Centuri rutiere în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:48:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 19 Guests are viewing this topic.

pasadia

Revenind la zona viitorului sens giratoriu de pe 13 Decembrie, acolo unde ar trebui sa se desprinda breteaua mentionata mai sus, mai avem o mica problema de semnalat:





Conducta este a companiei APA, VIAROM pretinde ca cei de la APA le-au schimbat solutia tehnica de 3 ori, ceilalti pretind ca VIAROM nu a prezentat nici pana acum proiectul tehnic agreat (probabil exista o lista cu anumiti proiectanti selectati de cei de la APA si numai dupa ce se plateste unuia dintre acestia o suma de bani in schimbul stampilei, o sa primeasca la schimb avizul cei de la VIAROM). Ce m-a distrat e ca in acest ping-pong a mai intrat si DRDP Brasov, cel caruia AP ii mai cere cateodata avizul pentru anumite lucrari. Si uite asa se harjonesc institutiile de stat de pe la noi...

Revenind in nod, acest indicator va trebui mutat (probabil tot pe costul VIAROM ca doar nu o sa faca lucrarea Primaria):





Si ca sa incheiem povestea nodului, sa mai mentionam si problema de pe breteaua Sanpetru - VO BV (sensul spre Sibiu):





Se care ca acea casa al carei colt se afla chiar langa santier este construita ilegal. Si ca intre proprietar si Primaria Sanpetru exista un proces deschis, fapt ce face ca constructia sa nu poata fi, inca, demolata. Constructorul are loc sa executa breteaua, dar pe o scurta portiune nu vor fi executate rigolele. Deocamdata.

pasadia

Si ultimul post cu privire la lotul II, VIAROM: se lucreaza in zona spatiilor de parcare, deja sunt decopertate pe ambele sensuri (pozele sunt din mers caci nu m-am putut opri in dreptul lor):





Si pentru ca peste tot trebuie sa fie cate o problema, sa o mentionam si pe cea de aici: proiectul initial prevedea ca alimentarea cu apa a acestor 2 spatii sa se faca printr-un put forat iar evacuarea prin intermediului unei statii de micro-epurare (probabil aceasta este solutia standard pentru toate spatiile de parcare). Surpriza insa a venit de la SEGA - Serviciul de Gospodarire al Apelor Brasov - care a anuntat constructorul ca zona respectiva e una de protectie maxima a frontului de captare apa potabila pentru BRASOV si ca nu le permite nic forajul, nici evacuarea apelor prin statia respectiva. Drept urmare acum se cauta o solutie de racordare la vreo 3 km distanta undeva in Triaj pe un traseu paralel cu str. Ciceu, intre aceasta si paraul Durbav.

pasadia

Continuam spre est, pe lotul I - antreprenor Andreea Chirulli. Cele mai multe lucrari ramase de efectuat sunt in zona nodului cu DN11, respectiv pasajul peste DN11 si CF400. Pasajul este betonat dar inca neasfaltat, fara parapeti sau stalpi de iluminat. Rampa estica e in curs de asfaltare:





De pe cealalata parte:



Rampa vestica insa nu a vazut asfalt:



Se asfalteaza de zor zona de contact dintre cele 2 loturi:





Si de asemenea se mai asfalteaza sensul giratoriu de sub pasaj:











Pe partea nordica:







Ma astept ca traficul sa fie mutat prin el cat de curand pentru a asfalta si rampa vestica plus zona actualului sens giratoriu:



Poate asa vom mai scapa si de cozile infernale ce se constituie in toate directiile:










pasadia

Continuand cu zona nodului cu DN11 sa mai remarcam cateva probleme:

1. accesul spre Stabilus - acestia beneficiaza de acces direct dinspre DN11, cu bretea dedicata pentru viraj la stanga din directia Brasov. Din cate stiu accesul este platit anual catre DRDP (care l-a si aprobat in 2005) si de el beneficiaza probabil cateva sute de masini pe zi. Noul proiect le ia acest acces, fiind deja executata o bordura care va bloca orice posibilitate de a vira la stanga si va obliga traficul dinspre Brasov spre Stabilus sa ocoleasca pana la giratoriul de la Harman (circa 5,5 km in total).









