Centuri rutiere în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:48:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 23 Guests are viewing this topic.

cutter

Quote from: AlexxC on September 20, 2016, 12:08:22 PM
De ce la sensurile giratorii de la intersectia DNCB cu A3 si la Stefanesti nu exista banda directa pe directia Otopeni-Afumati fara intrarea prin giratorii?!?!?!?Loc este,asfalt este,trebuie doar marcaje ,borduri si indicatoare.

La A3 este prevăzută a se realiza acea bretea de bypass a giratoriului în cadrul contractului cu Aktor-Euroconstruct care include și terminarea celor 3km de la intrarea în București și nodul Moara Vlăsiei.

AlexxC

#4216
Multumesc pentru raspuns! e bine de stiut ca se va face modificarea,dar la Stefanesti nu e nimic planificat?
Ma ofer voluntar sa trasez marcajele,ba chiar vin si cu vopseaua de acasa;Mai am nevoie de cineva cu muschi sa mute parapetii.Nu cred ca  dureaza mai mult de un weekend :))
PS:pe waze apare ca se executa  lucrari in punctele mentionate...s-au apucat deja?stie cineva despre ce lucrari este vorba?

ioio_viola

https://www.facebook.com/catalin.drula/posts/1325647707476199

Cătălin Drulă
12 hrs · Bucharest ·

Pentru că am primit foarte multe întrebări pe această temă, vreau să fac o clarificare: Centura Timișoara este finanțabilă din fonduri europene și programată în actualul ciclu de investiții, 2014-2020. Așa prevede Master Planul adoptat săptămîna trecută de guvern.

(Puteți consulta aici http://mt.gov.ro/.../master-plan-genera.../documente-master-plan în documentul intitulat Anexa, secțiunea 10.16 la pagina 92 în tabelul intitulat Capitolul VI, finanțare din Fondul de Coeziune).

Știu că au apărut alte informații în presă plecînd de la un răspuns emis de CNADNR: proiectul era identificat ca fiind în Anexa 10.17, adica cu implementare după 2022 - el este de fapt în Anexa 10.16, așa cum poate verifica oricine în documentul menționat.

Ce urmează: faza de pregătire a proiectului (studiu și proiect tehnic) și apoi execuția lucrărilor. Vom discuta cu ministerul și cu autoritățile locale despre un calendar mai precis în următoarele săptămîni și vom reveni cu detalii.

cc Vrem centura pentru Timisoara

UPDATE: Ca să fie clar, Master Planul nu e făcut de mine sau după bunul plac al acestui guvern. Este un document strategic în care proiectele sunt prioritizate după funcții-scor, trafic, cost, elaborat de o echipă din Min. Transporturilor cu ajutorul unui consultant extern și cu luarea în considerare a observațiilor primite la dezbaterile publice. În legătura cu Centura Timișoara, văzînd discuțiile și întrebările din spațiul public, m-am uitat pe Master Plan și am văzut că de fapt este prioritizată _acum_, nu peste 10 ani. Sper că acum lucrurile sunt clare.

ioio_viola

si totusi cum e, se face pana in 2020 sau nu?

o intrebare pusa pe facebook: Manuel Ene: Vorbim de varianta CU activarea clauzei pentru reforma structurala sau de cea FARA activarea clauzei? Se jongleaza cu acest termen iar oamenii nu stiu ce sa creada. E clar ca nu avem banii fara activarea clauzei iar activarea nu este posibila, asa ca... despre ce vorbim aici?

Lvs_tm

Asta cu 2020 e anectoda, este sfarsit de 2016, nu tu licitatie, proiect tehnic, exproprieri etc.

perfidus

E cam ca centura Slatina pana în 2019 (inclusiv pod peste Olt).


Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk

Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

colinb73

https://www.facebook.com/catalin.drula/posts/1325647707476199
Mai sunt udate-uri:
"UPDATE2 (după lămuriri de la ministerele implicate): Lista de proiecte finanțabile din fonduri europene este cea menționată mai sus (care include Centura Timișoara în 2014-2020) și care de altfel va fi anexată și la Programul Operațional Infrastructură Mare. Scenariul care a indus confuzie și care apare la pagina 120 nu mai este cel de lucru.

