Centuri rutiere în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:48:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 13 Guests are viewing this topic.

NGC

Quote from: NGC20 on April 07, 2016, 11:23:32 PM
Quote from: alecu26 on April 07, 2016, 03:18:40 PM
ne-a scapat asta. [...] Acum cu cine s-a semnat? Alti feti frumosi?

Nu ne-a scapat asta cu relicitarea pentru centura Mihailesti si inca nu s-a atribuit.

In sinteza licitatiilor am pus de mult timp link catre oferte.
Chiar crezi ca o sa se atribuie fara contestatie? Cand am avut noi ultima licitatie de anvergura similara atribuita fara contestatii? ;)

Trebuie sa recunosc ca sunt surprins ca totusi s-a atribuit (catre COPISA, loc 2) fara a se depune vreo contestatie.:hm:

NGC

VO Mihailesti



Quote from: cristi5 on April 15, 2016, 10:56:09 AM
In fine, daca harta vi se pare utila, v-as ruga sa-mi semnalati alte centuri care lipsesc de pe harta sau nu sunt in stadiul corect (neatribuit= proposed in loc de "construction")

Si daca tot a venit vorba, atunci sa iti mai dam de lucru cu VO Mihailesti. :D

horatiu.cosma

^^
Mai trebuie sa vina si cu uzura, dar din ceva probleme contractuale, antreprenorul nu a mai asternut si acest strat final. Bine ca s-a putut da in circulatie, o sa avem marcaj alb definitiv in momentul in care se va gasi o solutie pentru asternerea stratului de uzura.

GDPR

#3753
Deci nu e gata. Sunt curios cand se va finaliza complet, tineti minte ca la inceput CNADNR zicea ca executia va dura 2 luni. Extrapolam si la alte proiecte termenele estimate de executie?  O:-)

LE: Horatiu, astia (CNADNR) nici macar proiectul asta micutz de rampa n-au stiut sa-l managerizeze. Cum decurge relatia voastra cu ei, nu e super frustrant?

cristi5

#3754
Quote from: NGC20 on April 30, 2016, 01:11:36 PM
Si daca tot a venit vorba, atunci sa iti mai dam de lucru cu VO Mihailesti. :D

Asa cum ai observat, exista deja
http://www.peundemerg.ro/proiecteinfrastructura.html#map=14/44.316/25.909/0

OSM a schimbat randarea standard acum vreun an, si proiectele proposed nu se mai vad, doar cele aflate in constructie. Atentie, respectivele (posibile) drumuri si cai ferate exista in baza de date OSM dar nu sunt afisate pe openstreetmap.org. De ce? Probabil au considerat ca exista multe proiecte nastrusnice care nu vor vedea niciodata lumina zilei, si au hotarat sa le arate doar pe cele care au un constructor. Am vazut o discutie din 2010 unde se propunea sa le arate cu linie punctata asa:


dar  vad ca pana la urma au hotarat sa nu afiseze "proposed" deloc.

Folositi cu incredere harta proiectelor, acolo se vede tot ce e "proposed", cu  albastru "palid". Proiectele aflate in constructie sunt cu albastru mai deschis, iar cele cu predarea probabila anul acesta sunt cu albastru. Tot ce e in constructie e cu linie punctata, ca pe OSM.

Cand trece un proiect de stadiul "proposed"? Eu marchez ca fiind in constructie proiectele atribuite la licitatie, dupa terminarea contestatiilor. Daca nu uit :) Daca uit, oricine cu un cont OSM poate da click pe respectiva linie pe harta proiectelor de infrastructura, si sa schimbe status-ul.

De exemplu la Mihailesti, dupa click pe centura, apoi pe click [edit] (sub harta) se ajunge aici:
https://www.openstreetmap.org/edit?way=185267014#map=16/44.3112/25.9057

Daca a inceput constructia se schimba asa:
highway=construction (acum e highway=proposed)
construction=trunk (acum e proposed=trunk; trunk inseamna rang de DN)

Daca drumul are mai multe segmente (poduri, bretele, etc), atunci trebuie facuta schimbarea la toate.

