Centuri rutiere în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:48:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sargon1806

Ba da, se misca ceva. Se misca pretul la carburanti. In jos. Un scurt istoric. La final de martie am alimentat cu 5.95 lei/litru. Primul plin din aprilie l-am facut cu 6.37 lei/litru. Ultima data, saptamana trecuta, am alimentat cu 6.05 lei/litru. Toate plinurile le-am facut de la aceeasi statie (OMV - Maica Domnului, Bucuresti).

O mica explicatie economica:
Carburantii sunt un bun de maxima necesitate, prin urmare oamenii vor continua sa-l cumpere si in cazul in care s-ar scumpi destul de tare. Asta inseamna, in termeni economici, ca cererea este inelastica la pret. Pe asta s-au bazat probabil si domnii Viorel & co. atunci cand au pus acciza. Ce le-a scapat din vedere este faptul ca niciun produs nu este vesnic inelastic, iar in momentul in care pretul creste peste un anumit prag, coeficientul de elasticitate creste.

Asta s-a intamplat si in Romania. Avand si optiunea de a alimenta din Bulgaria, Austria sau Ungaria, toate cu preturi mai avantajoase, transportatorii, principalii consumatori de carburanti, si-au reorientat consumul spre alte piete, ducand la o scadere elastica a cererii pentru carburanti pe piata autohtona si, evident, la o scadere a incasarilor bugetare. Asadar, masura introducerii accizei s-a dovedit a fi, in termeni neeconomici, o cretinitate fara margini.

Ontopic: aceasta masura + alte masuri electorale care au drenat banii de la investitii sunt explicatia pentru care... nu sunt bani.

NGC

#1891
Informatiile despre plati au fost mutate in thread-ul de sinteza al platilor.

MNU

@Sargon1806... nu consumul a dus preturile jos. Ma rog, nu numai consumul. Cauza principala este faptul ca petrolul s-a ieftinit extraordinar in ultimele luni. Cotatiile barilului s-au dus catre 80 de dolari.

mariansb

ieri pe centura Arad
mai intai pasajul de la intersectia cu drumul spre Curtici, la care se lucreaza, dar slabut

[/URL]













[/img]
"Un popor care alege politicieni corupti, impostori, hoti, tradatori , nu este victima, ci complice." - George Orwell

mariansb

"Un popor care alege politicieni corupti, impostori, hoti, tradatori , nu este victima, ci complice." - George Orwell

mariansb

la celalalt pasaj , spre Deva, nicio miscare

[/URL]



















[/img]
"Un popor care alege politicieni corupti, impostori, hoti, tradatori , nu este victima, ci complice." - George Orwell

tigrel58


rocklee

din cite stiu poate fi atacat decizia la cab...asa ca nimic nui sigur O:-)

alecu26

sigur poate fi atacata si sigur va fi atacata intrucat banii au fost deja pusi in joc de Max Bogl.
Drumurile noastre POATE;

tigrel58

^
Eu nu as fi asa de sigur, nu ca-s turc si nici Max Boegl, pur si simplu cu tot cu CAB poate incepe, si nu-s 2 km, ci 30.

cutter

@north

Am văzut că ai comentat pe thread-ul A10 despre istoria nodului A3-A10. Ai putea să ne spui cîte ceva și despre istoria proiectării intersecțiilor CB (respectiv pasajelor) de la Otopeni, Tunari, A3 și Ștefănești?

Precizez din capul locului că mie mi se par niște soluții foarte proaste - dacă e nevoie pot să argumentez, deși am mai făcut-o și eu și alții pe forum.



north

Îmi pare rău, nu cunosc nimic despre acestea. Perfect de acord că sunt proaste, în special DN 1 / CB (care cred eu că este cel mai aglomerat nod rutier din țara noastră). Mă întreb câte trenuri trec pe centura feroviară? Chiar nu se puteau lăsa funcționale bretelele peste CF (pe relațiile N -> V și V -> N)? Desigur, cu un semafor în avans pe DN 1 / CB care să arate când este lăsată bariera pentru a putea folosi rampele alternative (pe la sud de centură)... dar nu ar fi prea târziu.
Iar accesul pe relația E -> N se poate face pe breteaua veche ce începe de la Lukoil. Dar eu în street view nu văd niciun semn pentru oamenii care vor să meargă la aeroport...
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

dr4qul4

Nu sunt așa de multe trenuri dar poate pe viitor ar mai creste traficul.
Si eu cred ca s-ar putea face treceri la nivel cu calea ferata si niste bretele de 1-200 metri ca sa nu se blocheze in cazul in care trece trenul.
Iar pt viitor s-ar putea face treceri pe sub calea ferata, așa cum exista foarte multe in tara asta.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

cutter

Da, cred că asta e întrebarea mai importantă: există ceva fundamental care împiedică denivelarea nodurilor?

Eu nu sunt de profesie, dar mă pot gîndi la cîteva soluții (unele dintre ele luate de pe forum):
- îngroparea unui fir (cel depărtat de calea ferată), lăsînd la suprafață doar conflict între cei care fac virajele la stînga (asta s-ar fi putut face la Tunari, Ștefănești)
- la DN1/CB nu se poate face pasaj subteran pe CB pe sub podul DN1? Parcă a mai fost discuția și nu mai știu dacă e posibil din două motive: dacă e suficient loc de la podul hobanat, respectiv dacă se poate săpa pe sub podul existent
- bretele aeriene, le-am văzut peste tot în State, pur și simplu dacă au de rezolvat o direcție - există o bretea pe piloni pentru acea direcție - pentru evitarea conflictelor, se suprapune pe mai multe nivele: m-am uitat un pic la construcție și fără să fiu specialist, nu pare așa de greu
- pasaje subterane pe sub calea ferată pentru rezolvarea anumitor direcții (ieșire din CB spre București pe A3)

ps În încheiere, iată și un exemplu din America care m-a impresionat (luat de aici):

panda_no 5

Pe centura feroviara paralela cu CB nu trece nici un tren.
Cel putin in zona cu DN1 - Tunari - Stefanesti - Afumati.