Evident cei de la Stabilus isi cer breteaua dedicata inapoi, DRDP si consultatul (EGIS) le cam da dreptata invocand faptul ca o bretea similara exista in zona Martax (si deci nu ar fi o mare problema de siguranta a traficului), in vreme ce constructorul este bucuros sa execute ceea ce exista in proiect. Si cum orice modificare a proiectului dureaza si si ar incurca prea mult apele, ma astept ca deocamdata lucrurile sa ramana asa cum sunt construite (fapt care ii va supara mult pe cei de la Stabilus). Ramane de vazut daca DRDP Brasov vor modifica zona anul viitor eventual.

2. O cheltuiala pe care nu o inteleg se refera la montarea unor noi stalpi pentru indicatoare desi in zona sunt deja prezenti cei vechi care pot fi utilizati fara probleme:



Stalpul nou e cu 2 metri mai in fata si ceva mai solid decat cel vechi:

cel nou:



cel vechi:



Aceeasi situatie si pe sensul dinspre Brasov:



Deja este pregatita mare parte din semnalizarea viitoare:



(panoul e pe sensul dinspre Harman).

pasadia

#4039
Si terminam cu capatul sudic al tronsonului I, cu cea care e cea mai proasta (dar potential cea mai grozava) intersectie de pe langa Brasov. Dupa ce ca debutul centurii Brasov se face cu 2 curbe stranse limitate constructiv la 30km/h (si asta doar pentru ca acel pod sa fie cat mai scurt), acum vom avea o noua zona cu limitare la 30km/h:



Si vorbim de un drum de viteza (teoretic), nou construit, intr-o zona in care nu exista constructii sau obstacole naturale majore! Cum de putem gandi atat de PROST nu reusesc sa inteleg nicicum! Un asemenea proiect nu ar fi trebuit aprobat nicicum!

Tineti cont ca acea bucata vine dupa o lunga portiune dreapta pe cre se circula legal cu 70km/h (si real cu peste 100km/h):





Marcaje din zona:







Imediat dupa acest pod regimul de viteza va fi de 90km/h (amuzant e ca in tronsonul similar construit de VECTRA viteza legala acceptata este de 80km/h - dar cine sa-i mai priceapa pe astia care aproba aceste valori?)



Acea intersectie insa va fi un viitor punct negru pe harta Brasovului si sunt destul de sigur ca va crea victime. Iata cum zona cea mai periculoasa:



In dreapta este actuala centura, sensul dinspre Brasov spre Sacele, folosit intensiv de saceleni. In stanga este viitoarea centura, folosita de traficul de tranzit care se indreapta spre DN1 si DN1A. In principiu traficul local ar trebui sa cedeze trecerea. In mod normal eu consider ca ar fi trebuit sa fie construita o bretea dedicata pentru traficul local care sa mearga in paralel cu cele 2 bretele nou-construite. Vedere din sensul opus:



Si pentru ca totul sa fie complet, nu pot sa nu remarc si faptul ca 2 benzi de circulatie vor ramane complet nefolosite - ma refer la cele 2 benzi din actuala centura care merg spre nord, portiunea dintre viitorul nod si sensul giratoriu cu DJ103A. Pe aceste benzi nu se poate intra decat dinspre centura, de pe sensul dinspre nord, sens care are cu 2 km inainte un sens giratoriu la intersectia cu DJ103A si deci nu are ce trafic sa genereze spre acesta. Ca atare aici va fi startul pentru liniute:




Intersectia aceasta, in viziunea mea, ar trebui sa arate complet altfel - ar trebui Primaria sa lege intersectia de zona McDonald's printr-o sosea 2*2 noua si totodata Primaria Sacele & CNADNR ar trebui sa lege intersectia de centura Sacele in zona nodului cu DJ 103B. Rezultatul final ar trebui sa fie cam asa:



asigurand bretele in toate directiile necesare:


pasadia

Si ultimele poze cu detalii privind stadiul lucrarilor:

- dupa cum se vede exista stalpii de iluminat in acest nod si se pare ca deja sunt functionali (dar nefolositi inca):