TibiV

Conform planului, VO Mihailesti va incepe cu un giratoriu  care se va construi aici:

Straduta neasfaltata este strada Potcoavei, iar VO Mihailesti are traseul fix in lungul curtii cu "Schele metalice".
Stie cineva daca s-au facut deja exproprierile sau abia urmeaza ?....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

NGC


ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

qsv

Quote from: TibiV on April 30, 2016, 07:58:50 PM
Conform planului, VO Mihailesti va incepe cu un giratoriu  care se va construi aici:

Ma bag si eu in seama...cum o sa preia un giratoriu (despre care nu stiu cate benzi pe sens va avea dar sper ca minim 2) traficul actual de la sfarsitul saptamanii, cand pe intreg DN 6 se formeaza cozi kilometrice?

Traficul mediu pe DN6, conform recensamantului e de 8367 de vehicule, daca e sa se echivaleze in vehicule etalon, cifra va creste, si cifra e doar o medie, in zona sunt convins ca e mai mare.....care e nivelul de serviciu al intersectiei pentru traficul actual, aferent perioadelor de weekend, e un nivel acceptabil in prezent "B" sau "C" dar pentru o perioada de perspectiva?
Conform normativului de intersectii, capacitatea giratiilor e de 1500 pana la 2400 vehicule etalon/ora...

O alta norma tehnica ne spune: "Pentru construcţiile noi debitul de serviciu, care serveşte la dimensionarea drumurilor din punct de vedere al capacităţii de circulaţie, este debitul admisibil corespunzător nivelului de serviciu "C".
Pentru drumurile existente aflate în exploatare, pentru asigurarea unor condiţii bune de desfăşurare a circulaţiei, este
necesar ca traficul să nu depăşească debitul recomandabil corespunzător nivelului de serviciu "B". În situaţia în care acesta
este depăşit, este indicat să se adopte măsuri locale de sporire a capacităţii de circulaţie prin amenajarea intersecţiilor,
construirea de benzi suplimentare pentru vehicule lente, corectarea curbelor, îmbunătăţirea vizibilităţii etc., prin corectarea
elementelor care conduc la reducerea capacităţii şi fluenţei circulaţiei."

Poate sunt eu paranoic si intersectia e judicios proiectata ....desi ma cam indoiesc, instinctul imi spune altceva....desigur va fi o imbunatatire fata de prezent...dar nu va dura mult pana cand capacitatea va fi complet depasita si se vor forma cozi...

Si iar facem carpeli...ne e teama de intersectii denivelate/nu ni le permitem?

AdrianB1

Quote from: NGC20 on April 30, 2016, 01:11:36 PM
VO Mihailesti

Si daca tot a venit vorba, atunci sa iti mai dam de lucru cu VO Mihailesti. :D
Cine a gandit-o cu 2 curbe la 90 de grade si cu giratoriu in fata scolii, unde e nevoie de trecere de pietoni? E mult mai mult decat nimic, dar mult mai prost decat corect, in linie cu barajul. VO la Adunatii Copaceni au facut-o cat sa nu intri deloc in sat, aici sunt 200 de metri in localitate si daca va fi giratoriu nu are prioritate traficul de tranzit, ci cel din Mihailesti spre Bucuresti.

alecu26

E una din problemele implementării cu foarte mare întârziere a multor proiecte.  Își pierd actualitatea pana la limita ridicolului. Ce e și mai culmea....în alte.zeci de cazuri pentru proiecte care nici nu au vreo șansă să vadă santierul....se fac actualizări peste actualizări.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

carutasul

Tocmai am venit "de la ţară" prin zonă, cu tradiţionalul ambuteiaj ( aprox 3 ore Alexandria-Mihailesti). Nu se vedea vreo urma de inceput de santier; daca asteaptă recoltatul, vestea bună e că e grâu deci nu mai dureaza mult :)    Si tocmai mă gândeam că centura asta nu cred ca va rezolva mai nimic; probabil coada se va muta la sensul giratoriu, dar avand in vedere că se întinde pe zeci de km  probabil singurul avantaj va fi pentru cei din Mihailesti ca o sa poată sa se dea cu rolele pe strada principala în zilele nelucratoare. Raman la parerea mea ca traficul trebuie scos complet din zona urbana, sunt constient ca asta costă, dar merita.

TibiV

Quote from: AdrianB1 on May 02, 2016, 03:02:48 AM
Cine a gandit-o cu 2 curbe la 90 de grade si cu giratoriu in fata scolii, unde e nevoie de trecere de pietoni? E mult mai mult decat nimic, dar mult mai prost decat corect, in linie cu barajul.
Cred ca s-au "zgarcit la tarate", adica la exproprieri si demolari de case.
Acolo unde este prevazut giratoriul este doar curtea aia cu "Schele metalice", daca ar fi ales varianta corecta, in linie cu barajul atunci in mod clar ar fi trebuit sa demoleze cel putin cateva case.


