Centuri rutiere în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:48:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 16 Guests are viewing this topic.

udar

centura caransebes are boala ro. trambuline capeti  poduri.......este a doua oara cand se inchide de la inagurare cu aceasi buba.

alecu26

oooo....ce-mi plac mie aceste firme spaniole mici spre medie.

Copisa

Sedesa.....si va urma Aldesa, Comsa...

Sa vedem daca ce a facut Azvi la Calafat Vidin (infrastructura de acces) ca doar acum intra sub trafic.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

phb2

cc : centura carancebes

Semnalizare la începutul by-pass nu pare foarte clar, mai ales pentru un străin.
La ieșire Hateg, de ce să nu adăugați Huneroara și Petroșani ? aceste orașe sunt cunoscute ca Hateg (de asemenea, văzut din străinătate)


hentz

Centura Alexandria
23.06.2013

Rond DN6 Buzescu



Parcarea din apropiere



Au aparut si primele indicatoere





Probleme multe la terasament .Am numarat peste 30 de reparatii


Intersectia DJ 703




Podul aproape gata




Lipsesc rosturile de dilatatie











Intersectia DJ504


In celalalt capat in DN6 este totul pregatit ,deja se circula prin rond.

MRS

#725
Printre cele mai proaste intersectii pe DNCB:  :bash: :bash:











Cozi zilnic atat dinspre Bucuresti (coada este de la irealitatea) cat si dinspre A3 (dupa cum se vede) - intersectia este depasita de valorile de trafic


A, AL, B, BG, BiH, CA, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EG, EIR, EST, F, FIN, GB, GR, H, HR, KOR, I, ID, JP, LT, LV, MC, MD, MDV, MK,  MNE, MT, NL, PL, PT, QA, RKS, RO, SIN, SK, SLO, SRB, SYR, TH, TR, TZ, UA, UAE, US, V

IATA: AAL, ADB, AMS, ATH, AYT, BBU, BCN, BEG, BGY, BHX, BKK, BLQ, BRI, BRU, BUD, BVA, CDG, CGN, CIA, CRL, DCA, DLM, DOH, DPS, DTM, DUB, DUS, DWC, DXB, EMA, FCO, FLR, FMM, FRA, HAM, HEL, HND, HRG, IAS, ICN, IST, JFK, JMK, JTR, KBV, KGS, KIV, LCA, LGA, LHR, LIS, LTN, LWO, MAD, MLA, MLE, MUC, MXP, NAP, NRT, ODS, OPO, ORD, OTP, PFO, PRG, PRN, PSA, PUJ, RIX, SAW, SBZ, SDQ, SIN, SJJ, SKG, SKP, SOF, SPU, STN, STR,  SXB, TGD, TIA, TLL, TRN, TSF, TSR, TXL, VAR, VIE, VLC, VNO, WAW, WRO, YUL, YYZ, ZAG, ZNZ, ZRH, ZTH...

DanCld

N-as spune ca e proasta; e un sens giratoriu ovalizat. Problema mare este ca aceasta solutie se preteaza foarte bine la niste valori de trafic care sunt constant (uneori cu mult) depasite iar sentimentul meu e ca "masa critica" a acestui trafic este pe directia de intrare respectiv iesire din oras.

cst08

Mai mare rusinea ca dupa 20 de ani CB nu este upgradata total , o jena totala, in fiecare an stau ore intregi in trafic ,numai spun ca ce asfalt si cedari de prioritate pt sate .rusine

vancouver

Cum, ca atunci cand trâmbitam ca sensurile giratorii pe un drum cu mai mult de 2 benzi sens sunt o abertie, mi-ati sarit cu totii in cap. Acum na!

TARII CAT MAI MULTE SENSURI GIRATORII, PENTRU INTELIGENTII CARE NU INTELEG CA UN GIRATORIU ARE O CAPACITATE LIMITATA LA CA. 3.000 masini PE ORA. Ori pe 2+2+2 benzi care intra in giratoriile de pe Centura (la intersectiile cu DN1 si DN1a) pot veni si 1800 x 6 = 10.800 vehicule pe ora....... :lol:

CE IDIOTI, CE IMBECILI, cei care cred ca trântind un sens giratoriu se poate rezolva o intersectie.