Stalpii sunt prezenti si in zona nodului cu DJ103B, zona podului Durbav si pe jumatate din pasajul peste Triaj

- parapetii sunt zdraveni, dar capetele lor nu sunt inca ingropate si nici nu avem catadioprii pe ei:











Rigole, exact atat cat este proiectul nou:



si care nu par terminate:



Daca e sa ma iau dupa semnele existe, se pare ca centura va avea parte si de bumpere / "politisti ingropati" in zona sensului giratoriu de la intersectia cu DJ103B (si evident o noua limitare la 30km/h):







In aceasta intersectie cu DJ103B, desi pare ca lucrarile sunt terminate de anul trecut, acum au trecut la largirea sensului:







Oricum si aceasta intersectie este un model de proasta proiectare - in mod normal trebuia ca centura sa supratraverseze DJ-ul si sensul giratoriu, astfel incat traficul de tranzit sa nu intre in conflict cu traficul local, mai ales la orele de varf. Explicatia oficiala primita e ca proiectul dateaza din 2004-2005 cand valorile de trafic erau mai mici. Si nimeni nu isi asuma sa gandeasca si sa modifice un proiect vechi si prost!


pasadia

Termene de deschidere oficiale:

lotul I, complet, la sfarsitul lunii septembrie

lotul II, complet, la sfarsitul anului (dar pentru asta trebuie ca pana la 1 septembrie sa mute traficul de pe actualul DJ103 pentru a realiza rampele).

Toate pozele sunt vizibile aici, multumiri lui Horatiu (stie el pentru ce!)

TibiV

:cheers:
Mana de meserias.... :)

Vad ca au aplicat "metoda traditionala" pentru "despartirea" sensurilor...


Li s-au terminat NJ ?... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

E doar pe o portiune de vreo 200 de metri inainte de intrarea in sensul giratoriu de sub pasajul centurii peste DN11. Mai departe spre Harman, chiar daca este 2+2, nu avem separator fizic (probabil va monta CNADNR in cadrul acelui proiect de pe toate DN-urile). Dar portiunea e suficient de lunga cat sa blocheze accesul spre Hala Stabilus (se spune ca sunt vreo 3000 de angajati in total acolo).

cristi767

Lucrări pe centura Oradea. Se montează separatoare pe sensuri, iar unul din cele două pasaje în lucru e deja deschis circulației, chiar dacă mai sunt lucrări de făcut. Partea bună e că s-a deschis circulației cu 4 luni înainte de termenul de finalizare :)





Mai multe imagini de aici.

C0ndu

Bună Dimineaţa, felicitări pentru fotoreportajul de la Pasajul Nojoridului. La Apaductului, intersecţie cu Şoseaua de centură, se mai poate face la stânga? Peste linia de centură, adică.

Horațiu 87

Presiune pe guvern: Primăria Bârlad strânge semnături pentru ,,centură"

Pentru că, din nou, proiectul şoselei ocolitoare a Bârladului a rămas prin sertarul cuiva şi nimeni nu mai zice nimic, primarul Dumitru Boroş va iniţia o nouă campanie de strângere de semnături pentru a forţa mâna Guvernului Cioloş.

