Centuri rutiere în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:48:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 16 Guests are viewing this topic.

SILVIUFG

@cricric Pai tocmai de la postarea primarului pornisem discutia. Eu eram ferm convins ca licitatia pt SF e anulata. Dar se pare ca nu.... Eu l-am intrebat pe facebook daca Fagarasul are bani pentru asa ceva dar nu mi-a raspus. Poate o va face. Eu ma indoiesc ca au cum sa o faca doar cu bani locali.

@TibiV Ocolitoarea se duce dincolo de oras spre Beclean. Livezii e si ea pe acolo dar spre oras. Ma rog.... Apropo de discutia la cine e drumul... CNADNR putea face licitatie pt SF daca nu era drumul ei?

pasadia

@ Tibi: deocamdata nu e decat drum de pamant (care nu are indicativ de DN) si da, CNADNR ar trebui sa faca un DN nou, pornind de la acel drum de pamant (tot asa cum toate centurile numite in prezent DN-uri au pornit de la drumuri de pamant sau mai putin). Evident, CNADNR mai are si alte variante: sa preia si sa intretina DN1 pe teritoriul municipiului (la fel cum ar trebui sa faca si in Medias) sau sa construiasca portiunea de A13 care ar servi drept centura.


TibiV

Evident că ai dreptate.
Comentariul meu era legat de ceea ce spune primarul:

"... am discutat cu reprezentanții Ministerului Transporturilor care au fost de acord să predea municipalității acest drum"

Ori Ministerul/CNADNR nu poate preda decât DN-uri.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dumbravaandrei

Quote from: SILVIUFG on August 02, 2016, 08:16:23 AM
Pai tocmai de la postarea primarului pornisem discutia. Eu eram ferm convins ca licitatia pt SF e anulata. Dar se pare ca nu.... Eu l-am intrebat pe facebook daca Fagarasul are bani pentru asa ceva dar nu mi-a raspus. Poate o va face. Eu ma indoiesc ca au cum sa o faca doar cu bani locali.
Pai nu a mai luat primaria actualul traseu de la CNADNR? ca stiu ca a fost un ping-pong continuu acolo cu rezultatul care se vede si in prezent...

SILVIUFG

Cu centura nu stiu sa fi fost vreo disputa. Disputa intre primarie si minister a fost cu DN-ul ce tranziteaza orasul. Si nu a fost doar un ping-pong ci chiar un proces in toata regula din care a castigat ministerul si astfel DN1 in Fagaras a ramas la primarie si este in starea in care este.... Primaria a vrut sa-l ia doar reabilitat complet sau doar dupa ce ministerul va fi construit o centura a municipiului. Nici una, nici alta nu s-a intamplat.
Dar eu intreb inca o data pentru ca nu stiu si nu vreau sa mor prost. CNADNR putea sa faca SF la ocolitoarea asta daca drumul (chiar si de pamant) nu era al companiei?

clau

Cnadnr poate sa faca SF exact ca la orice centura sau autostrada noua, iar in urma SF-ului rezulta varianta de traseu cea mai  buna...

alarma

@ butyvaly : Se lucreaza in livada, se vede si de pe calea Sighisoarei, sau de pe traseul Targu Mures-Livezeni. Aici au cele mai dificile parti, probabil de aia lucreaza acolo. Se vede si pe Google maps aici https://www.google.ro/maps/@46.5598477,24.6458568,2992m/data=!3m1!1e3?hl=ro

TibiV

Silviu, SF-ul de aia se face (in principiu cel putin) ca sa identifici traseul cel mai bun. Nu conteaza daca pamantul apartine sau nu Companiei in momentul realizarii SF-ului. Iin 99% din cazuri nu este, vezi cat au fost intarziate autostrazile din cauza intarzierii exproprierilor.

Traseul dat de SF poate fi pe actualul drum de pamant sau nu.
Si abia dupa ce SF-ul este gata incep procedurile - in primul rand exproprierile.
Daca SF-ul zice ca traseul va fi pe actualul drum de pamant, atunci va fi mai putin de expropriat.
Daca va fi alt traseu, se va expropria mai mult.

SF-ul facut de CNADNR nu are de fapt de a face cu dorintele primarului.
Cu singura mentiune ca s-ar putea sa cada pe traseul propus/dorit de primar.
La fel de bine s-ar putea sa nu cada...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

SILVIUFG

Gata!! M-am lamurit!! Daca eram baiat destept facem legatura cu expropierile de la autostrazi. Ramane de urmarit subiectul pentru ca deocamdata e doar o promisiune a primarului.

TraianBV.

Salutare, maine am de gand sa parcurg traseul Bucuresti-Constanta.
Vreau sa stiu, cei care ati circulat recent, cum este centura Bucuresti, e aglomerat?
Cum ar fi mai bine sa merg, DN1 si prin Bucuresti sau A3 si pe centura?

vancouver

Nu ai precizat de unde vii. Presupun de la Brasov, dupa nick: TraianBV. In acest caz eu iti recomand sa folosesti in orice caz A3 Ploiesti-centura Bucuresti. Pe centura pentru inceput ai 2x2 pana la intersectia cu DN2.

