Centuri rutiere în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:48:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 14 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Felicitari lui @cutter. Ma bucur sa vad ca a acceptat si solutii de compromis (sensuri giratorii la nivel, in locurile unde traficul nu impunea altceva).
Poate pe viitor vor fi dublate de pasaje si acestea.

Nu pot sa nu remarc ce s-a ales din ideea lui vancouver, cea cu bretele de intoarcere (care mi s-a parut ok): la A1 vom avea 2 sensuri giratorii la nivel care vor fi folosite exact in acelasi fel.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

horatiu.cosma

Arata foarte bine intersectiile, gandite si in functie de trafic, si de spatiul disponibil in zona. Daca o sa se construiasca in acest fel, o sa putem spune in sfarsit ca avem o centura la nivel de UE. Multumim tuturor care s-au luptat pentru acest proiect, in special lui Catalin si Victor. Dar sa nu ne oprim aici, suntem abia la jumatatea drumului. O sa mai avem de luptat pana cand centura o sa arate si in teren asa, nu doar pe planse.

stangabriel

Superb. Astfel scoate din joc centura sud prin concesiune, cel putin pentru cativa ani. Urmeaza Pitesti Craiova, sanse slabe si acolo.

AFC

Arata bine. Felicitari si multumiri colegilor nostrii implicati in poveste. Daca-i mai convingem si sa uite de frica de tuneluri pe autostrazi atunci char redevin optimist. Oricum un pas mare inspre alinierea la standarde europene.  :gj:
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

rocklee

#2734
felicitari celor doi ...prin aceasta se pare ca ...suntem o VOCE ...de luat in seama .... :gj: :cheers:

igorashu

Quote from: Ionut on August 20, 2015, 02:52:34 PM
^ Nu e doar meritul lui Victor. Si Catalin (cutter) s-a zbatut mult pentru treaba asta.
Mea culpa. N-am știut detalii din culise. Felicitări amândurora.

Earthchild

Pe hartie arata cum arata, conteaza peste cati ani vor incepe constructia lor.

MRS



A, AL, B, BG, BiH, CA, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EG, EIR, EST, F, FIN, GB, GR, H, HR, KOR, I, ID, JP, LT, LV, MC, MD, MDV, MK,  MNE, MT, NL, PL, PT, QA, RKS, RO, SIN, SK, SLO, SRB, SYR, TH, TR, TZ, UA, UAE, US, V

IATA: AAL, ADB, AMS, ATH, AYT, BBU, BCN, BEG, BGY, BHX, BKK, BLQ, BRI, BRU, BUD, BVA, CDG, CGN, CIA, CRL, DCA, DLM, DOH, DPS, DTM, DUB, DUS, DWC, DXB, EMA, FCO, FLR, FMM, FRA, HAM, HEL, HND, HRG, IAS, ICN, IST, JFK, JMK, JTR, KBV, KGS, KIV, LCA, LGA, LHR, LIS, LTN, LWO, MAD, MLA, MLE, MUC, MXP, NAP, NRT, ODS, OPO, ORD, OTP, PFO, PRG, PRN, PSA, PUJ, RIX, SAW, SBZ, SDQ, SIN, SJJ, SKG, SKP, SOF, SPU, STN, STR,  SXB, TGD, TIA, TLL, TRN, TSF, TSR, TXL, VAR, VIE, VLC, VNO, WAW, WRO, YUL, YYZ, ZAG, ZNZ, ZRH, ZTH...

Ionut

Multumesc in numele lui Catalin pentru felicitari! :) Este inca plecat, de-asta nu zice nimic. Revine el.

Apropo: a nu se intelege ca e DOAR meritul lui Catalin, Victor & API. E bine ca am avut cu cine discuta. Poate o sa va spuna Catalin mai multe, nici eu nu stiu prea multe din culise, insa stiu ca a fost un efort deosebit. Vestea buna este ca am putut influenta (in bine, zicem noi si vad ca si voi in mare parte validati asta) ce se face pe centura ca sa evitam mizerii precum solutia initiala de la Stefanesti, de exemplu (ca sa dam exemplul tot din DNCB).

N-as vrea sa devin patetic, insa sincer eu unul cred ca toti oamenii care contribuie chiar si cu un comentariu inteligent si util pe forum au ajutat la salvarea a zeci, poate sute de vieti (daca ne gandim la ani de zile). Deci, felicitari si sper sa contribuiti in continuare, sa ne dati idei si sa puneti suflet alaturi de noi!

dr4qul4

Propun ceva:

In momentul in care CNADNR va lansa licitatia, pe baza acestui SF, sa trimitem o scrisoare de multumire catre CNADNR si in acelasi timp sa le dam de stire ca vom fi cu ochii pe ei!
Pana la urma e lucru mare daca incep sa asculte sugestiile societatii civile. Nu inseamna ca trebuie sa le implementeze pe toate, dar si daca preiau 25% inseamna o schimbare de mentalitate.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

Foarte bune solutiile - probabil cele mai bune tinand seama de constrangerile existente...
Vor fi insa si foarte greu de realizat, pentru ca vor trebui contruite fara sa inchizi DNCB.
Iar la capitolul asta cea mai dificila mi se pare intersectia cu DN5 din Jilava, "preferata" TIR-urilor bulgaresti si turcesti, si foarte "inghesuita", cu mult mai putin teren liber in jur decat la intersectiile cu Berceni si Oltenitei de exemplu.

Chiar nu imi dau seama cum se va putea lucra la DN5 in Jilava.
Mai ales ca daca este vorba ca DN5 sa fie la nivelul -1, giratoriile la nivel 0 si DNCB la +1, nu cred ca exista suficient spatiu pe verticala in configuratia actuala - adica DN5 coboara prin pasaj, dar nu cred ca coboara suficient de mult incat sa ofere spatiu pentru nivelul 0 cu giratoriile...
Cred ca pasajul va trebuie adancit, dar in cazul asta ar trebuit pregatita treaba asta inca de acum, cand (teoretic macar) ar trebui sa se lucreze la reabilitarea lui...
De fapt scrie ca este "in curs de reabilitare" si pe plansa urmatoare:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

Desenul nu e foarte clar, dar ce inteleg eu din el e cam asa:
- DN5 ramane cum e
- cele 2 giratii si drumul dintre ele sunt la nivelul actualului DNCB (de faptul actualul DNCB), nu e nevoie sa fie nici mai sus si nici mai jos
- DNCB-ul va fi pe un pasaj superior ce trece si pe deasupra sensurilor giratorii

TibiV

Posibil sa ai dreptate, dar atunci va fi foarte-foarte inalt.

Nnivelul actual al DNCB in locul viitoarelor giratii este oricum mai sus fata de nivelul normal de la sa spunem 500 de metri spre Magurele. Adica giratiile alea sunt deja pe o panta de urcare (venind dinspre A1).
Daca vor sa salte DNCB peste actualul nivel, vor trebui facute rampe foarte lungi.

Asta nu ma deranjeaza (ba chiar mi se pare o solutie intersanta si mi-ar placea sa o vad in practica), dar ma tem sa nu creasca costurile prea mult si sa ajungem ca "prietenii" sa ne-o serveasca iarasi pe aia cu "nu avem bani"...
Si m-am saturat de asta, vreau sa vad o centura decenta pentru oras si pentru soferii astia minunati si masinile lor umblatoare.. :)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

JohannDB

Tare mult aș dori să văd cum vor fi puse-n operă girațiile astea (la nivel +/- O,oo), adică trase din compas cu raze strânse/scurte de parcă un trailer ar fi râmă sau șiret de pantofi, ca să-l poți îndoi cum vrei și cu garduri de protecție, eventual (ca pe DN 65F "Centura Craiova"), când vii (ocazional, e drept) cu lungimi de 64 m și 4.60 lățime (containere de pale pentru eoliene).... Ce plăcut este "să dai" la telecomandă centimetru cu centimetru și coloana să aștepte.....
Ahhhh, să nu uit, se poate vedea planul ieșirii din A1 în DNCB la Hornbach  ??? Că-n actuala formă, este "mizerabilă" cu acel giratoriu subdimensionat (nu s-a ținut cont că se trece spre frontieră și nu numai, în trafic de tranzit cu tot felul de piese mai micuțe sau mai puțin micuțe) !!!
Ceea ce am expus sunt păreri proprii provenite din trecerea și experiența personală, prin aceste locuri !!
O seară bună, colegi !

pasadia

E timpul sa punem poze mai recente de pe centura Brasov. Sunt multe, sper sa aveti rabdare.

Mai intai nodul cu DN11 + pasajul peste CF400 (lotul Andreea Chirulli):

Singura portiune pe partea vestica unde nu au montat grinzile (si lucrurile stau asa de cateva saptamani deja desi grinzile sunt pe pozitie):





Terasamentul este adus la nivel, dar nu e protejat cu ceva pamant vegetal si ca atare avem parte si de asa ceva:



Peste DN11 (viitorul sens giratoriu alungit) si CF400 grinzile sunt ridicate de mai mult timp:









Pe partea estica nu e ridicat nici terasamentul, dar nici grinzile nu sunt montate, ba nici culeea nu e ridicata pentru ca trebuie inaltata linia de tensiune din zona. Culeea lipsa:



Stalpul ce trebuie desfiintat:



Un stalp, cel de pe partea nordica, este deja pe pozitie:





Cel de pe partea sudica este prezent la fata locului, inca culcat. Are deja pregatit locul unde trebuie inaltat:






Spre sud-est, spre pasajul peste liniile din Triaj, parea ca se lucreaza de zor (acolo nu sunt linii de tensiune care sa ii incurce):