Centuri rutiere în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:48:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 17 Guests are viewing this topic.

Ionut

Uite ca se face si centura la Tecuci prin Regio... foarte bine!



QuoteMinistrul Transporturilor şi Infrastructurii, Alexandru Nazare, a participat astăzi la semnarea contractului pentru construcţia variantei de ocolire a municipiului Tecuci, proiect finanţat din fonduri europene nerambursabile. La evenimentul desfăşurat la Tecuci au participat şi primarul municipiului, domnul Eduard Finkelstain, prefectul judeţului Galaţi, domnul Paul Florea, dar şi parlamentari reprezentanţi ai judeţului Galaţi.

Contractul pentru construcţia variantei de ocolire a municipiului Tecuci a fost semnat cu antreprenorul SOCIEDADE DE CONSTRUCOES SOARES DA COSTA S.A., iar termenul de finalizare a lucrărilor este de 18 luni. Lungimea variantei de ocolire Tecuci va fi de 6,945 kilometri, iar valoarea contractului semnat este de 49,019 milioane lei, faţă de 69,956 milioane lei, cât era valoarea estimată. Finanţarea acestui obiectiv este asigurată din Fondul European pentru Dezvoltare Regională (FEDR) în proporţie de 69, 25%, restul fondurilor fiind asigurate de la bugetul de stat.


sursa: MT

iuli

Frumos proiectul... Am mers pe centura de nord de la Tecuci si e foart utila. Acum va fi si mai utila si cu continuarea spre Galati.
Totusi nu inteleg de ce trebuia S-ul ala aiurea  :(
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Ionut

Da, si mie mi s-a parut ciudat... poate e vreo problema cu terenul sau poate este vreo investitie mare a unui bastan (sau ceva mare retailer) care are nevoie musai de terenul ala.

Ionut

Avem si Targu Mures...

QuoteCompania Natională de Autostrăzi şi Drumuri Nationale din România a semnat, vineri, 9 martie 2012, contractul pentru "Revizuirea şi actualizarea studiului de fezabilitate, proiectulul tehnic, detaliilor de executie şi documentatiei de atribuire pentru varianta de ocolire Târgu Mureş".

Valoarea contractului este de 287.000,00 lei fără TVA, acesta fiind atribuit firmei  ARCADIS EUROMETUDES SABETARMEX S.R.L.  Durata contractului este de o lună şi jumătate. Proiectul este finantat de Fondul European de Dezvoltare Regională (69,25 %) şi de la Bugetul de stat (30,75 %). 

Scopul contractului este de a revizui şi actualiza  studiul de fezabilitate, proiectul tehnic, detaliile de executie şi documentatia de atribuire existente şi de a pregăti cererea de finantare FEDR pentru varianta de ocolire Târgu Mureş. După finalizarea acestui contract, CNADNR va scoate la licitatie contractul de executie lucrări pentru VO Târgu Mureş. 

sursa: CNADNR

Bune fondurile astea Regio, ar fi bine sa fie atrase mai cu talent.

MHN

Quote from: Ionut on March 12, 2012, 04:17:49 PM
Avem si Targu Mures...

QuoteCompania Natională de Autostrăzi şi Drumuri Nationale din România a semnat, vineri, 9 martie 2012, contractul pentru "Revizuirea şi actualizarea studiului de fezabilitate, proiectulul tehnic, detaliilor de executie şi documentatiei de atribuire pentru varianta de ocolire Târgu Mureş".

Valoarea contractului este de 287.000,00 lei fără TVA, acesta fiind atribuit firmei  ARCADIS EUROMETUDES SABETARMEX S.R.L.  Durata contractului este de o lună şi jumătate. Proiectul este finantat de Fondul European de Dezvoltare Regională (69,25 %) şi de la Bugetul de stat (30,75 %). 

Scopul contractului este de a revizui şi actualiza  studiul de fezabilitate, proiectul tehnic, detaliile de executie şi documentatia de atribuire existente şi de a pregăti cererea de finantare FEDR pentru varianta de ocolire Târgu Mureş. După finalizarea acestui contract, CNADNR va scoate la licitatie contractul de executie lucrări pentru VO Târgu Mureş. 

sursa: CNADNR

Bune fondurile astea Regio, ar fi bine sa fie atrase mai cu talent.