Deci, desteptilor de CNADNR: un sens giratoriu NU ARE VOIE SA AIBE MAI MULT DE O BANDA IN INTERIORUL SENSULUI si nu poate deservi decât o intersectie de 2 drumuri, ambele cu CATE O BANDA PE SENS.

In mod exceptional, la intersectia unui drum principal cu 2 benzi pe sens cu unul secundar, se poate totusi face giratoriu, cu conditia ca traficul pe drumul secundar sa fie foarte redus, 100-200, maxim 300 vehicule pe ora la orele de vârf. De ex. la intersectia unui drum important cu intrarea intr-un supermarket. Mai exista si sensuri giratorii turbo, care "absorb" pana la 5000 masini pe ora, cu benzi speciale de descarcare rapida la dreapta sau mega-sensuri, de marimea celui facut acum ad-hoc la Razoare, adica cu diametrul de 100-200 m. Este si logic ca mega-sensul de acum de la Razoare este mult mai eficient decat chichineata de dinaintea inceperii lucrarilor la metrou si ca atare e mai bine sa ramâna asa permanent.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

st3reo

^^^ :poke: what?

Nu stiu cum e in alte parti dar la mine in oras sunt destule giratorii cu 3 benzi care functioneaza chiar cu succes.

vancouver

#730
N-ai inteles ce-am spus. Dar nu-i bai - mai explic de o mie de ori. Citeste cu atentie.

Pe centura Bucuresti drumul A CERUT UPGRADE la 2 benzi pe sens, adica 1 banda pe sens NU MAI FACEA FATA. Asta indica un anumit nivel de trafic (>1800 veh/ora).

In oras este cu totul altceva. Bulevardele se fac pe 3 benzi, nu pentru ca masinile NU AR INCAPEA SI PE O BANDA. De obicei pe un bulevard cu 3 benzi, prima e blocata de masini parcate, uneori mai opreste cate unul si pe banda a doua, si totusi nu apare nici un ambuteiaj - DECI, masinile ar incapea si pe o banda !!!! Intelegi? De asemenea pe un bulevard de oras exista semafoare, treceri de pietoni, etc..., care fragmenteaza traficul. DE ACEEA, pentru ca pe verde sa treaca mai multe masini de-o data, se fac 3-4 benzi.

Centura e un drum national, pe care CONTINUU vin masini pe 2 benzi. Intelegi diferenta dintre CONTINUU si ce se intâmpla in oras? In oras pe orice bulevard exista momente cand nu vine nici o masina, acestea fiind oprite la un semafor sau la o trecere sau din alt motiv. Asadara o banda pe centura Bucuresti aduce pana la 1800 masini pe ora, iar o banda a unui bulevard ca. 500-800 masini pe ora.

Nu mai vorbim ca in oras lipsesc TIR-urile, nu complet, dar oricum nu exista comparatie cu centura Bucuresti, unde din cele 1800 vehicule/ora/banda jumatate sunt camioane, care se urnesc mult mai greu la trecerea printr-un giratoriu.

De asemenea daca ai pune sens giratoriu nesemaforizat in Bucuresti la intersectia a doua bulevarde mari, s-ar putea sa ai mari probleme. La tine in oras probabil ca nici pe departe nu vin nici macar cele 800 vehicule / ora / banda, ci probabil pe toate cele 3 benzi abia daca vin 1000-1500 vehicule / ora. Ori sensul giratoriu "rezista" pana la 3000-3500 vehicule pe ora cumulat venind din toate directiile cumulate. Daca are o banda sau 3 benzi - NU CONTEAZA (desi logica primitiva ar zice altceva, dar crede-ma, asa este). Inconvenientul mai multor benzi, este când cineva de pe cea mai interioara banda a sensului vrea sa iasa la o iesire iar cel de pe banda exterioara (de ex. un TIR) vrea sa continue - se creeaza o siuatie conflictuala inutila, cu injuraturile de rigoare, uneori si cu o tamponare usoara. De aceea un sens giratoriu cu mai multe benzi este un NONSENS. (pentru ca vor sa evite chiar si cel mai mic conflict in trafic, nemtii nu au sensuri giratorii cu mai mult de o banda - cu exceptiile specifice oricarei reguli, desigur).


