Centuri rutiere în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:48:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 17 Guests are viewing this topic.

MNU

#2280
@vancouver, nu faptul ca are doua sau mai multe benzi e problema la sensurile de la noi ci combinatia doua benzi cu diametrul mic. O alta problema este modul imbecil in care sunt invatati soferii inca din scoala sa conduca in sens. O rezolvare ar fi acel turbo-sens giratoriu (turbo-roundabout) din care poti vedea aici un exemplu:


Am trecut de multe ori prin asta si altele asemanatoare. De asemenea in Timisoara s-a marcat sensul giratoriu de pe Calea Buziasului (3 benzi) intr-un mod foarte eficient unde, daca respecti marcajul (uneori dublat cu stalpisori) permite tranzitul foarte eficient unui numar foarte mare de masini. Apar sincope doar din cauza tramvaiului (trei traversari in ambele sensuri) sau trecerilor de pietoni de la intrari/iesiri. Dar si acesta are avantajul diametru mare.

LE: au incercat pe centura Timisoara un turbo-sens (la intersectia cu DJ691) dar a iesit un rahat tot din cauza diametrului forte mic.

vancouver

#2281
Da, MNU, ceea ce vedem in imagine este un sens giratoriu turbo si bine gandit. La limita ar merge la intersectia centurii cu DN1a.

Totusi, daca te uiti atent, exista 2 puncte in care sensul giratoriu are numai 1 banda. Deci nu este cu 2 benzi integral. In Offenbach, aproape de mine, exista si unul integral cu 2 benzi, l-am mai dat exemplu pe aici, dar drumul principal (A661) tot trece peste sensul giratoriu, al carui rol este doar de distribuire (gen pe centura Brasov cu DN13 daca nu mai insel).

Capacitatea sensului turbo creste de la 30.000 veh./zi (s.g. normal) la 50.000 veh./zi (s.g. turbo). Dar oricum am lua-o, daca pe DN1a vine un cârd continuu de masini, atunci teoretic NICI O MASINA NU MAI POATE TRECE PE CENTURA, SENS SPRE A1. Asa ca, orice sens giratoriu ai inventa, nu se rezolva problema ambuteiajului din poza. Sau poate doar daca faci ceva gen Arcul de Triumf din Paris, unde se circula pe 20.000 de benzi (fiecare masina pe unde poate), care pe care, ca in India, dar intr-un fel sau altul cozile pe bulevardele adiacente sunt acceptabile (si determinate de trecerile de pietoni, nu de capacitatea acelei piete uriase).

PS. Dupa dezvoltarea intregii centuri Bucuresti la 4 benzi, traficul va ajunge la 80.000 - 100.000 veh/zi (suma ambelor sensuri). Nu exista sens giratoriu sa faca fata unui astfel de aflux, la care se adauga circulatia pe drumul cu care se intersecteaza.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

horatiu.cosma

Sensurile giratorii au fost gandite pentru intersectii cu trafic mediu din orase, pentru soferi civilizati care stiu sa ofere prioritate. Astfel putea intra in intersectie oricine, nu erau semafoare si mergea treaba struna. Dar mai nou se trantesc giratorii la orice intersectie, si asta are repercusiuni negative daca nu se calculeaza din timp nivelele de trafic.



Asta se intampla zilnic intre 7 si 9 pe Calea Turzii in Cluj.

dr4qul4

DN1AxDNCB in plan este prevazut pasaj. A fost si panou acolo. Giratoriul ar ramaane sub pasaj exact ca la intersectia cu DN7. Ssi nu vor mai fi probleme dupa realizarea lui.

La intersectia cu DN1 insa avem deja pasaj, avem si pasaj peste calea ferata (hobanatul) si tot degeaba. Este de departea cea mai proasta intersectie din tara. Proiectantul cred ca a facut-o la misto.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

vancouver

#2284
DN1 x DNCB este o intersectie de MZA 50.000 x MZA 40.000 cu potential de crestere pe DNCB la dublu. Acolo ambele cai rutiere sunt principale si revenim la aberatia de a face un sens giratoriu pe centura*. ORIUNDE. Centura trebuie sa fie un drum express in sensul in care NU EXISTA NICI UN PUNCT DE INTERFERARE A CELOR 2 SENSURI DE MERS. Nicaieri nu trebuie sa fie posibil sa se intoarca sau sa faca stanga, altfel decat prin pasaje de trecere peste / pe sub contrasens. Nici la Stefanesti sau Tunari nu au ce cauta sensuri giratorii, nici la intersectia cu A1 sau A2 nu au ce cauta semafoare si benzi de facut stânga.

