Centuri rutiere în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:48:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 33 Guests are viewing this topic.

StefanCelMare

Sursa principală de finanțare a PMUD-urilor e POR + bugete locale.
Citez (deși sursa este un editorial care îl critică pe Boc, informația poate fi verificată și din alte surse):
Trebuie să mai spunem că PMUD nu a fost comandat și elaborat din inițiativa Primăriei, ci a venit ca o precondiție impusă de UE pentru accesarea banilor europeni aferenți perioadei 2014-2020, destinați proiectelor de mobilitate urbană durabilă, prin Programul Operaţional Regional (POR), suma totală disponibilă pentru România fiind de 2,3 mld. euro (pentru 8 poli de dezvoltare urbană, printre care și Clujul). Așadar, în aprilie 2014 Guvernul și BERD au semnat un acord care prevedea finanțarea a 8 PMUD-uri, inclusiv pentru Zona Metropolitană Cluj, iar forma finală a documentului, care va fi aprobată de Consiliul Local, va fi fundamentul strategic prin grila căruia vor fi evaluate proiectele finanțate de UE în actualul cadru bugetar multianual.
Sursa: http://ziuadecj.realitatea.net/editorial/pe-cine-si-de-ce-veti-injura-in-traficul-din-cluj-in-2020--144375.html

StefanCelMare

Da, la estimarea de preț făcută de mine, e suficient.
Boc vehicula 500 de mil. - 1 miliard, dar cred că fabulează (probabil vrea să scape de exproprieri, să le pună pe bugetul de stat).
Acea sumă m-a speriat, că nici POR nu era suficient.

cricric

Quote from: adrian rosca on January 21, 2016, 07:18:10 PM
Exact asta ziceam si eu: buget local + fonduri europene, doar e o "autostrada urbana".
Nu e doar de interes local. Serveste si pentru Suceava.-Bistrita-Dej-A3. Nu-mi zi ca pe relatia asta va fi folosita Valcele-Apahida-centura Tureni si inapoi pe A3.

horatiu.cosma

@adrian rosca, problema traficului un Cluj in momentul acesta nu e generata de cel care merge de la Dej/Bistrita la Oradea, ci de aia foarte multi soferi din Gilau/Floresti/Manastur care vor sa ajunga in Marasti/aeroport/Apahida/Muncii si invers. As mai adauga ca directie generatoare de blocaje la orele de varf Zorilor - Manastur si Zorilor Gheorgheni(tur retur evident).

Pai mare parte din blocajele de pe directiile de mai sus vor fi rezolvate de centura sud, impreuna cu drumurile de legatura ce vor fi construite. In momentul asta sunt 13.5 km pe cel mai scurt drum intre aeroport si Polus Center, le-as putea numi extremitatile estica si vestica a orasului. 80% din trafic se duce pe directia asta, iar distanta respectiva o faci la ore de varf in 2 ore. Cum ar fi sa o faci pe 17 km de drum expres in 15 minute?

PMUD-ul Clujului a fost facut de niste firme serioase din Italia si Anglia, ce a aratat Tecnic in 6 luni pe SF-ul PiSi o gluma proasta fata de ce au schitat astia. Sunt convins ca va lua foarte mult din traficul central aceasta centura plus ca mi se pare cea mai putin SF(science fiction) din ce s-a auzit pana acum. 100 milioane de euro plus vreo 40 pentru exproprieri mi se pare un cost mai mult decat rezonabil pentru a rezolva cea mai stringenta problema de trafic a Clujului.

Ar mai ramane cateva zone cu trafic puternic ce nu vor fi rezolvate de aceasta centura, in special N-S si cam toate directiile spre si dinspre centru, la orele de varf. Dar asta se poate rezolva cu alte solutii, fiindca centuri nu mai pot fi facute prin centru, iar de SF-uri s-a tot discutat si cam la discutii s-au oprit. Daca se mai face acea semi-centura a Florestiului prin spatele Polusului plus asfaltarea cele nordice(Floresti-Grigorescu) si centura Baciu pe langa calea ferata, eu zic ca am putea respira prin zona metropolitana Cluj o vreme.

TibiV

Fraţilor, nu înţeleg de ce vă certaţi...

Când am fost ultima dată la rudele din Dej, acum vreo 2 ani, am mers pe A3 pentru că am vrut să o simt sub roţi...
Şi după ce am ieşit de pe ea am făcut de două ori mai mult prin oraş ca să trec de aeroport...

Dacă centura asta reduce timpul la 15-20 minute, care mai este tema controversei ?!...
Trebuie făcută şi gata.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

GDPR

Nu contest ca e aglomeratie in Cluj, dar cum zici si tu "grosul" traficului se limiteaza la Gilau-Apahida, fiind generat pe plan urban si periurban. De asemenea, nu contest calitatea studiului si nici faptul ca proiectul ar ajuta foarte mult la aerisirea Clujului.

Ma repet, dar nu cred ca este chiar un proiect de interes national, ci unul local. Nici macar CJ Cluj nu pare sa-l promoveze: http://www.cjcluj.ro/variante-ruriere-de-ocolire/
In schimb pe site-ul CJ apare o varianta ocolitoare de nord!

@TibiV: daca trebuie facut, atunci sa-l faca domnul Boc prin POR. Care e problema? Momentan CNADNR-ul are prea multe pe cap ca sa il preia. Si aici mi se pare ca e jocul, ca autoritatile locale sa-l prezinte ca fiind de interes national si sa-l paseze astfel la MT.
Sau poate mai incolo, dupa 2020-2024 situatia economica nationala va fi mult mai buna, si atunci ar putea sa fie loc si pentru acest proiect sa fie finantat de la "centru".

horatiu.cosma

Boc ar pasa toate cheltuielile de la bugetul local spre cel central daca ar putea. Si orice primar ar face la fel. Dar stie si el ca daca nu rezolva pana in 2020 problema unei centuri Est-Vest completa, nu mai pupa fotoliul de primar. De la CNADNR nu sunt bani pentru asa ceva, cel putin nu pe POIM, unde sunt atatea proiecte mai importante ce asteapta cate o "halca" de pe urma unei eventuale intarzieri pe PiSi.

alexV

Extras din Planul de Mobilitate Urbana Durabila CLuj-Napoca.
fara centura noua vs cu centura noua (cea rosie din imaginea 2).


Diferența dintre anul de referință (2015) și anul 2030 în scenariul ,,A nu face nimic" (schimbare procentuală) în ceea ce privește întârzierile preconizate pe tronsoane la ora de vârf de dimineață (08.00-09.00)


Diferența dintre întârzierile preconizate pe tronsoane în 2030 la ora de vârf de dimineață (08.00-09.00) în varianta ,,A nu face nimic" și în ,,ScA 1" (schimbare procentuală)

alexV

Quote from: adrian rosca on January 22, 2016, 12:47:00 AM
In schimb pe site-ul CJ apare o varianta ocolitoare de nord!

consiliul judetean versus primaria
oare n-au aceeasi culoare?

Quote from: alexV on October 18, 2015, 04:39:52 PM
Quote from: alexV on September 23, 2015, 11:09:33 PM
Strategia de dezvoltare a municipiului Cluj-Napoca pentru perioada 2014-2020 a fost adoptata.
citynews

- Construcția de drumuri expres, pasaje, pasarele pietonale și centuri ocolitoare pentru fluidizarea traficului (76 mil. euro):

         1) Construcția Centurii Ocolitoare Cluj-Napoca Sud (Mănăștur-Someșeni) – etapa I;

         2) Construcția Drumului Expres Grigorescu-Gilău – etapa I;

dragos76

Quote from: alexV on January 22, 2016, 01:12:46 AM
consiliul judetean versus primaria
oare n-au aceeasi culoare?

Da, culoarea incompetenței, de multe ori.
Trecând peste orgoliul și patriotismul loca, sunt de acord că totuși NU e un obiectiv de interes național; și trebuie găsite soluțiile de finanțare în mod corespunzător.

StefanCelMare

#3310
Nu cred că scopul forumului este să cădem toți de acord întotdeauna.
Dezbaterile sunt pozitive până la un anumit punct.
Dezvoltarea Clujului este o problemă națională nu doar datorită traficului de legătură.
Economia depinde mult de infrastructură, iar gâtuirea traficului local într-o zonă puternică economic, care mai are potențial de dezvoltare, afectează și țara economic.
Nu vorbim doar de traficul de persoane când vorbim despre drumuri, ci și despre industrie, exporturi, fluxul forței de muncă.

