Centuri rutiere în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:48:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

NGC


pasadia

Si continui aici observatiile la mesajul lui north:

Quote from: north on April 28, 2016, 01:29:27 AM
LE: dacă îi pasă cuiva, iată cum era gândită atunci centura Brașov. Avea legătură directă (nod treflă) la A3 și racord local denivelat (trompetă) la drumul Codlea - Ghimbav. Apoi, nu existau intersecții la nivel (precum s-au construit la str. Plugarilor / drum Brașov - Stupini, iar SG de la DJ 103G nu era pe centură ci pe drumul local). Dar, no, s-au dus în praful de pe tobă și tronsonul 1A din ABB, și Comarnic - Brașov, s-a dus și centura cu profil de DX.

Era mai bine decat ce s-a executat pana la urma, dar tot imi permit cateva observatii:

- in 2008, cand s-a lansat aceasta achizitie, Bechtel nu era in preajma Brasov-ului. Ca atare cred ca era evident ca se va realiza centura inaintea Autostrazii Transilvania, deci acel nod ar fi trebuit gandit altfel. Eu as fi preferat ca proiectul (acela sau unul viitor) sa prevada ca:
1. centura Brasov se continua cu centura Ghimbav (cu acces spre parcul industrial si eventual spre aeroport) si se termina in A3.
2. A3-ul in acea zona se executa ca centura pentru Codlea (la fel cum partile de la sud de DN1 servesc ca centura pentru Cristian si Rasnov si ca inlocuitor pentru DN73B si pentru DN73 pe portiunea Rasnov- Brasov).
3. se renunta la drumul de legatura de pe latura de NV a localitatii Cristian (acel 2*2 prevazut prin concesiunile Cobra). in conditiile in care s-ar realiza A3 si am avea noduri mai la nord atat cu DN1 cat si cu VO Brasov, acel drum de legatura ar fi complet inutil caci traficul dintre Brasov si A3 s-ar folosi de DN1 si de centura Brasov. Rezultatul final ar fi trebuit sa arate cam asa (incluzand si acel A13 Brasov - Bacau, eventual sub forma unui DX Brasov - Sfantu Gheorghe):



- in capatul estic ce s-a executat acum e mai util decat ce e pe acea harta. Mai exact punctul de plecare e mai potrivit decat sensul giratoriu vechi de pe DJ103A. Dar asta doar daca se vor realiza mai departe niste legaturi mai directe dintre sudul orasului (zona Astra) si dinspre centura Sacele (DN1A), legaturi care ar trebui sa arate cam asa:



cu galben drumuri existente, cu rosu centura Brasov (cu continuare spre zona Mc Donalds) si cu negru centura Sacele

Acea intersectie ar arata optim cam asa:



mai trebuie desenata acolo o legatura dinspre centura Brasov spre zona Astra, din rosu in negru. Practic toate drumurile propuse, atat centura Sacele cat si legatura spre zona Astra ar servi ca "autostrazi urbane", 2*2, construite in zona de camp liber in momentul de fata.

TibiV

Ia uitati ce zice cutter...

Quote
Și cîteva vești bune, unele în premieră:
- Centura Sud: SF-ul se apropie de final; în ultima variantă sunt incluse drumuri colectoare astfel încît accesul auto să nu se mai facă direct în centură din proprietăți (cu pericolul aferent pentru siguranța circulației cînd iese un TIR, spre exemplu)
- mîine este programată deschiderea rampei 4, cea lipsă, de la pasajul de la Chitila (dacă comisia stabilită găsește totul în regulă la lucrare); este vorba de ieșirea de pe Centură la Chitila, venind dinspre Otopeni/Mogoșoaia, care lipsea
- se poartă discuții pentru lansarea unui nou proiect, un pasaj subteran, într-o zonă critică a centurii unde se formează cozi kilometrice, intersecția Centură/DN1 de sub pasajul de la Otopeni

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1191828997524738&set=a.195336143840700.44767.100000929466930&type=3&theater

Foarte interesanta intreaga postare....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

NGC

^^^

Quote from: adrian rosca on April 26, 2016, 12:58:32 PM
De la CNADNR citire referitor la DNCB A1-DN7: "Ritmul de executie al lucrarilor va fi imbunatatit dupa finalizarea exproprierilor privind suprafetele suplimentare."

Exista caldendar clar pentru emiterea Deciziei de expropriere si plata despagubirilor?

Quote from: NGC20 on April 26, 2016, 01:29:21 PM
^^^ Din ce stiu, inca nu sunt consemnate la CEC sumele pentru aceste noi exproprieri.

A confirmat astazi si cutter.

QuotePentru sectorul DN7-A1 (Chitila-Militari), după adoptarea HG-ului de exproprieri săptămîna trecută, acum se așteaptă banii de la Ministerul Finanțelor care ar trebui să fie transferați pe 3 mai către Ministerul Transporturilor. După ce intră banii la CNADNR, se consemnează la CEC pe numele proprietarilor, se emite o notificare către proprietari și apoi curge un termen legal de 20 de zile. După acest termen, intră efectiv în vigoare exproprierea și se poate preda amplasamentul către constructor. Deci în jur de 1 iunie ar trebui să se înlăture blocajul curent și să înceapă lucrările în forță. Cam lung și complicat acest parcurs (asta e legea) - dar, pe undeva, de înțeles: e totuși vorba de a lua proprietatea unui cetățean (cu despăgubire) în numele unui interes public superior. Partea cu transferul de bani de la Ministerul Finanțelor ar putea fi îmbunătățită - pare un pic ridicol ca CNADNR să trebuiască să facă acte și să ceară banii pentru orice plată aferentă unei investiții, după care să aștepte acei bani cîteva săptămîni. Nu multă lume știe, dar pentru investiții (modernizări de drumuri, construcții de autostrăzi) CNADNR nu are fonduri proprii - fiecare plată e "decontată" de stat prin Min. Finanțelor din buget. Greoi sistem. Ne gîndim la un act normativ care să-l îmbunătățească.

