Centuri rutiere în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:48:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

pentium10

Nu vad Brașov. Intenționat a fost lăsat afara fiind vorba ca a fost dat în circulație.
La VO Tirgu Mures, prefectul declara ca Regionala Brașov va finaliza  giratoriul de la Ernei și redarea traficului sub pasarela din Livezeni și apoi va fi predat amplasamentul la CNAIR, pana nu e presat nu demarează documentia pt o licitare noua.
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

Ionut

Da, m-am gandit la Brasov, dar am decis sa nu trec. Sincer, nu cred ca are rost sa il trec in tabel, mai sunt lucrari semnificative de facut? Intreb, nu stiu exact, scuze daca pun o intrebare stupida. Legat de Tg Mures, merci pentru completare. Totusi, nu trec in tabel asta, e un detaliu prea putin relevant pentru proiectul mare... tabelele astea sunt utile daca prezinta fix stadiul si blocajele/etapele absolut esentiale.

:cheers:

perfidus

Doar ca sa punem putina sare si piper, la VO Caracal data ordinului de incepere este valabila pentru contractul Secol.  Dar de fapt acest contract este o relicitare.
Primul contract semnat cu Romstrade este datat 31 ianuarie 2011. Lucrarile au inceput in 4.05.2012 .
Acest prim contract s-a reziliat in 4 decembrie 2012 si au fost necesari aproape 2 ani pentru a se stabili un nou constructor.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

dumbravaandrei

^
Da, o lucrare deosebit de importanta: sa ridice NJ-urile plasate la accesul in spatiile de servicii. Le tin blocate de un an de zile!!!! :bash: :bash:

adiarc

multumesc de tabel...eu as mai adauga cateva vorbe despre finantare...adica sa reiasa clar ce proiecte sunt in desfasurare ( doar teoretic ),sau nu pot fii demarate PT CA NU AU ALOCATA FINANTARE IN BUGETUL PE 2018
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

carutasul

Voi credeți că degeaba se numește firma aia Secol? :)

tom_sawyer

Constructorii Centurii Comarnic au garanții de la "credit doar cu buletinul"

Cele trei firme care au câștigat licitația pentru centura Comarnic nu au putut prezenta o scrisoare de garanție emisă de o bancă pentru proiect.

Firmele, nume obscure în domeniu, provenind din Italia, au adus în schimb garanții bancare din partea unui IFN (Instituții Financiare Nebancare), contrar legii. Pentru acest motiv contractul lor ar putea fi reziliat, spun oficiali ai Companiei de Drumuri.

Legislația spune că firmele câștigătoare ale unui contract trebuie să aducă o scrisoare de garanție de bună execuție în valoare de 10% din lucrări. În cazul de față ar fi vorba de 1,7 milioane lei cum acest contract are valoare de 17,04 milioane lei.

Situația este similară cu cea de la Pasajul Domnești unde constructorii au adus inițial o garanție de bună execuție tot din partea unui IFN. "Și atunci și acum termenele au fost depășite iar situațiile sunt similare. Dăm dovadă de clemență însă nu mai putem aștepta mult", spune Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România.

digi24.ro

NGC

^^^ "Proiectare si executie Varianta de Ocolire Comarnic : Obiectiv 1: km 0+000-km 2+850"

Habar n-am de la cine e garantia, dar in cazul acestui contract se aplica vechea legislatie, adica HG 925 / 2006.

Quote
Ofertantul declarat castigator va trebui sa puna la dispozitia autoritatii contractante o garantie de buna executie in cuantum de 10% din pretul contractului fara TVA. Garantia de buna executie se constituie in conform art. 90 alin. (1) din H.G. nr. 925/2006 cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv printr un instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara sau o societate de asigurari, care devine anexa la contract conform Formularului nr. 4 sau Formularul nr. 5 (Ofertantul va opta pentru una din variante). Garantia de buna executie se prezinta in original. Autoritatea va retine/restitui garantia de buna executie in conditiile art. 91-92 alin. (4) din H.G. nr. 925/2006 cu modificarile si completarile ulterioare.