Vad ca doar pentru Centura Timisoara Sud nu se gasesc fonduri !

iuli

Depinde de cum ies voturile... mai ales la general!  :((
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Ionut


udar

#127
mare rusinica la ministerul transporturilor si la ministrii care s-au perindat pe acolo pentru ca nu au fost in stare sa rezolve si centura Timisoarei, vad ca de ceva vreme cam peste tot se poate numai aici nu, oare de ce ............... :dunno:
si cea care este a fost jefuita de la 4 benzi la 2 benzi................ :help:
pentru mine este rea vointa din partea lor asa ca mare rusine , nu cred ca este vorba de neputinta ,nestinta, incapabili,etc................ :nono:
toti ministrii care au fost la m. transportului au tratat cu mare indiferenta acest oras.......... ???
:cheers:

MHN

Quote from: udar on March 13, 2012, 10:45:03 PM
mare rusinica la ministerul transporturilor si la ministrii care s-au perindat pe acolo pentru ca nu au fost in stare sa rezolve si centura Timisoarei, vad ca de ceva vreme cam peste tot se poate numai aici nu, oare de ce ............... :dunno:
si cea care este a fost jefuita de la 4 benzi la 2 benzi................ :help:
pentru mine este rea vointa din partea lor asa ca mare rusine , nu cred ca este vorba de neputinta ,nestinta, incapabili,etc................ :nono:
toti ministrii care au fost la m. transportului au tratat cu mare indiferenta acest oras.......... ???
:cheers:
E evident de ce.
Ceea ce sper eu acum, este ca asteptand noul exercitiu bugetar/financiar, sa nu se gandeasca vreo minte iluminata ca trebuie refacute SF-ul, PT-ul, etc... astfel incat sa se mai traga mata de coada alti doi ani.

adsailton92

Salutari distinsi colegi,
Bine v-am regasit(pe multi va stiu din vecini si de la multi dintre voi am avut numai lucruri bune de invatat). Am postat aici, deoarece am o oarecare afinitate pentru Centura Clujului, de care ma simt legat prin anii de facultate. Asa ca, asa cum am facut si in partea cealalta, informatii despre Centura Clujului voi aduce mai mult pe aici. Ma refer la poze si scurte explicatii care tin de natura reliefului din zona. Ma pot lauda, ca am fost primul, care am iesit cu un mini reportaj din aceasta zona... :o :D :(, imediat dupa deschidere si am sustinut inca de pe atunci, insuficienta studiului geologic si locul prost ales, din toate punctele de vedere. Se poate verifica pe celalalt forum:))
Succes tuturor in continuare

Ionut

Bine ai venit, adsailton92!
Ne bucuram ca esti alaturi de noi si te asteptam cu vesti si poze/clipuri video de la Cluuuuj! :D

:cheers:

adsailton92

Mai jos aveti o mica "compunere" pe care am mai postat-o si in alt loc. Nu am mai modificat-o, este direct reprodusa aici, ca sa inteleaga toata lumea, cam ce se petrece in zona cu probleme de pe Centura Clujului.
Observatiile au fost facute in data de 30.01.2012.
Conditiile au fost foarte grele, frig si zapada...



Salut,
Astazi, la intoarcere de la Satu-Mare spre Tg Mures, am intrat din nou cu forte proaspte pe Centura Clujului. Scopul acestei "vizite" a fost, nu sa vad ce s-a mai lucrat, ci sa caut in teren "urme" ale problemei de aici, sa ma lamuresc eu si poate voi, care sunt datele problemei.
M-am convins, mergand prin zapada sau escaladand(pe burta) parapetii superbetonati ai lucrarii. Sa incepem...Mai intai, asa cum cunoaste toata lumea, firmele care construiesc aceasta centura, se lovesc de problema unei alunecari de teren, aparute "ca din senin". Aceasta alunecare, dupa cum am mai explicat intr-un post anterior, era aici, de mii de ani, stabilizata de padure. Energia acestei alunecari este "purtata" de o vale(notata cu albastru pe harta), care debuseaza, iasa la suprafata, undeva in zona viaductului mare(nu am stiut cum sa i-l numesc). Aceasta vale curgea linistita aici, de mii de ani, pe sub radacinile copacilor, avand energia ei, normala, nerupand nimic, fiind oarecum stabila. Fara un studiu corect geologic si geomorfologic, presupunand in asta, deplasare la fata locului, la care se adauga, cred, o serie de masuratori tehnice, ea nu a fost observata decat in momentul in care au intervenit in teren, oamenii. Si cum altfel decat rupand parapetii de beton ai lucrarii. De fapt ce s-a intamplat...ce cred eu, e, ca in momentul in care au adancit traseul pentru a creea o atenuare a pantei, pantii sau cum s-ar numii corect, au blocat aceasta vale, energia s-a canalizat in spatele obstacolului artificial, rupand parapetii centurii, totul, in stransa legatura cu defrisarea.
Mai jos aveti o harta pe care am notat aceste aspecte. Este vorba despre o harta topo, pe care am obtinut-o cu amabilitatea unui prieten, caruia ii multumesc pe aceasta cale.

