Centuri rutiere în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:48:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

din ce inteleg eu este o problema doar cu stalpii de iluminat.
Daca e doar atat, atunci chiar nu vad rostul sa o tina inchisa.

Pentru stalpi, ar trebui sa se verifice daca acestia trebuie inlocuiti sau daca pot ramane, insa cu o penalitate aplicata constructorului.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist


zedus

S-a deschis prima bucata din centura Sucevei. Am circulat pe ea in ambele sensuri, intre DN17 si E85. Asfaltul e ok, in schimb sunt cam multe pietricele. Din pacate n-am avut cu ce sa fac fotografii...

adyneamtu

^^ Ai observat cumva pe indicatoarele rutiere ce indicator de drum national a primit centura. DN2P cumva ?

VictorC


TibiV

Uau !
Remarcabil!
Are si spaţiu de parcare FUNCŢIONAL !...
Nici pe A1 si A3 nu sunt gata...
Good job !
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Atila60


dr4qul4

arata chiar bine. Ma bucur ca au deschis-o chiar si cu stalpii neconformi.
DIn pacate unii soferi se incapataneaza sa mearga pe banda din mijloc in loc sa se lase depasiti. Bine ca sunt benzile suplimentare destul de lungi.
Ce mi s-a parut foarte tare, este ca la intrarea in spatiul de servicii sunt 2 benzi + 1 pentru incadrare!! Asa ceva mai rar
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

dan_c

Conform reglementarilor in vigoare trebuie avut in vedere daca acestea au fost respectate in totalitate.

Ordin 2264-9 dec 2004-Normativ parcari extravilan

Ordin MTCT 1506 12.10.2005-proiectare si dotare parcari ( modificarea Ordin 2264-9 dec 2004 )

hg_525-1996-modul de asigurare a locurilor de parcare

Extras din Ordin 2264-9 dec 2004-Normativ parcari extravilan

''  Dotările minimale necesare locurilor de parcare, oprire şi staţionare ''

Art. 4. -
(1) Dotările minimale necesare locurilor de parcare, oprire şi staţionare adiacente drumurilor naţionale principale şi secundare sunt următoarele:
   a) sistem de canalizare menajeră şi pluvială;
   b) surse de energie electrică şi apă potabilă;
   c) sistem de iluminare exterioară;
   d) telefon public;
   e) locuri de parcare, oprire şi staţionare pentru autoturisme, autocamioane şi autobuze;
   f) zonă intermediară de protecţie;
   g) spaţii de agrement;
   h) WC public;
   i) împrejmuire.
   (2) În cazul drumurilor naţionale principale şi secundare, drumurile de acces la locurile de parcare, oprire şi staţionare şi drumurile de circulaţie internă vor fi cu sens unic şi vor avea minimum 6,00 m lăţime, incluzând marcajele laterale şi acostamentele.
   (3) Locurile de parcare, oprire şi staţionare trebuie să fie separate de drumurile naţionale principale şi secundare printr-o zonă intermediară de protecţie de minimum 3,5 m.


Sigur nu mai trebuie sa existe si alte dotari in spatiile de servicii / parcari ???


TibiV

A aparut si pe Google Maps, dar... cu intreruperi !

Sunt 3 portiuni care par nefunctionale pe GM: podul peste raul Suceava, urmatorul viaduct (in sensul filmarii, de la DN2 catre Dn17)  si o ultima portiune de vreo 400 de metri dinaintea nodului cu DN17 - desi bretelele sunt marcate ca operationale.

P.S.
@dan_c

Parcarea NU are NIMIC in afara locurilor de parcare. Dar de aia e parcare, nu ?!...
Ai macar unde sa tragi pe dreapta... La ce iti mai trebuie WC, cu atata verdeata in jur.... :d
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

Eu nu vad rostul de a face orice altceva in afara de locuri de parcare si o licitatie pentru benzinarie.
Care va face pe banii ei si toaleta si cafeneaua.

Problema la noi este ca se intarzie foate mult cu aceste licitatii.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TEO73H11

Centura Suceava ,chiar si cu acesti 5 km sunt primi km de drum cu relevanta construiti in ultimi 25 de ani in MOLDOVA cu o importanta strategica pentru dezvoltarea zonei si decongestionarea orasului. Bine  s-a mai construit 14 km la Iasi ,o pseudo-centura dar importanta ei fara o continuare e aproape nesemnificativa. Rog sa ma contraziceti daca aveti argumente.Ei bine asteptand Bacaul

adiarc

#2232
ma bucur ca s-a deschis , dar sper ca un asemenea mod de a face lucrurile ( taieri de finantare , conflicte politice , relicitari , etc ) , sa nu se mai repete...pt ca e un punct negru in istoria constructiei de centuri ocolitoare in Romania , sa faci 5 km de centura in 8 ani, adica un ritm colosal de 600 de m/an.Bineanteles nu e nimeni de vina , nici acum

ps - celelalte tronsoane mai au inca pana la inaugurare
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

MNU

Inseamna ca a fost doborat recordul de la Timisoara NV: 7 ani pt 12 km. Dar vin din urma pasajele Aradului. Macar de-ar fi de ras, dar nu e. E de plans.

FRS

Ceea ce este cel mai interesant e ca in 2009 am avut o discutie cu Project Managerul de atunci de la Colas in care mi-a spus ca au capacitatea tehnica s-o termine intr-un an, dar nu se vrea, ca nu platesc cei de la minister.