Centuri rutiere în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:48:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

voicul

Varianta de ocolire Caracal, procent fizic realizat 92.00% (noiembrie 91.00%)

1% ... chiar lucreaza cineva pe tronsonul asta?

GDPR

In Monitorul Oficial nr. 1035 de azi a fost publicata Hotararea Guvernului privind declanşarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Amenajare intersecţie cu sens giratoriu pe DN CB km 6+000 la Tunari cu DJ 200B".

NGC

#4502
A fost lansata astazi licitatia pentru "REVIZUIRE STUDIU DE FEZABILITATE, REVIZUIRE PROIECT TEHNIC SI DTAC "VARIANTA DE OCOLIRE BÂRLAD"".

Valoarea estimata: 850,000.00 RON fara TVA
Termen depunere oferte: 01.02.2017

Termen predare SF: 3 luni de la semnarea contractului
Termen predare PT / DDE: 6 luni de la semnarea contractului

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

NGC


NGC

#4505
A fost lansata astazi licitatia pentru "Servicii de de Elaborare SF+PT+DE+AT+ DTAC pentru obiectivul: ,,Varianta ocolitoare Giurgiu"".

Valoarea estimata:  2,924,999.50 RON fara TVA
Termen depunere oferte: 06.02.2017

Termen predare SF: 6 luni de la ordinul de incepere
Termen predare PT / DDE: 11 luni de la ordinul de incepere

NGC

#4506
Quote from: klacsma on October 21, 2016, 03:09:39 PM
Pe site-ul FB al primariei Carei scrie ca se va face in regie proprie:

"Primăria Carei
october 7., 11:01 ·
Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a găsit o soluție pentru a debloca situația variantei ocolitoare a municipiului Carei. Lucrările urmează să fie continuate în regie proprie începând din primăvara anului 2017. "Conducerea Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Cluj mi-a comunicat faptul că s-a identificat o soluție pentru continuarea lucrărilor la variantele de ocolire a Careiului și Săcueni (Bihor). În ambele cazuri, firmele care au au câștigat lucrările de execuție refuză să le finalizeze. Lucrările vor fi continuate în regie proprie de către CNADNR. Se va face un inventar al lucrărilor executate de firma Magenta SA, urmând ca lucrările să înceapă efectiv în primăvara anului următor", a declarat primarul municipiului Carei, Eugen Kovacs."

In 20.12.2016 CNAIR a atribuit direct catre RUTIER CONEX XXI contractul pentru "Servicii de Expertiza tehnica asupra lucrarilor efectuate pentru obiectivul Construire VO Carei" contra 88.000,00 RON fara TVA.

NGC

Quote from: NGC20 on November 19, 2016, 08:03:08 PM
Quote from: NGC20 on October 21, 2016, 12:23:29 PM
Ofertele pentru "Servicii de proiectare PT + DE + DATC + Asistenta Tehnica + Executie lucrari inclusiv servicii cadastrale si intabularea coridorului de expropriere pentru obiectivul "Amenajare intersectie cu sens giratoriu pe DN CB km 6+000 la Tunari cu DJ 200B"":

   2.361.427,84 RON fara TVA    Valoare estimata
1. ? RON fara TVA    Asocierea SC DIMAR SRL - SC BETA-COPS SRL
2. ? RON fara TVA    Asocierea SC MARISTAR COM SRL - SC TEHCON EDILITARE & INFRASTRUCTURA SRL - SC POD PROIECT SRL

QuoteData limita de evaluare a ofertei: 14.11.2016 18:00
Data evaluare tehnica: 09.11.2016 10:55
Data limita de valabilitate a ofertei: 17.02.2017

Desi sunt doar 2 oferte, nu s-a reusit finalizarea la timp a evaluarii financiare, asa ca s-a dat o noua data limita.

Noua data limita de evaluare a ofertei: 30.11.2016 18:00

Contractul a fost atribuit catre MARISTAR.

stangabriel

#4508
Giratoriul din spatele Mall-ului pe centura Ploiesti nord, e gata de inainte de Craciun.
E  super util, dar e primul giratoriu in panta prin care am trecut .. e normal? Oricum , o sa va bufneasca rasul, si Abs-ul.

JohannDB

Quote from: stangabriel on January 03, 2017, 12:11:10 AM
.......................................................................
E  super util, dar e primul giratoriu in panta prin care am trecut .. e normal? Oricum , o sa va bufneasca rasul, si Abs-ul.