În octombrie anul trecut, doi înalţi demnitari de la acea vreme – ministrul transporturilor şi directorul CNADNR, prezenţi la Bârlad, dădeau asigurări că, până la finele lui decembrie, va avea loc licitaţia pentru execuţia şoselei de ocolire a oraşului şi că, în 2016, vor fi demarate lucrările. De atunci şi până acum au trecut aproape zece luni, dar nimic din cele promise nu s-a materializat. Tot ce s-a întâmplat a fost introducerea, în ianuarie 2016, a şoselei de ocolire a Bârladului în lista de proiecte de infrastructură rutieră prioritare, postată pe site-ul Ministerului Transporturilor. De la vorbe la fapte e însă cale lungă: ioc licitaţie, ioc exproprieri, ioc lucrări!
Pentru că bârlădenii, în special cei direct afectaţi de traficul de mare tonaj de pe arterele Vasile Pârvan şi Epureanu, unde zi şi noapte camioanele şi tirurile provoacă ,,seisme", cer insistent autorităţilor locale să rezolve problema, edilul şef Dumitru Boroş intenţionează să forţeze mâna guvernanţilor. Cum altfel, dacă nu cu o nouă camanie de strângere de semnături, aşa cum au făcut şi alţi primari înaintea lui. Anunţul a fost făcut zilele trecute, în cadrul unei conferinţe de presă.
,,Din ce dosar subţire mi-au adus, am văzut că ultimele memorii către guvern sunt făcute pe 15 februarie 2016. Eu am cerut tot dosarul, pentru că îmi imaginez că proiectul cuprinde mult mai multe documente decât ce mi-a fost prezentat. Vreau să declanşez o campanie de strângere de semnături în municipiul Bârlad şi, după ce voi avea câteva mii, voi pleca la Bucureşti să încerc să deblochez această situaţie. De asemenea, voi face un alt memoriu cu cei din primărie. Le-am cerut deja să aducă date concrete pentru că, dacă dăm doar informaţii cu caracter general, ele nu sunt convingătoare. Dacă spui însă că pe Epureanu, pe unde trece traficul greu, sunt zece, 20 sau 30 de blocuri, spui anul construcţiei, menţionezi în ce grad seismic sunt încadrate, ce populaţie este acolo şi dacă sunt şi şcoli, e mai convingător. În memoriul trimis în februarie de fostul primar nu regăsesc astfel de informaţii", a declarat Boroş.
Tot pe această temă, ieri, în cadrul unei întâlniri cu preşedinţii asociaţiilor de proprietari din oraş, edilul a menţionat că a intrat în posesia ,,lădiţei" cu proiectul ,,centurii" şi că a început să-l studieze serios: ,,Am stat câteva seri până la miezul nopţii să studiez dosarul, să văd ce documente mai sunt valabile şi care trebuie actualizate, pentru că sunt hotărât să lansez o campanie de strângere de semnături cu care să merg la Bucureşti. Una e să avem 20.000-30.000 de semnături şi alta e când avem doar câteva mii".
,,Centura" este aşteptată şi dorită de bârlădeni de mai bine de 14 ani, mai ales de locuitorii de pe străzile Epureanu şi Vasile Pârvan, care, zi şi noapte, sunt zguduiţi de camioanele de mare tonaj care tranzitează cele două artere şi trec exact pe sub geamurile lor. Aşa cum este prevăzut în proiectul aflat în vigoare la acest moment, lungimea totală a şoselei va fi de 11,3 kilometri, pe traseul aprobat în 2010. Valoarea investiţiei se ridică la 30,4 milioane de lei, fără TVA, adică aproximativ 2,7 milioane de lei pentru fiecare kilometru de şosea, finanţarea urmând să vină de la bugetul de stat. Traseul pe care va fi construită, de la sud spre nord, este: DN 24 (DE 581) spre DJ 242 – Direcţia Sanitară Veterinară – Cărămidărie – Centrul de Afaceri – DN 24A (limita cu localitatea Simila) – revenire DE 581.

http://obiectivvaslui.ro/presiune-pe-guvern-primaria-barlad-strange-semnaturi-pentru-centura/

Quest

Mai are cineva noutati despre descarcarea A1 - Timisoara NV ?

Quote from: ciprebbe on April 30, 2016, 11:13:15 PM
Plan drum legatura A1 - Timisoara


Common sense will get you far !

alecu26

#4048
Imagini din satelit cred ca foarte foarte recente cu centura TGM.

https://www.google.ro/maps/@46.5573002,24.6321638,2336m/data=!3m1!1e3?hl=ro

Am facut recent o poza din DN 13, pe deasupra la Praktiker...dar nu cred ca e decoperta, excavatie pentru centura TGM. Din ce vad pe harta centura ar trebui sa treaca peste deal undeva in stanga.



Un apel oricum pentru Hercule, sau alti colegi de forum din Mures....nu dati o tura pe DC 24? pare ca in foarte multe puncte se apropie de centura.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Hercule

#4049
Poimaine dimineata incerc sa ma duc. Daca mai sunt amatori, dati-mi un PM.
Deșteaptă-te române!