor din proiectul vechi si scoaterea la licitatie, din cauza ca nu pot modifica contractul cu spaniolii. Sa vedem ce se ve intampla......

ovideatza

#5031
Si pe cand asteptam sa ciripeasca vrabiutele la Iasi? :D

Chiar e interesant ce apare: continuare VO centura usoara spre oras, ca tot face primaria pod prin zona sau continuare spre dn24 si dn28.


La Suceava nimic vesti?

NGC

Referitor la VO Iasi, informatia a ajuns de ceva vreme la centrul de comanda, dar o sa mai mentin putin suspansul. :D

FRS

#5033
Quote from: adigsm on October 20, 2017, 11:51:19 AM
Centura Satu Mare - informatii de la pasarele
A fost inceputa diagnosticarea arheologica pe o distanta de aproximativ 3 km. La sfarsitul lunii mai incep pe vreo 5 km. Pe restul nu este facuta deminarea. :)

Adi, legat de deminarea de la Satu Mare, e facuta pe aprox. 60% din expropiere. Restul ce nu s-a putut lucra a fost din cauza culturilor agricole aflate pe traseu. Cand se vor cultiva, continuam miscarea  :).
Avem si poze ca dovada.

adigsm

#5034
^
Merci!
Faine poze.

alecu26

#5035
Quote from: rekul on October 20, 2017, 05:47:50 PM
^^

Contractul celor de la Copisa este de tip Fidic Rosu. In cazul in care problemele din exeprtiza realizata de cei de la Copisa se confirma , CNAIR ar trebui sa ii dea in judecata pe cei care au facut SF+Studii de teren+Proeictare, in baza caruia s-a licitat si sa le ceara daune mari. Pe de alta parte Beneficiarul poate realiza o contra-expertiza pentru a vedea daca se adeveresc cele expuse de Antreprenor in expertiza proprie. Interesul Antreprenorului e sa gaseasca cat mai multe probleme in legatura cu documentatia tehnica si ceea ce gaseste in teren. Fiind atatea probleme pe acest proiect s-ar putea sa ca si CNAIR sa vrea rezilierea si o noua expertiza/reproiectare prin includerea lipsurilor din proiectul vechi si scoaterea la licitatie, din cauza ca nu pot modifica contractul cu spaniolii. Sa vedem ce se ve intampla......

Mai mult de o garantie amarata de 10% din valoarea de proiectare nu poti obtine. (Dar tu ai dreptate in teorie. Prin tarile cu apa calda, proiectele care duc la variatii asa mari de cantitati de obicei duc si la falimentul proiectantului).

Proiectantul acolo nu mai exista demult. Nici persoane nici firme. CNAIR mai are si prostul obicei sa nu includa nimic intr-un contract de proiectare referitor la partea de derulare a executiei. Maxim e inclus ceva de genul....Proiectantul va participa la fazele determinante si sunt alocate cateva sute de ore.

De asta am zis si eu de reziliere amiabila pe sistemul Lugoj Deva lot 2, loturile cu tunele in plus si viaducte modificate masiv. Pacat. Si finalizarea acestui proiect se va duce undeva la 10 ani. (ca sa nu zic 20 de ani, ca primele ridicari topo prin 2003 s-au facut).
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

pentium10

este vorba si de un proiect foarte vechi, doar cu Copisa s-a semnat contractul acum 7 ani, in octombrie 2014, proiectarea a fost mult inainte de anul 2014.
de atunci si preturile s-au schimbat, si legal nu prea intra in suma alocata 134m.

doar pentru Lot3 de pe A10 care are o lungime similara cu VO Tirgu Mures adica 11km, chiar daca la nivel de autostrada e aia, a fost adjudecat la o suma 420.51m de multi considerata putin
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

alecu26

Strabag a avut cred ca 10.000 euro in spate. :)
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

pentium10

#5038
pe surse, sunt multe nervi la Copisa, si as vrea sa cer de la CNAIR documentele - comunicatii realizate intre ei anul acesta
va rog sa ma ajutati sa pun intrebarile potrivite, si ce sa cer, si cum sa formulez sa mi le si dea (doar intrebariile ma intereseaza, paragraful cu legiile le stiu deja)

un articol in limba maghiara, care a pus degetul pe rana, Google Translate ne ajuta

https://translate.google.com/translate?sl=hu&tl=ro&js=y&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&u=https%3A%2F%2Fszekelyhon.ro%2Faktualis%2Fsokkal-tobb-munkalatra-van-szukseg-az-elkerulo-utnal-mint-az-eredeti-tervben-szerepelt&edit-text=&act=url (original)
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

alecu26

Istenem, Istenem ziarul citat la mine facut. Nu frumos din parte lui.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).