Daca acolo vezi ca treaba e "groasa" poti sa iesi pe DN2, fie spre Bucuresti -> Sos. Colentina -> Obor -> Sos. Mihai Bravu -> Bd. Camil Ressu -> A2 (sau daca te pricepi mai bine in Bucuresti merge si pe Str. Doamna Ghica + Bd. N. Grigorescu). Fie spre Afumati, apoi pe DJ100 pana in DN3 si la Fundulea pe A2.

Daca continui pe centura si ajungi la intersectia cu DN3 si vezi ca se merge greu, poti aici sa iesi pe DN3 spre Fundulea.

In nici un caz nu cred ca DN1 + traversare prin centrul Bucurestiului ar fi solutii bune. Poate ca timp nu e mare diferenta, dar asta numai pentru ca in mare masura se merge peste limita legala si deci periculos prin localitati. Pe A3+centura Bucuresti+A2 ultima localitate mai mare prin care treci este Comarnic...
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TraianBV.


butyvaly

@alarma: multumim de vestile bune, nu stiam de portiunea aceea, eu am verificat doar locurile usor accesibile :), poate ne surprinzi si cu niste poze candva  :)  O:-)

pasadia

#4033
Nu am mai facut demult un reportaj pe centura Brasov, asa ca acum am multe de aratat si povestit. Pozele sunt de miercuri, 3 august.

Incepem cu plansele de la pasajul DJ103 spre Sanpetru si cu explicatiile privitoare la lucrarile din acea zona:







Principala noutate este data de faptul ca breteaua dintre VO BV spre Sanpetru nu va mai fi pe amplasamentul str. Narciselor ci va merge exact pe langa pasaj (prin zona care era deja decopertata de anul trecut. Motivatia este data de faptul ca de-a lungul acelei strazi deja sunt construite case cu acces direct iar o bretea ar fi amestecat traficul local cu cel de tranzit. In plus accesul spre zonele din interiorul triunghiului care ar fi rezultat era dificil.

Solutia aceasta imi pare mai buna, insa a necesitat expropieri suplimentare (atat terenul propriu-zis al bretelei cat si terenul pentru relocarea stalpilor LEA), expropieri rezolvate printr-un HG din aprilie anul curent si intrate in vigoare abia in luna aceasta.

Poze cu zona bretelei spre Sanpetru:











In total in aceasta zona sunt 7 stalpi LEA deja relocati sau in curs de relocare.




pasadia

Lucrarile au inceput si la viitoarea bretea dinspre Brasov (str. 13 Decembrie) spre VO, sensul spre DN11 si Bucuresti:













Graba este mare in a realiza aceste 2 bretele tocmai pentru ca de la 1 septembrie traficul intre Brasov si Sanpetru sa fie mutat pe ele (urmand ca actualul sens giratoriu de sub pasaj sa fie mutat mai la est, provizoriu). Pe langa pasaj ar urma sa fie realizate rampele de acces si sub el asfaltarea definitiva conform proiectului.

Traficul greu ar urma sa nu mai poata vira in noul sens giratoriu (raze de viraj prea mici) si va fi directionat pe alte rute alternative (spre Brasov, zona Coresi, prin Triaj, pe DN11 si str. Zaharia Stancu, iar spre Sanpetru prin Bod). Acestea au fost deciziile de marti de la sedinta Comisiei de Circulatie (halucinante scene acolo, nu-mi vine sa cred ce comportament de monarh are Miklos Gantz si ce comportament de slugi au reprezentantii de la DRDP si de la retele). Pana si cei de la Politia Rutiera pareau timorati de un functionar numit si anonim precum al nostru administrator de municipiu.

Revenind insa la bretea: constructia ei este blocata intr-un gard al RAT Brasov:











Terenul pe care se afla gardul a fost revendicat si castigat de o persoana fizica (care urmeaza de astfel sa fie si beneficiar al expropierii). RAT-ul ar fi trebuit sa elibere terenul pentru acel beneficiar (iar acum, in urma expropierii, pentru statul roman, respectiv CNADNR, respectiv pentru VIAROM, constructorul lotului) insa nu se grabeste sa faca asta pretextand ca nu are bugetate sumele necesare:
- vreo 14.000 RON pentru relocarea unor stalpii si a liniilor de tensiune pentru troleibuze aflate langa gard
- si vreo 27.000 RON pentru mutarea efectiva a gardului (de fapt demolarea actulului gard si construirea unuia nou cu 5 metri mai la sud).

RAT-ul zice ca Primaria ar trebui sa dea banii, dar pana la urma s-a ajuns la concluzia ca vor face lucrarile VIAROM (pe care se pune presiune sa termine mai repede) si ca vor fi decontate de la CNADNR (acei 10% suplimentari).

Si nu ar fi singura lucrare inutila care ajunge pe statul de plata al constructiei - se pare ca in zona exista o conducta de motorina al carei proprietar ar fi Petrotrans Ploiesti. Acesta recunoaste ca nu mai foloseste conducta si nu are de gand sa o foloseasca in viitor, insa tot a pretins si a obtinut, in schimbul avizului, ca conducta sa ii fie protejata pe o distanta de peste 3 kilometri.