Centuri rutiere în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:48:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 25 Guests are viewing this topic.


ciprebbe

Schimbarea la fata a Borhanciului: de la noroi la asfalt si autobuz
Pentru cei care nu cunosc zona aceasta strada da din cartirul Gheorgheni in centura Valcele-Apahida si reprezinta o alternativa pentru cei care vin dinspre Turda si au treaba in centru-est (Clujului) de ocolire a Feleacului.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

mitsu

#467
Centura de lux pentru Satu Mare: 6,25 milioane de euro/km! De unde e actualul ministru al Transporturilor? :busted:

http://stireazilei.ro/?p=3635

adsailton92

Quote from: mitsu on November 07, 2012, 11:48:34 AM
Centura de lux pentru Satu Mare: 6,25 milioane de euro/km! De unde e actualul ministru al Transporturilor?http://stireazilei.ro/?p=3635 :busted:

Din Satu-Mare :). In alta ordine de idei, ieri se lucra timid, pe Centura Clujului, sectiunea cu probleme.
Sper sa faca ceva pana la urma.

BoGDaN

#469
jeez guys, dar atatia bani? Ok minstrul face bias pentru Satu Mare pentru ca e satmarean, dar c'mon atatia bani si la stadiul de 1x1?!? Se pare ca ministrul "lebada" isi asigura calatoria in tarile calde....pentru zile cenusi si reci! :madwife:

Ionut

Si Boc si-a facut centura la Cluj, nu asta ar fi problema... sa faca si o mie de centuri. Pretul insa si mie mi se pare intr-adevar cam mare.

viossboss

http://www.hotnews.ro/stiri-esential-13568273-descoperire-arheologica-santierul-drumului-centura-din-tecuci.htm

Desi nu am vazut nimic sa imi atraga atentia in zona ,acum vreo luna cand am trecut pe acolo , se pare ca s-au apucat de descarcarea arheologica.
Firma constructoare este :SOCIEDADE DE CONSTRUCOES SOARES DA COSTA.
Dream come through !
Once in a lifetime !

hentz

Bai, ce ma suparati cand comentati stirile din ziar.
Aruncati un ochi pe textul asta,altfel devenim ridicoli,comentand un text cel putin superficial de la o gazeta.

"Traseul initial are o lungime de 19,545 km, si se desfasoara pe teritoriul judetului Satu Mare.
Traseul variantei de ocolire se desprinde din DN 19A (km 41+900) care este km 0+000  al variantei si are o
directie sud – nord la limita vestica a Parcului Industrial Sud Satu Mare, traversand la km 1+420 paraul
Homorodu Vechi cu un pod de 18,00 m, iar la km 6+140 traverseaza CF 402 Oradea – Halmeu si DJ 194 cu
un pasaj superior avand lungimea de 110,90 m. Tinand cont ca in aceasta parte a municipiului se afla zona
industriala Satu Mare, s-a prevazut realizarea de bucle si bretele pentru deservirea acestei zone.
Dupa traversarea caii ferate, traseul variantei se indreapta catre nord – vest intersectandu-se cu DN 19(km
128+000) Oradea – Satu Mare , la km 9+665 al variantei. Aceasta intersectie va fi amenajata denivelat cu un
pasaj superior avand lungimea de 63,00 m, inclusiv realizarea unei intersectii la nivel.
In continuare varianta de ocolire traverseaza raul  Somes in zona km 11+645  cu un pod cu lungimea de
640.85 (inclusiv viaductele de acces la pod) dintre digurile de aparare ale municipiului.
Dupa traverseaza raului Somes varianta de ocolire intersecteaza DN 19A (km 55+000) la km 13+570 al
variantei. Aceasta intersectie este amenajata denivelat cu un pasaj superior avand lungimea de 63,00 m,
inclusiv realizarea unei intersectii la nivel.
In continuare traseul intersecteaza DJ 194 si DJ 194A la km 16+830 al variantei. Traversarea aceasta se face
prin realizarea a doua pasaje denivelate avand lungimea de 63,00 m la DJ 194 respectiv 78,00 m la DJ 194A.
Inaintea racordarii variantei de ocolire cu DN  19 (km 136+000, aceasta traverseaza CF 402 Satu Mare-
Halmeu printr-un pasaj superior la km 17+280 avand lungimea de 78,00 m.
Racordarea la DN 19 (sfarsitul variantei de ocolire km 19+545) se realizeaza printr-o intersectie la nivel.
Locul de racordare a variantei de ocolire cu DN 19 a fost ales tinand cont ca in aceasta zona drumul national
traverseaza frontul de captare subterana Micula –Martinesti (64 foraje de adancime medie de 100 – 150 m
adancime).
Elementele geometrice in plan corelate cu cele in profil longitudinal sunt corespunzatoare gamei de viteze 40
– 90 km/h cu exceptia tronsonului cuprins intre DN 19A (km 13+570) si DN 19 (km 19+545 – sfarsitul
variantei de ocolire) unde viteza de proiectare este de 100 km/h
"