UPDATE3: Cred că este foarte importantă și implicarea autorităților locale în procesul de pregătire a proiectelor. Există cel puțin un caz la Oradea unde primăria a pregătit (studiu de fezabilitate și proiect tehnic) două proiecte care au fost ulterior implementate de CNADNR (e vorba de cele 2 pasaje de pe Centura Oradea). Studiem posibilitatea de a formaliza acest mecanism. Personal, cred că ar fi benefică o anumită descentralizare a pregătirii de proiecte și o anumită competiție între orașe/regiuni (pe rezultat = "am proiectul pregătit", nu pe influență politică cum s-a făcut de-a lungul timpului, "sunt prieten/din același partid cu ministrul").

UPDATE4 (și ultimul, să nu facem un roman, totuși): Nu mă refeream neapărat la cazul specific al Centurii Timișoara cu comentariul de mai sus referitor la implicarea autorităților locale. Era vorba de un principiu mai general."

Deci e pe 2014-2020 - prob lucrarile incep in 2018 pana se termina lictatiile, contestatiile.

dr4qul4

Quote from: colinb73 on September 21, 2016, 05:56:14 PM

UPDATE3: Cred că este foarte importantă și implicarea autorităților locale în procesul de pregătire a proiectelor. Există cel puțin un caz la Oradea unde primăria a pregătit (studiu de fezabilitate și proiect tehnic) două proiecte care au fost ulterior implementate de CNADNR (e vorba de cele 2 pasaje de pe Centura Oradea). Studiem posibilitatea de a formaliza acest mecanism. Personal, cred că ar fi benefică o anumită descentralizare a pregătirii de proiecte și o anumită competiție între orașe/regiuni (pe rezultat = "am proiectul pregătit", nu pe influență politică cum s-a făcut de-a lungul timpului, "sunt prieten/din același partid cu ministrul").


Asta ar fi cea mai buna solutie pentru a avea centuri si chiar autostrazi. CL si CJ pot pregati documentatiile mult mai repede si mai bine decat CNADNR-ul. Pentru ca sunt de 50 de ori mai multe si de 50 de ori mai aproape.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

colinb73

Da e f buna ideea dar stii nu cred ca poti face proiecte ca si autoritate locala daca nu stii sigur ca vor fi si finatate.
Nu poti sa le faci si sa stai cu ele asa in asteptare.

myid

Implicarea autoritatilor locale e esentiala,
Si la Brasov s-a realizat acelasi lucru, o parte din centura actuala a fost realizata 1+1 din fonduri de preaderare + imprumuturi de catre administratia locala . Apoi a fost preluat de CNADNR si updatat.
Daca nu ma insel si ceva proiectare a fost facuta tot din banii CJ/CL


dr4qul4

Cred ca doar cine nu vrea nu gaseste finantare pt o centura!  Sunt atatea variante. Poate fi in MPGT , chiar daca proiectul intreg are otizont 2036, asta nu inseamna ca nu se poate face o bucata mai devreme. Si mai avem si fondurile de dezvoltare regionala.
Adica au asfalt si ulitele care duc la camp, sau drumuri forestiere, si nu pot face un nou DJ care sa urmeze un drum agricol?
Orasele mai mari pot primi finantare europeana pentru o strada noua.
Soluții exista, trebuie doar ca cineva sa faca un proiect bun si fara dedicație.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

ioio_viola

Cam aia am spus si eu mai de mult. Daca in fiecare an facea primaria+cj macar cate un km din centura sub a Timisoarei acum aveam deja o mare parte din ea facuta...

pasadia

Mda, si cand am zis eu ca CNADNR ar trebui descentralizat in sensul asta mi-ati cam sarit in cap...

GDPR

"Lucrările la şoseaua de centură a municipiului Suceava, abandonate în urmă cu trei ani, vor fi reluate în primăvara anului viitor de noul constructor, CNADNR."

http://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/lucrarile-la-soseaua-de-centura-suceava-reluate-572618

Sper sa se si tina de promisiune, termenul pare realist de data asta.

adiarc

Quote from: adrian rosca on September 22, 2016, 11:02:52 PM
"Lucrările la şoseaua de centură a municipiului Suceava, abandonate în urmă cu trei ani, vor fi reluate în primăvara anului viitor de noul constructor, CNADNR."

http://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/lucrarile-la-soseaua-de-centura-suceava-reluate-572618

Sper sa se si tina de promisiune, termenul pare realist de data asta.
reiau apelul meu ca aceste linkuri sa le punem in thread-ul - Broken Promises...sa fie mai usor de cuantificat.

Multumesc.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura