Centuri rutiere în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:48:25 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 27 Guests are viewing this topic.

StefanCelMare

Și Clujul încerca să împingă conexiunea Gilău-Cluj Vest pe POIM.
Cred că și alte orașe vor încerca (până și Timișoara am văzut un pic mai sus că vrea încă o conexiune la A1 cu rol de centură).
Vom vedea ce va fi.
Eu aș vrea să se facă toate, dar mi-e clar că nu vor fi bani pe POIM să se facă tot, nici la absorbție 100%.

pasadia

Conexiunea Gilau - Cluj Vest?  :o
Asta ce e, un fel de centura Floresti? E prima oara cand aud de asta.

raulbogdan23

^

E un drum express pe partea cu Somesul care teoretic ar trebui sa iasa la Supermarketul Cora.
Centura Floresti se face prin spatele Polus Center Cluj.

StefanCelMare

#3378
S-a publicat recent despre eforturile Clujului de a porni proiectul conexiune Cluj Vest - A3 Gilău:
http://www.stiridecluj.ro/politic/boc-va-vorbi-cu-premierul-ciolos-despre-finantarea-drumului-expres-din-floresti-si-a-centurii-de-sud-a-clujului

Proiectul apare și în planul de mobilitate durabilă al Clujului (pag. 179):
- perioada de pregătire: 2016
- perioada de implementare: 2017-2019
- distanță: 9,9 km (tronsonul C9b)
- cost estimat: 69 mil. euro
- sursă de finanțare POIM/buget de stat
http://www.primariaclujnapoca.ro/userfiles/files/Plan%20mobilitate%20Cluj%20Napoca.pdf

Later Edit
Acum vad mai clar si ca centura sud Cluj e impartita in 2 etape. Prima, de realizare cu o banda pe sens, e trecuta pe bugetul local. Abia dupa 2020 se propune etapa 2 de largire... Prin 2022-2023.

marisRO

Capital: În ce stadiu se află centura Capitalei?

Cătălin Homor: Sperăm să finalizăm lucrările de lărgire a centurii de Nord, porțiunea dinspre autostrada București-Pitești. Bucata dintre DN2 și A2 va fi relicitată. Sunt problemele mari cu exproprierile, birocrația trebuie să fie diminuată foarte mult. Între DN2 și A2, lucrările nu se termină anul acesta, sunt probleme la anumite intersecțiii, se solicită construirea unor pasaje, se schimbă proiectul tehnic. Lărgirea DN2-A2 estimăm că o vom scoate la licitație în vară, pe proiectul nostru. Lucrările pentru Centura de Sud a Capitalei sunt aprobate în consiliul tehnico-economic din cadrul CNADNR. A fost avizat studiul de fezabilitate pentru 4 benzi, intrăm în etapa de aprobare a indicatorilor tehnico-economici. Demarăm licitațiile pentru lucrările de lărgire la patru benzi a Centurii de Sud.

Capital: Care sunt studiile de fezabilitate aflate în pregătire pentru licitație sau în derulare?

Cătălin Homor: Finalizăm studiul pentru lărgirea la 4 benzi a Centurii de Sud a Capitalei, se lucrează la documentația pentru Tunel Meseș, pod peste Tisa în apropiere de Sighetul Marmației, pod peste Dunăre la Brăila, pod peste Prut la Ungheni și o parte din autostrada Târgu Mureș-Ditrău. Avem în derulare studiile de fezabilitate pentru ocolitoarele orașelor Comarnic, Bușteni, Câmpina. Lansăm SF-ul pentru autostrada Ploiesti-Focșani-Bacău. Studiile de fezabilitate, anul trecut, au fost evaluate la aproximativ 80 milioane de lei. Nu s-au plătit acești bani pentru că avem diferite proceduri în derulare.

Sursa: http://www.capital.ro/seful-cnadnr-locul-de-munca-trebuie-sa-fie-in-santier.html

panzer

Foarte vagi raspunsurile despre DNCB.

QuoteSperăm să finalizăm lucrările de lărgire a centurii de Nord, porțiunea dinspre autostrada București-Pitești. Bucata dintre DN2 și A2 va fi relicitată. Sunt problemele mari cu exproprierile, birocrația trebuie să fie diminuată foarte mult.
Aici e posibil sa fi incurcat bucatile. Probleme cu exproprierile sunt pe A1-DN7 si numai pe aceasta are vreo speranta sa o termine anul acesta. Oricum este al 3lea sef de la CNADNR care spera sa termine bucata asta "anul acesta".

QuoteÎntre DN2 și A2, lucrările nu se termină anul acesta, sunt probleme la anumite intersecțiii, se solicită construirea unor pasaje, se schimbă proiectul tehnic. Lărgirea DN2-A2 estimăm că o vom scoate la licitație în vară, pe proiectul nostru
Eu cred ca a vrut sa spuna ca anul asta se termina proiectul. Ca executia nici vorba.
@cutter - vor rezolva macar definitiv din proiect DN2-A2 asemeni proiectului de pe Sud, sau tot o struto-camila cu 10 giratorii le va iesi? Merci.

De asemenea: ii putem intreba daca macar la nivel de proiect/sf se gandesc la o rezolvare la Otopeni. Zi de zi cozile sunt de 2-3 km spre Mogosoaia.


GDPR

Eu stiu ca exproprierile de pe tronsonul A1-DN7 sunt la pachet cu cele de pe DN2-A2. Poate ca daca s-ar decupla ar fi ceva sanse sa se finalizeze A1-Chitila anul asta.

rocklee

#3382
Quote from: NGC20 on February 08, 2016, 04:53:15 PM
Si mai amanam putin pana in 18 respectiv 17 Februarie 2016. Este deja a patra amanare.

eu nu intrleg ce centura este si aceasta de 1 km ...centura busteni .incepe si nu sfarseste nicaieri  >:(...auzi frate centura de 1,020 km ...ce penibilitate ...ce descogestioneaza aceasta centura :o ...poate sa puna cineva un desen sau o imagine  so vad si eu  ??? ???

NGC


rocklee

acesta din imagine are mai mult de 1 km ...restul cand se scoate la licitatie ?????

Earthchild

Quote from: marisRO on February 09, 2016, 10:13:59 PM
Cătălin Homor: [...] Avem în derulare studiile de fezabilitate pentru ocolitoarele orașelor Comarnic, Bușteni, Câmpina.?

E bolnav la cap?! Centură la Câmpina?

pasadia

@ Earthchild: centura Campina pe DJ102I, adica acea varianta de viitor DN pe valea Doftanei, intre Campina si Sacele. In continuare nu inteleg de ce insista ei pe aceasta tema...

@ rocklee: acea centura Busteni e doar jumatate si e inutila. Dar inca nu a spus nimeni din Guvern de ce nu (pot) licita si partea nordica. Nu exista vreo explicatie (lipsa SF? lipsa PT? lipsa dorinta?)

mikidutzaa

Mie nu mi se pare inutila varianta cu Valea Doftanei. Daca fac si un "mic" tunel in loc de serpentine la pasul dintre judete o sa fie o varianta foarte buna Brasov-Bucuresti, incomparabila cu cea prin Cheia-Valenii de Munte.

NGC

Quote from: pasadia on February 11, 2016, 12:07:14 AM
acea centura Busteni e doar jumatate si e inutila. Dar inca nu a spus nimeni din Guvern de ce nu (pot) licita si partea nordica. Nu exista vreo explicatie (lipsa SF? lipsa PT? lipsa dorinta?)

Exista SF pentru intreg proiectul, dupa cum se vede si in imaginea de mai sus (Mai 2015).
PT nu exista pentru ca este proiectare si executie pentru ambele obiective (1 si 2, unde 1 este ceea ce se liciteaza acum).

vancouver

Nici un drum care dubleaza un alt drum aglomerat nu are cum sa fie inutil. Varianta de la Busteni este necesara ca aerul, cea de la Campina va ajuta si pentru accesul spre Valea Doftanei, care de asemenea este o zona turistica. Nu este neaparat necesar sa se strapunga cu drum asfaltat pana la Sacele, pentru a justifica aceasta centura. Si toate astea la un loc nu au nici o legatura cu autostrada, sunt necesare oricum.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.