Toate astea s-ar rezolva, daca s-ar desfiinta calea ferata de centura. Aceasta oricum este inchisa de prin 2009 pe zona de nord si nu se plange nimeni. Altfel trebuie facute pasaje si treceri care arunca costurile in aer, asa de mult, incat ar fi mai ieftin sa se faca CF de centura pe alt amplasament, la cativa km mai in exterior (ceea ce ar fi o solutie excelenta, ar trece pe lânga aeroport si s-ar putea face astfel si o gara moderna acolo, ar putea fi o cale ferata de 160 km /h, etc... dar suntem off-topic cu asta).

Revenind la DN1 x DNCB, acolo exista solutii. Respectiv folosirea traseului vechii centuri, de lânga podul hobanat, cu ramânere pe partea exterioara caii ferate si lagatura cu DN1.






* Explicatie: de ce este o aberatie sa avem sensuri giratorii pe un drum precum centura? Pentru ca dicutam despre un drum 1+1, care a "cerut" o largire la 2+2. Acest lucru inseamna depasirea capacitatii de trafic de ca. 30.000 veh./zi. Ori exact aceasta este si capacitatea maxima a unui sens giratoriu. Concluzie: CAND UN DRUM 1+1 ESTE SUFOCAT SI SE CERE LARGIREA LUI LA 2+2, ATUNCI AUTOMAT NU MAI ESTE POSIBIL SA AMPLASAM PE ACEL DRUM SENSURI GIRATORII SAU INTERSECTII LA NIVEL SEMAFORIZATE, iar din motive de siguranta, chiar si intersectiile cu drumuri rar folosite (industriale sau agricole) nu este voie sa mai fie la nivel. DECI TOTUL NUMAI DENIVELAT.

STIU CA O SA VINA FOARTE MULTI DESTEPTI, CARE SA SPUNA CA AU VAZUT IN SPANIA SAU FRANTA DRUMURI 2+2 CU SENSURI GIRATORII. DAAAA, ACELEA SUNT IN GENERAL IN LOCALITATI, UNDE ALURA 2+2 A DRUMULUI NU S-A FACUT DIN MOTIVE DE SUFOCARE, CI ESTETICE (sa arate a bulevard). Deseori acolo o banda din cele 2 este ocupata cu masini parcate, deci de fapt se circula tot numai pe o banda. Atunci da, atunci sensul giratoriu rezista bine-mersi. (exemplu si la noi: sensurile lui Mazare, de pe bulevardele din Constanta).
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

MNU

Sunt de acord cu tine partial. Adica sunt de acord ca pe centura capitalei trebuie sa existe flux 2x2 continuu fara sensuri giratorii sau posibilitati de viraj la stanga pe fluxul principal. Centura Bucuresti ar trebui configurata similar cu Boulevard Perriferique din Paris.

Referitor la vechile bretele de la podul Otopeni, oricum erau fortate... camioanele negociaza foarte greu razele alea. Noua ne trebuie neaparat A0 ca se sufoca traficul de tranzit pe langa Bucuresti. Loc de upgrade la actuala centura nu prea mai e si "tiganii" ca cele de pe partea largita a centurii de nord nu prea dau rezultate.

pasadia

Vancouver, ce propui nu rezolva cateva rute: Otopeni - Mogosoaia, de exemplu. La fel, ruta Otopeni - Voluntari s-ar intersecta rau de tot cu ruta Mogosoaia - Otopeni, caci nu ai unde sa faci banda de decelerare sau de accelerare la sud de CF, sub podul DN1.

In materie de solutii, imi place tare mult ce fac bulgarii in vestul Sofiei: pasaj subteran pentru iesirea spre A7 - Serbia, pasaj suprateran pentru trecerea din centura Nord in A6 si sens giratoriu la nivelul solului pentur cei care schimba directia. Da, vorbim de o investiei mare, o intersectie amenajata pe 3 niveluri, asa cum nu cred ca exista vreuna in Romania.

Evident, prezenta CF face aproape imposibila o asemenea solutie in acea intersectie.

horatiu.cosma

Solutia este A0 Nord punct. Ne plangem ca sunt foarte scumpe exproprierile in zona, dar nu o sa scada pretul, eventual o sa creasca. Fie ca o facem acum sau in 10 ani, tot trebuie sa suportam acea cheltuiala.

TibiV

De ce nu A0 sud ?
Va rezolva problema camioanelor pe ruta A1 - DN5 (Turcia&Bulgaria) si A1-A2, adică coridorul european.
Cu exproprieri mult mai ieftine.

Nu încerc să impun soluţia asta, dar "A0 nord punct" sună prea a soluţie unică si infailibilă.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

horatiu.cosma

Ma refeream la solutia pentru rezolvarea intersectiilor de care se discuta in ultimele posturi, adica cele de pe partea de nord. Evident ca pentru inchiderea Arad-Constanta se va face initial A0 Sud, fiind mult mai ieftine exproprierile.

TibiV

#2290
Din punctul ăsta de vedere, perfect de acord...

PS
Oricum, în ritmul actual de dezvoltare, în 10-15 ani DNCB nu va mai fi deloc o centură, ci un inel de periferie...
Măcar atâta lucru face si CF de centură: nu permite ca DNCB să devină un simplu bulevard inelar.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

Solutiile pentru centura bucurestiului sunt:
1.  Pasaje la toate intersectiile pe centura nord si gandite intersectiile astfel incat sa se evite conflictele de trafic. Giratoriile suspendate se pliaza perfect pe situatiile in care CF-ul este lipit de centura, dar se pot gasi si alte solutii mai ieftine. la DN1XCB avem nevoie doar de o amarata de bariera pt cei care ies de pe DN1 si merg spre Chitila. Asta ca sa nu cer pasaje pe sub calea ferata exact asa cum este cel de pe DN1A si care nu se inunda.
2.  DNCB- SUD modernizata direct la nivel de drum expres. imediat
3. A0- Nord peste 5 ani
4. A0- Sud atunci cand va fi nevoie.

momentan: La DN1A-CB un amarat de pasaj rezolva problema. Mai rau este ca era si in plan, asa cum era si breteaua de coborare catre DN7 de la pasajul chitila.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

MRS

Breteaua  de la DNCB/DN7 sens spre A1 este in aceeasi stare ca acum 3 ani - inexistenta
Daca vii dinspre A2, A3, DN1 nu poti vira spre DN7/Sos. Chitila, momentan ai doua variante:
1) sensul giratoriu temporar de la DNCB/Str. Cartierului, intorci si treci pe sub DNCB prin sensul giratoriu
2) la DNCB/DN1A faci dreapta, intri pe "centura veche" si iesi in Chitila, la DN7/Sos. Chitila-Mogosoaia
Noi intampinam zilnic aceasta problema, folosind punctul vamal de pe Sos. Chitila (cel mai mare din Bucuresti) - cu TIR-urile noastre ce vin pe DNCB dinspre nord/est/sud.



A, AL, B, BG, BiH, CA, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EG, EIR, EST, F, FIN, GB, GR, H, HR, KOR, I, ID, JP, LT, LV, MC, MD, MDV, MK,  MNE, MT, NL, PL, PT, QA, RKS, RO, SIN, SK, SLO, SRB, SYR, TH, TR, TZ, UA, UAE, US, V

IATA: AAL, ADB, AMS, ATH, AYT, BBU, BCN, BEG, BGY, BHX, BKK, BLQ, BRI, BRU, BUD, BVA, CDG, CGN, CIA, CRL, DCA, DLM, DOH, DPS, DTM, DUB, DUS, DWC, DXB, EMA, FCO, FLR, FMM, FRA, HAM, HEL, HND, HRG, IAS, ICN, IST, JFK, JMK, JTR, KBV, KGS, KIV, LCA, LGA, LHR, LIS, LTN, LWO, MAD, MLA, MLE, MUC, MXP, NAP, NRT, ODS, OPO, ORD, OTP, PFO, PRG, PRN, PSA, PUJ, RIX, SAW, SBZ, SDQ, SIN, SJJ, SKG, SKP, SOF, SPU, STN, STR,  SXB, TGD, TIA, TLL, TRN, TSF, TSR, TXL, VAR, VIE, VLC, VNO, WAW, WRO, YUL, YYZ, ZAG, ZNZ, ZRH, ZTH...

NGC

^^^ CNADNR a oferit niste raspunsuri acum 2 luni.

Quote from: disney on February 03, 2015, 10:13:05 PM
Conform raspunsului CNADNR de ieri, rampa bretelei 4 de la pasajul Chitila se va executa in 3 luni, incepand cu trimestrul I 2015.
Sensul giratoriu de sub pasajul Chitila va fi executat in 1 luna, incepand tot candva in trimestrul I 2015.

Quote from: disney on February 03, 2015, 10:13:31 PM
Conform raspunsului CNADNR de ieri, alocarea bugetara pe 2015 nu permite constructia pasajului denivelat pe DNCB peste DN1A la Mogosoaia.

Trimestrul 1 tocmai a trecut. Ati vazut ceva miscare in teren sau pregatiri?

dr4qul4

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist