Centuri rutiere în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:48:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 20 Guests are viewing this topic.

ovideatza

Quote from: florin74 on January 26, 2016, 07:05:50 PM
Sunt prevazute pentru fazare VO Suceava 6,98 mil euro in noul POIM, cu finalizarea lucrarilor in 2018.
Interesanta "fazare", ca lucrarile anterioare nu erau pe POST, erau pe buget.
Sa vedem ca fac macar licitatie si avem constructor (decent), altfel ajungem la termene de 10 ani pt o amarata de centura.

StefanCelMare

Îmi pare rău, @adrian rosca, se pare că Emil Boc nu ne citește forumul :))
Citind PMUD-ul, mă surprinde că ei sugerează POIM și includerea în MPGT.
Hai la legătura cu A3, mai zic (p. 180 PMUD), dar pentru centura sud (p. 185), nu mi se pare chiar sursa potrivită (POR ar fi mai logic).

Emil Boc a declarat luni dimineaţă, la REALITATEA FM Cluj, că va cere guvernului să realizeze centura de ocolire a Clujului pe partea de sud, care ar urma să lege cartierele Mănăştur şi Someşeni.

Împreună cu centura de sud, Boc mai speră şi la realizarea şoselei expres dintre Autostrada Transilvania şi zona cartierului Grigorescu, un alt proiect care apare în toate proiectele locale. ,,Pe lângă centură, şi drumul expres e foarte important. Cele două proiecte ar trebui luate în considerare de CNADNR şi sperăm să fie prinse în strategia de dezvoltare 2014-2020.
Acestea nu apar în Master Planul general de transport, iar dacă rămân acum pe dinafară, vor rămâne pentru o foarte lungă perioadă de timp. Avem şi un ministru clujean într-o poziţie foarte importantă, şi premierul Dacian Cioloş, care este din Sălaj, ştie ce înseamnă Clujul, trebuie să ne acorde sprijin", a menţionat primarul.

Potrivit PMUD, şoseaua expres dintre Autostrada Transilvania şi Cluj-Napoca ar urma să coste 69,3 milioane de euro, iar centura de sud, 35 de milioane. Cele trei conexiuni ale centurii cu cartierele sunt, de asemenea, estimate, în ceea ce priveşte costurile: 5,3 milioane de euro conexiunea cu Frunzişului; 3 milioane, legătura cu Mănăştur şi 3,1 milioane, cea cu Gheorgheni. Bugetul anual al municipiului se situează în jurul a 1,1 miliarde de lei, sub 250 de milioane de euro, din care bugetul de dezvoltare este de 348 milioane de lei, adică 77 de milioane de euro.


http://ziuadecj.realitatea.net/administratie/boc-merge-cu-jalba-la-guvern-daca-aceste-proiecte-raman-acum-pe-dinafara-vor-ramane-pentru-o-foarte-lunga-perioada-de-timp--144474.html

horatiu.cosma

Boc si ineptiile lui. Stie foarte bine de MGPT si stie ca nu are nicio sansa sa prinda aceste proiecte pe 2014-2020. Daca ar vrea sincer sa fie implementate, ar termina cu aceste declaratii si s-ar pune pe treaba sa le includa pe POR. Proiectele in sine sunt foarte importante si ar avea sanse reale de finantare, dar Boc prefera tactica arhaica de a arunca totul pe CNADNR, ca scuza pentru lene si nepasare. Baiul e ca nu avem altul mai bun la Cluj, si Bolojan nu poate fi clonat :).

StefanCelMare

Părerea mea este că această atitudine provine parțial și din faptul că studiul PMUD a fost făcut de firme de pe-afară, care nu au idee de prioritățile României din MPGT și sumele de acolo, care sunt insuficiente pentru proiectele majore.
Iar Boc se folosește de asta, pentru că îi convine.
Ar fi bine cineva de pe la minister să îl îndrume spre POR.

raulbogdan23

Centura de ocolire a Clujului pe partea de sud daca bine tin minte pleaca de la intersectia cu str. Primaverii si str. Drumul Sf. Ioan si tare am impresia ca daca nu e regandita bine acea intersectie (unde avem si intrarea in depoul de tramvai/trolee) o sa avem niste blocaje acolo de numa...