    ...Nu este nici primul, nici ultimul "giratoriu în pantă"...... Te invit să traversezi unul, pe Centura Brașov VO 1K, pe la KM 2,5, dinspre Intersecția DN1 / DN1A, la intersectarea cu DJ 103A (Drumul Tărlungeniului/Zizin). Aici ai să vezi că orizontalitatea/planietatea la cele patru intrări-ieșiri, te face să te întrebi dacă nu ești pe o "mare agitată".
Și poate este puțin "Of Top", dar cum nici aici nu-i caz singular, mă întreb de ce există o diferență de nivel așa de mare între lateralul/marginea dreaptă a girației și centrul ei (de la acel nelipsit și imens "con" central din sens... Citeam prin niște normațive, referitoare la "pantele transversale" ale ale suprafețelor carosabile, că această pantă (de scurgere a apelor) se înscrie între 1,5 și 3 %.....
     ...Și mai întreb ceva: de sunt necesare aceste "trunchiuri de con" atât de / cât mai , înalte, din centrul unul giratoriu ? E nevoie de atât pămnt și flori (în multe locuri) pentru a îngropa niște bani ?  Să nu-mi spuneți că sunt "conuri anticar", adică pentru cei care cutază să se mai înfigă în ele, la ceas de noapte, ceață, ploaie sau altceva....  Mi-a fost dat să văd, pe "drumuri naționale", dar și de "Land", giratorii al căror "con" este decupat, pavat sau simplu cu piatră spartă/ornamentală, dar blocat cu marcaje, prin care la nevoie (cu piese lungi sau late) poți trece prin MIJLOCUL LOR; asta prin Germania, Austria, Cehia..... Bravo celor de la Oradea, care și ei, le-au gândit (giratoriile) cu destulă lărgime !!

elphax

in general e pana la un metru inaltimea "conului" ca sa vezi si ce este dupa.
cred ca principalul motiv este ca sa nu treci direct daca nu vezi ca e giratoriu, te opresti in el. te arunca putin in sus, te zgaltaie bine, dar te opreste in conditii destul de sigure pentru ceilalti participanti in trafic. daca soferul de tir adoarme, doar un con serios il poate opri :)
acum 8-10 ani am circulat mult prin Elvetia si Franta, mai mult pe DN decat pe autostrada cu taxa, si la fiecare localitate erau astfel de giratorii care in plus aveau si vegetatie , flori, arbusti, statui, cate un panou de reclama etc





uite, asta in franta nu a franat deloc si a urcat direct


ideea e ca mai bine isi sparge prostul masina pe con decat sa izbeasca frontal sau lateral alte masini care vin regulamentar

stangabriel

Giratoriu de la Ploiesti nu e in panta precum un con, e precum inelul de asteroizi ale lui Saturn. Nu stiu ce alta  comparatie sa fac. Adica intri cu o oarecare viteza la un nivel si deodata cobori, iar fortele fizicii iti sunt nefavorabile. Semicercul de nord e mult mai sus fata de semicercul de sud.



JohannDB

#4512
^

...Exact asta am vrut să spun și am și exemplificat cu cel de la Brașov. Cele patru artere nu sunt pe același plan nici între ele și pe girație, nu există continuarea aceluiași plan (orizontal), de unde și senzația că zbori/cazi/dai în groapă.... Plus faptul că panta centru-margine nu are 1,5-3 %, fapt ce contribuie la senzația de "aruncare" spre exteriorul girației, la viteza pe care-o poți avea aici !!
   Cât privește înălțimea, și din ce am văzut "pe dincolo" și din exemplele colegului, le văd "destul" de aerisite, în sensul că ai vizibilitate destul de mare pe lateralul și deasupra "conului", nu mai e o "surpriză" când îți apare unul din stânga.

vancouver

Franta si Italia sunt pline de giratorii si au circulatia ingreunata si blocata mai tot timpul. Noi suntem atat de idioti, incat ii copiem, in loc sa copiem pe nemti si austrieci, unde giratorii gasim numai la intersectii de drumuri secundare, slab circulate, iar in rest totul este denivelat sau in cel mai rau caz cu semafor, sau in cazuri rare, cu giratorii cu  diametru de 100m-200m, adevarate drumuri de colectare-distribuire intre alte drumuri.

Pentru centurile rutiere noi este intr-adevar cea mai la indemana solutie de conectare cu drumurile transversale, dar este o greseala. Este o greseala sa proiectam drumuri noi cu astfel de serpentine (DA, ATENTIE, CURBE ASA DE STRANSE CA LA UN GIRATORIU INTALNIM NUMAI SI NUMAI LA SERPENTINE ! ! ! ). Teoretic razele de curbura specifice unui giratoriu SUNT INTERZISE PE UN DRUM NATIONAL, eu sincer nu inteleg cum se poate aproba asa ceva.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

elphax

Vancouver are dreptate, cu cat mai mare cu atat mai bine  (diametru) cu e de exemplu cel de la centura Timisoara si E69 spre Arad, conul are 150m , toata giratia are aproape 200m