GDPR

Quote
- mîine este programată deschiderea rampei 4, cea lipsă, de la pasajul de la Chitila (dacă comisia stabilită găsește totul în regulă la lucrare); este vorba de ieșirea de pe Centură la Chitila, venind dinspre Otopeni/Mogoșoaia, care lipsea.

Puteam sa pun pariu ca o sa se intample asta pentru ca azi dimineata erau doua autospeciale cu aspirator care strangeau praful de langa parapetii NJ pe portiunea de centura dintre Mogosoaia si Chitila. Cred ca e prima data cand fac lucrul asta in ultimul an. Chiar ma gandeam cand treceam cu masina ca practicile de pe timpul Tovarasului sunt alive and well.

Quote
Pentru sectorul DN7-A1 (Chitila-Militari), după adoptarea HG-ului de exproprieri săptămîna trecută, (...) Deci în jur de 1 iunie ar trebui să se înlăture blocajul curent și să înceapă lucrările în forță. Cam lung și complicat acest parcurs (asta e legea).

Care lege, 52/2003, pe care tocmai ati incalcat-o?  :lol:

cutter

Mă refeream la legea privind exproprierile, 255/2010. În rest, ai putea să te abții cu comentariile malițioase gratuite.

alecu26

cutter, la intersectia DNCB cu A3 se are ceva in vedere pentru fluidizarea circulatiei dupa deschidere A3 pana in Bucuresti?

Ar fi ideal ca traficul pe DNCB sa revina la mersul direct inainte, pe ambele directii dupa deschiderea A3. Mai ales ca traficul prin acel nod va creste dupa deschiderea A3...si se va bloca aiurea sensul giratoriu. Ce castigi pe A3 sau DNCB se va pierde acolo.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

cutter

Da, pe sensul "spre A2" e prevăzută o bretea care bypass-ează giratoriul, dar n-a mai fost construită de Pizzarotti. E parte din contractul cu Aktor.

Giratoriul nu poate să dispară (cel puțin fără construcția altor pasaje care nu sunt prevăzute în această fază). Cum faci stînga să te încadrezi pe centură venind de pe autostradă? Ca la Tunari?

GDPR

@cutter, pe bune, chiar s-a incalcat legea cu HG-ul de expropriere de la DNCB, am expus anterior motivele. Daca nu iti place lucrul asta, treaba ta. Oricum, inchei subiectul aici.

alecu26

Corect....dar mă gândeam tot la o îngropare a sensului Otopeni.....iar stanga spre A2 sa se facă cu încadrare pe mijloc (e neortodx dar folosit mult la noi și în Europa.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

bacovia

Postez aici, la centuri rutiere.

Licitatia pentru drumul de legatura SUD, Floresti - Cluj Napoca, a fost castigata de DIFERIT.

GDPR

Daca tot se vrea sa se rezolve intersectia de la Tunari, ar fi util sa se indulceasca si curba de sub pasajul Tunari pe sensul catre Otopeni, prin exproprierea trattoriei Corona.

https://goo.gl/maps/KMbvKW4q74p

https://goo.gl/maps/TBPJMqau5H92

icristian

Nu mi se pare ca e nevoie de indulcit curba acolo. Totusi nu poti sa expropriezi pe cineva din orice motiv.
Iar eu personal nu cred ca beneficiile pt indulcirea acelei curbe nu cred ca sunt suficiente pentru a motiva o expropriere.

GDPR

#3733
Ai condus pe acolo, mai ales pe banda 2? Curba aia nu se poate lua cu mai mult de 70 km/h, mai ales ca revenirea pe aliniament e iarasi foarte stransa.

LE: Problema a fost semnalata si de @alecu26 pe SSC prin 2011:

Quote from: alecu26
2. Cine a pus stalpul in drum? Eu inteleg ca s-a vrut economie...standardizare si alte chestii...dar e absolut incredibil ce se intampla la pasajele peste centura la Stefanesti si Tunari sau unde or mai fi. Pila centrala nu a fost aliniata cu axul centurii. Din aceasta cauza in acele zone drumul face pur si simplu o bucla. Daca mergi pe langa ax ai sansa sa intri in parapet, daca mergi pe margine se sperie cel de langa ax si intra in tine. Asa ceva nu am vazut chiar nicaieri...in orice caz asa grav.

Eu inteleg...inca 2-3 metri de deschidere era scump si trebuiau alte solutii nu asa convenabile (grinda metalica ar fi scumpa, grinda mai lunga ar fi fost si mai inalta si pasajul peste se prelungea si era mai scump, o grinda monolita ar fi insemnat cofraje si esafodaje in centura care blocau traficul...)...dar ce s-a ales e groaznic. Nu stiu cum a fost proiectanul de acord sa proiecteze asa ceva....ca e clar...indicatiile pretioase au venit de la CNADNR care avea tot felul de restrangeri de buget.


icristian

Am mers de multe ori pe acolo, dar de obicei fac dreapta sa intru in bucuresti exact dupa si nu am avut peste 70km/h.
Nu zic ca nu poate fi imbunatatit, doar ca a fost deja facut un proiect acolo si cred ca ar fi foarte usor sa dea in judecata si sa castige cei de la Corona daca s-ar face un alt proiect avand ca scop indulcirea curbei.