Apa tinde sa mearga la vale, cum ar zice unii, dar mai vrea sa si balteasca, daca se poate. Foarte adevarat, deoarece in spatele parapetilor de beton, care plesnec, am gasit trestie, curgere superficiala, care zvacneste din frontul de alunecare. Sa punem niste poze, ca sa fim mai expliciti:
Dupa acele ziduri de beton am fost.
Se vede clar, cum alunecarile sunt reactivate, stratul proaspat de pamant fiind dovada

Se vede clar, cum fata de luna noiembrie, in spatele zidului de beton este o alta priveliste, o alunecare de teren, in toata regula. Aceste poze sa le priviti, avand urmatoarea "busola", in partea dreapta e centura.....


Ce am gasit dupa zid:
trestie-semn al stratelor acvifere de suprafata, apa balteste.





Sant cu apa:

Ca si o concluzie generala, e, ca in spatele zidului de beton e apa in exces, vara putand sa cante cu succes broastele. Turturii sunt prezenti prin toate tevile care impung betonul. Nu i-am fotografiat deoarece aveam soarele in fata. Dar sper ca ma veti crede. Aveau aspectul unei cascade inghetate.
In incheiere, atat doresc sa mai adaug si aici i-l citez pe un amic, au vrut sa rezolve problema plecand de la efect nu de la cauza. Cel putin la ora actuala, oricine merge pe teren vede acest lucru. De ce? Pentru ca trebuie cautat undeva sus pe deal si captati toti torenti, drenati si canalizati. Sper ca m-am exprimat bine. Degeaba toarna ei beton jos. Nimeni(geologi si geomorfologi ai firmei care au participat la proiect) nu a facut un pas pe teren pe unde am fost eu astazi si in noiembrie. Bine ar fi sa ma insel eu, un simplu user pe un forum. Dar sa stiti, ca din rezultate asa se vede. Ziaristii ar trebuii sa faca mult mai multa munca de teren, iar cei de la MT o ancheta. E simplu.
Inca doua poze foarte sugestive:
Valea despre care v-am vorbit si cum statea padurea in luna noiembrie:


Acei copaci s-au rupt(forfecat) exact in intervalul noiembrie 2011-momentul actual 2012. Si nu sunt rupti de oameni. De fapt acolo se retrage rapa alunecarii catre versant, un fenomen normal pentru orice alunecare de teren care se dezvolta.

adsailton92

Bun...
Se mai impun cateva observatii, personale:
-specialistii care au facut studiul, eu cred, ca nu stiau de aceasta vale, care constituie de fapt energia acestei alunecari. Altfel nu i-mi explic, cum naiba de au barat-o.
-sambata o sa ma duc prin zona, dar din spusele unui prieten, inca este zapada.
-ca sa domoleasca aceasta alunecare trebuiesc facute lucrari de amenajare pe versant, sus
-cred, ca voi gasi multe modificari, in momentul in care zapada se va topi cu totul, iar afara vor fi 15-20 grade Celsius.
O sa revin cat de curand cu poze noi si sper sa ma insel.
Drumuri bune!

Ionut

WOW, asta da analiza!!! Multumim si asteptam vizite dupa ce se mai topeste zapada! :cheers:

---

Centura la Mircesti. Ce-i drept a trebuit sa caut pe Google unde vina localitatea. :)

http://www.youtube.com/v/CJJm097DZ2A

Ionut

Baieti, uitati ca este in viata si centura Timisoarei! :D

QuoteConstantin Ostaficiuc: "Inelul Timisoarei este absolut obligatoriu in urmatorii ani"

Ce ne puteti spune despre Centura ocolitoare de Sud a Timisoarei?

Initial ne doream o parte din centura, sa scoatem traficul greu din oras. Cat de cat s-a finalizat aceasta centura tot in timpul guvernarii PDL. Tot in guvernarea PDL s-a facut studiu de fezabilitate si s-au obtinut prin acord guvernamental, indicatorii tehnici pentru centura de sud. Dupa ce s-a facut tot in guvernarea PDL acest lucru, am vazut colegi din opozitie care au intrebat de ce nu sunt bani sa se faca imediat aceasta lucrare. Foarte interesant, cand au fost la guvernare nici macar nu si-au pus problema sa faca o astfel de centura. Si eu imi doresc aceasta centura. Cred ca inelul Timisoarei este absolut obligatoriu in urmatorii ani.

sursa: Opinia Timisoarei