Quote from: AdrianB1 on May 02, 2016, 03:02:48 AM
VO la Adunatii Copaceni au facut-o cat sa nu intri deloc in sat, aici sunt 200 de metri in localitate si daca va fi giratoriu nu are prioritate traficul de tranzit, ci cel din Mihailesti spre Bucuresti.
La Adunati VO porneste imediat dupa iesirea de pe podul peste Arges, intr-o zona unde inca nu sunt case.
La Mihailesti cand iesi de pe dig sunt deja case pe partea stanga...

Oricum, este o solutie cam nefireasca, clar mai proasta decat cea "de bun simt", in linie cu barajul...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

Sa-mi dau si eu un pic cu parerea despre VO Mihailesti:

1. Capacitatea unui giratoriu creste f. putin daca are mai multe benzi. Este si logic: o singura masina aflata in rond pe banda exterioara a acestuia blocheaza accesul TUTUROR masinilor aflate in asteptare. In aceasta situatie nu ajuta cu nimic existenta a doua sau trei sau o mie de benzi.
2. TOTUSI, situatia este diferita, daca exista O DIRECTIE PRINCIPALA si o mare parte din vehicule (80-90%) urmeaza aceasta directie. Atunci perturbarea creata de cei care vin pe directia principala si fac stanga (deci incurca sensul opus de mers), cat si a celor care vin de pe directiile secundare, este f. mica. In acest caz rondul functioneaza ca o zona de viteza redusa cu numar egal de benzi ca si directia principala.

In cazul concret din Mihailesti avem situatia nr. 2 si de aceea personal nu-mi fac mari griji pentru trafic. Gatuirea va fi in orice caz muult mai mica decat este acum la trecerea prin intreaga localitate.

Muuult mai grav este sa se faca sensuri giratorii cu oricate mii si mii de benzi la intersectia a 2 drumuri AMBELE PRINCIPALE, cum este pe centura Bucuresti cu DN1 (sub pod) sau pe DNCB cu DN1A. Acolo discutam de aberatie maxima si timpi de astepare actuali de pana la o ora, in viitor poate si mai mult, daca ramane asa.

Personal as lasa proiectul centurii Mihailesti asa cum este acum. O solutie completa acolo costa f. mult, iar singura solutie adevarata este o autostrada usor la sud, unde poate intra si cel mai mult in Bucuresti (sau la nord cu intrare pe Bd. Timisoara si ramificare spre Bd. Ghencea). Nu trebuie facuta toata autostrada Bucuresti - Alexandria, ci intr-o prima etapa exact numai pana dupa Mihailesti. Proiectul actual ramane ca solutie imediata si mai tarziu ca legatura locala rapida si eventual ca acces pentru centre logistice sau alte activitati comerciale.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

carutasul

Ce e drept, acum nu prea mai e mare lucru de facut. Varianta "castigatoare" asa cum o vad si eu asta ar fi, o sosea/autostrada, DE sau cum iese din calcule  un pic mai la sud, printre Magurele si Bragadiru, la limita padurii Cornetu; asta insa implica mult de lucru, un pod peste Arges, ca sa nu mai vorbim de complicatiile cu intrarea in Bucuresti ( daca luam ca referinta ce se intampla cu A3) . Dar cred ca ar fi o idee buna "rezervarea" locatiei deocamdata, pana nu incep sa se extinda cartierele si pe acolo.
Problemele par ca apar la punctele de "gatuire": de exemplu azi am avut un prim punct inainte de Draganesti Vlasca ( absolut nici un obstacol, doar ca la calea ferata trebuie sa incetinesti ceea ce tinea in loc toata coloana) iar al doilea la intrarea in Mihailesti ( desi nu erau prea multi pietoni, cred ca pur si simplu prin reducerea vitezei, mai ales ca era si un echipaj cu radarul), E drept, problema giratoriului se mai poate rezolva partial prin plasarea unui echipaj care sa dirijeze in zilele "critice" dar am experienta giratoriului de la Cristalului - la intrarea in Bragadiru, tot pe DN6, unde cozile au devenit aproape zilnice, difera doar marimea lor.