PS referitor la dezbaterea național vs. local, cred că UE ne-a dat și răspunsul. POR este programul operațional regional.
Cădem de acord că este o problemă regională? :)


dr4qul4

Voi realizati ca va certati pe o linie trasa pe hartie? Am pus KMZ-ul in earth si surpriza....in partea de vest se termina intr-un ansamblu imobiliar format din 12 blocuri noi!!!! Care nu vor fi demolate niciodata.  SI nici ocolite, pentru ca acolo avem un depou de tramvaie.

In plus, costul va fi imens.

Nu este o centura, deoarece orasul s-ar dezvolta si in afara ei. Poate fi comparata cu suspendata lui Oprescu....si ii dau acelasi termen de finalizare. Desi ambele sunt importante.
Nici o sansa sa mearga atat de drept. Mai degraba serpuit, asemeni centurii de diamant


PS. Centura "de diamant" e o mare tampenie. Traseul este prost ales, merge in zig-zag, s-a si surpat si o va mai face, are 1 banda pe sens, si a costat si o caruta de bani....

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

GDPR

Nu se cearta nimeni. Oricum, pana la urma m-am armonizat cu @horatiu.cosma si @stephenthegreat  :)

vladb

Am zis sa nu intervin pentru ca inerent sunt subiectiv avand in vedere ca locuiesc in Floresti. Dar as raspunde la intrebarea: "Este o lucrare de interes national?" cu o alta "Degrevarea de surplusul de trafic a intrarii in Bucuresti dinspre Otopeni (DN1) este sau nu de interes national"?. Motivul pentru care pun aceasta intrebare este studiul de trafic comparativ intre cele doua locatii pe care il gasiti la pagina 20 in PMUD Cluj Napoca (al doilea bullet).

http://www.primariaclujnapoca.ro/userfiles/files/Plan%20mobilitate%20Cluj%20Napoca.pdf

Poate ca unii nu vor sa creada asa ceva, dar intrarea in Cluj (dinspre vest) este mai aglomerata decat intrarea in Bucuresti (dinspre nord). Ca si sitatie personala, eu folosesc constant o varianta de macadam (pe principiul bucsele sunt mai ieftine decat ambreiajul :)) prin spatele centrului comercial Polus. Faza nasoala e ca daca se face un studiu de trafic pe aceasta pseudo-varianta va fi de departe cel mai congestionat drum de exploatare agricola existent.
Pe de alta parte, va spun sincer, dupa terminarea legaturii A3 - DN1 in zona Martinesti, s-ar putea sa aleg si acea varianta...si tare ma tem ca nu voi fi singurul. Deci, se prea poate ca aglomeratia sa se mute dinspre Feleac spre Cluj si cu squarul de pe Calea Turzii esti prins intre doua borduri de 20+ cm si daca vrei si daca nu vrei.

In concluzie, din punctul meu de vedere, e nevoie de "alaltaieri" de o centura pe partea sudica a Clujului si de "ieri" de o centura pe partea nordica - pentru ca si comuna Baciu va ajunge in curand la acelasi nivel de congestie. Vorbim de localitati cu peste 15.000 locuitori (Baciu) si peste 30.000(!!!) (Floresti).


horatiu.cosma

Exact, nicio cearta. Avem o discutie civilizata cu argumente pro si contra, la care ne apropiem de un consesns. Oricum, ar deveni plictisitor forumul daca toti am fi pe aceeasi lungime de unda pe toate subiectele discutate. @dr4qul4, centura de "diamant" nu e serpuita gen serpentine, poti sa mergi cu 80 pe serpuirile alea, lejer. A costat o caruta de bani fiindca cei care au facut SF-ul au uitat de studiile geo in dealul cu probleme, inspre Valcele. Acolo au fost facute o groaza de ziduri de sprijin, ce nu erau prevazute in planul initial. Tind sa cred ca o sa tina si nu se va mai surpa.

Legat de centura sud, costul nu va fi chiar imens, sa nu dramatizam ca Boc. Exista solutii pe partea de vest, chiar si cu zona nou construita ce va devia putin traseul. Orice se poate cu putina dorinta de sus.