Pe centura Bucuresti, la Otopeni, avem 2+2+1+1 = 6 benzi care intra. In total pot veni pe ora:
- 1800 vehicule x 4 benzi ale centurii
- ca. 1000 vehicule x 2 bretele de pe DN1
- prin bretele directe pot evita giratoriul efectiv 2 x 1000 vehicule / ora
------------------
(1) TOTAL: 1800 x 4 + 1000 x 2 - 1000 x 2 = 7.200 VEHICULE / ora
(2) CAPACITATE GIRATORIU: 3000 - 3500 VEHICULE

Din (1) si (2) => rezulta fara echivoc ca un sens giratoriu NU ESTE ADECVAT CA SOLUTIE pentru acea intersectie. PUNCT.

Sensul giratoriu din orasul tau functioneaza "cu succes" pentru ca nu se ajunge la depasirea capacitatii maxime de 3000 - 3500 vehicule / ora. Pe axul bulevardului principal probabil vin ca. 1000 x2 vehicule la orele de varf, iar pe strada secundara cu care se intersecteaza, cateva sute.






Toate astea un inginer de comunicatii si trafic rutier trebuie sa le viseze. De aceea exista "facultatea de cai ferate, drumuri si poduri", dar din pacate si aici coruptia isi spune cuvantul iar decidentii din ministere sunt deseori ajunsi acolo pe pile, relatii si spaga si au o gandire la acelasi nivel ca un "neinginer".
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

phb2

Vezi soluția exemplu Square Montgomery din Bruxelles. 1 tunel de bulevardele Vest Este cu 2 benzi pe sens, + 1 tunel de bulevardele Nord Sud cu 2 benzi pe sens, + 1 giratoriu suprafață cu 3 benzi  pentru la intrările și ieșirile

vancouver

Quote from: phb2 on June 29, 2013, 06:22:41 PM
Vezi soluția exemplu Square Montgomery din Bruxelles. 1 tunel de bulevardele Vest Este cu 2 benzi pe sens, + 1 tunel de bulevardele Nord Sud cu 2 benzi pe sens, + 1 giratoriu suprafață cu 3 benzi  pentru la intrările și ieșirile

Ce vrei sa vad acolo? Piata respectiva este desenata asa din motive estetice. Traficul serios a fost bagat prin subteran - adica probabil inainte de a face pasajul sensul giratoriu cu q benzi nu facea fata. Altfel nu vad de ce au facut pasajele. Ulterior au lasat la suprafata o solutie conform urbanismului zonei, dar nu sunt 4 benzi in sens pentru ca ar ajuta in vreun fel traficul.

Sau asta ai vrut sa-mi arati: ca sensul giratoriu nu facea fata in trecut, asa ca au fost obligati sa faca pasaje pe 2 directii si ca asta este solutia si pentru centura Bucuresti? Da. Evident. Asta e solutia. Centura prin pasaj, DN1 sau DN1a sau alt drum transversal pe un alt nivel de pasaj si doar vehiculele care schimba directia de mers spre stânga si cele care intorc intră într-un sens giratoriu.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

hentz

Asa arata Centura Bucuresti in seara asta intre Domnesti si Alexandriei cu coada de 5 km







Uploaded with ImageShack.us

cst08

#734
dap , o bataie de joc, centura unei capitale este coloana sa vertebrala , tot ea sustine si economia.

admin note: la urmatoarea abatere de la reguli primesti ban, nu doar un inofensiv smite.