Daca gresesc va rog sa ma corectati

GDPR

Ei, poate ca citeste, dar are alte interese. Se rezolva imediat domnu' Boc: o punem la pachet cu zburatoarea lui Oprescu si gata!  :lol:

dr4qul4

Chiar exista SF pe acel traseu? Mi se pare incredibil. Trece prin padure si peste dealuri. Si avem si destule case noi facute in zona.
Daca vrem sa fie centura (pe care sa treaca Tiruri) atunci vad un traseu ceva mai sudic, Drumul Sf Ioan - intersectie DJ103G X Centura de diamant...si de acolo continuat pe centura de diamant.

Altfel, daca se face prin oras, doar pt max 7,5 T, vorbim de un nou bulevard, nu o centura.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

horatiu.cosma



Repetam discutia si se supara Ionut. Din poza de mai sus, centura ar incepe intre Floresti si Cluj, intr-un nod cu DN 1, si s-ar termina in zona aeroportului. Mai la sud decat cum e schitata aici nu se poate(decat cu tuneluri), din cauza reliefului. Strict centura nu intersecteaza zone cu multe constructii, doar la capete ar putea aparea probleme, fiindca s-a construit mult de cand e acest plan. In schimb, drumurile de legatura de la centura spre oras vor trece prin sectoare cu multe constructii, in special rezidentiale. Acolo presimt ca nu va fi usor si ieftin(exproprierile).

ciprebbe

#3338
V-am tot lasat sa va agitati si nu am intervenit dar vad ca intretineti subiectul si nu prea isi are rostul.
Varianta asta o stiu de prin 2008  la un momentdat am postat pe forum plansele pozate din primarie si subiectul revine in actualitate o data la cativa ani ( oare de ce? :d )
Nu a fost in stare sa o porneasca cand era PM, cu atat mai putin va reusi acuma.
A fost aruncata in presa din nou ideea acestei centuri , poporul a muscat subiectul, "a prins la public" si acum -pana la un nou subiect de presa- ramane pe val.
Daca se face pe 2014-2020(chiar si n+2) va promit ca dupa inaugurare o strabat la pas(toata) si vin cu poze detaliate din 100 in 100m.
Eu zic sa ne concentram atentia pe alte centuri care poti fi realizate in perioada urmatoare.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

horatiu.cosma


rocklee


dr4qul4

+ciprebbe.

Ar trebui sa ne axam pe A3-Tureni pt ca pana la urma e o centura cu sanse mult mai bune de reusita.

Si eu promit, ca fac la pas orice suspendata/ingropata prin bucuresti, daca se face mai repede de 1km/an (daca avem in 2020 mai mult de 5 km, sau in 2025 mai mult de 10 km).
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TEO73H11

Am incercat sa ma abtin,dar cand vezi insistenta unora ,mai ales a lui Boc te ia cu nervii.Eu raman la parere ca la Cluj s-a construit mult,Prost,scump si cu putin rost...si detaliez :autostrada A3 trebuia sa se apropie mai mult de Cluj ,relieful permitea,undeva pe la Floresti ,centura de lut ,traseu prost ales ,era de evitat acel S ,se putea merge drept si iesi dupa Valcele,stadion cu pista de  atletism putin utilizat si farà spectatori,sala polivalenta utilizata sub capacitate, aeroport  modernizat care nu functioneaza la capacitate maxima.  Cam multi bani pentru un singur oras,dar mai ales multi bani cheltuiti cu putin utilitarie. In o varianta ipotetica a unei ocolitoare inelara a Clujului , chiar combinata din autostrada, drum expres si DN va aveva mai multi km  decat A0 ,chiar daca Bucuresti e mai mare de 8 ori

StefanCelMare

Cam off topic postarea de mai sus.
Nu are de-a face deloc cu centurile, doar cu orașul Cluj, despre care persoana care a postat nu prea știe cât se laudă că știe.
Nu intru în argument pentru că este off topic.

Europiu

Stefane, ti-as fi dat mai multe plusuri, dar n-am avut cum.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).