TibiV

Quote from: tom_sawyer on March 14, 2018, 08:52:29 PM
Cele trei firme care au câștigat licitația pentru centura Comarnic nu au putut prezenta o scrisoare de garanție emisă de o bancă pentru proiect.

Firmele, nume obscure în domeniu, provenind din Italia, au adus în schimb garanții bancare din partea unui IFN (Instituții Financiare Nebancare), contrar legii. Pentru acest motiv contractul lor ar putea fi reziliat, spun oficiali ai Companiei de Drumuri.

Nu mai este contrar legii...

Quote from: Dan_s on September 06, 2017, 12:27:28 PM
Acum se pot accepta si scrisori de garantie si de la IFN-uri.
http://www.zf.ro/banci-si-asigurari/scrisorile-de-garantie-emise-de-ifn-uri-sunt-acceptate-pentru-garantarea-obligatiilor-fiscale-16719182
QuoteScrisorile de garanţie emise de IFN-uri sunt recunoscute şi acceptate pentru garantarea obligaţiilor fiscale, după modelul instituţiilor de credit, în baza unei ordonanţe a Guvernului din 31 august.

Bine, ZF are o mica greseala. Sedinta de guvern a fost pe 30 august, comunicatul a fost pe 31 august.
Dar, daca imi amintesc bine, respectiva OUG a fost data tocmai pentru pasajul Domnesti...

Quote from: tom_sawyer on March 14, 2018, 08:52:29 PM
Situația este similară cu cea de la Pasajul Domnești unde constructorii au adus inițial o garanție de bună execuție tot din partea unui IFN. "Și atunci și acum termenele au fost depășite iar situațiile sunt similare. Dăm dovadă de clemență însă nu mai putem aștepta mult", spune Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România.
Caz in care Alin iar a dat-o de gard...
Dar poate gardul era "alunecos ca in baie" si nu s-a zgariat prea tare. ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

carutasul

Pentru că aveam ceva de cumpărat de la Mega, am mers în Mihăilești ( nu în Bragadiru ca de obicei)
Și dacă am trecut prin zonă am zis să fac și o poză. E făcută la capătul din oraș, de lângă lac



Powered by API/PUM imgur uploader

N-a ieșit prea grozav, văd că totuși , încet-încet lucrările avansează. A dispărut tot muntele de material de la stradă care obtura vederea. Nu se vede foarte bine, dar terasamentul arată a fi ridicat . La șosea avem un stâlp de medie tensiune și vro doi de joasă cred care vor trebui mutați. În rest aparent s-a eliberat terenul. N-am intrat mai departe din cauză că era ud și nu voiam să-mi pierd, ca Sinan Pașa, doi dinți :) Cred că finalizarea în vara asta este încă fezabilă, cu condiția să se și lucreze....

Acum, ca impresie generală, mie mi se pare mai degrabă un proiect "împins" de imobiliari. Cred că în max 5 ani va deveni un bulevard în Mihăilești; după cum se vede în stânga avem o casă care arată destul de nouă.  Oricum mi se pare că e nevoie imperioasă de o nouă ieșire din București chiar acum, pentru că traficul e deja full cam la orice oră, iar noua centură nu va face decât să atragă și mai mult.


Ionut

Stim si noi ceva informatii despre Centura Iasi? Avem nevoie sa pot trece in tabelul magic! :) Va rog, cine este mai in tema, daca puteti sa imi dati macar intrebari pentru CNAIR ca sa trimit, poate aflam ceva informatii noi.




CENTURA OCOLITOARE DE SUD OBIECTIVUL 3 SAU ANI DE SUBDEZVOLTARE PENTRU NIMIC CONCRET?

Zilele acestea Ministerul Transporturilor a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru varianta ocolitoare (sud) a municipiului Iași. Totuși, bani nu se știu încă dacă vor veni. La începutul anului trecut au fost niște firmituri (152 milioane lei) aruncate de Guvern care până la urmă au și dispărut. Proiectul centurii ocolitoare varianta sud datează din anul 2006.