Ca ministrul este bastinas si face favoruri este una,dar zic sa facem diferenta sa nu mai cadem in patima ziaristica de a bomba totul.
Acum daca va descurcati faceti un calcul,cu poduri,pasaje si nod cat iese /km.Nu uitati deasemenea ca la licititatie va fi un pret considerabil mai mic acestia fiind indicatorii tehnico-economici iar stirea defapt este aprobarea pentru revizuirea SF-ului.

BoGDaN

totusi....mult, zic eu! iar Satu-Mare nu are nevoie de centura momentan cat are nevoie Aradul si Romania de pasajul peste CF de pe Centura Arad.

adsailton92

Se lucreaza din nou pe Centura Clujului...am trecut astazi, sambata, pe la ora 16. E de bine!

Morosanu

Quote from: BoGDaN on November 10, 2012, 03:44:13 PM
totusi....mult, zic eu! iar Satu-Mare nu are nevoie de centura momentan cat are nevoie Aradul si Romania de pasajul peste CF de pe Centura Arad.
Ai dreptate. Ii pui in pauza pe alti care nu sunt cu tine si faci la tine in curte ceva de la zero. Apropo nu inteleg dece se intersecteaza de 2 ori cu Dn 19A, ca e doar o jumatate de centura......
Politica distruge tot ce atinge.

hentz

^^^
Pentru ca va arata cam asa...


Apropo ,daca tot vi se pare mult uite ce zicea si @alecu

si cand se fac acesti indicatori se include tot acolo:

-proiectare
-studii teren
-expropieri
-costuri licitatie
-constructie efectiva
-consultanta
-TVA


Ionut

Daca sunt incluse si alte costuri (exproprieri, consultanta), atunci pretul nu mai pare asa mare, intr-adevar. :)

BoGDaN

#478
Aham, nu zic ca nu merita satmarenii centura - desi in 2012 mi-as fi dorit macar ceva asemanator Oradei 2X2,, DAR prioritar acum mi s-ar parea reluarea lucrarilor abandonate la pasajul CF acolo unde tir-istii injura prin statie mai rau ca la controlul ARR. Dar ma rog, suntem tara celor 1001 proiecte si 2 realizari. Asa ca va mai curge apa pe Somes pana vom vedea centura.

@drian

Presupun ca face parte din proiectul drumului expres Petea - Satu Mare - Baia Mare + continuare...

Oricat am cautat alt proiect pe siteul CNADNR nu am gasit. Este adevarat ca in acest moment  traficul trce printr-o parte a orasului, dar nu cred ca este atat de urgent dintr-o data incat sa treaca peste alte proiecte unele demarate deja.
Noroc ca sa nascut in Satu Mare, ca daca era nascut prin ceva satuc de prin munte baga CNADNR-ul si tuneluri. Ce mai urmeaza? Stay tuned!