Trebuie să readucem la cunoștință faptul că Iașul este unul dintre cele mai poluate localități din țară, fie că îi convine domnului primar sau nu. Unul dintre motivele acestei situații neplăcute este traficul greu, dar și mașinile mici care doar tranzitează municipiul, lucru perfect adevărat și demonstrat. Ni se povestește de ani buni (și în mod special în ultima perioadă) cum se va îmbunătăți traficul ieșean și cum se va purifica aerul dacă Ministerul Transporturilor ar termina de construit varianta ocolitoare.

Aceste idei aruncate în spațiul public sunt niște idioțenii și niște minciuni. Mai mult de atât, observăm și ignoranța și lipsa răspunderii autorităților față de cetățeni. Planul actual este unul mizerabil. Cea mai mare parte din ,,viitoarea centură" reprezintă de fapt șoseaua Nicolina (probabil cea mai aglomerată arteră din Iași la orele de vârf) și bulevardul Poitiers (prezintă, de asemenea, un trafic foarte ridicat pe timpul zilei). Abia când vine vorba de strada Trei Fântâni putem considera că am ieșit din oraș propriu-zis.

Bulevardul Poitiers și strada Trei Fântâni se prezintă în momentul de față sub orice critică pentru că Primăria nu poate interveni decât cu peticeala. Sunt ani de zile de când Ministerul Transporturilor și Primăria (prin ignoranța ei) țin în subdezvoltare 2 zone ale orașului, lucru care s-ar fi putut schimba în câteva luni cu bani de la bugetul local.

Pe strada Trei Fântâni au început să apară diverse proiecte și construcții iar în viitor trendul actual ne demonstrează că va deveni o zonă importantă pentru dezvoltatorii din domeniul imobiliarelor. Cel mai nou plan aparține firmei Dmyth Art SRL din Constanța care are la dispoziție 15.000 mp și vrea să realizeze un ansamblu rezidențial care să includă spații de producție, showroom și birouri.

De asemenea, descărcarea traficului în varianta acceptată la momentul actual se realizează la intersecția strada Trei Fântâni - DN28 intrarea în Tomești, una dintre cele mai importante localități limitrofe ale Iașului (aproximativ 2 km distanța dintre ele), cu circulație rutieră intensă.

Aș aduce în discuție și aspectul centurii care seamană mai mult a proiect din anul 1940 pentru un oraș de mărime mică. Se pot da exemple de alte orașe din țară (Brașov și Oradea în special) unde administrațiile, împreună cu Ministerul Transporturilor, au reușit să realizeze lucruri frumoase și demne de secolul în care ne aflăm.

Proiectul actual este un fiasco și nu este viabil.

În încheiere aș vrea să întreb autoritățile cum cred ele că se va rezolva traficul și poluarea din Iași în condițiile în care ,,viitoarea centură" trece prin interiorul orașului, prin două dintre cele mai aglomerate zone și o a treia arteră care în 10-15 ani va găzdui zeci de blocuri și zeci de mii de noi locuitori?

Iasi - Orasul pentru oameni

voicul

Putea sa zica 5 minute pentru 62.3%, dar el a fost DARNIC le-a lasta 30 de zile sa faca 50%!

Primarul Târgoviştei, despre centura oraşului: ,,Într-o lună mă lămuresc dacă boala asta e moarte sigură"

Centura Municipiului Târgovişte este departe de finalizare, deşi până la 31 decembrie 2018 proiectul ar fi trebuit să fie gata. Primarul Cristian Stan a declarat că lucrările sunt întârziate cu 50% şi a transmis un avertisment către firma care a câştigat proiectul să se apuce de treabă: să recupereze diferenţa de 50% în următoarele 30 de zile. Nu este pentru prima dată când edilul se arată nemulţumit de ritmul în care avansează lucrările, aşa că i-a fixat constructorului termen de o lună de zile pentru a recupera întârzierile şi a intra în graficul de execuţie.

Citeste mai mult: adev.ro/p5rvf2

Granata06

La ce te astepti cand dai contracte de asemenea anvergura la firme no name

Ionut


Ionut

#5339
Am facut update - sa imi spuneti daca mai vedeti ceva detalii gresite/de actualizat.